a.
door a.s Apr 21, 2015 om 08:29
Elektronica & tv

Keukenknopje met te hoge verzendkodten

Het knopje van de oven van onze 2 jaar oude keuken was kapot gegaan. We hebben contact gezocht met Atag, zij stuurden een nieuw knopje naar ons op voor 25,-!! Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.
14,- voor het knopje zelf en 10 euro verzendkosten. Het knopje werd opgestuurd in een bubbeltjesenvelop, dus hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet. Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?

501 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wi
door wilhelmina59 - Apr 21, 2015 om 08:48
512 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zat zelf met een vergelijkbaar verhaal.
Vulsleutel CV foetsie.
Als ik via de website ga bestellen betaal ik mij scheel aan verzendkosten.
Heb dus de CV boer gebeld, 2 dagen later gewoon door de bus via monteur.
Vermoedelijk had de leverancier van uw gasfornuis dit goedkoper kunnen doen dan uzelf rechtstreeks bij de fabrikant.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 08:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo a.s.,

...... Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.....
Tja, maar daar hebben ze bij Atag dus een ander idee over.

Voor garantie had je bij de verkoper moeten zijn en niet bij Atag.
Onderdelen zijn nu eenmaal behoorlijk aan de prijs.
Heb je niet eerst naar de kosten geïnformeerd? Blijkbaar niet.

..... hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet.....
Nou, dat zijn niet alleen de portokosten, maar daar vallen ook de administratiekosten onder.
Ze werken nu eenmaal niet voor niets.

... Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?....
En waarom zou dat niet mogen?
Is allemaal heel logisch.

Maar in ieder geval heb je nu weer een goed werkende oven, toch.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 10:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

14,- voor het knopje zelf en 10 euro verzendkosten. Het knopje werd opgestuurd in een bubbeltjesenvelop,

Mooie service toch!

hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet.

Bubbeltjesenveloppe, kost geld, met uw naw gegevens, hoe komen die erop, kost geld, gaat naar post punt nl, kost geld om het daar te krijgen. kost porto. Wees blij dat het zo vlot opgelost is, u zou blij moeten zijn ipv verontwaardigd.

Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?

Interessante vraag, waarom eigenlijk niet? (mij lijkt het méér dan compleet logisch)

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 10:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.


Als u garantie had willen claimen, had u naar uw verkoper moeten gaan en niet naar ATAG, en of het garantie had geweest, is dan aan verschillende zaken afhankelijk.

En weer: Waarom zou dit onder garantie en/of service moeten vallen?

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 13:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Nee, er is ook zoiets als handelsgarantie, daarvoor kun je direct bij de fabrikant terecht. Jaren geleden heb ik met mijn Pelgrimoven dezelfde problemen gehad. Ik had toen geloof ik drie jaar handelsgarantie op de oven.

Ook bij mij gingen de knoppen stuk buiten mijn schuld. Ik heb toen gebeld met Pelgrim. Ze wilden me eerst voor de knoppen laten betalen, toen vertelde ik ze dat ik drie jaar garantie op alle onderdelen van de oven had, dat stond in het boekje gekregen bij de overeenkomst. Eerst stribbelden ze nog wat tegen, maar ik bleef aanhouden en wilde ze ook nog een kopie van mijn overeenkomst overleggen.
Dat hoefde toen niet meer en ik kreeg de knoppen gratis toegestuurd.

Je moet de wettelijke garantie en de handelsgarantie uit elkaar houden. Als je bij de overeenkomst een bepaalde periode garantie krijgt, dan is dat meestal de handelsgarantie. Dan kun je direct naar de fabrikant, maar hoeft niet.
Je kunt het ook via de verkoper doen, omdat als de fabrikant een bepaalde garantie geeft dit tegelijkertijd ook een mededeling over het product is en zo onder de wettelijke garantie kan vallen (het recht op een goed product).
Doe je het via de verkoper en beroep je je op de wettelijke garantie (coformiteit) dan moet er volledig kosteloos herstel plaatsvinden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer