ma
door mai12 Apr 24, 2007 om 00:51
Geldzaken & recht

Hoe kom ik uit de schulden

Ontvang een wao uitkering en heb via het UWV een opleiding pedicure gevolgd en geslaagd. Sinds verleden jaar begonnen met behoud van uitkering.Wegens ziekte niet in staat achter elkaar te werken. Veel geinvesteerd ( apparatuur, pedicurekamer, advertenties, flyers)en daardoor nu in de schulden. Men zegt het heeft zijn tijd nodig om clienten te krijgen maar na. bijna 1 jaar nog niet veel succes terwijl ik goed ben in mijn vak. Een lening krijg ik niet daar ik schuld heb bij de postbank mastercard en de postbank zelf. Hoe kan ik dit aflossen?

1601 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 24, 2007 om 09:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hoe je dit oplost?  Zorgen dat er genoeg werk komt/geld binnenkomt dus ; Actief klanten gaan werven, als je begint zul je het moeten hebben van mond-op-mond reclame van je (vaste) klanten.

Komen die wel terug ?

Je kunt ook proberen bij bv verzorgingstehuizen ed de `binnen te komen`en dan daar `aan huis` bv vast rondje per week te maken.

Met alleen geld erin steken kom je er niet, je zult, zeker in het begin actief moeten zijn/blijven om een (vaste) klantenkring op te bouwen.

Zeker niet proberen weer/meer te lenen.

Maak (gratis) reclame, flyers zelf maken, ophangen bij winkels ed doe leuke aanbiedingen, elke maand iets anders om klanten te lokken en dan zulk goed werk leveren dat ze terugkomen en andere kennissen ook naar je toe sturen.

Vriendin van mee deed het ook, en verkocht er ook nog wat dingen bij die ze in een vitrine op de kamer had staan, zelfgemaakte kaarten en sierarden, weer gemaakt door andere vriendin, bakkie koffie erbij gezellig kletspraatje..........en ze had zich wat verdiept/geoefend in nagels lakken en kunstnagels (handen) met versieringen en dat deed ze dan af en toe eens voor iemand die een feestje of bruiloft had.

Dus creatief denken, en zorgen dat het lukt, je kunt het !

Succes,

movieman
door movieman - Apr 24, 2007 om 09:59
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik denk dat je beste naar Maatschappelijk Werk kunt stappen om in ieder geval hulp te krijgen voor het financiële gebeuren. Zij zullen je desnoods doorverwijzen. Wat je moet voorkomen is dat je geen geld meer overhoudt om te leven of nog erger dat de deurwaarder binnenkort op de stoep staat...

Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de situatie is maar ik heb zo'n gevoel dat het water heel erg hoog staat.

Succes. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2007 om 11:11
16845 Antwoorden / 202 Vragen

mai12@ u bent in een wel heel lastig parket beland. Ik ben wel heel benieuwd in hoeverre de UWV u verdere heeft begeleid dat het aanbieden en betalen van een opleiding. Heeft u bij het starten van uw onderneming een ondernemingsplan gemaakt? Heeft u goed fiscaal advies, immers voor startende ondernemers gelden aparte gunstige fiscale regels, ook m..b.t. investeringsaftrek hoewel, als u een uitkering heeft is er niet meer af te trekken dan hooguit de IB/PVV die u verschuldigd zou zijn. Heeft u zich goed laten adviseren door de KvK?

Ga in ieder geval (ook) in overleg met maatschappleijke dienst/sociale dienst in uw gemeente. het risicio van een faillissement is wel heel erg groot vrees ik.

ma
door mai12 - Apr 24, 2007 om 18:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je voor je reactie.

De clienten die ik heb, komen terug en maken ook mond op mond reclame. Ben heel goed in mijn vak. Kaartjes liggen bij een aantal huisartsen, fysiotherapeut, herenkapper, sigarenwinkel. Flyers, maar 2000 inmiddels in brievenbussen gestopt, dus heb echt niet stil gezeten. Maar hoor ook de verhalen over pedicures die zwart werken en wel tegen een zeer laag tarief. Verzorgingstehuizen ook bezocht maar die hebben in mijn woonplaats al een pedicure.

stacey
door stacey - Apr 24, 2007 om 20:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Probleem kan m wel beetje in de zwart werkers zitten ja, misschien kun je een keer een maandaanbieding tegen `zwart-werktarief` proberen, pak je wat klanten `terug` misschien, en die blijven dan misschien uiteindelijk toch bij jou komen.

Je verdiend dan wel (tijdelijk) wat minder, maar je verdiend wel........alle beetjes helpen, 20 klanten tegen lager tarief brengt misschien weer meer op dan 5 tegen normaal tarief, maar dat moet je even berekenen.....

Misschien kun je ook (tijdelijk) meedraaien in dienst van een groot pedicurecentrum ergens in de omgeving, dan heb je een vast inkomen naast je eigen werk in ieder geval tot je de zaak draaiend hebt, zijn meer pedicures die het zo doen ( kijk maar eens rond op internet ; Voetverzorging  )

Weet niet of je mobiel bent, beplak je auto met reclame en kijk een dorp verderop bij verzorgingstehuizen ed.informeer bij buurthuizen, voor een pedicureochtend voor de oudjes..., of bezoek de oudjes die jou niet meer kunnen bezoeken, als pedicure aan huis.

Naar wat ik altijd begrepen heb mag je wel op 1 tot 2 jaar rekenen voor je goede klantenkring hebt opgebouwd waar je van kunt leven......

Heb je nog contact met UWV en/of begeleiding ?

Praat dan eens met hun.

Probeer advies/hulp in te winnen waar je wat aan hebt om door de moeilijke startperiode heen te komen, geld lenen zou je niet aan moeten beginnen, probeer zo zuinig mogelijk te leven en schulden zo snel mogelijk in te lossen, als je die last niet meer hebt kun je het vast wel rendabel krijgen want dan zijn de kosten minimaal.

Geef het in ieder geval nu niet zondermeer op, dat zou zonde zijn van alle tijd en energie die je er al in gestoken hebt.

ho
door hob - Apr 24, 2007 om 20:43
12 Antwoorden / 0 Vragen

Goede vraag.

ten eerste stel alle maandelijkse kostenposten op in die uitgaven naast het inkomen. Probeer een overzicht te krijgen van alle kosten in bij en afboekingen. Een goede programma als Money van Mircrosoft biedt uitkomst. De gebieden in rood bijvoorbeeld kunnen aangevuld worden uit opgebouwde spaarreserves van bijvoorbeeld uit belastingteruggaven (voorlopige of definitief) en vakantiegeld als deze er is.

Bekijkt vanuit dat overzicht welke kosten het beste uitbesteed kunnen worden. bijvoorbeeld misschien kan dat leuke dure shirtje later gekocht worden bij de opruiming (als ie er nog is tenminste) of een goedkopere maar wel van enige kwaliteit lippenstift. Koopjes van de supermarkt en of zo voor een lagere besteding in die uitgaven. De fiets in plaats van de auto, bedenkt maar wat.

Lenen van geld kan u beter doen, als u enige en voldoende spaarreserves heeft en deze niet te snel voor een hoge uitgavenpost wilt uitbesteden. Kopen van spullen met uitstel van betaling is een oplossing. Sommigen gaven u al een tip. Bouwt die vaste klantenbestand op zoals bij zorgtehuizen. Oude mensen hebben behoefte aan pedicure/ voetverzorging (ook van manicure/ nagelverzorging). Maak desnoods een homepage op het internet met reklame voor uzelf om klanten te kunnen trekken. Werkt deze klanten af bij huis aan huis bezoeken met gebruik van een auto met de pedicure toebehoren in een koffertje. Verder weet ik het niet, maar het gaat erom dat mensen meer verantwoord omgaan met geld. Ook als ze een bedrijfje voor henzelf willen beginnen. Hob.