kr
door kroeskop Oct 7, 2014 om 12:49
Elektronica & tv

Horloge

Hallo,
Ik heb op 30 april een horloge besteld via een webshop, en in augustus na een heftige regenbui kwam ik er achter dat deze niet (meer) waterdicht is. op 21 augustus heb ik het horloge retour gestuurd. Vandaag heb ik gebeld en navraag gedaan hoelang het ongeveer nog gaat duren, en hebben ze een indicatie opgegeven van 3 tot 4 maand. Wat zijn hierin mijn rechten?
En is het gebruikelijk dat ik de kosten van retourzending op mijn rekening moet nemen??

Alvast bedankt!
Groetjes Jurjen

464 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 13:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik heb op 30 april een horloge besteld via een webshop, Bij een winkel gekocht zou betekenen dat u geen verzendkosten hoeft te betalen in geval van een garantierepartie. U koos voor een webshop, dus zal u (minimaal) eerst de verzendkosten moeten maken om het klokje bij de verkoper/garantieverstrekker te moeten krijgen.

en in augustus na een heftige regenbui kwam ik er achter dat deze niet (meer) waterdicht is.
Is dit klokje verkocht als 100% waterdicht, of "spatwaterdicht", of is er geen enekele indicatie geven over al of niet waterdicht zijn? Is het wellicht open geweest?

op 21 augustus heb ik het horloge retour gestuurd. Vandaag heb ik gebeld en navraag gedaan hoelang het ongeveer nog gaat duren, en hebben ze een indicatie opgegeven van 3 tot 4 maand. Sommige merken vergen (mogelijk uit buitenland geïmporteerd) (zeer)lange reparatietijden.

Wat zijn hierin mijn rechten? Je moet zo vlot en goed mogelijk geholpen worden, maar iedereen heeft wel een horloge in huis liggen, denk ik zo maar.

En is het gebruikelijk dat ik de kosten van retourzending op mijn rekening moet nemen??
Zie mijn eerste antwoord. Wellicht dat ze u het bedrag crediteren, hangt van het bedrijf af, welke site is het overigens?

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 13:12
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

P.S. Over welk merk/type horloge hebben wij het hier en wat heeft u er voor betaald?

kr
door kroeskop - Oct 7, 2014 om 13:20
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Over het retour sturen van een product zie ik veel uiteenlopende reacties.

Het horloge is verkocht als een horloge die waterdicht zou moeten zijn tot 10 bar, het horloge is verder nooit open geweest.

Verder heb ik geen goed werkend horloge in huis, daarom had ik deze ook gekocht.

Ik heb het horloge gekocht wij Watch2day.

Het betreft een Pulsar PT3433X1 horloge en heb hiervoor 69 euro betaald.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 13:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als ik alleen al naar de verkoper Watch2day kijk en 3 seconden google, wordt mij veel duidelijk. Dit is importmateriaal uit waar vandaan dan ook. Eerlijkheidshalve hoop ik echt dat je je klokje nog terug krijgt.

Een eenvoudige tip: Kijk op je telefoon, daar zit ook een tijd op.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2014 om 13:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 7 okt 2014, 13:25]Een eenvoudige tip: Kijk op je telefoon, daar zit ook een tijd op.

Krijg je daar weer klachten over vochtschade (wat ook niet gedekt is)! ;-)

Vind de wachttijd bezopen lang voor herstel.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 13:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Vind de wachttijd bezopen lang voor herstel.

Maar gelet op de leverancier sta ik echt nergens van te kijken.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 14:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als dit horloge een defect heeft, omdat het niet waterdicht is, dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. 10 Atm, dan zou u ermee moeten kunnen snorkelen.

3 tot 4 maanden is een absurd lange tijd, u moet gewoon binnen een redelijke termijn (maximaal een maand, lijkt me redelijk) een vervanger krijgen of geld terug.

Vanzelfsprekend hoeft u niet voor de retourzending te betalen. Het herstellen van een non-conform product (ondeugdelijk) is kosteloos. Zo staat het in de wet. Ook mag dit herstel niet te lang duren en mag u er niet te veel last van hebben.

Ze zijn wel erg gevoelig voor internetcommentaar bij Watch2day, dus ga maar flink rondwaffen dat Wach2day u per direct een nieuw horloge moet geven of geld terug. De vervanger moet eenzelfde horloge zijn, u hoeft dus geen genoegen te nemen met een ander. Tenzij u daar zelf mee akkoord gaat natuurlijk.

Begin bij trustpilot, dan reageren ze direct.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer