jv
door jvandenberg1 Aug 6, 2007 om 01:38
Voeding & gezondheid

Muggen!!!!!!

Weet er misschien iemand de oplossing tegen die irritante muggen op je slaapkamer? Autan en dat soort spul werkt maar even. moet je de ramen nu open laten of wel dicht doen?

mvg j van den berg

34661 68 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Autan enzo verspreidt een geur die de muggen niet zo lekker vinden, verder niets. Zodra de geur afneemt is het effect weg. Een klamboe is een effectievere oplossing, je houd ze in ieder geval op afstand. Raam zou ik altijd openlaten, anders slaap je in een oven. Wel het raam voorzien van een (rol)hor, dan hou je ze buiten.

Als het te erg wordt is het laatste redmiddel insecticide, dan vallen ze tijdens het sprayen dood uit de lucht, maar is voor jezelf ook ongezond. Gebruik het in uiterste noodzaak en enkele uren voor het slapen gaan. Tijdens sprayen de kamer afsluiten en een half uur later goed luchten (met hor)

Sterkte, Harrie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

enkele citroenplanten en je hebt een goed en milieuvriendelijk bestrijdingsmiddel,

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

raam open? Dan toch wel met een goed afsluitend hor! Er zijn apparaatjes in de handel die je in het stopcontact steekt en waar je een plaatje in doet. Door warmte wordt een anti mugmiddel verspreid. Werkt goed.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerritaltena.

Goede morgen, ook die apparaatjes werken met gif en hebben een continue verpreiding.

Je slaapt dan de hele nacht in een kleine dosis gif, het lijkt mij iets "gezonder" om de in mijn antwoord genoemde procedure te volgen. Overigens werken die verwarmingselementjes met zo'n (kauwgom)plakje goed, als ze 24 uur per dag aanstaan.

Fijne dag nog, zonder teveel muggen. Harrie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

harrie@ ik gaf antwoord op een vraag! Dus ook een oplossing!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet in ieder geval een rauwe ui naast je bed .
 1 keer door midden gesneden of gesnippert maakt niet uit.
Tocht en licht houden ze ook niet van.
En als je een klamboe gaat kopen zorg dan wel dat de gaatjes klein genoeg zijn zodat er geen mug doorkan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag J. v.d. Berg,

DE oplossing?

Wat dacht u van een klamboe.......?

Daarnaast zou ik (...) het raam wel open laten voor de frisse lucht. Zorg dan wel dat er een hor voorzit of vitrage, zodat er niet nog meer insecten binnen kunnen komen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar muggen ook niet dol op zijn, en wat vaak over het hoofd gezien wordt, is wind. Muggen zijn actief in windstille omgevingen, een beetje wind en ze raken uit balans en kunnen niet meer vliegen.

Raam open is een optie, maar dan inderdaad een hor ervoor en zorgen dat alles goed doortocht en er continue ook een briesje door de kamer waait. Een ventilator helpt ook zeer goed.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,

Aangezien wij bij een water wonen hadden wij altijd veel last van maggen. toen het verleden jaar zomer zo heet was hebben we de vin laten draaien 's nachts en de deur met hor ervoor open.

Toen we de 's morgens wakker werden zaten er zo'n stuk of 6 muggen tegen het hor en hebben we dus de hele nacht geen last van het gezoem en geprik gehad.

Tocht is dus het antwoord.

De vin staat op de laagste stand en klinkt een beetje als het ruizen van de wind buiten dus we hebben ook geen last van het geluid.

Plus dat het ook nog eens heerlijk koel in de slaapkamer blijft.

En geen bloedvlekken meer op plafond of muur :-)

Succes ermee.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een paar euro kan je tegenwoordig in veel winkels een electrische vliegenmepper kopen. Het lijkt een beetje op een tennisracket, waarbij je door op een knopje te drukken, de snaren een electrische impuls laat afgeven. De mug wordt direct geroosterd en je krijgt dus ook geen vieze vlekken meer op de muur. Je kan ze ook vliegend ermee neerhalen.

Wij vinden het een groot succes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

muggen kunnen niet tegen wind. ik heb aan mijn plafond een ventilator hangen, een uur voor het slapen gaan even aan zetten en als het heel erg heet is is dat ook een uitkomst.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon niet gaan slapen haha

jan

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorgen dat iemand naast je ligt waar muggen nog gekkerder op zijn dan jezelf?

Muggen komen op de lucht af die je uit ademt. bij het zorgen van een wisselende luchtstroom in de kamer verstoor je het patroon die een mug nodig heeft om "jou" te vinden. een ventiulator die dus op zijn as heen en weer draait. dit samen met een citroen plant die je de avond van te voren even besproeit en je hebt een lekkere koele frisse muglose nachtrust (^_^)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen stank en hor houden mug uit slaapkamer

Je ligt net in bed en valt bijna in slaap. Dan begint het gezoem: muggen. Massaal gaan ze 's nachts op zoek naar menselijk bloed. De mens, die tijdens zwoele zomers toch al moeilijk de slaap kan vatten, lijkt alle fabeltjes te geloven om er vanaf te komen. Entomoloog Willem Takken van de Wageningen Universiteit weet wat echt werkt.

"De bekendste fabel is nog wel dat muggen op licht afkomen", zegt de insectenkenner. "Mensen stommelen 's avonds voor het slapen gaan in het donker rond in hun slaapkamer, terwijl muggen op de geur van de mens afkomen, niet op licht." Het is een hardnekkig muggensprookje, stelt Takken. "We kunnen honderd keer vertellen dat het niet klopt, maar mensen blijven erin geloven."

Geurtjes
De muggen komen af op onze lichaamsgeur. "Elke mens heeft een ander luchtje. Als je alleen bent, zal een mug je altijd steken als ze op zoek is naar bloed. Ben je met z'n tweeën, dan heeft de mug iets te kiezen en neemt ze de lekkerste. Het is een soort kiezen tussen verschillende soorten chocola."

Vooral melkzuur, ammonium, kooldioxide en vetzuur zijn lekkere luchtjes voor muggen. "Iedereen heeft die stoffen van nature op zijn huid. We weten nog niet in welke verhouding de muggen dit het lekkerst vinden. Daarom kunnen we ook niet precies uitleggen wat ervoor zorgt dat de een wel altijd geprikt wordt en de ander niet."

Alleen vrouwtjesmuggen steken. "Zij hebben menselijk bloed nodig voor de eiwitten die daarin zitten. De mug gebruikt dat voor de ontwikkeling van haar eitjes", zegt Takken. De vrouwtjesmug leeft gemiddeld twee tot drie weken. Om de drie dagen legt ze eitjes. Daarvoor moet ze een keer haar maag volzuigen met bloed.

Stop het gezoem
"Daarom blijft een mug ook terugkomen, net zolang tot ze voldoende bloed heeft", verklaart de insectoloog. "Heb je dus één mug in de kamer, dan kun je haar het best rustig laten steken. Daarna zoekt ze een stil en donker hoekje op en ben je zelf van het gezoem af."

Het gaat nog veel verder: lees hier maar: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_artikel&number=2610515&thema=1579989

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Muggen zijn er over het algemeen alleen in  de warme periode (zomer) van het jaar.

Wij zelf hebben daarom een airco aangeschaft, in combinatie met een ceiling fan, dan ben je er 99,9% zeker van dat er geen mug in je buurt komt.

Zet de airco niet te koud, en aangezien ze tegenwoordig allemaal voorzien zijn van een timer, kan je hem laten stoppen wanneer je wilt, wij hebben dan de ceiling fan op de laagste stand staan, werkt echt perfect

Als je goedkoop een airco-unit wilt aanschaffen, koop hem dan aan het eind van deze zomer, dan gaan ze bijna altijd in de opruiming

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb al ruim 11 jaar een plafondventilator boven m'n bed hangen. Heb GEEN horren in de ramen: allereerst: mijn woningbouw heeft mijn huis voorzien van zulke gekke ramen dat het niet gaat, maar tevens: de muggen kunnen nu naar buiten terwijl ze anders in de slaapkamer moeten blijven....

Verder zorg ik er ook altijd voor dat het "doortocht" in de kamer: de deur open, de ramen open, overal in huis de ramen open....

Maar ik moet zeggen: ik wordt zelden of nooit in mijn slaap gestoken, terwijl buiten de slaapkamer ik wel regelmatig wordt gestoken...

Veel succes er mee!!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik ook even een mug weggeven, van kinds af aan kan je het leren bij:

Het Klokhuis over muggen

En zo is het, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel simpel een ventilator overdag laten draaien in de slaapkamer

want vliegen en muggen hebben een hekel aan tocht en wind.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem een klamboe. 1 of 2 persoons perfekt, mergens meer lastvan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon grootmoeders middeltje

 gebruik na het poetsen   een in azijn gedrenkt doekje en ga er mee over de deurstijlen en ramen en hoppa ... geen muggen meer!!!:reden>alleen vrouwtjes muggen steken en komen af op je zweetgeur en vermits die zoet is (we drinken wel is cola en dergelijke)dat hebben ze nodig om te kunne paren maar als je een zure geur verspreid via azijn , blijven ze weg , dus heel eenvoudig en kost je nog geen 10 cent inplaats van al die dure giftigge verstuivers en dergelijke waar je zelf ziek van word

 grts

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem in het hele huis horren, het is een behoorlijke uitgave, maar wel afdoende. Wellicht is er een handig persoon in de buurt, die de horren kan maken. Er zijn ook z.g. "plakhorren" (blokker o.a.) te koop, maar ik vind dat niet geweldig, het laat snel los, waardoor er toch muggen binnenkomen.Wij hebben overal horren, alles staat tegen elkaar open, geen mug te bekennen.

eva

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cattystyle.

Jouw verhaal komt overeen met mijn ervaring, mijn ex-vrouw werd 's nachts overhoop gestoken terwijl ik ze wel zoemend op me af hoorde komen als een duikbommenwerper in een WOII film, en niet gestoken werd/wordt. Misschien dat bloedgroep A-pos. niet zo lekker is als O-neg. Danwel de nicotine in mijn bloed mij beschermde.

Toch interessant en nuttig voor verder onderzoek.

Harrie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen, tjonge wat een tips en van de meeste hadden we nog niet gehoord. Gaan er vandaag meteen mee aan de slag. Bedankt allemaal

mvg j van den berg

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man heeft ook enorm last van muggen. Ze moeten hem altijd hebben. Nu hebben we bij de Aldi een apparaatje gekocht dat op een batterij werkt. Het zend een hele hoge pieptoon uit. Bijna niet hoorbaar voor het menselijk gehoor.

Er komt nu geen mug meer in zijn buurt. Stopcontact zit naast het bed aan zijn kant. Apparaatje ook te koop bij de Gamma. Batterij werkt al 1,5 jaar.

Sterkte

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds enkele weken een kleine ventilator aan staan.Het is echte een kleintje dit werkt echt.Want de muggen en andere prikkend ongedierte vind mij om te vreten lekker.Ook muggensticks van de tuinen/goudsbloem die van diverse kruidensoorten gemaakt is werkt.Deze ruiken wel wat sterker maar werken zeer goed.Dit zijn welke die vooral goed voor het buitenland zijn.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, hier ook een muggenliefhebster (ze vinden me erg lekker helaas)

De weg onder de klamboe door weten muggen altijd te vinden, en dan word je zeker opgevreten. Middeltjes met Deet helpt met mate. Een citroen helpt niet, elektrische geluiden al helemaal niet. Ik heb al 8 muggenlampen gekocht, maar eentje deed het er maar. (die gaf donkerblauw licht, de rest van dat lichtblauwe licht). horren hielpen ons voorheen goed, maar sinds de buren een grote vijver hebben komen die krengen er toch doorheen. maar een oplossing heb ik gevonden in een ventilator boven mijn bed en overdag goed luchten, de ramen tegenover elkaar open. Succes ermee!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hele veel dingen zijn hier al genoemd. De muggen hier worden steeds agressiever en zelfs middelen tegen malariamuggen met deet, die 8 uur zouden moeten helpen, helpen vaak niet eens meer. Voordat je allerlei middelen gaat uitproberen, kun je het beste of een klamboe kopen voor een paar euro bij de Xenos of een vloervantilator aanzetten (niet in je gezicht blazen) want door de kracht van de ventilator kunnen de muggen niet bij je komen. Ik word ook elk jaar opgevreten door die krengetjes, maar nu ik een klamboe heb, heb ik ieder geval 's nachts rust. En die paar euro die het kost....Succes!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, dat apparaatje dat in het stopcontact moet, schijnt een goed alternatief te zijn, maaarrrrr wanneer je andere huisdieren hebt, die een veel hogere pieptoon horen dan wij, kunnen daar last van krijgen dus niet aan te raden wanneer u huisdieren heeft.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf woon ik in een tropisch gebied, en ook nog aan een lagune, voor ons is het beste middel een lavendelplantje in je huis zetten.
Muggen houden niet van de lucht van de lavendel, of een plant/bloem pyrethrin, en blijven mooi buiten, je ziet hier ook heel veel hotels die de planten in de tuinen hebben staan, dus de touristen kunnen slapen zonder muggensteken.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De perfecte oplossing:  klamboe om het bed. Je hoort ze dan ook niet meer omdat ze op afstand zijn.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al diverse middeltjes genoemd die geuren verspreiden. Of dat nou zo lekker is? Een klamboe? Lastig hoor. Je moet echt een goeie hebben met een verzwaarde zoom (zand of metaal erin). De goedkope moet je onder je matras stoppen, maar die gaan al gauw los als je wat woelt. En als je er 's nachts eens uit moet, dan kunnen er alsnog muggen inkomen. En dan begint dat hele ritueel van muggen vangen, klamboe opnieuw instoppen. Die piepapparaatjes helpen bij de één wel, bij de ander (bij mij b.v.) totaal niet. Het beste is om de ramen open te houden, maar wel met horren ervoor. Een te dure grap? Koop dan horren die gemaakt zijn van heel dun gemaasde vitrage en met klittenband aan de kozijnen bevestigd moeten worden. (Wel lastig met openen en sluiten van de ramen). En verder een plafondventilator. Wel een goede, die geen storend geluid maakt. Slaapkamer af en toe met insektenspray bespuiten, met gesloten ramen uiteraard. Maar als je jezelf echt wilt verwennen en je dol wordt van de muggen en andere insekten, neem dan airconditioning. Heerlijk koel. Een goede investering met de klimaatsverandering....

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik word gek van de irritantjes. Men zegt dat een mug maar 1 keer steekt? Ik geloof er niets van. Alleen een klamboe zal mij nog helpen. Ben overal op zoek geweest naar een klamboe voor boven een 2persoonsbed , maar zonder resultaat.

Vraagje: Waar heeft hutch hem vandaan ???

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer goede tips worden er gegeven.

Maar citroen springt eruit dit kost nog geen 30 ct per flesje .

Effe een beetje op den huid smeren voor het slapen gaan en voila de muggies blijven uit uw buurt.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon meppen dat is de enige goede methode, of een klein fel lampje in een andere ruimte laten branden.

En je voor nemen om in je volgend leven ald mug terug te komen, om nog even 'snacht een paar mensen langs te gaan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te koop voor slechts 7 euro o.a. bij de kampeershop een 220V UV/lamp waarop muggen andere vliegende insekten afkomen waarbij ze botsen tegen (veilig aangebrachte)  hoogspanningsdraden.

Wel de ramen dichthouden.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bioj de kijkshop BVB zo'n lucht apparaat gekocht dat de neutraliseerd of hij dat doe weet ik niet maar net dat beetje blazen is genoeg heb er veel minder last vandat ding staat naas mijn bed

Ja een klamboe maar wel stil liggen dan he. en de laatste truk is op de gaang een lichtje aan latn en de deurop een kier ze gaan altijd naar het licht

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is niet waar ik heb een vin en een ventilator, maar ik wordt helemaal lek geprikt door die vervelende muggen

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb verleden jaar een klamboe gekocht en dat werkt prima

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden ook zo'n enorme last van muggen. Vooral ik liep bijkans de hele nacht te meppen met een krant of vliegenmepper.

Op een bepaald moment heb ik voor 2 ramen een hor gemaakt/gekocht, die dingen kun je zelf op maat maken en voor de heb ik een gewoon stuk vitrage gekocht (met loodveter). Daar de loodveter niet voldoende zwaar was, heb ik er zgn. tafelgewichtjes aangehangen. Die dingen heb je in alle soorten en vormen en zijn voorzien van een knijpertje.

Vanaf dat moment van geen enkele mug of ander vliegend geval meer last gehad. Alles bij elkaar een simpele en gifvrije oplossing..

Sterkte bij de muggenstrijd ;-)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag dat ik een woord vergeten was bij het stukje van 'een stuk vitrage'. De vitrage heb ik voor de deur gehangen met een paar tafelkleed-gewichtjes.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jvdberg1,

 isis

Wat de experts ook zeggen, vele decennia ervaring met het weren van
muggen zet meer zoden aan de dijk. Vroeger moesten ze mij ook altijd
hebben, maar nu krijgenze me niet meer.....

Horren voor de ramen. Niet het licht aan als je even in de slaapkamer
bent. Zo snel mogelijk de deur en de overgordijnen dicht, want een mug
komt wel op licht af. Als deze dicht zijn kan wel het licht aan.

Als er toch eentje in de kamer gekomen is, doet een ventilatortje
wonderen. Zelf laat ik een klein 230 V. computerventilatortje zachtjes
over het bed blazen. Het kleine beetje wind is voldoende om de mug van
je bed weg te houden. Muggen kunnen niet tegen tocht.

In mijn caravan draait alles op 12 volt. Daar laat ik een 30 cm brede
walsventilator over ons bed blazen. Het ruist een beetje en gebruikt
weinig stroom. Voor de kenners: slechts 30 mA. Dat doet de accu, welke
overdag geladen wordt met zonnestroom, geen geweld aan.

Geen last van muggen en heerlijk verkoelend om te slapen.

Als je onverhoopt toch geprikt wordt, helpt het om jezelf te dwingen
niet te krabben of te wrijven. Doe er wat spuug of ander vocht op. Als
dit verdampt geeft dat verkoeling en jeukt het niet zo.

Dit geldt ook als je door een wesp, zo'n grijze paarde- of blinde vlieg
of een bij gestoken wordt. Bij een bijensteek (komt lang niet zo vaak
voor als een wespensteek) wel even het gifzakje met angel zo snel
mogelijk verwijderen. Dit gifzakje pompt een tijdje door en als je het
snel verwijdert, komt er niet zoveel gif in je vel.

Veel nachtrust gewenst.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

Overigens is dit topic een week of vier geleden ook al te uit en te na uitgekauwt. Kijk hier ook eens naar op kassa.vara.nl

Waarschijnlijk vind je daar dezelfde tips door dezelfde personen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 06:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo harry,

muggen praat me er niet van mij steken ze bont en blauw, voor de zomervakantie stond er in het dagblad van het noorden een stukje van mensen die naar finland op vakantie gingen , men kreeg het advies om vitamine B te gaan slikken , het schijnt dat je huid dan een geurtje afscheid waar muggen een erge hekel aan hebben en naar verluis helpt het echt.

gr. harryann

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

In al die middeltjes tegenwoordig zit geen gif meer in en is op natuurlijke basis want de goedwerkende muggenstekker van jaren terug die wel goed werkte mag niet meer verkocht worden, het enigst dat echt help is de klamboe want als je jezelf insmeert met muggenmelk mag je geen plekje vergeten anders wordt je daar alsnog gestoken, de citroengeranium moet je ook op je lichaam zetten en werkt dan nog niet, sommige mensen worden gewoon niet gestoken of af en toe eens een keer maar dat heeft meer te maken met je eigen lichaamsgeur dam net een ander middel.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Wendela,

die foto heb ik van internet........... (als voorbeeld). Maar een klamboe lijkt mij toch wel te verkrijgen in vele winkels.

Als voorbeeld neem ik (zonder de bedoeling om specifiek reclame te maken voor deze bedrijven:

www.wehkamp.nl : 2-persoons klamboe (onderaan)

en

www.klamboewinkel.nl

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Xenos, Ikea, Blokker, Leen Bakker hebben allemaal wel klamboes.
Heb zelf 2 eenpersoons. Die schteraan mijn bed heb ik omgekerd opgehangen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ventilator boven je bed aan het plafond die gewoon heel de dag zachtjes laten draaien, die ventilatoren hebben meestal verschillende standen 3 verschillende snelheden en je kan blazen of juist de genovergestelde stand.

Op de langzaamste stand en dan niet de stand die op je lijf blaast maar de andere kant op, werkt perfect en je word dan ook niet sochtends wakker met een stijve nek van die wind heel de nacht op je lichaam.

Doordat je hem zon beetje heel de dag zachtjes aan laat staan komen er gewoon geen muggen, verder idd een hor voor je raam, geen lamp aandoen.

Ook schijnen middeltjes met Deet of Deed erin ik weet niet hoe je het schrijft beter te werken dan met citronella, citronella werkt maar kort Deet/Deed daar schijnen muggen een vreselijke hekel aan te hebben je kan het gewoon op verschillende plaatsen op je lichaam smeren, dat is voor de mensen die het niet zo erg vinden om zulke middeltjes te gebruiken.

Sucses ermee :)

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

HORREN voor de ramen en een KLAMBOE over het bed.

Horren hebben we zelf gemaakt met materiaal van de bouwmarkt, is even werk maar het is goed te doen.

Klamboe gekocht bij de HEMA, lagen hier maandag jl. nog in de schappen. Tweepersoons, groot genoeg voor ons extreem lange bed (220 cm.) Eén schroef in het plafond in de breedte midden boven het bed, in de lengte op tweederde vanaf het voeteneind (dan hangt het wat prettiger bij het hoofdeinde :-)

Vroeger met kleine en korte klamboes geslapen, met vier bevestigingsogen, die hadden we dan aan touwen opgehangen en alleen over het hoofdeinde van het bed zodat in elk geval hoofd, schouders, armen en bovenlijf beschermd waren, rest met laken bedekt en beschermd.

Piepapparaten, geuren etc. hebben nooit het gewenste effect gehad bij ons. Middel om op de huid te gebruiken: Autan Active (want Autan met DEET is op zich wel goed, maar DEET kan kunststof aantasten).

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ jvandenberg1

Naast dat ik altijd een in vieren doorgesneden ui naast mijn bed heb staan, omdat dit sowieso de lucht zuivert en carapatienten helpt lucht te krijgen, kan ik je het volgende aanbevelen.

De volgende olie komt van Surubaya-Indonesia en is verkrijgbaar op de Pasar Malang ofwel via tel. nr. 06 14 10 65 28, ze hebben een winkel in Duivendrecht hoorde ik vandaag.

Het is een massageolie gemaakt van traditionele Indonesische kruiden en word sinds 1908 al gebruikt.

Het heet: The TANGGA Rubbing Oil

En wordt gebruikt voor:

Muggenbeten of andere insecten, ook preventief.

Relaxt spieren en bevordert de bloedsomloop.

Brandwonden en letsels.

Spierpijn, verzwikking, pijn in de rug en lenden.

Kiespijn, oorpijn, hoofdpijn, nekpijn, benauwdheid.

Opgezette buik, kougevat, aambeien.

Zwellingen door val of slag.

Stopt kleine bloedingen, wondjes, ontsteking.

Steenpuisten, schrammen, jeuk.

Verkalking, arteriotosis, rheumatiek, arthritis.

Eczeem, psioriasis.

En voor massage.

Kortom voor een flesje betaal je €11,-, maar kan je veelzijdig gebruiken en is niet vet nadat je het hebt ingesmeerd.

Een vriendelijke manier om muggen te verjagen en houd de ramen alleen open, als je er een hor voor hebt. Je kunt ook nog een ventilator bij je bed zetten tegenover je raam. Door de tocht, heb je ook geen muggen. Laat het alleen niet over je gezicht tochten, want dan slaap jezelf ook niet. Succes met de muggenjacht, Elena

ve
door verwijderd - Aug 8, 2007 om 03:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

MUGGEN heel vervelend vooral als ze je erg aantrekkelijk vinden! Autan e.d. helpt niet lijkt of ze het lekker vinden. Mijn oplossing volgt hier: Lekker het raam open met hor uiteraard, ventilator op je gericht want van wind houden ze niet. Alle muggen die je ziet met een electrische vliegenmepper doden. Jezelf insmeren met een perfect middel, JAICO Muggenmelk, verkrijgbaar bij apotheek en goede drogist ik geef de voorkeur aan de roller, krijg je het niet aan je handen. werkt 8 tot 12 uur. Voor de eventuele eigenwijze mug die toch nog steekt is er JAICO Beetbalsem na een kwartiertje is de jeuk weg. Hoop dat je er wat aan hebt. Bij mij werkt dit erg goed en geloof me ze vinden mij heerlijk. Voor de verdere zomer na deze tips, SLAAP LEKKER. Vriendelijke groet Ineke Dee

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citronellaolie van het Kruidvat, heel goedkoop en werkt uitstekend. Gewoon een paar druppels op het dekbed druppelen (maakt geen vlekken).

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die tips zijn goed bedoeld maar als de muggen je echt lekker vinden dan helpen ze geen van allen. Zelfs onder een klamboe kruipen ze door om bij me te komen. Na al die jaren alle mogelijke (hulp)middelen te hebben gebruikt denk ik dat je er uiteindelijk imuum voor wordt. Nu wonen we sinds kort in Zuid-Spanje, iets hoger tegen een berg aan en hier zijn geen muggen dus kan ik voor het eerst in mijn leven , zonder gestoken te worden, tot diep in de nacht buiten zitten en daarna ook nog ongestoord doorslapen! Lieve mensen, mijn advies aan u is: als het even kan kom dan ook hier wonen! Sterkte ermee (want ik weet wat u moet doorstaan met die narigheid).

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon tijdens het stofzuigen van de (slaap)kamer even naar het plafond kijken en het ongedierte gewoon opzuigen. Je pikt ze zo met de stofzuiger van het plafond of de muur , zelf als ze wegvliegen kan je ze in de vlucht vangen, geen ongezonde chemische of akoestisch produkten nodig. Ook op moeilijk bereikbare plaatsen zoals een hoek of boven de kast kunt u bij met de stofzuiger, werkt perfect !

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog een milieuvriendelijk advies voor mensen die niet bang zijn voor spinnen:

vang een paar spinnen en laat die los in de slaapkamer; ze spinnen, zeker in deze tijd, hun webben. Spinnen zijn gek op muggen die in hun webben terecht komen.

Rien

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

pfpfpf het word weer portomonaie leeg trekken volgens sommige,

nou het is simpel leg wat varenbladen in je kussensloop en leg er een paar boven je hoofd en je hebt er geen last meer van en van ze steken maar 1 keer is een fabeltje wel helpt ook een plafon ventilator en een citroenplant helpt ook wel maar minder dan een varen blad

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens onze reis naar Thailand werd Deet aanbevolen door de GGD. Dit werkte voor geen meter tegen de muggen. Ook de plaatselijke verkrijgbare middelen hielpen niet.

Wat wel goed hielp tegen de muggen, en tegen de jeuk van eerdere muggebeten, Tijgerbalsem (Obat Matjan). Hier verkrijgbaar bij Toko's en sommige drogisterijen. In Zuid-Oost-Azië in elke (buurt)supermarkt.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle ramen dicht en lichten uit of een hor voor de ramen en sowieso geen (felle) lampen aan, dat trekt muggen aan. Muskietengaas over het bed hangen helpt ook.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

cattystyle zegt: "Heb je dus één mug in de kamer, dan kun je haar het best rustig laten steken. Daarna zoekt ze een stil en donker hoekje op en ben je zelf van het gezoem af."

Helaas Catty, het gezoem zal voortduren want de vrouwtjes die steken zoemen niet - dat doen alleen de mannetjes (om de vrouwtjes te lokken??)

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn buurvrouw zweert bij uitgeperste knoflookteentjes. Ze legt ze op de vensterbank, geen mug meer te zien naar het schijnt! (Ik kan het niet uitproberen, zelf heb ik overal in huis horren dus heel weinig muggen.)

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed middel tegen muggen is tijgerbalsem, dit is te verkrijgen in potjes of als roller (vloeibaar) Als fervente azië reiziger gebruik ik dit al jaren als afweer middel. Ook de hollandsemug blijkt niet van de geur van tijgerbalsem te houden

Ook als men door een mug gestoken is en een jeukende bult ontstaat, een beetje tijgerbalsem erop en de jeuk en bult verdwijnt vrij snel.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

smeren, spuiten, anti-muggendingen in stopkontakten, ik heb ze allemaal geprobeerd. Niets hielp, en muggen waren dol op mij (bepaald niet wederzijds!). Bovendien ben ik behoorlijk allergies voor muggengif; enorme bulten en dagen lang jeuk hield ik er aan over.

Een klamboe en/of horren zullen helpen. Maar ik heb enorm veel baat bij heel simpel vitamine B, meestal in extra sterke concentraties. Hoe het werkt, weet ik niet, maar ik word aanzienlijk minder gestoken, en wanneer ik gestoken wordt, heb ik er veel minder last van! Een aanrader, wat mij betreft....

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een stukje zwitserse kaas op je nachtkastje schijnt de neven ook af te leiden.
Wel kans dat je dan weer een ander probleem krijgt... met een staartje?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, bedoel Limburgse kaas.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip nog niet gelezen. Ik slik iedere dag 1000 mg vitamine C. Het schijnt dat ik daar een beetje zurig van ga ruiken (alleen voor muggen dan natuurlijk). En het helpt! Een teveel aan vitamine C plas je weer uit dus het is absoluut niet schadelijk. Succes. Solo.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoiets als elenay noemt kan je ook in apotheek/drogist kopen is heel ouderwets ,heet toco-tholin.Werkt volgens bijsluiter tegen muggen,ik had er ook baat bij,als je niet vergeet.Wekt echter zeer goed bij zeer dicht zittende neus bij verkoudheid.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2007 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die mug hier mee leest weet ie in iedergeval wat ie niet moet doen. Spinnen voorang verlenen, smile