ch
door chantal ver Dec 15, 2014 om 21:32
Computers & telefonie

Mobiel geblokkeerd door provider

Geachte heer / mevrouw,

ik ben door mijn provider Vodafone voor uitgaande gesprekken geblokkeerd, ik was te laat met betalen, ik kreeg een sms bericht dat ik voor 7 december moest betalen dat heb ik oom betaald en november kon er op 25 november ook niet af omdat mijn uitkering later komt. Dus November betaal ik deze week en december kan er normaal af. Maar dit is al vaker gebeurd nooit wat aan de hand werd nooit geblokkeerd en nu ineens wel.
Nu zit ik dus als alleenstaande moeder met een kind van 8 jaar zonder telefoon als er wat gebeurd kan ik niemand bellen.
Mag Vodafone dat zomaar doen.
Ik moest die rekening voor 7 december betalen om uitgaande gesprekken tegen gedaan en ik heb op 4 december gelijk betaald toen de uitkering er was en nog geblokkeerd.
Wst kan ik er doen en mogen ze dat?

2626 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij worden bijstandsuitkeringen in de vierde week van een maand uitbetaald. Afgezien daarvan betaal je een abonnement vooraf, dus had u in oktober voor november moeten betalen.

Rond de 20ste worden ook de zorgtoeslag en het KGB uitgekeerd.

Blijkbaar loopt u regelmatig achter en zijn ze dat nu zat.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2014 om 21:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor 7 december betalen of moest het geld voor 7 december (een zondag) op hun rekening staan?

Ik neem aan dat het alarmnummer nog wel werkt?

Ik denk dat ze er genoeg van hadden, je geeft zelf al aan dat het niet de eerste keer was.

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2014 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou het abonnement op tijd opzeggen zodra het kan en dan prepaid bij een goedkopere provider nemen. Dan heeft u deze problemen in de toekomst niet meer.
En zoals al is gezegd, waarschijnlijk kunt u nog wel een alarmnummer bellen in geval van nood.

mahadma
door mahadma - Dec 15, 2014 om 22:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U bent "over tijd" met betalen en als dat niet de eerste keer is, kan en mag dit.

U kunt altijd 112 bellen, dus dat probleem is niet van toepassing.

Wellicht is het een optie om uw abo na afloop om te zetten met nummer behoud naar prepaid.
Als u dan iemand belt, bel dan kort en vraag of de persoon die u belt u terugbelt op zijn/haar kosten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 16, 2014 om 13:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Jouw GSM draait op Android en heeft wifi?

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2014 om 13:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Nu zit ik dus als alleenstaande moeder met een kind van 8 jaar zonder telefoon als er wat gebeurd kan ik niemand bellen.......

Dat valt toch echt onder jouw verantwoordelijkheid en niet die van Vodafone.

In de voorwaarden van een provider (dus niet alleen bij Vodafone) staat dat ze bij wanbetaling de uitgaande gesprekken blokkeren.