eclipse
door eclipse May 28, 2015 om 14:52
Computers & telefonie

Mysearch

alvast sorry excusesen ik ken er echt niks aan doen enzo maar.....
met het binnen halen van programma core temp is er helaas iets meegekomen, het was niet te zien, ik lees altijd aleer ik installeer , het is iig de laaste die ik geinstalleerd hebt was ff nodig maarrrrrr........ er staat een vies dingetje op mijn computer , google heeft nu als startpagina mysearch ? hij staat niet als stratpagina bij instelingen, hij staat niet bij extensies . ook niet in het config. ik krijg hem wel weg hoor, als ik MBAM er overheen gooi, maar die haalt alles weg bij google, lastpass, chrome in the dark, steam, webbescherming, iobitt, nou ff kort gewoon ALLES .. :-( ... en chrome startte niet meer op accepteerde gmail niet meer ? dus ff gekeken bij de quarantine van Mbam en jawel daar stond de hele mikmak, dus ik op herstel, en jawel alles is er weer maar ook die irritante mysearch.. als ik nu de code heb waar die onder staat haal ik hem weg . maar dat is een soort algebra en hij zet alles om in een soort algebra, lastpass heet ook geen lastpass maar iets van sf;gjsgw97fyqwif273gqlfnalfhakgidhqq8oysn cacac zoiets....jullie voelen hem al aankomen ?? k durf het niet te vragen , deed het niet expres en zag hem niet aankomen :-( iemand de weg die leidt naar verwijdering van dit vuiltje :-)
noot. ik klik NOOIT op site s waar ASK of YAHOO bij staat dus da s t nie ...o krijg melding warning vcore 0000 kliktte erop maar gaat gewoon weg ??? zou je toch zeggen dat de computer uit gaat ?? hoort bij mijn vorig probleem voor degene die ervan af weten helptobe crew enzo

376 23 Rapporteer

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 15:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zie het alweer hoor enkel weg te halen door spyhunter à ca 60 euro... volgens mij vindt dat spyhunter zelf die rotzooi uit en biedt dat een verwijder prog aan ... maar goed ik heb google weer... hij is niet helemaal weg mystartsearch komt als tweede scherm als balkje met kruisje.. schiet al op hier

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Wat een gek...i weer.
Je hebt ook steeds wat.
Zéker geen Spyhunter (gaan( gebruiken; dacht dat je dat zo onderhand wel wist.
Gewoon AdwCleaner maar weer eens laten scannen. Heb je toch al vaker gedaan?

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wil het allemaal niet lukken, dan kun je altijd nog systeemherstel toepassen met een datum vóórdat je core temp downloadde (je kunt wel zonder dat progje ;-))

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 16:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:27]Hallo eclipse,
ADWcleaner al geprobeerd?
ja maar werkt niet :-(

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:19][quote=reflecs schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:27]Hallo eclipse,
ADWcleaner al geprobeerd?
ja maar werkt niet :-(

Vreemd.
En met MBAM heb je ook al problemen (gehad).

Dat wordt dus het stappenplan voor handmatig verwijderen of systeemherstel.

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 16:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:25][quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:19][quote=reflecs schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:27]Hallo eclipse,
ADWcleaner al geprobeerd?
ja maar werkt niet :-(

Vreemd.
En met MBAM heb je ook al problemen (gehad).

Dat wordt dus het stappenplan voor handmatig verwijderen of systeemherstel.

Hoi Edrick, nouw deed ie het wel met adware... hij s weg :-) maar lastpas ook raar dan komt google zelf van we hebben lastpass uitgeschakeld omdat ie vreemd is ga naar google play voor info en wat staat daar ? jawel lastpass ?? dus ff opnieuw dr op zetten maar dat mystartseacrch is pleite :-) en dan vcore was een software foutje... van a suite 2 van asus zelf ... zo komme we er wel :-) dankkkkkkk

reflecs
door reflecs - May 28, 2015 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo eclipse,
ADWcleaner al geprobeerd?

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hier staat nog wat info over het handmatig verwijderen; maar dus géén Spyhunter downloaden!!

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 16:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:25][quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:19][quote=reflecs schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:27]Hallo eclipse,
ADWcleaner al geprobeerd?
ja maar werkt niet :-(

Vreemd.
En met MBAM heb je ook al problemen (gehad).

Dat wordt dus het stappenplan voor handmatig verwijderen of systeemherstel.

pft heb al eelt op mnn vingers he :-)

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:40]

pft heb al eelt op mnn vingers he :-)

Je hebt de laatste tijd dan ook wel veel 'probleempjes'.
Al die toeters en bellen.....
Maar goed, (voorlopig is) alles opgelost.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - May 29, 2015 om 08:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Stap 1. Gebruik Firefox.

En ik hoor het wel als je klaar bent voor stap 2. ;-).

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 14:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 28 mei 2015, 17:31][quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 16:40]

pft heb al eelt op mnn vingers he :-)

Je hebt de laatste tijd dan ook wel veel 'probleempjes'.
Al die toeters en bellen.....
Maar goed, (voorlopig is) alles opgelost.

Met vr.gr.

:-) mbam haalt die mystartsearch ook weg. vervelende is dat hij alles eraf kieperd alle extensies.. en dan ga je terug naar de google playstore, en dan staat daar doodleuk dit programma is niet in de winkel te koop/ aanwezig... raadpleeg de verkoper ervan ?? maar hij/ het staat gewoon in de google store te installeren, eenmaal geinstalleerd zegt ie uit veiligheidsoverweging werkt ie niet? maar goed, of je laat google synchroniseren met je account en dan pleurt ie het er wel op ?? soort backup van je hele instelliingen, en dan is t oké ? wordt er google van... :-) nog bedankt jongens toppie

ro
door ron530 - May 29, 2015 om 14:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@eclipse, zo te lezen klik je net zo snel op de muis als dat je de super pc hebt gebouwd. Nu weer zoiets overbodigs als een core temp tooltje met een boel progjes die standaard aangevinkt staan. ga voor de grap eens naar "start" programma's en bestanden zoeken en type daar "msconfig" in, met een paar muisklikken zie je een scherm met het tablad opstarten kies deze en schakel alle onzin die je inmiddels al hebt gedownload uit. Druk op oké en start de pc opnieuw op.

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 15:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 14:59]@eclipse, zo te lezen klik je net zo snel op de muis als dat je de super pc hebt gebouwd. Nu weer zoiets overbodigs als een core temp tooltje met een boel progjes die standaard aangevinkt staan. ga voor de grap eens naar "start" programma's en bestanden zoeken en type daar "msconfig" in, met een paar muisklikken zie je een scherm met het tablad opstarten kies deze en schakel alle onzin die je inmiddels al hebt gedownload uit. Druk op oké en start de pc opnieuw op.

hoi ron530 ...
noem mij er een ?

als je wat beter leest zul je ooit begrijpen waarom dat core tooltje erop staat.daar ging nl de vraag over , en om je negative houding weg te nemen schakel alle onzin die je inmiddels al hebt gedownload uit NOEM MIJ ER 1 EENTJE MAAR KOM WEES NU OOK EEN VENT MET VOOROORDELEN EN NOEM ER EEN .
mISSCHIEN PROBEER JE MIJ TE KWETSEN RON, OF WIL JE IETS ZEGGEN MET DE BESTE BEDOELING, KLIK EVEN OP DE LINKJES EN NOEM ER EEN DIE NIET NODIG IS OF IETS VAN WAT EEN ONZIN OID ??? . TER INFO , DAT MYSTARTSEARCH ZIT VERSTOPT IN EEN DOOR GOOGLE PLAY GECONTROLEERD TOOLTJE DUS HET MAG ER FEITELIJK NIET EENS ZITTEN/ZIJN/WEZEN. ALS IK MBAM EROP LOSLAAT HAALT HIJ DEZE WEG UIT DE EXTENSIE VAN DE GOOGLE BROWSER MAP EXTENSIES ( GOEDGEKEURD EN GECHECKT DOOR DE GOOGLE STORE. het core tooltje was nodig omdat de asus suite software foutieve stroommeldingen genereert en omdat te checkenn was dit proggie even nodig opdat de jongens konden zien waar nu het probleem zat. asus gaf aan dat mijn processor 0.000 stroom kreeg ?? waarom heb/had ik dan beeld ? het core tooltje is nog wel geinstalleerd maar uitgeschakeld. door avg pctune up.. je kent het wel onnodige opstart proggie s .. ze worden pas geactiveerd als ik dast wil en gaan automatisch UIT als ze hun werk gedaan hebben, de kast wordt sneller, en minder belast. als je op de linkjes klik kijk dan ook even bij het asus pr scr. en de core pr scr.
gr han

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 15:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 14:59]@eclipse, zo te lezen klik je net zo snel op de muis als dat je de super pc hebt gebouwd. Nu weer zoiets overbodigs als een core temp tooltje met een boel progjes die standaard aangevinkt staan. ga voor de grap eens naar "start" programma's en bestanden zoeken en type daar "msconfig" in, met een paar muisklikken zie je een scherm met het tablad opstarten kies deze en schakel alle onzin die je inmiddels al hebt gedownload uit. Druk op oké en start de pc opnieuw op.

ik zie hier géén onzin downloads ? Jij ?

ro
door ron530 - May 29, 2015 om 16:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ga die links niet aanklikken. Het is niet de bedoeling om je te kwetsen maar om je te behoeden voor de gevaren die programma's die je van internet afplukt zomaar te installeren. Toen je de eerste vraag stelde ging het om een videokaart daarna een ssd schijf en zomeer. Ik ben ook door schade en schande wijs geworden want toen ik mijn eerste pc in elkaar timmerde bestond vara/kassa nog niet eens. Zo grappig internet ging nog via een inbel modem en door een zogenoemde dailer was ik in een paar minuten 20 gulden verder.

edrick3
door edrick3 - May 29, 2015 om 16:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ron530,

OT
.... Zo grappig internet ging nog via een inbel modem en door een zogenoemde dailer was ik in een paar minuten 20 gulden verder. .....
Heel herkenbaar.
Vond er alleen niets grappigs aan. ;-)

Goed weekend

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 17:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 16:29]Ik ga die links niet aanklikken. Het is niet de bedoeling om je te kwetsen maar om je te behoeden voor de gevaren die programma's die je van internet afplukt zomaar te installeren. Toen je de eerste vraag stelde ging het om een videokaart daarna een ssd schijf en zomeer. Ik ben ook door schade en schande wijs geworden want toen ik mijn eerste pc in elkaar timmerde bestond vara/kassa nog niet eens. Zo grappig internet ging nog via een inbel modem en door een zogenoemde dailer was ik in een paar minuten 20 gulden verder.
@hoi Ron het zijn gewoon print screens van wat ik heb.. ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, aanklikken en volgende volgende volgende maar zo ben ik niet, ik ben zuinig op de kast en wil hem optimaal laten draaien, als ik dan een tweede ssd erin zet en een backup van 62 gig laat maken accepteert acronis alleen maar de ssd schijven geen wd schijf, het zijn allemaal van die dingetjes wat ze weetjes noemen maar die ik nog moet ontdekken :-) maar even over dat msconfig he, als ik ze daar uitvink, starten ze dan wel op als ik het nodig heb ? denk aan de printer, blue tooth cc cleaner e.d . ik heb er tune up van avg voor . de printer is "dood"maar zodra ik hem wil gebruiken gaat de printerspool aan. zo ook met blue tooth het verbruikt niets totdat ik het aanvinkt dan wordt het wakker zeg maar en gaat weer uit als ik ca 1 a 2 minuten niets doe ermee . ik schrik me al rot als ik ergens yahoo of ask zie staan , ben dan gelijk weg :-) en google heeft enkel beveiligde extensies, waarom zit er dan een mystartsearch bij ? ik wil die zooi niet. hij zit verstopt in een van de 6 extensies die ik heb, volkomen legaal en 2 ervan betaald, mbam haalt hem wel weg, maar dan gaat google zeuren? dus ik ben klaar met google ken er niet op vertrouwen, dus heb IE erop, ging outlook weer niet open, pftt dus weer naar kassa :-) maar goed ik leer ervan, en jullie helpen gelukkig... wat die telefoon betreft , wat een ellende zat je dan met 8 mb geheugen van die grote simmen processor van 40 hrz opgevoerd 44 hrz :-) harde schijf 20 mb whoow had je al wat hoor.. maar een nummer van pinkfloyd binnen halen duurde wel een nachtje ..wat dacht je van dat checkdisk :-) duurde uren eer die vensters met blokjes klaar waren...het begon met dos daarna win `95 :-) en toen was het hek van de dam zeg maar.. ben verbaasd dat er op zo n mini sd kaartje 128 gig gaat idioot eigenlijk , hoe weet dat dingetje nouw waar wat staat en hoe het staat, en welke kleuren hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.. :-) het lijkt zo eenvoudig je tikt op je toetysenbord een W en op je scherm verschijnt een W , maar de weg er naartoe is onbegrijpelijk, dat mini sd kaartje wat is het halve centimeter bij 1 cm ? kunnen 1000zenden foto s, waarom raakt dat niet in de war , hoe weet dat dingetje nu welke foto en de kleuropbouw, de grootte ag ken het gewoon niet uitleggen.. en dan zit er nog wifi in ook en als er een (u) op staat gaat ie met 60 mb /s games zijn hartstikke mooi gemaakt, maar het is de processor die dat laat zien als een doorlopende film, hoe weet ie dat nou ? de kleuren, gras, bomen mensjes, alles op de goede plek, zonder stotteren.. hij moet het lezen, omrekenen, dan weer op je scherm zetten via via via ...sughtttttttt ... fijn e avond Ron , bedankt voor het reageren groet han

aurora1
door aurora1 - May 29, 2015 om 17:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb niet alles gelezen maar wel de vraag of programma's wel opstarten als je ze nodig hebt, zoals de printer, blue tooth, crabcleaner enz., die starten op als u ze nodig heeft (en dat is niet permanent) en aanklikt en u kunt de vinkjes daarvan dus uitvinken bij opstarten.
Gewoon dus even kritisch die opstartlijst bekijken (zie ook mijn link naar de site van schoonepc).

ro
door ron530 - May 29, 2015 om 17:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als je bij opstarten enkel de noodzakelijke programma's laat opstarten zoals de virusscan en eventuele firewall dan heb je genoeg. Stel je hebt een printer aangesloten dan wordt het stuurprogramma pas gestart als je wil afdrukken. Met de huidige ssd schijf gaat dat zo snel dat je het niet eens merkt. Ik kom wel eens bij buren waarvan de pc hopeloos traag is en als ik dan zie wat voor een programma's er opstarten zijn ze allemaal programma's die voor een automatische update bedoeld zijn. ik zie het nut er niet van in dat mijn HP printer mij gaat melden dat het zo zou kunnen zijn dat er een update beschikbaar is want negen van de tien keer is die er domweg niet.
Snap je een beetje wat ik bedoel?

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 19:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 17:43]Als je bij opstarten enkel de noodzakelijke programma's laat opstarten zoals de virusscan en eventuele firewall dan heb je genoeg. Stel je hebt een printer aangesloten dan wordt het stuurprogramma pas gestart als je wil afdrukken. Met de huidige ssd schijf gaat dat zo snel dat je het niet eens merkt. Ik kom wel eens bij buren waarvan de pc hopeloos traag is en als ik dan zie wat voor een programma's er opstarten zijn ze allemaal programma's die voor een automatische update bedoeld zijn. ik zie het nut er niet van in dat mijn HP printer mij gaat melden dat het zo zou kunnen zijn dat er een update beschikbaar is want negen van de tien keer is die er domweg niet.
Snap je een beetje wat ik bedoel?

helemaal Ron, zal avg tune up op herstel zetten en dan via msconfig de boel laten opstarten... alles voor de kast :-)

eclipse
door eclipse - May 29, 2015 om 19:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 17:24]Ik heb niet alles gelezen maar wel de vraag of programma's wel opstarten als je ze nodig hebt, zoals de printer, blue tooth, crabcleaner enz., die starten op als u ze nodig heeft (en dat is niet permanent) en aanklikt en u kunt de vinkjes daarvan dus uitvinken bij opstarten.
Gewoon dus even kritisch die opstartlijst bekijken (zie ook mijn link naar de site van schoonepc).
@hoi aurora heb het gelezen, had ook de nieuwsbrief altijd van hem, tot vista kwam toen hield ik er mee op....fijn om te horen dat je bevestigt waar ik bezorgt om was ga msconfig doen en een proggie eraf gooien die is niet meer nodig gr en bedankt han

aurora1
door aurora1 - May 29, 2015 om 19:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Omdat niet altijd alles mee hoeft op te starten en dus vinkjes verwijderd kunnen worden uit msconfig - opstarten, lees eens klik hier.
Even scrollen naar Het automatisch met Windows opstarten en met name even lezen bij Tabblad opstarten.
Het is wat @ron530 uitlegde maar hier dan wat uitvoeriger omschreven en toegelicht staat.
U heeft dan tijdwinst met het opstarten en er draait niet voortdurend te veel op de achtergrond mee dat u niet direct nodig heeft.