lb
door lbakker0906 Jul 10, 2015 om 19:58
Huishouden & energie

Levering douchedeur

Wij hebben een nieuwe badkamer laten plaatsen en er is ons gezegd dat het plaatsen van de douchedeur wat langer zou gaan duren omdat die op maat gemaakt moest worden. Zou 2 a 3 weken duren. 15 juni hebben ze de preciese maten genomen, nu bijna 4 weken geleden. Vandaag gebeld om te vragen of ze al wat wisten. Nu komen ze met het verhaal, het is bijna vakantie en het is druk enz enz het wordt pas in week 34 of nog later. Dat wil dus zeggen dat we nog zeker 5 weken moeten wachten! In totaal dus een week of tien. We zijn er al snel achter gekomen dat dit bedrijf erg veel moeite heeft om afspraken na te komen en weten dat ze het verschrikkelijk druk hebben. Dus of de deur er echt niet is of dat ze het gewoon te druk hebben om hem te plaatsen, ik weet het niet. Nu mijn vraag. Moeten wij dit nu zo maar accepteren? We hebben al zoveel van hun gepikt en zijn het nu helemaal zat. Dus wat te doen?

815 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt schriftelijk een uiterste datum stellen wanneer de deur geleverd moet zijn. Lukt dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst wat betreft aankoop deur. Het is dan wel zo handig als u nog niet heeft betaald.

U kunt het ook over een andere boeg gooien en dat is, vermelden dat u de naam van het bedrijf op verschillende internetfora gaat zetten als ze de deur niet op tijd leveren. Dat argument is handig als u de deur al vooruit heeft betaald.

Vervelende situatie.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja, iedereen heeft zo zijn eigen opinie. 't Zou me wel 'als vervelend' overkomen maar nog niet een ontbinding van de koop eisen! Kan best dat vakantie (in veel gevallen) parten speelt. En "we hebben al zoveel gepikt" van hen? Natuurlijk erg vervelend, maar wacht U week 34 af, daarna pas firework Uwerzijds.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2015 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De order annuleren lijkt me niet mogelijk, immers schrijft u dat een 'maatwerk' deur hebt laten maken.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update. In week 35, na elke dag bellen hebben ze eindelijk de douchedeur geplaatst. Op de doos van de deur stond dat hij 24 juli al was geleverd bij hun. (Week 29)
De deur zit er niet goed in. Het vaste wandje en deur staan niet recht op elkaar, de deur is een centimeter lager dan de wand. Een pleet van een dikke cm tussen beide delen. Kort om het ziet er niet uit. Meteen tegen de monteur gezegd dat we het niet goed vinden. Ja hij kon er niks meer aan veranderen want de muren waren scheef. Meteen gebeld met bedrijf en foto's gestuurd. Ze zouden het bekijken. 5 dagen gewacht toen zelf gebeld.ze konden er verder niks aan doen muren scheef dus tja...... we hebben gezegd dat we hier echt niet mee akkoord gingen dan hadden ze meteen moeten zeggen dat een glazen deur niet kan omdat de muren scheef zijn. We zijn erg boos geworden en nu hebben ze gezegd dat ze er morgen over gaan vergaderen en dat we daarna horen of ze er wat aan gaan doen.
Iemand ideeën welke stappen wij moeten ondernemen als ze ons morgen bellen en zeggen we doen er niks aan.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wacht u eerst even telefoontje af morgen, misschien zal er alsnog een oplossing worden geboden?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals verwacht nog steeds geen reactie. Kunnen wij er WEER achteraan bellen! Kunnen wij ze op één of andere manier dwingen om eindelijk iets te doen. Ze zijn 1 juni bij ons begonnen en nu is het 4 september en het is nog steeds niet goed/klaar. 2 weken hebben ze gezegd dat het zou duren.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hebt u al wel alles betaald? Is dat bedrijf aangesloten bij de geschillencommissie?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee we hebben nog niets alles betaald. Ik weet niet of ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie. Dat zal ik meteen nakijken.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste lbakker0906,

als ik u was zou ik ze in gebreke stellen. Geef ze een termijn waarin het opgelost dient te zijn, bijvoorbeeld 14 dagen. Geef daarbij ook aan dat als het niet binnen 14 dagen door ze opgelost wordt u een ander inschakelt om het op hun kosten op te lossen (hoop dat het bedrag dat u nog niet betaald heeft groot genoeg is om de kosten voor het inschakelen van een ander te dekken zodat u er niet achteraan hoeft om dat geld nog bij ze te gaan 'halen').
Alle communicatie zwart op wit (brief/email met bevestiging) zodat u er later nog bewijs van heeft.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

UPDATE
We hebben ze in gebreke gesteld maar zoals we al wel hadden verwacht, geen enkele reactie.
We hebben nu rechtsbijstand ingeschakeld en zij gaan het nu verder regelen.
We kunnen nu niets anders dan afwachten en hopen dat het opgelost wordt.
bedankt voor de reacties en tips.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer