ma
door marlou2004 Jul 28, 2014 om 11:31
Voeding & gezondheid

Gratis scheerset.nl

Ik heb op 22-05-2014 een gratis scheerset ontvangen van Wilkinson Sword for Women,heb nergens om gevraagd.Port en administratiekosten waren 3,90 euro,die heb ik voor de zekerheid maar overgemaakt.Tot op heden krijg ik steeds incassobrieven van Van Hoek en Partners dat ik nu op een bedrag van 60,30 euro zit in binnen 7 dagen moet betalen.Wat moet ik hiermee?

6722 29 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 28, 2014 om 11:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe haal je het in je hoofd om 3,90 te gaan betalen voor een scheerset waar je nooit om hebt gevraagd?

Heb je ook een naam van het bedrijf dat die mesjes heeft opgestuurd? Namens wie benadert het incassobedrijf je?

ridder_1
door ridder_1 - Jul 28, 2014 om 12:05
376 Antwoorden / 8 Vragen

Over dit bedrijf zijn veel meer problemen te lezen op diverse consumentensites.
U heeft wel niets besteld maar blijkbaar wel uw naam en adres opgegeven en bent akoord gegaan met hun alg. leveringsvoorwaarden.
U heeft ook niet binnen 14 dagen gereageerd anders had u meer voor deze set moeten betalen!!

Voortaan niet meer op deze nep -aanbiedingen ingaan en gewoon in de winkel kopen. Deze bedrijven profiteren van uw gemak en luiheid omdat u niet goed de alg. leveringsvoorwaarden leest !! Ik ben bang dat u moet betalen een dure les !!
Zie onder hun voorwaarden. Zeg als een speer op volgens hun voorwaarden anders krijgt u nog meer toezendingen gestuurd !
-------------------------------------
De website wordt uitgegeven door Online Product Service, geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van koophandel onder nummer 01182663 te kantore Groningen, Nederland en het BTW nummer van Online Product Service is NL822437697B01.

Online Product Service is schriftelijk te bereiken op het volgende adres:

Online Product Service
Postbus 552
9700AN Groningen

Alle op de website of in de emails van Gratis-Scheerset.nl weergeven informatie, merken, figuratief of niet, afbeeldingen, logo’s (hierna: ‘details’ ). Zijn beschermd door intellectueel eigendomsrecht, geregistreerd of niet, toebehorend aan Online Product Service en/of aan derden. Het vermelden van details op de website verleent in geen enkele manier gebruiksrecht. Het is zonder toestemming van de rechthebbenden niet toegestaan de op de website getoonde details te gebruiken.

U kunt zich twee weken lang laten overtuigen van de kwaliteit van de Gratis-Scheerset.nl producten. Hiervoor betaalt u enkel de verzend- en verpakkingskosten van 3,90 Euro inclusief BTW en verzendkosten.

De leverdatum van uw proefpakket met daarin een scheerset is de ingangsdatum van de proefperiode, welke 14 dagen telt. Na het verstrijken van de proefperiode ontvangt u automatisch elke twee maanden een vervolgzending met 6 nieuwe scheermesjes. U betaalt hiervoor slechts 14,90 Euro per zending. Dit bedrag wordt, tot wederopzegging, middels automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven. Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen, dan kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via het contactformulier op onze website www.gratis-scheerset.nl.

Het welkomstpakket is alleen gratis indien u ook minimaal 1 vervolgzending van ons wilt ontvangen. Wilt u enkel het welkomspakket ontvangen dan betaalt u €9,90 of u kunt ervoor kiezen om het pakket binnen 14 dagen gratis retour te sturen. Wij accepteren enkel retouren die ongebruikte scheermesjes bevatten. Op deze manier kunt u de kwaliteit van de producten testen, zonder direct een vervolgzending bij ons af te nemen.

Gratis-Scheerset.nl draagt zorg voor de zorgvuldige levering van de pakketten. Indien een pakket verkeerd of onjuist bezorgd is zullen we contact met u opnemen om een nieuwe zending te versturen. Mocht u toch niets hebben ontvangen, dan dient u uiterlijk 7 kalenderdagen na uw incasso, contact met ons op te nemen. We zullen dan onderzoeken waarom het pakket niet is geleverd door PostNL.

Ontbinding
De overeenkomst wordt ontbonden indien u dit aangeeft per mail, brief of contactformulier op onze website. De overeenkomst wordt automatisch ontbonden indien u het vaker dan twee keer nalaat om te betalen.

Meer informatie
Voor meer informatie over onze diensten verwijzen wij je door naar onze website: www.onlineproductservice.nl

zwemmer
door zwemmer - Jul 28, 2014 om 12:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Helemaal eens met zoekster. Kijk eens op het web wat daar allemaal over staat. Het is niet handig om te betalen voor een ongevraagd product of dacht dat je het zo zonder meer zou mogen houden? Zie nu maar eens een bestelbewijs los te krijgen bij Wilkinson Sword for Women Die incassobedrijven gehoorzamen natuurlijk blindelings.

zoekster
door zoekster - Jul 28, 2014 om 12:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb even de site bekeken KLIK en zoals zij te werk gaan, mag niet. Dus niets betalen!!

Lees dit even van consuwijzer door

klik HIER

waaronder:

De ondernemer verwijst naar een brief of naar zijn algemene voorwaarden. Hierin zou staan dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?

Soms ontvangt u bij het proefpakket een brief. In deze brief staat bijvoorbeeld dat u contact moet opnemen als u geen vervolgzendingen wilt. U moet het de ondernemer dan zeggen dat u niets meer wilt ontvangen. Dit mag niet. U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd.

Het kan ook zijn dat de ondernemer naar zijn algemene voorwaarden verwijst. In de algemene voorwaarden staat dan bijvoorbeeld dat u ook vervolgzendingen krijgt. Ook dit is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of als u hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden. De vervolgzendingen moeten echt onderdeel uitgemaakt hebben van het aanbod waar u op in bent gegaan.

ma
door marlou2004 - Jul 28, 2014 om 13:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de gratis scheerset opgestuurd gekregen op 22-05-2014 en moest de porto en administratiekosten betalen voor 5-06-2014 heb netjes betaald op 26-05-2014. Heb gebeld op donderdag 03-07-2014 met Tessa van gratis scheerset en zij heeft me uitgeschreven,heb daar ook een email van gehad..Op donderdag 3 -07-2014 krijg ik een brief dat ik op 19-05-2014 al een bedrag had moeten betalen van 12,95 euro?Hoe kan dat nou als ik op die datum niks heb ontvangen?Gelijk daarna krijg ik nog een brief dat ik op 30 -05-2014 ook nog een bedrag van 2,00 euro moet betalen..Afgelopen weekend krijg ik een incasso brief van Van Hoek en Partners dat ik binnen 7 dagen een bedrag van 60,30 over moet maken als ik dat niet doe worden de kosten nog hoger.
En dit alles omdat ik het pakketje per ongeluk open heb gemaakt omdat ik niet wist wat er in zat.

ma
door marlou2004 - Jul 28, 2014 om 13:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 28 jul 2014, 11:59]Hoe haal je het in je hoofd om 3,90 te gaan betalen voor een scheerset waar je nooit om hebt gevraagd?

Heb je ook een naam van het bedrijf dat die mesjes heeft opgestuurd? Namens wie benadert het incassobedrijf je?

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2014 om 13:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marlou2004, dat je iets openmaakt wat je ontvangt, dat mag hoor. En als je niets besteld hebt mag je het ook gewoon houden. Maar waar je mee de fout bent ingegaan is het eerste, kleine bedrag, te gaan betalen want daarmee laat je weten wel geïnteresseerd te zijn. Maar zoekster heeft je al handgrepen gegeven, dus maar snel die hap gaan afhandelen. En eerlijk waar: gratis bestaat niet. Ja, als je niets had gedaan dan was het gratis maar verzendkosten betalen....= reageren + reageren = fout.

czar
door czar - Jul 29, 2014 om 20:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=marlou2004 schreef op maandag 28 jul 2014, 11:31]Ik heb op 22-05-2014 een gratis scheerset ontvangen van Wilkinson Sword for Women,heb nergens om gevraagd.Port en administratiekosten waren 3,90 euro,die heb ik voor de zekerheid maar overgemaakt.

Had je niet moeten doen.
Alles wat je ongevraagd wordt toegestuurd mag je gewoon houden.
Voor de rest zou ik alle incasso-brieven bewaren zonder erop te reageren en afwachten tot ze me voor de kantonrechter dagen.

crewmember
door crewmember - Jul 30, 2014 om 12:05
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als je iets ongevraagd opgestuurd krijgt is het van jouw en hoef je niks aan niemand te betalen.
(Foute levering is wat anders)

Je hebt neem ik aan niks getekend of ergens ja op gezegd dus het lijkt mij dat zelfs de overmaken van de porto kosten niet rechtsgeldig is. Zoek dit is even op in hun voorwaarden, of nog beter op de brief die je van ze hebt gehad bij het orginele product.

Ind e tussentijd, niks betalen en nergens op reageren. Als je rechtsbijstand hebt, die erop zetten.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2014 om 12:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:05]

Je hebt neem ik aan niks getekend of ergens ja op gezegd dus het lijkt mij dat zelfs de overmaken van de porto kosten niet rechtsgeldig is. Zoek dit is even op in hun voorwaarden, of nog beter op de brief die je van ze hebt gehad bij het orginele product.

Je denkt dat in hun voorwaarden staat dat het overmaken van porto niet rechtsgeldig is?

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 12:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:05]Zoek dit is even op in hun voorwaarden, of nog beter op de brief die je van ze hebt gehad bij het orginele product.

Als iemand je ongevraagd iets toe stuurt hoef je hun voorwaarden niet te lezen.
Alles wat ze ongevraagd toesturen is gewoon van jou.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2014 om 12:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:05]Als je iets ongevraagd opgestuurd krijgt is het van jouw en hoef je niks aan niemand te betalen.
(Foute levering is wat anders)

Je hebt neem ik aan niks getekend of ergens ja op gezegd dus het lijkt mij dat zelfs de overmaken van de porto kosten niet rechtsgeldig is. Zoek dit is even op in hun voorwaarden, of nog beter op de brief die je van ze hebt gehad bij het orginele product.

Ind e tussentijd, niks betalen en nergens op reageren. Als je rechtsbijstand hebt, die erop zetten.

Probleem is dat men nu wel haar rekeningnummer heeft door het betalen van de (niet verschuldigde) porto kosten. Dus advies aan de TS is goed haar rekening in de gaten houden en onmiddellijk storneren mocht er geld afgehaald gaan worden.

crewmember
door crewmember - Jul 30, 2014 om 12:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:14][quote=crewmember schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:05]Zoek dit is even op in hun voorwaarden, of nog beter op de brief die je van ze hebt gehad bij het orginele product.

Als iemand je ongevraagd iets toe stuurt hoef je hun voorwaarden niet te lezen.
Alles wat ze ongevraagd toesturen is gewoon van jou.

Nee inderdaad maar dat heeft TS wel gedaan. Als er in hun meegestuurde voorwaarden niks staat over een abonnement op mesjes enzo is het heel makkelijk en hebben ze zowiezo geen poot om op te staan. Als dit er wel in staat is de vraag of dit rechtsgeldig is. (denk het niet)

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 12:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:26]Nee inderdaad maar dat heeft TS wel gedaan. Als er in hun meegestuurde voorwaarden niks staat over een abonnement op mesjes enzo is het heel makkelijk en hebben ze zowiezo geen poot om op te staan.

TS had nooit die portokosten moeten overmaken., zoals Tenormin al zegt hebben ze dan ook je rekeningnummer.
Maar met het overmaken van portokosten is er nog geen koopovereenkomst gesloten, het zijn immers portokosten (al moet TS wel even goed nakijken of het echt alleen portokosten waren).

Kortom, je hebt een punt, maar TS kan altijd nog binnen 14 dagen van een evt. overeenkomst af.
Misleiding is het eerste woord dat in dit geval in me op komt en dan is er zowiezo geen sprake van een koopovereenkomst.

charleycool
door charleycool - Jul 30, 2014 om 12:42
78 Antwoorden / 2 Vragen

Altijd de voorwaarden lezen.Bijna 99% heeft een addertje onder het gras.Meteen opzeggen en als je het later door hebt gewoon compleet retourneren.En uiteraard binnen hun termijn.Die leest die mag blijven.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 12:47
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=charleycool schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:42]Altijd de voorwaarden lezen.Bijna 99% heeft een addertje onder het gras.Meteen opzeggen en als je het later door hebt gewoon compleet retourneren.En uiteraard binnen hun termijn.Die leest die mag blijven.

Complete onzin!
Als ik u iets ongevraagd toestuur en in mijn voorwaarden zet dat dat u 200 euro kost om op te zeggen, dan betaalt u dat gewoon? Hun voorwaarden zijn totaal niet ter zake doende in dit geval. Retourneren hoeft ook niet en al helemaal niet binnen hun termijn.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2014 om 13:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is jammer dat maar niemand schijnt te begrijpen dat die AV niet geldig zijn. Ook niet als Marlou zich daadwerkelijk had aangemeld.

In het aanbod moet het kernbeding van wat je koopt staan. Een van de kernbedingen is hier dat je een abonnement aangaat. Dat mag niet in de AV staan.
Dat moet in het aanbod staan.
Dat is wettelijk zo bepaald. Daarom geeft consuwijzer ook die toelichting (en om de wet te duiden in eenvoudige woorden voor iemand die niet meteen met zijn neus in het wetboek zit).

Als je klikt op de link van de site die ik heb gegeven, dan zie je dat het aanbod niets zegt over een abonnement, alleen maar dat je een proefpakket bestelt en dat er 3,90 portokosten bij komen. En zo mag dat dus niet. Ook niet als je je akkoord verklaard met de AV.

In geval van ongevraagde toezending om iemand te bewegen om tot koop over te gaan, mag je het product gewoon houden.

art 7:7 lid 1
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

om niet betekent zonder te betalen

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 13:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 30 jul 2014, 13:00]Het is jammer dat maar niemand schijnt te begrijpen dat die AV niet geldig zijn. Ook niet als Marlou zich daadwerkelijk had aangemeld.

Ik herhaal letterlijk even de tekst die net boven uw reactie staat: "Hun voorwaarden zijn totaal niet ter zake doende in dit geval. Retourneren hoeft ook niet en al helemaal niet binnen hun termijn."

Wat had ik niet begrepen dan?
Helemaal strikt genomen zijn Algemene Voorwaarden pas toepasselijk als ze bij aangaan van de overeenkomst zijn verstrekt. Achteraf verwijzen naar een website is volstrekt onvoldoende.
Daarbij dienen de Algemene Voorwaarden te voldoen aan wettelijke eisen. Alles in strijd met de wet maakt de AV nietig.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 13:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 30 jul 2014, 13:16]Het was meer een algemene verzuchting. Sorry, ik drukte me wat te algemeen uit met 'niemand'.

Inderdaad, want vele reacties hadden dezelfde strekking (dus velen i.p.v. niemand).
Voor de rest heb je helemaal gelijk, al houd ik een heel piepklein slagje om de arm i.v.m. die betaling.
Ik weet niet of TS iets verzwijgt, want ik heb de stukken niet gezien.
Als wat TS stelt klopt, dan had TS nooit die verzendkosten moeten betalen en de spulletjes gewoon mogen houden (of op marktplaats zetten :-))

ma
door mailman - Jul 30, 2014 om 14:19
84 Antwoorden / 9 Vragen

In principe geldt hier de regel: "wie eist, bewijst". Dat betekent in de praktijk dat hwt wel verstandig is om aktie te ondernemen. Zonder meer betalen hoeft echter niet. Wanneer u de vordering betwist, dient de leveranciwr aan te tonen dat u weldegelijk degene bent die spullen heeft besteld. Wanneer zij dit niet kunnen, mag u de zending als schenking beschouwen. Om verzendkosten hoeft u zich ook niet ye bekommeren. U heeft in dat geval nergens om gevraagd, en bent het bedrijf niets verschuldigd. Laat hen dat duidelijk weten. Doorgaans haakt men dan af, en hoort u nooit meer iets van de verzender.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 14:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mailman schreef op woensdag 30 jul 2014, 14:19]In principe geldt hier de regel: "wie eist, bewijst". Dat betekent in de praktijk dat hwt wel verstandig is om aktie te ondernemen.

Onzin, TS heeft nooit iets ontvangen (even aangenomen dat hij ook de verzendkosten niet had betaald).
Zal ik u ongevraagd een lucifer toesturen met de vraag om betaling? En gaat u daar dan actie op ondernemen terwijl u er niet om heeft gevraagd? Dan stuur ik u 30 berichten per dag, dan heeft u een mooie dagtaak aan de aktie die u steeds denkt te moeten ondernemen.

1paul
door 1paul - Jul 30, 2014 om 15:29
3147 Antwoorden / 0 Vragen

niet betalen en nog een mail sturen dat als zij geld willen zien dat u een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet, wel de bevestigingsmail goed bewaren eventueel uitprinten en mee sturen met bovenstaande mail...

endemion
door endemion - Jul 30, 2014 om 15:45
237 Antwoorden / 3 Vragen

In dit soort gevallen kun je het beste een brief sturen waarin je ze opdraagt te bewijzen dat jij een overeenkomst bent aangegaan. Daarmee houd het doorgaans al snel op met die incasso bureau pesterijen (tenzij ze de zaak doorschuiven naar een ander incasso bureau, maar dan kun je weer hetzelfde doen).

Zonder gerechtelijke uitspraak, van een rechter dus hebben ze verder geen poot om op te staan en kunnen ze niet meer doen dan vragen of je wilt betalen, je bent ze niks verplicht.

De volgende voorbeeldbrieven kun je ietwat aanpassen aan jou specifieke situatie (kan zo 123 niet de perfecte brief voor deze situatie vinden):
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief/brief/41/
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief/brief/113/

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 15:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Waarom raadt iedereen toch aan te reageren op ongevraagde toezendingen?
Gewoon niet reageren, post van incassobureaus bewaren en afwachten of ze je ooit voor de rechter dagen. Niet reageren dus. Doe je dat wel, dan hebben ze je gegevens die ze weer leuk kunnen verkopen aan advertentiebedrijven.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2014 om 16:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 30 jul 2014, 15:48]Waarom raadt iedereen toch aan te reageren op ongevraagde toezendingen?
Gewoon niet reageren, post van incassobureaus bewaren en afwachten of ze je ooit voor de rechter dagen. Niet reageren dus. Doe je dat wel, dan hebben ze je gegevens die ze weer leuk kunnen verkopen aan advertentiebedrijven.

De meeste mensen lezen andersmans antwoorden niet eens. Vooral de aanrader on NIET te reageren daar leest men gemakshalve overheen. Terwijl al zo vaak geopperd is dat dit de enige weg is. Wim Sonneveld zei het al: niet reageren, Lena.

labren
door labren - Jul 30, 2014 om 17:03
862 Antwoorden / 0 Vragen

dit snap ik echt niet , het is gratis en dan ga je er voor betalen ?????????????????

ma
door mailman - Jul 30, 2014 om 18:29
84 Antwoorden / 9 Vragen

Czar, doe niet zo lullig, ik bedoelde het in het algemeen. Het kan namelijk wel zo zijn, dat iemand een grap met je wil uithalen, en dan reageert een bedrijf te goeder trouw op een bestelling. Neemt niet weg dat de bewijslast daarbij nog steeds bij de verzender ligt, en niet bij de ontvanger. Weet jij zeker dat je niets hebt besteld, dan mag je het toegezonden artikel beschouwen als reclame, gratis monster, of hoe jij dat het liefste wil noemen. Een tegenprestatie van de ontvanger van de spullen kan juridisch niet worden afgedwongen.

Hoewel het soms geen kwaad kan om wel te reageren, hoef je je niets aan te trekken van de soms in gespierde taal opgestelde incasso-dreigbrieven.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 19:02
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mailman schreef op woensdag 30 jul 2014, 18:29]Czar, doe niet zo lullig, ik bedoelde het in het algemeen.

Een bedrijf dat een incassobureau op je dak stuurt zonder enige vorm van overeenkomst is volgens mij niet in de haak. Natuurlijk kan de boze buurman of de lollige vriend je voor van alles en nog wat aanmelden op het internet. Maar serieuze bedrijven sturen dan geen incassobureau op je dak met allerlei dreigementen. Eens gegeven blijft gegeven zullen we maar zeggen in dit geval. En nooit geen verzendkosten of wat dan ook betalen voor ongevraagd toegestuurde rommel.
Misschien moet je hen juist een rekening sturen voor de kosten van het afvoeren van hun troep? :-)

zoekster
door zoekster - Aug 1, 2014 om 12:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@czar, ik had het niet tegen jou. Het was meer een algemene verzuchting. Sorry, ik drukte me wat te algemeen uit met 'niemand'.

Met andere woorden, mocht het een wellis nietis worden tussen het bedrijf en Marlous of ze deze bestelling nu wel of niet had gedaan, dan kunnen ze haar nog steeds niets maken.
Ze heeft 3,90 betaald (had ze niet moeten doen), maar daarmee is de kous af.

[Edit redactie]