te
door teo Apr 5, 2015 om 13:26
Computers & telefonie

Hoe werkt wifiextender

Voor wifigebruik in de tuin probeerde ik een wifiextender "TI-LINK" uit. Het werkt, maar lijkt(?) geen of nauwelijks laad of download capaciteit te bezitten. Is dat normaal, bestaan er betere extenders?

7661 10 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Apr 5, 2015 om 13:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Google geeft daar veel leesvoer over.

Klik-> Hoe werkt een wifi-extender

te
door teo - Apr 7, 2015 om 13:53
82 Antwoorden / 30 Vragen

Op google vind ik geen antwoord op de vraag waarom ik via de wifiextender niet kan laden
of downloaden.
Het signaal is echter "uitstekend" maar op bv twitter blijven zie ik geen foto's maar grijze vlakken.
bij NU N foutmelding

pi
door pieterwolters - Apr 7, 2015 om 15:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al eens gepingd, naar de router? En zo ja, wat waren de tijden? Bij een goede verbinding zou dit rond de 2 ms moeten zijn.

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2015 om 15:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je verbinding met je wifi extender is goed. Maar die van je wifiextender met je modem waarschijnlijk niet.

Daanaast zijn draadloze wifi extenders vrijwel altijd super traag.

varabas
door varabas - Apr 7, 2015 om 16:45
450 Antwoorden / 35 Vragen

Beste makreel17,

Het beste kun je, indien mogelijk, deze wifi-extender omruilen voor een zgn. Homeplugset. Dit zijn twee apparaten die je in stopcontacten plaatst. Eén bij je modem/router en de tweede in de andere ruimte. Het signaal wordt via het elektriciteitsnet van de ene bij je modem/router naar de tweede doorgegeven. De tweede is dan weer een nieuw wifi-punt.
Dit werkt uitstekend en heeft bijna geen invloed op je internetsnelheid.

Succes,
Bassie

te
door teo - Apr 8, 2015 om 12:13
82 Antwoorden / 30 Vragen

Er zullen betere systemen zijn, maar het gaat om regelmatig maar tijdelijk gebruik in mn vakantiehuis, waar ik met toestemming incl. wachtwoord, de wifi van de buurman kan gebruiken en die wil ik er verder niet mee vermoeien.
Verder ben ik digibeet die oa moeite heeft met de digiterminologie.
De extender geeft volgens de ledjes en gebruiksaanwijzing een optimaal wifisignaal.
Helaas is deze volgens mijn smartphone buiten bereik en op mn tablet is hij helemaal niet in het rijtje
te vinden (misschien omdat ik op vergeten getikt heb en krijg ik de naam ook niet meer te voorschijn!?)
Ruilen voor n ander experiment lijkt me voorlopig de beste optie.

pe
door pebk - Apr 8, 2015 om 12:22
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=varabas schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:45]Beste makreel17,
Dit werkt uitstekend en heeft bijna geen invloed op je internetsnelheid.

Mits de bedrading in je huis goed is. Verlengsnoeren en andere schakelkasten werken nadelig op de snelheid van je netwerk over powerline verbinding. Er zijn trouwens ook kastjes verkrijgbaar die zowel netwerk over power line leveren en tegelijkertijd ook een wifi punt zijn. Sommigen klonen zelfs je wifi netwerk.

Zoek maar eens op "ethernet over power line wifi".

PS: Ik heb geen ervaring met de wifi versie, maar de gewone versie werkt bij bij thuis redelijk. Ik heb vooral last van wat slechte bedrading in huis, met veel lasdoppen en andere schakelingen er tussen.

sa
door sara47 - Apr 8, 2015 om 14:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Deze werkt perfect :

http://approx.es/APPUSB18DB

sa
door sara47 - Apr 8, 2015 om 14:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=makreel17 schreef op woensdag 8 apr 2015, 12:13]Er zullen betere systemen zijn, maar het gaat om regelmatig maar tijdelijk gebruik in mn vakantiehuis, waar ik met toestemming incl. wachtwoord, de wifi van de buurman kan gebruiken en die wil ik er verder niet mee vermoeien.
Verder ben ik digibeet die oa moeite heeft met de digiterminologie.
De extender geeft volgens de ledjes en gebruiksaanwijzing een optimaal wifisignaal.
Helaas is deze volgens mijn smartphone buiten bereik en op mn tablet is hij helemaal niet in het rijtje
te vinden (misschien omdat ik op vergeten getikt heb en krijg ik de naam ook niet meer te voorschijn!?)
Ruilen voor n ander experiment lijkt me voorlopig de beste optie.

endemion
door endemion - Apr 8, 2015 om 16:42
237 Antwoorden / 3 Vragen

Een wifi extender vangt een signaal op en zend het vervolgens weer opnieuw uit. Dit zorgt ervoor dat je snelheid effectief gehalveerd wordt bij het gebruik van een extender aangezien alles dubbel de ether ingestuurd wordt.

Daarnaast heb je verlies naar mate de afstand en obstakels toenemen. Daarom is het ook de bedoeling dat je een extender halverwege de te overbruggen afstand monteert. Daarbij is het tevens ook belangrijk dat op die halve afstand het signaal nog goed is anders wordt enkel een slecht signaal versterkt waar je natuurlijk weinig aan hebt.

Stel je hebt een oude 11g verbinding van max 54mb, er zit een muur tussen en er komt nog 28mb door. Vervolgens sluit je hier een extender op aan waardoor een effectieve snelheid van 14mb over blijft.

Al heel wat verlies.

Maar op dat netwerk van zit maar een internet verbinding van bv 10mb. Nu zou je zeggen van 14mb genoeg over maar helaas die 10 mb zit als het ware over die 54mb verdeeld dus daar blijft uiteindelijk ook veel minder van over.

Tel daarbij het gebruik (meer dan 1 gelijktijdige gebruikers) van die 10mb op kan het dus best zo uitkomen dat je in zo'n situatie nagenoeg niks meer van over houd.