en
door engelina_1 Jul 3, 2014 om 15:50
Computers & telefonie

Heel veel reclame

sinds ca 2 dagen wordt ik gek van de reclame's op de pc, als ik internet opstart of iets anders, kan ik niets doen, zit hij vast want dan zit er weer een video achter met een reclame boodschap. Steeds krijg ik de melding of ik het programma wel wil openen of het veilig is. Ik wordt er helemaal gek van.
Heeft iemand dat ook ????

12369 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2014 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo engelina,

Je zult wel iets 'binnengehaald' hebben.
Scan eens met MBAM - klik hier en klik onder FREE - en scan voor de zekerheid ook even met AdwCleaner, klik hier.

Als alles 'opgeschoond' is installeer dan AdBlockPlus tegen reclamemeldingen/banners: klik hier.

Suc6

macwouter
door macwouter - Jul 3, 2014 om 20:07
825 Antwoorden / 9 Vragen

En nog een goeie tip voor u, gebruik geen Internet-explorer maar Firefox of Google Chrome. Ook daar kunt u gebruik maken zoals edrick3 al zei van AdBlock. Chrome is ook sneller dan Firefox. Ook wil ik u vragen om niet bang te zijn voor het feit dat Chrome alles van je wilt weten want ik denk dat u met zo,n mooie naam absoluut niet bezig houdt met enge dingen die zij in Amerika niet mogen weten.

pr
door pregunta - Jul 4, 2014 om 13:00
5 Antwoorden / 2 Vragen

Had kort geleden dezelfde vraag. Zie hieronder mijn vraag en antwoord. Heeft echt geholpen, ik heb geen reclame meer!
pregunta woensdag 18 jun 2014, 21:31

Antwoord op: Hoe voorkom ik reclame op nieuwe pc?

Kreeg uiteindelijk zoveel tips van jullie, dat ik niet meer wist wat ik nou het beste kon doen. Sorry, maar ik ben maar een leek op dit gebied.
Uiteindelijk maar even gebeld met de verkoper om te kijken wat die zouden zeggen. Vanaf het begin tot het einde helemaal begeleid met het installeren van Malwarebytes. En het is gelukt!!! Ik ben overal vanaf en de pc is ook gelijk sneller. Zij gaven ook nog aan dat ik eventueel adblockplus kan installeren. Ga voorlopig even kijken of het zo blijft, anders ga ik die ook nog installeren. In ieder geval, iedereen bedankt voor jullie tips en misschien heb ik nu ook weer een tip gegeven via mijn verkoper en mijn ervaring hiermee.
.

ka
door kaakje - Jul 4, 2014 om 13:05
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 3 jul 2014, 15:54]Hallo engelina,

Je zult wel iets 'binnengehaald' hebben.
Scan eens met MBAM - klik hier en klik onder FREE - en scan voor de zekerheid ook even met AdwCleaner, klik hier.

Als alles 'opgeschoond' is installeer dan AdBlockPlus tegen reclamemeldingen/banners: klik hier.

Suc6

YAC (yet another cleaner) werkt bij mij puik maar is wellicht te hoog gegerepen en uitlijken met ADW cleaner wat je weggooit.

dr
door drcomputer - Jul 4, 2014 om 13:10
35 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Javascript, een taal die door uw browser begrepen word kan ook kwetsbaarheden bevatten. Ik gebruik hiervoor NoScript voor Mozilla FireFox en ScriptSafe voor Google Chrome en Chromium (opensource versie google chrome).

Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid, ook toen ik nog windows gebruikte...

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pregunta,

Juist. Dat was dus het antwoord dat ik je daar op je vraag gegeven had en (dus) ook hier aan engelina.

Met vr.gr.

ma
door marialeontin - Jul 4, 2014 om 13:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ook ik heb voortdurend reclames op mijn beeldscherm en moet die bij het kruisje wegklikken alvorens ik verder kan lezen.

Verder kan ik in mijn mailbox een mail wel aanklikken, maar als ik in de mail bijv. een specificatie wil aanklikken verschijnt er een groot grijs blad met erin een rechthoekig vakje (hierin een getekend gezichtje met de mondhoeken naar beneden). Eronder staat de tekst: Verzoeken aan de server zijn door een extensie geblokkeerd.
Ook buiten de mailbox verschijnt heel vaak dat grote grijze blad.

Sindsdien kan ik ook niets meer op marktplaats zetten...of ergens op reageren.
Bij 'Plaats advertentie' kom ik niet verder dan een subgroep....

Een paar dagen geleden ben ik naar een winkel, die computerspul e.d. verkopen, gegaan en heb deze ervaringen verteld.
Ik kan daar mijn laptop voor een paar dagen inleveren dan willen ze wel nakijken of er een virus zit, maar ze kunnen me niet garanderen dat mail en/of opgeslagen foto's en filmpjes van mijn kleinkinderen dan niet verwijderd zijn.

Ik ben helaas zeer onkundig op pc-gebied, maar heb hem wel heel hard nodig.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen of wie ik het beste kan benaderen zodat deze problemen worden opgelost?
Ik heb alleen Google Chrome.

De handelingen die u (edrick3) adviseert kan/durf ikzelf niet uit te voeren omdat ik niet weet wat er gebeurt met al mijn documenten (waaronder reeds genoemd materiaal) en de (zeer grote) inhoud van mijn mailbox.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat ik hierop enige reacties mag ontvangen.

Mvg.

dr
door drcomputer - Jul 4, 2014 om 14:15
35 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marialeontin schreef op vrijdag 4 jul 2014, 13:20]Hallo,

Ook ik heb voortdurend reclames op mijn beeldscherm en moet die bij het kruisje wegklikken alvorens ik verder kan lezen.

Verder kan ik in mijn mailbox een mail wel aanklikken, maar als ik in de mail bijv. een specificatie wil aanklikken verschijnt er een groot grijs blad met erin een rechthoekig vakje (hierin een getekend gezichtje met de mondhoeken naar beneden). Eronder staat de tekst: Verzoeken aan de server zijn door een extensie geblokkeerd.
Ook buiten de mailbox verschijnt heel vaak dat grote grijze blad.

Sindsdien kan ik ook niets meer op marktplaats zetten...of ergens op reageren.
Bij 'Plaats advertentie' kom ik niet verder dan een subgroep....

Een paar dagen geleden ben ik naar een winkel, die computerspul e.d. verkopen, gegaan en heb deze ervaringen verteld.
Ik kan daar mijn laptop voor een paar dagen inleveren dan willen ze wel nakijken of er een virus zit, maar ze kunnen me niet garanderen dat mail en/of opgeslagen foto's en filmpjes van mijn kleinkinderen dan niet verwijderd zijn.

Ik ben helaas zeer onkundig op pc-gebied, maar heb hem wel heel hard nodig.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen of wie ik het beste kan benaderen zodat deze problemen worden opgelost?
Ik heb alleen Google Chrome.

De handelingen die u (edrick3) adviseert kan/durf ikzelf niet uit te voeren omdat ik niet weet wat er gebeurt met al mijn documenten (waaronder reeds genoemd materiaal) en de (zeer grote) inhoud van mijn mailbox.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat ik hierop enige reacties mag ontvangen.

Mvg.

Beste,

In principe moet er niets gebeuren met uw documenten en foto's. Ook als u uw e-mail ergens anders hebt opgeslagen (gmail bijvoorbeeld) dan zal hier niets mee gebeuren. Het enige dat kan gebeuren is dat u uw e-mail opnieuw zult moeten downloaden. Als u bijvoorbeeld Thunderbird (ook van Mozilla) gebruikt dan gebeurt dit automatisch.

Ik kan u begeleiden in de proces maar omdat ik verder een vreemde ben laat ik de keuze aan u.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marialeontin,

Als je gewoon doet wat ik in het eerste antwoord aangegeven heb: gebruik AdwCleaner en MBAM dan gebeurt er echt niets met je foto's etc., maar wordt eventuele rommel op je computer wél opgeruimd!
In die compuzaak doen ze waarschijnlijk hetzelfde. Alleen kost het je daar geld.

en
door engelina_1 - Jul 4, 2014 om 18:34
15 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt allemaal voor de tips. Had moeite om die programma,s te installeren en toen ben ik gewoon naar systeemherstel gegaan, 2 weken terug, en nu is alles weg.

Want iemand al zei, zal wel iets verkeerd hebben binnen gehaald .

Wat die naam betreft, ik heet echt zo, al is het niet mijn roepnaam.

ma
door marianne99 - Jul 4, 2014 om 18:50
9 Antwoorden / 1 Vragen

Advies van Macwouter (Firefox gebruiken) werkt steeds minder goed.
Ik gebruik ook Firefox maar moet steeds vaker toch naar Internet Explorer omdat ik bij het openen van vervolgpagina's dan een lege pagina krijg in Firefox. Als ik de adresregel dan kopieer en in Internet Explorer plak krijg ik wel gewoon iets te zien

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 18:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@engelina,

Mooi dat het is opgelost.
Systeemherstel was inderdaad ook een optie.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marianne99 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 18:50]Advies van Macwouter (Firefox gebruiken) werkt steeds minder goed.
Ik gebruik ook Firefox maar moet steeds vaker toch naar Internet Explorer omdat ik bij het openen van vervolgpagina's dan een lege pagina krijg in Firefox. Als ik de adresregel dan kopieer en in Internet Explorer plak krijg ik wel gewoon iets te zien

Je zou FF eens kunnen resetten:

Lees en kijk hier.

Suc6

ma
door mam - Jul 4, 2014 om 22:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn deze antwoorden alleen voor de pc??
Kan ik deze tips ook op mijn tablet gebruiken en de samsung core mobiel??
Hoor-lees het graag van jullie.
Alvast bedankt
Mam

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 22:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U vraagt : ik wordt er helemaal gek van.
Heeft iemand dat ook ?
Om uw vraag te beantwoorden : nee.

macwouter
door macwouter - Jul 4, 2014 om 23:27
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=engelina schreef op vrijdag 4 jul 2014, 18:34]

Wat die naam betreft, ik heet echt zo, al is het niet mijn roepnaam..

Ik moet u een geheimpje verklappen. Mijn moeder waar ik zielsveel van hield heette ook Engelina en er kwamen wat emotie,s los. Mijn moeder is 83 geworden. Dat was dus de reden dat ik op uw vraag een goede tip gaf. Het goede antwoord kreeg u al van edrick3.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2014 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mam, u kunt beter zelf een vraag stellen i.p.v. in te breken op de vraag van een ander. Omschrijf dan de problemen die u heeft met de gsm en tablet en laat dan ook weten wat voor tablet u heeft.
U zou overigens mogelijk kunnen beginnen met Avast Free op beide te installeren en ermee te scannen.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2014 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@engelina,

En .... stand van zaken?