go
door gooswout Jul 19, 2015 om 13:55
Elektronica & tv

HDMI probleem

Ik heb een nieuwe Humax 5200 C en tv Philips 46PFL9704H ambilight; na een aantal zen-ders zoeken na elkaar via de afstandsbediening krijg ik plots een zwart scherm met de melding geen videosignaal.
Na contact met ziggo een andere HDMI kabel gebruikt via de zijkant van de tv.
Probleem blijft. Humax is nu aangesloten met een HDMI kabel aan de achterkant.
Via de knop source op afstandsbediening tv moet ik eerst HDMI 1 indrukken dan aanslui-tend naar HDMI 3 en vervolgens weer terug naar HDMI1 en dan heb ik weer beeld.
Ziggo verwijst naar een probleem met de tv.
Wat denkt U? herkent U het probleem? Wat te doen?
Gaarne Uw reactie.

12464 12 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jul 19, 2015 om 14:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gooswout,

uw TV heeft u al langer en voordat u de 'Humax 5200 C' had had u dit probleem nooit ?

Het zal niet de eerste keer zijn dat er problemen zijn met de HDMI koppeling van de Humax, leest u bijvoorbeeld het volgende eens, klik hier.

Uw probleem herken ik niet, maar dat is logisch omdat wij geen Humax 5200 C hebben. We zijn wel Ziggo klant (oud UPC) en hebben de Horizon Mediabox, daar hebben we dit probleem niet mee (wel internet apart want dat leverde met de Horizon Mediabox problemen op).

Als u de problemen pas heeft sinds dat u de 'Humax 5200 C' heeft (en u heeft uw TV al langer en daarvoor nooit problemen gehad) dan zou ik Ziggo nog eens achter de broek zitten. Dan moet het bijna wel aan de 'Humax 5200 C' liggen. Laat Ziggo maar aangeven hoe ze het voor u willen oplossen, wat voor alternatieven ze hebben (desnoods een andere Humax 5200 C box of bijvoorbeeld een Horizon box).

U zou alle stekkers nog eens los kunnen halen en er flink in blazen zodat stof dat er eventueel in zit verwijderd wordt. Maar ik verwacht niet dat dat de problemen op gaat lossen.

ro
door ron530 - Jul 19, 2015 om 14:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Middels HDMI 1 kan de tv met andere apparaten communiceren en dat gaat nog wel eens mis. Kies bijvoorbeeld HDMI 2 voor de humax en voeg deze in het apparaat toevoegen menu van de tv op HDMI 2 toe.

Gr
door Grunn1 - Jul 19, 2015 om 15:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit probleem heeft niets met Ziggo te maken. HDMI 1 is meestal een arc (audio return Channel) aansluiting en wordt gebruikt om een home cinema set op aan te sluiten. Dan kan je het geluid van de tv via de luidsprekers van de home cinema afspelen. De humax 5200 heeft hier niets aan want die speelt het geluid van de tv niet af dus die sluit je dan bij voorkeur aan op HDMI 2 of 3. Wanneer je toch je humax op HDMI 1 aansluit en dit zorgt voor problemen dan heeft dit eerder iets te maken met je tv dan met de humax en al helemaal niks met Ziggo en nee ik werk niet bij Ziggo.

door 1953 - Jul 19, 2015 om 17:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb deze combinatie ook gebruikt tot 1 juli jl.

HDMI1 is feitelijk voor de HDMI-ARC-aansluiting, zoals de homecinemasysteem met blue ray.
Bij mijn voormalige situatie was de HDMI-kabel op de Humax aangesloten op de Philips op HDMI2. U moet dan wel - in tegenstelling tot de scartkabel doet automatisch naar het kanaal overgaan - via de afstandsbediening uw televisie op HDMI2 zetten.

U zou kunnen overwegen om de zenders van uw televisie opnieuw te installeren. Dan komt ook de bronsituatie aan de orde.

ke
door kees jansen - Jul 24, 2015 om 11:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gooswout, vraag je hoe kom je aan de humax5200? Ik denk dat je al een tijd je bij ziggo zit en de humax is oud en antiek en die moet je zo snel mogelijk verkopen op marktplaats want nu zijn ze nog geld waard.
Je abonnement laten omzetten in nieuwe vorm met de Horizon van Ziggo .sneller internet 200 mb en ook beter beeld met de Horizon! Extra kastje voor slaapkamer zak 5 euro kosten per maand want je huurt ze.
Dus tip snel verkopen dat ouwe barrel ( voor 75 euro)en ziggo bellen voor de nieuwe horizon .

succes!!

go
door gooswout - Jul 27, 2015 om 11:18
56 Antwoorden / 52 Vragen

Even iedereen op de hoogte brengen; na diverse afschuifadviezen van zowel Ziggo en Philips en ook jullie, niet aan te wrijven, onjuiste adviezen; ben ik via internet op het idee gebracht om de resolutie in te stellen op i1080. Probleem verholpen!

Ik neem het de klantenservice van Ziggo en Philips, die vooral bezig waren het probleem naar de ander te schuiven, kwalijk dat zij kennelijk zo onkundig personeel inzetten en dat ze niet op dit simpel voorstel uitkomen. Wel enquêtes houden over de klantenservice!?
Ik hoop dat ze dit lezen en voor de toekomstige klachten de mensen eerst deze mogelijkheid voor leggen voor al eer je de hele installatie overhoop moet gooien.

Gr
door Grunn1 - Jul 27, 2015 om 15:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=kees jansen schreef op vrijdag 24 jul 2015, 11:41]Hoi gooswout, vraag je hoe kom je aan de humax5200? Ik denk dat je al een tijd je bij ziggo zit en de humax is oud en antiek en die moet je zo snel mogelijk verkopen op marktplaats want nu zijn ze nog geld waard.
Je abonnement laten omzetten in nieuwe vorm met de Horizon van Ziggo .sneller internet 200 mb en ook beter beeld met de Horizon! Extra kastje voor slaapkamer zak 5 euro kosten per maand want je huurt ze.
Dus tip snel verkopen dat ouwe barrel ( voor 75 euro)en ziggo bellen voor de nieuwe horizon .

succes!!

Hoe kom je aan deze onzin.
De Humax 5200 is 1 van de beste decoders die er is en wordt nog steeds verkocht. Een stuk beter dan Horizon en betrouwbaarder. Verder heeft de Humax niks te maken met je internet snelheid.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 27, 2015 om 16:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=epcot schreef op maandag 27 jul 2015, 15:02][quote=kees jansen schreef op vrijdag 24 jul 2015, 11:41]Hoi gooswout, vraag je hoe kom je aan de humax5200? Ik denk dat je al een tijd je bij ziggo zit en de humax is oud en antiek en die moet je zo snel mogelijk verkopen op marktplaats want nu zijn ze nog geld waard.
Je abonnement laten omzetten in nieuwe vorm met de Horizon van Ziggo .sneller internet 200 mb en ook beter beeld met de Horizon! Extra kastje voor slaapkamer zak 5 euro kosten per maand want je huurt ze.
Dus tip snel verkopen dat ouwe barrel ( voor 75 euro)en ziggo bellen voor de nieuwe horizon .

succes!!

Hoe kom je aan deze onzin.
De Humax 5200 is 1 van de beste decoders die er is en wordt nog steeds verkocht. Een stuk beter dan Horizon en betrouwbaarder. Verder heeft de Humax niks te maken met je internet snelheid.
Dit zal best een goede tip zijn om die daar te plaatsen. Bedankt voor terug melden van deze oplossing.

ho
door hopetobehelping - Jul 27, 2015 om 21:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gooswout schreef op maandag 27 jul 2015, 11:18]Even iedereen op de hoogte brengen; na diverse afschuifadviezen van zowel Ziggo en Philips en ook jullie, niet aan te wrijven, onjuiste adviezen; ben ik via internet op het idee gebracht om de resolutie in te stellen op i1080. Probleem verholpen!

Ik neem het de klantenservice van Ziggo en Philips, die vooral bezig waren het probleem naar de ander te schuiven, kwalijk dat zij kennelijk zo onkundig personeel inzetten en dat ze niet op dit simpel voorstel uitkomen. Wel enquêtes houden over de klantenservice!?
Ik hoop dat ze dit lezen en voor de toekomstige klachten de mensen eerst deze mogelijkheid voor leggen voor al eer je de hele installatie overhoop moet gooien.

Beste gooswout,

fijn dat het is opgelost en bedankt voor het terugmelden.
Hopelijk helpt het plaatsen ervan mensen die in de toekomst met hetzelfde probleem kampen.

door 1953 - Jul 28, 2015 om 03:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=epcot schreef op maandag 27 jul 2015, 15:02][quote=kees jansen schreef op vrijdag 24 jul 2015, 11:41]Hoi gooswout, vraag je hoe kom je aan de humax5200? Ik denk dat je al een tijd je bij ziggo zit en de humax is oud en antiek en die moet je zo snel mogelijk verkopen op marktplaats want nu zijn ze nog geld waard.
Je abonnement laten omzetten in nieuwe vorm met de Horizon van Ziggo .sneller internet 200 mb en ook beter beeld met de Horizon! Extra kastje voor slaapkamer zak 5 euro kosten per maand want je huurt ze.
Dus tip snel verkopen dat ouwe barrel ( voor 75 euro)en ziggo bellen voor de nieuwe horizon .

succes!!

Hoe kom je aan deze onzin.
De Humax 5200 is 1 van de beste decoders die er is en wordt nog steeds verkocht. Een stuk beter dan Horizon en betrouwbaarder. Verder heeft de Humax niks te maken met je internet snelheid.

Dat kunt u wel stellen, Horizon dat is een typhusapparaat, ergernis troef!

ke
door kees jansen - Jul 29, 2015 om 20:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

De humax 5200 is oud, als je niet beter weet heb je goed beeld maar het beeld van de horizon is 20% scherper en extra kast je voor slaapkamer kost 5 euro permaand .
Dus gewoon dumpen dat ding.

door 1953 - Jul 29, 2015 om 21:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kees jansen schreef op woensdag 29 jul 2015, 20:16]De humax 5200 is oud, als je niet beter weet heb je goed beeld maar het beeld van de horizon is 20% scherper en extra kast je voor slaapkamer kost 5 euro permaand .
Dus gewoon dumpen dat ding.

Ergernis troef w.o. de afstandsbediening.

Geen geluid etc.