ja
door jasper86 Jul 7, 2015 om 11:27
Vakantie & reizen

Mag een hotel zomaar kamers annuleren op ek finaledag

Ik heb met het oog op het aanstaande EK 2016 in frankrijk 4 kamers geboekt bij IBIS STYLES PARIS CRIMEE via accorhotels.com, dit heb ik gedaan op 12 juni 2015.
Verblijfsdata : van 09/07/2016 t/m 11/07/2016
Het is de nacht dat de finale wordt gespeeld.
Nu krijg ik 2 weken later ineens een mail dat mijn kamers zijn geannuleerd??
ik heb hierna contact opgenomen met het hotel en kreeg als eerst te horen ja je hebt wel veel kamers geboekt, waarna ik in de wachtstand werd gezet en na 3 minuten te horen kreeg dat het hotel volgeboekt was????? daarmee kon ik het doen en werd het gesprek afgebroken.
de kamers zijn geboekt via accor hotels, dus niet via booking.com maar rechtstreeks vanaf hotelketen site.

ik had misschien het telefoongesprek op moeten nemen als bewijsvoering maar na het bellen met accor word ik er niet wijzer van en hun snappen mij probleem niet, ze zijn ook best wel onverstaanbaar en onduidelijk in nederlandse taal.

Kan iemand mij vertellen of ik hier nog wat tegen kan doen of is dit niet mogelijk ??

Groeten

2879 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 7, 2015 om 11:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u een email/schriftelijke bevestiging gehad van de reservering?

Ze kunnen dan kennelijk de kamers voor een "aangepaste" lees: hogere prijzen verhuren.

Een rechtszaak in frankrijk beginnen lijkt me zinloos.

ja
door jasper86 - Jul 7, 2015 om 12:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 7 jul 2015, 11:55]Heeft u een email/schriftelijke bevestiging gehad van de reservering?

Ze kunnen dan kennelijk de kamers voor een "aangepaste" lees: hogere prijzen verhuren.

Een rechtszaak in frankrijk beginnen lijkt me zinloos.

ja heb het een beetje doorgekeken maar ik zie nergens wat staan dat ze het mogen annuleren, de mail wat ik terugkreeg van accor staat :

Naar aanleiding van uw aanvraag, bevestigen wij de annulering van uw reservering in :
IBIS STYLES PARIS CRIMEE (Voor verdere informatie zoals routebeschrijving, klik hier.)
219 Rue De Crimee

ik heb niks geannuleerd, hebben ze zelf gedaan maar ja hoe toon ik dat nu aan?

di
door digioma - Jul 7, 2015 om 12:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze inderdaad de kamers voor een veel hoger bedrag kunnen verhuren en... tja... Rue de Crimee lijkt verdacht veel op Straat van de Criminelen... ;-)
Denk dat je inderdaad niet veel verder komt met protesteren (had je al iets aanbetaald?)

ja
door jasper86 - Jul 7, 2015 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=digioma schreef op dinsdag 7 jul 2015, 12:21]Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze inderdaad de kamers voor een veel hoger bedrag kunnen verhuren en... tja... Rue de Crimee lijkt verdacht veel op Straat van de Criminelen... ;-)
Denk dat je inderdaad niet veel verder komt met protesteren (had je al iets aanbetaald?)

nee dat doe ik nooit, betaal altijd bij aankomst pas, zag in de voorwaarden staan dat je bij aanbetaling je geld wel kwijt bent ?

ik had namelijk ook de optie annuleren voor dag van aankomst voor 18:00 uur. het is een jaar van te voren dus je weet maar nooit wat er in een jaar kan gebeuren.

ik denk namelijk ook dat ze die kamers een maand van te voren vrij gaan geven, want ik had ze voor 85 euro incl ontbijt en annuleringsgarantie. denk dat ze tegen die tijd richting de 200 euro gaan voor dezelfde kamer

door 1953 - Jul 7, 2015 om 12:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als uw boeking op 12 juni jl. is bevestigd (e-mail o.i.d.) door het hotel, dan heeft een rechtsgeldige overeenkomst tussen partijen.

Als partij IBIS eenzijdig, daar is sprake van, de overeenkomst annuleert, dan kunt u een (flinke)schadeloosstelling eisen t.o.v. de eenzijdige annulering. Onfatsoenlijk te noemen! Zij weten ook dat u niet naar de Franse rechtbank zult gaan om te procederen.

Het hotel is in Frankrijk gevestigd en handelt naar het Franse recht. U zult dan, als u uw gelijk wilt halen, in Frankrijk een civiele procedure moeten opstarten. Of u daar dan wijzer van wordt? Rechtsbijstand inschakelen?!