an
door antjeaaltje Jun 14, 2015 om 17:07
Vrije tijd & tuin

Hoe kom ik van kinderplezier af?!

Ik heb mij laten ompraten om vier leesboekjes van kinderplezier te ontvangen voor mijn pasgeboren zoon. Hierna zou ik direct op kunnen zeggen is mij beloofd. Helaas blijkt dit in de praktijk niet zo uit te pakken. Ik heb direct naar het kennismakingspakket via de site kinderplezier.nl een mail gestuurd waarin ik aangaf per direct mijn 'abonnement' op te willen zeggen. Ik kreeg een mail terug waarin stond dat de mail goed ontvangen was en ging er van uit dat mijn 'abonnement' dus netjes was stopgezet. Nu ontving ik vandaag tot mijn grote verbazing een nieuwe zending. Weer heb ik via de site aangegeven dit niet te willen. De vorige zending werd automatisch afgeschreven en hiervoor had ik telefonisch toestemming gegeven, wel éénmalig, er duidelijk bij vermeld. Ik kan ook nergens in de contactgegevens een telefoonnummer vinden van de B.V. in Chaam. Ik vind het een vervelende situatie, want ik heb niet de financiële middelen om deze boekjes te betalen elke keer. Vandaar dat ik ook alleen gebruik wilde maken van de aanbieding.

11665 21 Rapporteer

an
door antjeaaltje - Jun 14, 2015 om 17:32
14 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb direct na de eerste ontvangst een mail gestuurd waarbij ik aangaf dat ik van verdere zendingen afzag. Bij het eerste kennismakingspakket kan dit tot de eerste dag van de volgende maand wordt aangegeven. Ik heb dit meteen op de dag zelf gedaan. Ik heb van hun een mail terug ontvangen dat mijn mail goed was ontvangen en zou worden verwerkt. Ik ging er dan ook vanuit dat het hiermee in orde zou zijn. Ik heb inderdaad het rekeningnummer geblokkeerd, maar lees nu dat ze nogal snel zijn met het sturen van deurwaarders en zelfs mensen pakketten sturen die duidelijk aan hebben gegeven niets te willen ontvangen. :( Daarnaast zijn het ook nog eens echte flutboekjes van waardeloze kwaliteit.

ho
door hopetobehelping - Jun 14, 2015 om 17:35
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste antjeaaltje,

u heeft ingestemd met de 4 leesboekjes via de telefoon ?
De communicatie die u tot nu toe heeft goed bewaren. Vooral de ontvangstbevestiging van uw opzegging erg goed bewaren.
Als ik uw vraag goed begrijp dan bent u een proefabonnement aangegaan en heeft u dat tijdig opgezegd. Als dat klopt dan houd 'kinderplezier uit Chaam' zich niet aan de wet, een voorbeeld leest u hier.
U heeft uitdrukkelijk aangegeven verder geen leesboekjes te willen. Niet betalen uiteraard, geef ze nogmaals via email (via telefoon heeft u later geen zwart op wit bewijs) aan dat u voor het vervolg niet akkoord bent gegaan. Meer informatie vind u hier.
De bedragen die voor vervolgzendingen worden afgeschreven storneren via uw bank/internet bankieren. U heeft duidelijk aangegeven deze niet te willen.

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2015 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo antjeaaltje,

Zou het bedrag voor de 2e zending laten storneren.
Heb je wel tijdig opgezegd en heb je daar bewijs van.

Klik anders eens hier.

Blijkbaar gaan ze er van uit dat je ná de proefzending nogmaals een zending dient te ontvangen omdat je niet meteen na de proefbestelling hebt opgezegd.

ho
door hopetobehelping - Jun 14, 2015 om 17:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=antjeaaltje schreef op zondag 14 jun 2015, 17:32]ik heb direct na de eerste ontvangst een mail gestuurd waarbij ik aangaf dat ik van verdere zendingen afzag. Bij het eerste kennismakingspakket kan dit tot de eerste dag van de volgende maand wordt aangegeven. Ik heb dit meteen op de dag zelf gedaan. Ik heb van hun een mail terug ontvangen dat mijn mail goed was ontvangen en zou worden verwerkt. Ik ging er dan ook vanuit dat het hiermee in orde zou zijn. Ik heb inderdaad het rekeningnummer geblokkeerd, maar lees nu dat ze nogal snel zijn met het sturen van deurwaarders en zelfs mensen pakketten sturen die duidelijk aan hebben gegeven niets te willen ontvangen. :( Daarnaast zijn het ook nog eens echte flutboekjes van waardeloze kwaliteit.

Beste antjeaaltje,

u heeft juist gehandeld. Laat u niet intimideren door berichten die u leest.
Een incassobureau zou u op de huid kunnen zitten maar kan niets als het er op aan komt.
Voordat een deurwaarder in actie komt is er een uitspraak van een rechter nodig die aangeeft dat u moet betalen. Als ik uw vraag en uw antwoord lees dan zal dit niet gebeuren verwacht ik. Laat 'kinderplezier te Chaam' maar eens aantonen dat u een contract met ze bent aangegaan. Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren, zeker niet gezien u over de bevestiging beschikt van de ontvangst van uw opzegging.

ho
door hopetobehelping - Jun 14, 2015 om 17:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=antjeaaltje schreef op zondag 14 jun 2015, 17:32]ik heb direct na de eerste ontvangst een mail gestuurd waarbij ik aangaf dat ik van verdere zendingen afzag. Bij het eerste kennismakingspakket kan dit tot de eerste dag van de volgende maand wordt aangegeven. Ik heb dit meteen op de dag zelf gedaan. Ik heb van hun een mail terug ontvangen dat mijn mail goed was ontvangen en zou worden verwerkt. Ik ging er dan ook vanuit dat het hiermee in orde zou zijn. Ik heb inderdaad het rekeningnummer geblokkeerd, maar lees nu dat ze nogal snel zijn met het sturen van deurwaarders en zelfs mensen pakketten sturen die duidelijk aan hebben gegeven niets te willen ontvangen. :( Daarnaast zijn het ook nog eens echte flutboekjes van waardeloze kwaliteit.

an
door antjeaaltje - Jun 14, 2015 om 17:45
14 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor jullie antwoorden ja ik heb dit inderdaad telefonisch aangegeven. Er zou een brief bij de eerste zending inzitten met daarop de contactgegevens waaronder ook een telefoonnummer om het proefabonnement te stoppen. Een simpel mailtje zou echter ook voldoende zijn. Ik heb er alweer een reactie heen gestuurd dat ik hier niet van gediend ben en gevraagd om reactie. Het probleem is echter dat je reactie stuurt via de site. Je krijgt je eigen mail er dus niet bij. Wel ontvang je van hun per mail. Wat vreemd is is dat er bij hun reactie een kopie zit waarbij is aangegeven:
Ja, ik wil de levering van Kinderplezier kinderboekpakketten per eerstvolgende vervaldatum stopzetten. Mijn opzegtermijn is 1 maand.
Ik ontvang binnen 3 werkdagen een bevestiging van mijn opzegging.
Dit is een optie die kan worden aangeklikt op het contactformulier, ik heb deze echter absoluut niét aangeklikt. Allemaal erg vaag. Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen en hoe ik met deze mensen in contact kan komen.

an
door antjeaaltje - Jun 14, 2015 om 17:46
14 Antwoorden / 2 Vragen

bovengenoemde brief met contactgegevens zat 'uiteraard' niet bijgeleverd was ik vergeten te vermelden.

ho
door hopetobehelping - Jun 14, 2015 om 20:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste antejaaltje,

ondanks dat 'kinderplezier' waarschijnlijk aangeeft dat u een abonnement bent aangegaan hebt u dat niet gedaan. U heeft telefonisch ingestemd met de zending van 4 leesboekjes waarna u meteen heeft opgezegd (de bevestiging van de ontvangst van de opzegging heeft u, goed bewaren).

Ik hoop dat als u de informatie in de volgende links leest dat het u dan wat duidelijker wordt, klik hier , hier, hier en hier.

Aangezien 'kinderplezier' niet schriftelijk (of email) heeft aangegeven dat u een contract bent aangegaan is het niet rechtsgeldig (zie ook de links hierboven) en is er dus geen abonnement door u aangegaan.
Als ik u was zou ik ze nogmaals per email op de hoogte stellen dat u geen abonnement met ze hebt afgesloten en dat u er vanuit gaat dat het met die mail helemaal afgehandeld is.
Vraag voor de extra boekjes die u heeft gekregen een antwoordnummer zodat u ze gratis terug kunt sturen. Geef aan dat als ze u geen optie bieden om de boekjes gratis terug te zenden dat u ze dan in uw bezit houd (geef gerust aan dat u daarmee handelt conform de wet, zie ook de bovenstaande links).
Bij voorkeur alle communicatie op papier (of email) en goed bewaren. Ondanks dat men het u wellicht 'door de strot' wil drukken behoeft u niet te zwichten, u staat in uw recht om alleen de eerste 4 boekjes te accepteren en de rest niet. Geen enkele rechter zal er anders over oordelen, dus een deurwaarder zal nooit in beeld komen.

an
door antjeaaltje - Jun 14, 2015 om 21:23
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 14 jun 2015, 20:02]Beste antejaaltje,

ondanks dat 'kinderplezier' waarschijnlijk aangeeft dat u een abonnement bent aangegaan hebt u dat niet gedaan. U heeft telefonisch ingestemd met de zending van 4 leesboekjes waarna u meteen heeft opgezegd (de bevestiging van de ontvangst van de opzegging heeft u, goed bewaren).

Ik hoop dat als u de informatie in de volgende links leest dat het u dan wat duidelijker wordt, klik hier , hier, hier en hier.

Aangezien 'kinderplezier' niet schriftelijk (of email) heeft aangegeven dat u een contract bent aangegaan is het niet rechtsgeldig (zie ook de links hierboven) en is er dus geen abonnement door u aangegaan.
Als ik u was zou ik ze nogmaals per email op de hoogte stellen dat u geen abonnement met ze hebt afgesloten en dat u er vanuit gaat dat het met die mail helemaal afgehandeld is.
Vraag voor de extra boekjes die u heeft gekregen een antwoordnummer zodat u ze gratis terug kunt sturen. Geef aan dat als ze u geen optie bieden om de boekjes gratis terug te zenden dat u ze dan in uw bezit houd (geef gerust aan dat u daarmee handelt conform de wet, zie ook de bovenstaande links).
Bij voorkeur alle communicatie op papier (of email) en goed bewaren. Ondanks dat men het u wellicht 'door de strot' wil drukken behoeft u niet te zwichten, u staat in uw recht om alleen de eerste 4 boekjes te accepteren en de rest niet. Geen enkele rechter zal er anders over oordelen, dus een deurwaarder zal nooit in beeld komen.

an
door antjeaaltje - Jun 14, 2015 om 21:25
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 14 jun 2015, 20:02]Beste antejaaltje,

ondanks dat 'kinderplezier' waarschijnlijk aangeeft dat u een abonnement bent aangegaan hebt u dat niet gedaan. U heeft telefonisch ingestemd met de zending van 4 leesboekjes waarna u meteen heeft opgezegd (de bevestiging van de ontvangst van de opzegging heeft u, goed bewaren).

Ik hoop dat als u de informatie in de volgende links leest dat het u dan wat duidelijker wordt, klik hier , hier, hier en hier.

Aangezien 'kinderplezier' niet schriftelijk (of email) heeft aangegeven dat u een contract bent aangegaan is het niet rechtsgeldig (zie ook de links hierboven) en is er dus geen abonnement door u aangegaan.
Als ik u was zou ik ze nogmaals per email op de hoogte stellen dat u geen abonnement met ze hebt afgesloten en dat u er vanuit gaat dat het met die mail helemaal afgehandeld is.
Vraag voor de extra boekjes die u heeft gekregen een antwoordnummer zodat u ze gratis terug kunt sturen. Geef aan dat als ze u geen optie bieden om de boekjes gratis terug te zenden dat u ze dan in uw bezit houd (geef gerust aan dat u daarmee handelt conform de wet, zie ook de bovenstaande links).
Bij voorkeur alle communicatie op papier (of email) en goed bewaren. Ondanks dat men het u wellicht 'door de strot' wil drukken behoeft u niet te zwichten, u staat in uw recht om alleen de eerste 4 boekjes te accepteren en de rest niet. Geen enkele rechter zal er anders over oordelen, dus een deurwaarder zal nooit in beeld komen.

Wat ik ook vervelend vind is dat ik het graag schriftelijk en aangetekend wil versturen, maar ik heb te maken met n postbus. Ik kan dus niet eens aangetekend iets verzenden. :(

mahadma
door mahadma - Jun 14, 2015 om 22:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

maar ik heb te maken met n postbus. Ik kan dus niet eens aangetekend iets verzenden. :(

U kunt probleemloos iets aangetekend naar een postbus verzenden, de afhaler dient dan te tekenen voor ontvangst. Er ligt dan een briefje in de bus dat er een aangetekende is/ Maar als ze het niet afhalen, wordt het na een een x tijd terug gestuurd naar u, maar dan kunt u wel aantonen dat u iets teruggestuurd heeft .

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2015 om 23:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is het adres

Legstraat 1
4861RK Chaam

en het telefoonnummer is

Overigens is een bedrijf verplicht de geografische gegevens van de vestigingsplaats te geven, dat is het STENEN adres, niet een postbusnummer. Doet deze dit niet dan is de bedenktijd die u had (14 dagen) overgegaan in een jaar. U heeft dus nog alle tijd om van deze klaploper af te komen.

Overigens heeft u bewijs dat de mail waarmee u heeft opgezegd is ontvangen, dat is in principe genoeg. Wat hij er verder mee heeft gedaan is vanuit juridisch oogpunt niet meer belangrijk, zolang u maar ontvangstbewijs heeft dat u de mail met de opzegging heeft verstuurd.

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 07:33
14 Antwoorden / 2 Vragen

Jeej :) onwijs bedankt ga er meteen mee aan de slag! Onvoorstelbaar zoveel gedupeerden en dat het nog steeds gangbaar is in Nederland!

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 07:43
14 Antwoorden / 2 Vragen

Het telefoonnummer is niet langer in gebruik. Ik word door verwezen naar kinderplezier.nl... grrr :(

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 08:13
14 Antwoorden / 2 Vragen

Volgende mail heb ik via cyclex verzonden naar kinderplezier:
Bericht: Op 21 april heb ik duidelijk aangegeven alleen het starterspakket te willen ontvangen en direct van eventueel verdere pakketten af te zien zoals ook telefonisch aangegeven bij uw medewerker. Dit was ruim voor de eerste vd nieuwe maand. Ik heb een ontvangstbevestiging van jullie gekregen op 21 april, toch hebben jullie mij het pakket van juni toegezonden terwijl er geen sprake is van nog één pakket wegens de opzegtermijn. U handelt hier dan ook in strijd met de wet. Ik ben hier niet van gediend. Ik wens antwoord van u of één van uw medewerkers anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Ik ga het pakket niet betalen en heb u ook bij de bank doorgegeven l. Ik handel hier conform mijn rechten. Mocht u het pakket van juni terug willen dan zijn de verzendkosten voor uw rekening of bent u vrij deze bij mij op te halen. Ik ga in gesprek met mijn rechtshulp aangezien ik gelukkig verzekerd ben. Ook vind ik het erg vervelend dat jullie telefoonnummer niet meer bereikbaar is, waarbij wordt verwezen naar jullie site kinderplezier.nl. Graag hoor ik van u
mvg. A

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 10:11
14 Antwoorden / 2 Vragen

Lieve mensen ik ben overal vanaf. Ik heb enkele hele duidelijke zaken gemaild en inmiddels 2 mails met excuses ontvangen... yeah... ik denk dat ik heeeuj duidelijk was. Bedankt voor jullie reacties en meedenken. Ik heb via de kpn het nummer kunnen achterhalen waarmee ik gebeld ben de desbetreffende dag en n medewerker gesproken. Ze gaven aan dat er dingen misgegaan zijn. Dit laat ik even in t midden. Ik kan de tweede zending kosteloos retourneren. Blij met deze afloop!

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2015 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=antjeaaltje schreef op maandag 15 jun 2015, 10:11]Lieve mensen ik ben overal vanaf. Ik heb enkele hele duidelijke zaken gemaild en inmiddels 2 mails met excuses ontvangen... yeah... ik denk dat ik heeeuj duidelijk was. Bedankt voor jullie reacties en meedenken. Ik heb via de kpn het nummer kunnen achterhalen waarmee ik gebeld ben de desbetreffende dag en n medewerker gesproken. Ze gaven aan dat er dingen misgegaan zijn. Dit laat ik even in t midden. Ik kan de tweede zending kosteloos retourneren. Blij met deze afloop!

Mooi zo.
De aanhouder wint.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 10:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zodra je mailt dat je rechtshulp kunt inschakelen, zijn ze vertrokken.

Mooi dat u er vanaf bent.

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 10:49
14 Antwoorden / 2 Vragen

Heb aangegeven dat mijn studiegenoten en docenten van de rechtenstudie het n interessante casus vinden en mij graag helpen bij het vinden van een oplossing. .. pokerface... hihi

an
door antjeaaltje - Jun 15, 2015 om 10:52
14 Antwoorden / 2 Vragen

Daarnaast hielp n kopie vd mail die ik naar radar heb gestuurd volgens mij ook en de belofte dat ik een jurist naar de zaak laat kijken. Haha...

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2015 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=antjeaaltje schreef op maandag 15 jun 2015, 10:49]Heb aangegeven dat mijn studiegenoten en docenten van de rechtenstudie het n interessante casus vinden en mij graag helpen bij het vinden van een oplossing. .. pokerface... hihi

LOL. ;-)