fa
door fara74 Oct 8, 2015 om 11:15
Elektronica & tv

Moet ik verzendkosten betalen bij defect product

Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product

1106 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 11:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Van ed website: " Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis."

U heeft besloten het artikel niet te behouden, dus mogen u ook geen verzendkosten berekend worden. Overigens, een post.nl bezorger die een pakket bij u thuis opent heb ik nog nooit van gehoord.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 11:54
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Kunt u aangeven hoe de behandeling was inzake het omruilen?

fa
door fara74 - Oct 8, 2015 om 12:11
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=fara74 schreef op donderdag 8 okt 2015, 11:15]Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product

Ps. Net bericht gehad van wehkamp dat ik mijn verzendkosten terug krijg. Maar het product had wel gecontroleerd moeten worden door de bezorger. Ze gaan hierover een klacht indienen. Ik vind het ook raar dat postnl dit behoort te doen. Ga toch ergens anders een tv halen. Beetje rare nasmaak aan over gehouden.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 12:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Mooi, opgelost. Dank voor het melden.

we
door wehkamp_webcare - Oct 8, 2015 om 14:29
83 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedemiddag, ik zie dat het reeds is opgelost.

Ter toelichting: Wij hebben onze eigen afspraken met PostNL. Dit houdt in dat de bezorger dient te controleren of het artikel onbeschadigt is overgekomen, omdat we het artikel anders niet aan onze klant leveren. De bezorger moet bij schade het product direct retour Wehkamp sturen, dan kunnen wij een nieuwe levering starten. We willen immers geen kapotte TV's leveren.

Na controle mag de bezorger de klant pas vragen om te tekenen, aangezien je tekent voor goede ontvangst. En om deze reden dienen wij een klacht in bij de vervoerder. De bezorger heeft in deze een belangrijk deel van zijn werk verzuimt, en dat kost klanten. We zijn in ieder geval blij dat je de klacht bij ons gemeld hebt.

Voor verder contact verzoek ik je ons rechstreeks te benaderen. Dit kan via socialmedia@wehkamp.nl, of via onze Facebook pagina en/of Twitter account.

Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 8, 2015 om 20:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

@webcare team wehkamp; en wat was de reactie van PostNL op uw klacht? ;-). Aangezien ze u misschien iets serieuzer nemen dan de 'gewone consument'.

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2015 om 10:25
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 8 okt 2015, 14:29]

Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp

Netjes opgelost van Wehkamp lijkt me.

Als jullie dit nog lezen, zet er dan nog maar een paar klachten betreffende PostNL bij:


Dit soort dingen komen namelijk echt heel vaak voor bij Post NL. Dit is wel een van de slechtste en ongemotiveerde post bedrijven van nederland. Altijd van die ongeïnteresseerde asociale bezorgers.
Zo Vond een berzorger er het hier vorige maand genoeg om het pakket in de lift van de flat te zetten, en op de goede verdieping te klikken. En hebben we er ook een die na meerdere klachten bij post nl nog steeds alle pakketten voor de flat bij een persoon op de eerste verdieping aflevert, en bij de rest een briefje in de bus doen dat ze het daar op kunnen halen.

Daarnaast blijkt na een jaar op dit forum, ook dat ze gebruik maken van de ontwetendheid van de consument om hun eigen slechte omgang met pakketten en zelfs interne diefstal weg te wuiven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer