Horloge
Hallo,
Ik heb op 30 april een horloge besteld via een webshop, en in augustus na een heftige regenbui kwam ik er achter dat deze niet (meer) waterdicht is. op 21 augustus heb ik het horloge retour gestuurd. Vandaag heb ik gebeld en navraag gedaan hoelang het ongeveer nog gaat duren, en hebben ze een indicatie opgegeven van 3 tot 4 maand. Wat zijn hierin mijn rechten?
En is het gebruikelijk dat ik de kosten van retourzending op mijn rekening moet nemen??
Alvast bedankt!
Groetjes Jurjen
Ik heb op 30 april een horloge besteld via een webshop, Bij een winkel gekocht zou betekenen dat u geen verzendkosten hoeft te betalen in geval van een garantierepartie. U koos voor een webshop, dus zal u (minimaal) eerst de verzendkosten moeten maken om het klokje bij de verkoper/garantieverstrekker te moeten krijgen.
en in augustus na een heftige regenbui kwam ik er achter dat deze niet (meer) waterdicht is.
Is dit klokje verkocht als 100% waterdicht, of "spatwaterdicht", of is er geen enekele indicatie geven over al of niet waterdicht zijn? Is het wellicht open geweest?
op 21 augustus heb ik het horloge retour gestuurd. Vandaag heb ik gebeld en navraag gedaan hoelang het ongeveer nog gaat duren, en hebben ze een indicatie opgegeven van 3 tot 4 maand. Sommige merken vergen (mogelijk uit buitenland geïmporteerd) (zeer)lange reparatietijden.
Wat zijn hierin mijn rechten? Je moet zo vlot en goed mogelijk geholpen worden, maar iedereen heeft wel een horloge in huis liggen, denk ik zo maar.
En is het gebruikelijk dat ik de kosten van retourzending op mijn rekening moet nemen??
Zie mijn eerste antwoord. Wellicht dat ze u het bedrag crediteren, hangt van het bedrijf af, welke site is het overigens?
Over het retour sturen van een product zie ik veel uiteenlopende reacties.
Het horloge is verkocht als een horloge die waterdicht zou moeten zijn tot 10 bar, het horloge is verder nooit open geweest.
Verder heb ik geen goed werkend horloge in huis, daarom had ik deze ook gekocht.
Ik heb het horloge gekocht wij Watch2day.
Het betreft een Pulsar PT3433X1 horloge en heb hiervoor 69 euro betaald.
Als ik alleen al naar de verkoper Watch2day kijk en 3 seconden google, wordt mij veel duidelijk. Dit is importmateriaal uit waar vandaan dan ook. Eerlijkheidshalve hoop ik echt dat je je klokje nog terug krijgt.
Een eenvoudige tip: Kijk op je telefoon, daar zit ook een tijd op.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 7 okt 2014, 13:25]Een eenvoudige tip: Kijk op je telefoon, daar zit ook een tijd op.
Krijg je daar weer klachten over vochtschade (wat ook niet gedekt is)! ;-)
Vind de wachttijd bezopen lang voor herstel.
Vind de wachttijd bezopen lang voor herstel.
Maar gelet op de leverancier sta ik echt nergens van te kijken.
Als dit horloge een defect heeft, omdat het niet waterdicht is, dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. 10 Atm, dan zou u ermee moeten kunnen snorkelen.
3 tot 4 maanden is een absurd lange tijd, u moet gewoon binnen een redelijke termijn (maximaal een maand, lijkt me redelijk) een vervanger krijgen of geld terug.
Vanzelfsprekend hoeft u niet voor de retourzending te betalen. Het herstellen van een non-conform product (ondeugdelijk) is kosteloos. Zo staat het in de wet. Ook mag dit herstel niet te lang duren en mag u er niet te veel last van hebben.
Ze zijn wel erg gevoelig voor internetcommentaar bij Watch2day, dus ga maar flink rondwaffen dat Wach2day u per direct een nieuw horloge moet geven of geld terug. De vervanger moet eenzelfde horloge zijn, u hoeft dus geen genoegen te nemen met een ander. Tenzij u daar zelf mee akkoord gaat natuurlijk.
Begin bij trustpilot, dan reageren ze direct.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer