a.
door a.s Apr 21, 2015 om 08:29
Elektronica & tv

Keukenknopje met te hoge verzendkodten

Het knopje van de oven van onze 2 jaar oude keuken was kapot gegaan. We hebben contact gezocht met Atag, zij stuurden een nieuw knopje naar ons op voor 25,-!! Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.
14,- voor het knopje zelf en 10 euro verzendkosten. Het knopje werd opgestuurd in een bubbeltjesenvelop, dus hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet. Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?

501 5 Rapporteer

wi
door wilhelmina59 - Apr 21, 2015 om 08:48
512 Antwoorden / 0 Vragen

Zat zelf met een vergelijkbaar verhaal.
Vulsleutel CV foetsie.
Als ik via de website ga bestellen betaal ik mij scheel aan verzendkosten.
Heb dus de CV boer gebeld, 2 dagen later gewoon door de bus via monteur.
Vermoedelijk had de leverancier van uw gasfornuis dit goedkoper kunnen doen dan uzelf rechtstreeks bij de fabrikant.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 08:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo a.s.,

...... Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.....
Tja, maar daar hebben ze bij Atag dus een ander idee over.

Voor garantie had je bij de verkoper moeten zijn en niet bij Atag.
Onderdelen zijn nu eenmaal behoorlijk aan de prijs.
Heb je niet eerst naar de kosten geïnformeerd? Blijkbaar niet.

..... hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet.....
Nou, dat zijn niet alleen de portokosten, maar daar vallen ook de administratiekosten onder.
Ze werken nu eenmaal niet voor niets.

... Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?....
En waarom zou dat niet mogen?
Is allemaal heel logisch.

Maar in ieder geval heb je nu weer een goed werkende oven, toch.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 10:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

14,- voor het knopje zelf en 10 euro verzendkosten. Het knopje werd opgestuurd in een bubbeltjesenvelop,

Mooie service toch!

hoe zij aan 10,- verzendkosten komen begrijpen wij niet.

Bubbeltjesenveloppe, kost geld, met uw naw gegevens, hoe komen die erop, kost geld, gaat naar post punt nl, kost geld om het daar te krijgen. kost porto. Wees blij dat het zo vlot opgelost is, u zou blij moeten zijn ipv verontwaardigd.

Bovendien mag dit volgens ons mag dit helemaal niet?

Interessante vraag, waarom eigenlijk niet? (mij lijkt het méér dan compleet logisch)

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 10:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Naar ons idee moet dit vallen onder garantie en/of service.

Als u garantie had willen claimen, had u naar uw verkoper moeten gaan en niet naar ATAG, en of het garantie had geweest, is dan aan verschillende zaken afhankelijk.

En weer: Waarom zou dit onder garantie en/of service moeten vallen?

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 13:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, er is ook zoiets als handelsgarantie, daarvoor kun je direct bij de fabrikant terecht. Jaren geleden heb ik met mijn Pelgrimoven dezelfde problemen gehad. Ik had toen geloof ik drie jaar handelsgarantie op de oven.

Ook bij mij gingen de knoppen stuk buiten mijn schuld. Ik heb toen gebeld met Pelgrim. Ze wilden me eerst voor de knoppen laten betalen, toen vertelde ik ze dat ik drie jaar garantie op alle onderdelen van de oven had, dat stond in het boekje gekregen bij de overeenkomst. Eerst stribbelden ze nog wat tegen, maar ik bleef aanhouden en wilde ze ook nog een kopie van mijn overeenkomst overleggen.
Dat hoefde toen niet meer en ik kreeg de knoppen gratis toegestuurd.

Je moet de wettelijke garantie en de handelsgarantie uit elkaar houden. Als je bij de overeenkomst een bepaalde periode garantie krijgt, dan is dat meestal de handelsgarantie. Dan kun je direct naar de fabrikant, maar hoeft niet.
Je kunt het ook via de verkoper doen, omdat als de fabrikant een bepaalde garantie geeft dit tegelijkertijd ook een mededeling over het product is en zo onder de wettelijke garantie kan vallen (het recht op een goed product).
Doe je het via de verkoper en beroep je je op de wettelijke garantie (coformiteit) dan moet er volledig kosteloos herstel plaatsvinden.