strik
door strik Sep 22, 2014 om 12:51
Computers & telefonie

Hulp gezocht

L.s.,

Ik zit met het volgende probleem cq vraag, door dat ik binnen 2 a 3 jaar wil gaan verhuizen van een eengezins woning naar een flatje 3/4 kamers moet ik helaas mijn platen en cd's weg doen omdat deze nu 3/4 van mijn zolder innemen ben inmiddels begonnen om alle lp's en singles over te zetten en deze in een map op mijn los staande grote HD te plaatsen.

Ook ben ik begonnen mijn cd's te rippen met Windows media player wat bijzonder goed lukt trouwens en deze cd's ook in een map geplaatst van de windows media player.

Nu wilde ik deze opgeslagen muziek naar mijn map op mijn externe HD verplaatsen cq kopieeren. Maar helaas gaat mij dat niet lukken. Is er iemand die mij hierbij kan helpen of moet ik met 2 verschillende mappen / bestanden gaan werken ???

Alvast bedankt voor het mee denken en hulp.

3159 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo strik,

Je kunt toch gewoon de map met muziek aanklikken en dan kiezen voor 'kopiëren naar....' en dan een locatie op je externe HD aangeven?
Zou geen probleem moeten zijn.
Wat lukt er niet?

sw
door swat1500 - Sep 22, 2014 om 13:18
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk lukt het in 1x kopiëren van de hele map niet als beide HD's niet NFTS zijn ingedeeld.

strik
door strik - Sep 22, 2014 om 14:08
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 sep 2014, 13:09]Hallo strik,

Je kunt toch gewoon de map met muziek aanklikken en dan kiezen voor 'kopiëren naar....' en dan een locatie op je externe HD aangeven?
Zou geen probleem moeten zijn.
Wat lukt er niet?

Dit ook al geprobeerd helaas lukt niet.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@strik,

Losse nummers kopiëren lukt wel?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 22, 2014 om 15:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sterke aanrader; Maak een image van de CD's (met bijvoorbeeld Alcohol 52%). Heb je altijd 'n 1 op 1 'back-up', na het branden is deze gegarandeerd gelijk aan het origineel.

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2014 om 16:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als de muziek is opgeslagen in de mediabibliotheek ziet u daar afspeellijsten staan. Ga op betreffende afspeellijst staan en klik op de rechter muisknop. In het rolmenu ziet u onderaan "bestandslocatie openen" klik hier op en betreffend map komt in een nieuw scherm met extentie WPL. Ga op de map staan en klik op de rechter muisknop. In het rolmenu ziet u staan "kopieren naar" ga daar op staan en het volgende rolmenu geeft uw externe HD aan.

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2014 om 22:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat veel mensen hier wel met hun vraag komen maar niet terug koppelen of het ook gelukt is n.a.v. de adviezen die ze gekregen hebben.

simon55
door simon55 - Sep 24, 2014 om 12:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De simpelste manier is om de map te openen waar de muziek in staat selecteer alles copieeren geef aan naar welke locatie bevestig dit en t copieeren start onmiddelijk

er
door erky - Sep 24, 2014 om 13:16
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Strik,

Gerbera heeft een goed antwoord. Maar er is nog iets anders.
Een voorbeeld: Je ript met Media speler een hele CD. Die CD heet bijvoorbeeld Diverse artiesten. Ga dan met de verkenner (Explorer) naar 'Mijn Muziek' en daar vind je dan een map die 'Diverse artiesten' heet en daar staan de geripte nummers.
Je hebt trouwens niet verteld welke Windows versie je hebt. Media speler versie 12?
Succes,
Erky

endemion
door endemion - Sep 24, 2014 om 16:49
237 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom rip je ze niet direct naar die HD waar je ze nu naartoe probeert te verplaatsen?

Kopiëren wil dus niet lukken. Tegenwoordig is Windows helaas voorzien van bibliotheken. Zeg maar een extra laag bovenop je bestandssysteem, dat kan handig zijn voor de kwak maar ergens neer gebruikers maar wanneer je zaken wilt gaan kopiëren kan het lastig worden want de bestanden zelf kunnen in principe overal op de HD terecht zijn gekomen.

Denk dat je het beste via de zoekmachine kunt werken.

In welk bestandsformaat heb je de zaak geript?
Geef bv in de Windows verkenner de zoekopdracht *.wma op om alle wma bestanden te vinden of *.mp3 voor alle mp3 bestanden.
Wat dan gevonden wordt moet je in principe gewoon kunnen kopiëren en plakken.

Nadeel is wel dat albums als ze netjes in 1 mapje zitten zo niet op die manier naar voren komen.

Je zou trouwens ook om je cd's te rippen Format Factory kunnen gebruiken. Die werkt iig niet met de Windows bibliotheken. Daarmee kun je makkelijker/duidelijker een locatie opgeven waar de rips naartoe moeten.

gerbera
door gerbera - Sep 25, 2014 om 23:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In het menu Extra kunt u vanuit opties en vervolgens Muziek rippen de bestandslocatie voor het opslaan invullen. Dus bv F:\ als dit uw externe HD is. Originele CD's worden dan onder eigen mapnaam daar opgeslagen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2014 om 18:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=simon55 schreef op woensdag 24 sep 2014, 12:10]De simpelste manier is om de map te openen waar de muziek in staat selecteer alles copieeren geef aan naar welke locatie bevestig dit en t copieeren start onmiddelijk
Dan staat het wel 2x op de PC.

simon55
door simon55 - Sep 26, 2014 om 22:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@lekkerisdat even beter lezen ik zei GEEF aan naar welke locatie mag dan toch wel snappen dat je dan de externe schijf daarvoor kiest nietwaar

strik
door strik - Oct 6, 2014 om 14:02
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gerbera schreef op maandag 22 sep 2014, 16:37]Als de muziek is opgeslagen in de mediabibliotheek ziet u daar afspeellijsten staan. Ga op betreffende afspeellijst staan en klik op de rechter muisknop. In het rolmenu ziet u onderaan "bestandslocatie openen" klik hier op en betreffend map komt in een nieuw scherm met extentie WPL. Ga op de map staan en klik op de rechter muisknop. In het rolmenu ziet u staan "kopieren naar" ga daar op staan en het volgende rolmenu geeft uw externe HD aan.

Ik ga dit zeker proberen bedankt voor het mee denken.

strik
door strik - Oct 6, 2014 om 14:02
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 sep 2014, 14:09]@strik,

Losse nummers kopiëren lukt wel?

Ook helaas niet.

strik
door strik - Oct 6, 2014 om 14:04
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erky schreef op woensdag 24 sep 2014, 13:16]Hoi Strik,

Gerbera heeft een goed antwoord. Maar er is nog iets anders.
Een voorbeeld: Je ript met Media speler een hele CD. Die CD heet bijvoorbeeld Diverse artiesten. Ga dan met de verkenner (Explorer) naar 'Mijn Muziek' en daar vind je dan een map die 'Diverse artiesten' heet en daar staan de geripte nummers.
Je hebt trouwens niet verteld welke Windows versie je hebt. Media speler versie 12?
Succes,
Erky

Dankje wel voor deze tip ga het ook proberen.

strik
door strik - Oct 6, 2014 om 14:04
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erky schreef op woensdag 24 sep 2014, 13:16]Hoi Strik,

Gerbera heeft een goed antwoord. Maar er is nog iets anders.
Een voorbeeld: Je ript met Media speler een hele CD. Die CD heet bijvoorbeeld Diverse artiesten. Ga dan met de verkenner (Explorer) naar 'Mijn Muziek' en daar vind je dan een map die 'Diverse artiesten' heet en daar staan de geripte nummers.
Je hebt trouwens niet verteld welke Windows versie je hebt. Media speler versie 12?
Succes,
Erky

Ga ik ook proberen dankje wel.