il
door ilsepb Feb 21, 2015 om 08:23
Elektronica & tv

Groupon credits

Ik heb bij groupon de mr magic (keukenmachine) gekocht met twee jaar garantie. Nu is er een onderdeel kapot gegaan en heb ik contact met groupon opgenomen. Er is geen informatie bij hun van het bedrijf waar het vandaan komt. Nu geven ze als enige oplossing het product naar hun terugsturen en dan krijg ik credits van groupon om uit te geven op hun site. Daar heb ik helemaal niets aan. Ik moet een nieuwe keukenmachine kopen en dat kan niet bij hun. Mijn laatste emails naar hun worden genegeerd. De reacties die ik krijg is alleen terugsturen en credits krijgen. Ik heb zelf voorgesteld om het onderdeel te bestellen bij het bedrijf maar dat is niet mogelijk. Kortom er nog steeds niets geregeld. Ik zit met een kapot keukenmachine en hun reageren niet. Ter info normaliter reageren ze binnen een paar uur en nu ontvang ik al dagen niets.

7486 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2015 om 08:36
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

In geval van reparatie in de garantie termijn dient u zich te wenden tot de verkoper, nu dus groupon. Of zij vervangen het product, of geven u als herstellen vervangen geen optie is, geld retour. Een tegoedbon, want zijn die credits dus, is niet correct.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ilsepb,

Lees eens hier.

il
door ilsepb - Feb 21, 2015 om 13:15
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik sta in mijn recht, maar hoe krijg ik voor elkaar dat (ze nu bevestigen dat) ik mijn geld (of nieuw onderdeel) terug krijg?
Tot op heden geen reactie van hun gekregen.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@ilsepb,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl.

Suc6

zoekster
door zoekster - Feb 21, 2015 om 13:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vond een gelijkwaardige klacht op de klachtenkompas.nl

klik HIER

Dat lijkt goed te zijn opgelost met geld terug. Probeert u het ook eens via de klachtenkompas.

il
door ilsepb - Feb 21, 2015 om 14:03
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt! Ik heb direct de klacht daar gemeld

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=ilsepb schreef op zaterdag 21 feb 2015, 14:03]Bedankt! Ik heb direct de klacht daar gemeld

Dan zien/lezen we nog wel of het geholpen heeft.

Met vr.gr.

il
door ilsepb - Feb 21, 2015 om 18:37
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik krijg uiteindelijk reactie, maar kan er helemaal niets mee. Hebben jullie ideeën? Het gaat erom dat ik garantie heb op het apparaat, niet op credits van hun en hun kunnen geen nieuw onderdeel leveren. Dan is de oplossing mijn geld terug.

Beste mevrouw Bakker,

Bedankt voor uw e-mail. In uw e-mail geeft u aan dat u het niet eens bent dat wij credits toevoegen aan uw account.

Wij kunnen het aankoopbedrag niet overmaken op uw rekening. Omdat u de deal met 41.98 euro aan Groupon credits heeft betaald dan storten wij dit weer terug op uw rekening als u het product heeft geretourneerd.

Credits zijn een betaalmiddel dat u kunt gebruiken voor elke deal die wij aanbieden via onze website. Credits staan qua waarde gelijk aan euro's en zijn een jaar geldig vanaf het moment van storten op uw account. Bij het afrekenen van een deal kunt u ‘verreken het bedrag met credits’ aanvinken. Uw credits zullen dan het totaalbedrag verminderen. Een eventueel restbedrag dient u bij te betalen. Mocht u credits overhouden, dan worden deze automatisch weer op uw Groupon-account teruggestort.

Kijk voor deals bij u in de buurt op:
http://cities.groupon.nl/

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en ik vertrouw erop dat u spoedig een deal tegenkomt op onze website waaraan u deze credits wilt besteden.

Met vriendelijke groet,

Jennifer

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2015 om 18:45
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als u betaalt met (bijvoorbeeld) kadobonnen, krijgt u ook in geval van retour ook kadobonnen retour.

Als u dus met Credits i.p.v. Euro's via een bankrekening heeft betaald, dan zou het verhaal kloppen, daarom nu de vraag, hoe heeft u bij de aankoop toen ter tijd betaald?

Dan komt de vraag: is retour i.v.m. defect en niet te vervangen gelijk te stellen als een "gewone" aankoop terug draaien?


il
door ilsepb - Feb 21, 2015 om 19:20
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas kom ik er niet achter hoe ik heb betaald. Ik ga er vanuit dat hun gelijk hebben en dat dit met credits is. Maar wat ik overal lees is de garantie zit op het apparaat en niet op de betaling. Of begrijp ik dit verkeerd?

van leyden
door van leyden - Feb 21, 2015 om 19:33
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Geniaal, je noemt het geen geld, maar credits en je bent van elke garantieverplichting af.

van leyden
door van leyden - Feb 21, 2015 om 19:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Credits is een vorm van kadobonnen,
Heel handig, wat er ook kapot gaat, de eventuele credits moeten weer besteed worden aan Groupon zelf.

Dus je zit met een kapot apparaat en je moet weer (on)nodige troep bestellen bij Groupon.

Groupon is verplicht om het kosteloos te repareren en anders gewoon geld terug.

Maar dat gaan ze nooit doen, never.

van leyden
door van leyden - Feb 21, 2015 om 19:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Iedereen zou gewoon voor alle akkefietjes naar de rechter moeten stappen.
Dat zal ze leren!

In Amerika doen ze dat veel vaker, soms misschien overdreven in onze ogen, maar het werkt wel.
Verkopers houden zich veel beter aan de wet.

Hier in Nederland gokken ze erop dat de meesten niet zo snel naar de rechter zullen stappen en die enkeling die het toch doet, krijgt dan gewoon zijn zin.

Klagen op consumentenforums wil ook wel eens helpen, alhoewel....sommige bedrijven zal het worst zijn, ze weten toch al lang dat ze fout bezig zijn en een slechte reputatie hebben.
Groupon is er eentje van.

Hun motto is dan ook> de kruik gaat net zolang te water tot die barst.

il
door ilsepb - Mar 3, 2015 om 19:22
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

We zijn nu weken verder en ze blijven hetzelfde riedeltje herhalen dat ik met credits heb betaald dus ook credits terugkrijg. Ik wil dus nu verder stappen gaan ondernemen zoals naar de rechter. Heeft iemand hier ervaring in?

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2015 om 19:28
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik wil dus nu verder stappen gaan ondernemen zoals naar de rechter. Voor dit bedrag? Ik vrees dat de kosten voor de baten uitgaan, als u al gelijk zou krijgen.

il
door ilsepb - Mar 3, 2015 om 19:41
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zijn er andere dingen wat ik kan doen? Ik sta in mijn recht en ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen.

il
door ilsepb - Mar 3, 2015 om 19:48
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb nu ook contact opgenomen via klachtenkompas, juridisch loket en consuwijzer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer