az
door azouaghe Sep 20, 2014 om 19:30
Auto & vervoer

Neckermann bv bestaat nog

Ik zie en luister naar de heer van Neckermann .
En hoe zet het met die klanten die netjes ieder maand hun betalingen na komen (Aflossen) maar toch heeft Neckermann hun namen bij de deurwaarder neer gelegd .wel geschrokken van die mooie brief . van een deurwaarder

5735 75 Rapporteer

we
door werrie - Sep 20, 2014 om 20:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Die kerel van Neckermann zit gewoon keihard te liegen op tv!! Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen en wilde mijn geld terug. Werd ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen Vesting Finance en de curator. Uiteindelijk kreeg ik een waarde bon van 150 Euro. Ik had een bestelling gedaan van 320 euro!! Blijkt ook dat die coupon tot 30 september gelding is voor een bepaalde categorie terwijl ik eigenlijk niets meer met Neckermann te maken wil hebben. Ik heb een voorstel gedaan om dit te verrekenen met mijn open staande bedrag en dat wilde ze ook niet. Het zijn gewoon oplichters die gasten van Neckermann!

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2014 om 20:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hij was in ieder geval heel goed in het niet beantwoorden van vragen. En de €150,00 ter compensatie, wel te besteden bij een nu volledig ongeloofwaardige toko; nou, denk niet dat iemand daarop zit te wachten. Maar ja, beter iets aan tegoedbonnen (let erop of daar ook een geldigheid datum op staat) en @ahouzagne: ze hebben een site van kassa doorgegeven waar u uw klacht nogmaals kunt deponeren. klik. Daar zou u het moeten kunnen terugvinden. Good luck.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp eigenlijk die hele toestand niet. Bij dat postorderbedrijf betaal je toch pas achteraf?

Als je dan niets ontvangen hebt, of dat wat je ontvangen hebt tijdig terugstuurd, staat er toch geen rekening open en hoef je niets te betalen.

door 1953 - Sep 20, 2014 om 20:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb zojuist een discussie opgestart. Link naar de discussie: Discussieforum Neckermann.com volkomen negeren?

Consument moet maar de nieuwe Neckermann.com maar volkomen negeren. Geen bestellingen meer, geen bestaansrecht meer. Tweede faillissement, definitief zonder doorstart, het gevolg.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 21:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:35]Ik begrijp eigenlijk die hele toestand niet. Bij dat postorderbedrijf betaal je toch pas achteraf?

Als je dan niets ontvangen hebt, of dat wat je ontvangen hebt tijdig terugstuurd, staat er toch geen rekening open en hoef je niets te betalen.
Zo werkt het niet altijd. Je kunt kiezen. Bij Neckermann kun je van Klarna gebruik maken, maar dat kost 3 euro extra. Veel mensen betalen dan liever met Ideal. Ze zijn goed van vertrouwen.

Zelf betaal ik overigens altijd achteraf. Maar alleen bij bedrijven die dat gratis aanbieden. Anders bestel ik er niet, of voor een klein bedrag.

we
door werrie - Sep 20, 2014 om 21:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:24][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:35]Ik begrijp eigenlijk die hele toestand niet. Bij dat postorderbedrijf betaal je toch pas achteraf?

Als je dan niets ontvangen hebt, of dat wat je ontvangen hebt tijdig terugstuurd, staat er toch geen rekening open en hoef je niets te betalen.
Zo werkt het niet altijd. Je kunt kiezen. Bij Neckermann kun je van Klarna gebruik maken, maar dat kost 3 euro extra. Veel mensen betalen dan liever met Ideal. Ze zijn goed van vertrouwen.

Zelf betaal ik overigens altijd achteraf. Maar alleen bij bedrijven die dat gratis aanbieden. Anders bestel ik er niet, of voor een klein bedrag.

Wij waren inderdaad goed van vertrouwen. Enerzijds omdat we lang klant zijn bij Neckermann en anderzijds hebben wij helemaal geen indicatie gekregen hadden dat Neckermann onderuit ging. Dat was ook de reden dat wij met Ideal betaald hebben. Je denkt een aanschaf te doen bij een betrouwbare zaak, alleen achteraf bleek dit dus niet zo te zijn. Als klant sta je gewoon machteloos en kan je fluite naar je geld.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bestel zelf weleens wat bij Bader, omdat zij voorheen perfect ondergoed voor mijn moeder hadden qua uitvoering en maat. Nadien voor twee of drie keer per jaar zelf klant gebleven. Ik betaal altijd achteraf, in één keer na goedbevinding van de bestelling.

Nooit enig probleem gehad.

Ik zou niet weten of als je daar iets duurs bestelt, bijvoorbeeld meubelen, dat op dezelfde manier kan doen. Maar dat zou ik sowieso niet bij een pistorderbedrijf bestellen.

Maar toch ook weer wonderlijk dat geval op de tv, dat iemand, niet vooruit betaalt, de bestelling terugstuurt, maar dan wel de aanmaningen gaat betalen.

Jammer dat mensen zo bang zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien krijgt de directeur in het vervolg ook 25% van zijn salaris.

Die flits faillissementen moeten ze verbieden. Ze verplaatsen er zelfs de zetel van het bedrijf voor, omdat niet elke rechtbank daar in mee gaat.

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2014 om 21:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, ondanks vele klachten op fora; heb bij Wehkamp (sinds het natuurlijk kon) altijd per Ideal betaald (ook mogelijk gewoon acceptgiro/afbetaling - niet mijn cup of tea -); bij terugsturen, echt binnen een week geld weer terug. Natuurlijk kan er overal iets mis gaan, wil zeker geen reclame maken voor Wehkamp. Heb ooit iets bij Neckerman besteld (dus niet de .com of hoe het heet) vóór de online shops kwamen, maar catalogus tijd: waardeloos toen al.

@tijger1, bedoel je specifiek "bij dat postorderbedrijf, dus Neckermann? Voor zover ik weet moet je wel 1 zending betalen voor een bestelling, als men het terugstuurt is dat naar antwoordnummer (meestal dan). En bij weer een ander (Zalando) meld je terugsturen, dan krijg je een code en adres die men moet printen (ook antwoordnummer) en klaar is kees. Maar wel eerst betalen. En bij Thuisbezorgd.nl moet je betalen en kan je niet terugsturen, haha. Maar dat is een ander verhaal.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 22:01
32 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel weer een top-10 slechtste uitzending van Kassa! ooit.
Op zich al een prestatie.
Hoe kan een bedrijf failliet gaan en dan zelf zijn eigen failliete boedel opkopen?
Die vraag wordt dus niet gesteld.
Dus als je als bedrijf ff geld te kort komt, dan ga je failliet en koopt zelf alleen de baten op om de lasten te laten voor de gedupeerden?
Brecht moest zelfs door het gedupeerde publiek nog worden verbeterd, want luisteren kan ze ook al niet. Volgens vrouwtje Sharon Gesthuizen is de wettelijke garantie 2 jaar.
Het onderwerp over de geestelijke gezondheidszorg was ook al niet veel beter.
Kassa noemt zichzelf Onmisbaar, strijdvaardig, sociaal en creatief.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 22:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:44]@zoekster, ondanks vele klachten op fora; heb bij Wehkamp (sinds het natuurlijk kon) altijd per Ideal betaald (ook mogelijk gewoon acceptgiro/afbetaling - niet mijn cup of tea -); bij terugsturen, echt binnen een week geld weer terug. Natuurlijk kan er overal iets mis gaan, wil zeker geen reclame maken voor Wehkamp. Heb ooit iets bij Neckerman besteld (dus niet de .com of hoe het heet) vóór de online shops kwamen, maar catalogus tijd: waardeloos toen al.

Kun je niet achteraf betalen bij Wehkamp? Als ze failliet gaan, en reken er maar op dat zoiets altijd onverwacht komt, dan zit je naast je geld.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 22:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:35]Ik bestel zelf weleens wat bij Bader, omdat zij voorheen perfect ondergoed voor mijn moeder hadden qua uitvoering en maat. Nadien voor twee of drie keer per jaar zelf klant gebleven. Ik betaal altijd achteraf, in één keer na goedbevinding van de bestelling.

Grappig, om precies dezelfde reden bestel ik bij Otto. Ook met achteraf betaling.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 22:19
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:09][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:35]Ik bestel zelf weleens wat bij Bader, omdat zij voorheen perfect ondergoed voor mijn moeder hadden qua uitvoering en maat.
Grappig, om precies dezelfde reden bestel ik bij Otto. Ook met achteraf betaling.

Ik krijg er meteen zo'n beeld bij van oude mensen die ondergoed staan te wisselen.
Volgens mij zijn jullie vreselijk OT.
Bedankt.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik heb, geloof ik, nog nooit iets bij Neckermann besteld, maar ik bedoelde het in het algemeen bij "ouderwetse" postorderbedrijven.

Bij Bader hoefde ik ook de eerste keer niet vooraf te betalen.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 22:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:07]
Kun je niet achteraf betalen bij Wehkamp? Als ze failliet gaan, en reken er maar op dat zoiets altijd onverwacht komt, dan zit je naast je geld.

Natuurlijk kan je bij Wehkamp achteraf betalen en dan ook met Ideal.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 22:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Het is wel weer een top-10 slechtste uitzending van Kassa! ooit.......

WEER niks gemist dus.

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 22:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:44]@zoekster, ondanks vele klachten op fora; heb bij Wehkamp (sinds het natuurlijk kon) altijd per Ideal betaald (ook mogelijk gewoon acceptgiro/afbetaling - niet mijn cup of tea -); bij terugsturen, echt binnen een week geld weer terug. Natuurlijk kan er overal iets mis gaan, wil zeker geen reclame maken voor Wehkamp.Met 1,7 miljoen vaste klanten, 117 miljoen bezoekers per jaar, en circa 5 miljoen zendingen per jaar kan er altijd wel iets mis gaan, als het maar opgelost wordt, daar gaat het om.

Overigens zijn er nog meer achteraf-betaal mogelijkheden als alleen acceptgiro hoor.
Quote:
Betaalmogelijkheden:
*knip*

Acceptgiro
Bij wehkamp.nl kun je betalen met Acceptgiro. Kies je voor deze betaalwijze, dan betaal je in één keer na ontvangst van je bestelling. Groot voordeel is dat je pas betaalt als je zeker weet dat je de bestelling wilt behouden.

De betaling kun je voldoen met de bijgeleverde acceptgiro of via internetbankieren.

Bron-> Betaalmogelijkheden

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 22:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:32].....Het is wel weer een top-10 slechtste uitzending van Kassa! ooit.......

WEER niks gemist dus.
Het leek me juist een item voor jou. Omdat jou dat flits-faillissement van Neckermann ook hoog zat.
Ik was er overigens minder negatief over dan tijger1, in ieder geval hebben de gedupeerden eindelijk eens aandacht gekregen. Maar ja, echt het onderste uit de kan werd er inderdaad niet uitgehaald.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 22:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik het net even het verhaaltje doorgelezen over Neckermann en lees o.a. dit:

"De laatste maanden waren er nog maar weinig spullen op voorraad. Ook omdat leveranciers niet betaald werden en er dus ook weinig producten meer geleverd werden. Klanten konden nog wel steeds producten bestellen, waarvan Neckermann wist dat ze die niet op voorraad hadden. Producten die Neckermann dus ook niet kon leveren."

Na het faillissement
Gedupeerde klanten hebben, net als Cora Vons, een bestelling geplaatst, maar nooit een levering ontvangen. Andere klanten hebben producten retour gestuurd, maar kregen geen geld terug. Ook kregen klanten te horen dat hun extra garantie niet meer geldig was nu het oude Neckermann niet meer bestaat."

Naar mijn mening kun je hier gerust spreken van oplichting 1e klasse!

@ meneer de directeur van Neckermann: wens je een supersnel faillissement toe!

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 22:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: het zit me nog steeds hoog, ik noem het klanten besodemieteren. Maar ik vind de uitzendingen van Kassa allang niet goed meer, daarom wil ik niet meer kijken. Zit ik me te veel te ergeren, slecht voor mijn rikketik.

Maar zojuist dus wel even de tekst doorgelezen over het item.

sw
door swat1500 - Sep 20, 2014 om 22:45
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is een beetje dat door de doorstart van Neckerman, met dus dezelfde naam, iedereen denkt dat het hetzelfde bedrijf is en dat is het dus niet.

Omdat het formeel gezien niet hetzelfde bedrijf is heeft de "nieuwe" Neckerman niets te maken met de oude klanten van het oude Neckerman.

Het was een stuk duidelijker geweest als het nieuwe Neckerman gebruik had gemaakt van een andere naam. Dit soort zaken gebeurt nagenoeg dagelijks. Bedrijven gaan failliet en keren niet meer terug of maken een doorstart onder een andere naam maar wel met dezelfde personen.

Vanuit het laatste oogpunt is het een "mooi" gebaar van het "nieuwe" Neckerman de gedupeerde klanten van het "oude" Neckerman deels schadeloos te stellen, waartoe zij in het geheel niet verplicht toe is en ook niet verplicht toe kon worden.

De problemen die oude klanten hebben met de garantie op bij het "oude" Neckerman gekochte apparaten kunnen ook niet neergelegd worden bij het "nieuwe" Neckerman. Die was immers niet de leverancier.
Wettelijke garantie is mooi maar daar heb je alleen wat aan als de leverancier nog bestaat en verhaal kan bieden.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Waar was u minder negatief over dan ik? Over het verschijnsel flits faillissementen? Of over het programma op zich? Want die reactie was van de dief.

Afgezien daarvan was die directeur een ramp.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 22:47
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:32].....Het is wel weer een top-10 slechtste uitzending van Kassa! ooit.......
WEER niks gemist dus.
Juist wel. Is wel een top-10 uitzending hè.
En de nieuwe rubriek 'klanten kunnen er ook wat van' was zo geproduceerd als wat. Dat was gewoon die Mark die al bij de Rijdende Rukker zat, toch? DEZE MARK DUS
Brecht benadrukte nog wel dat het echt *echt* is. Erg slecht, maar daarom wel leuk, omdat het zo slecht was.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neckermann dacht moi weer te kunnen spelen met de bekendheid van hun naam. Maar mijns inziens zal dit nu juist tegen hen gaan werken.

De oude/nieuwe eigenaren spelen mooi weer. Personeel, leveranciers en klanten die vooruit betasld hebben, of garantie clsimen staan in de kou.

Geld wat nu nog binnenkomt gaat naar de belastingdienst en het UWV, voor de overige tekorten draaien wij gezamenlijk op.

Bij zo'n club, die dus zelf niets verliest koop je toch geen roestige spijker meer.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: was er ook ingetrapt. Zal ff beter gaan opletten.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 23:08
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:39]/Naar mijn mening kun je hier gerust spreken van oplichting 1e klasse! @ meneer de directeur van Neckermann: wens je een supersnel faillissement toe!
Hij was dus al failliet, maar heeft de schulden de schulden gelaten en de failliete boedel zelf weer opgekocht, maar dan zonder schulden. Zelfde eigenaar van het bedrijf als voorheen. Dat is 100% oplichting ja, maar dat doen ze stiekem en in stilte, dus mag dat kennelijk wel.
Brecht, ik mag hopen dat je het interview met je redactie had voorbereid. Dan was de uitvoering uitermate slecht, net zoals de rest van de uitzending.
Gewoon weer potten pindakaas gaan testen, lijkt me een beter plan.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 00:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, weet hoe je kan betalen bij welke toko dan ook. @Carola.83: eigenlijk geen reden om wel te gaan opletten: keek toevallig vanavond maar Brecht staat gewoon onder druk: ze blijft interrumperen, zal wel opdracht zijn. @tijger1, ja, natuurlijk was dit voorbereid met de redactie: met dien verstande: zoals gewoonlijk niemand uit laten praten. Bader is/heeft goede naam, goede spullen, alleen: duurt zo lang voor er geleverd kan worden. Duitse Degelijkheid, dat wel. We zitten op een forum waar, cynisch genoeg, er weinig mensen zijn die dit een goed programma vinden. Ik niet tenminste. Maar voor mij mag de "nieuwe" Neckermann.com ook gauw uit de lucht voor er nog meer slachtoffers vallen. Weet inmiddels zelf wel wat goede sites zijn. Vind ik de Max consumenten programma's meestal beter. ?

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 00:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:45]@zoekster

Waar was u minder negatief over dan ik? Over het verschijnsel flits faillissementen? Of over het programma op zich? Want die reactie was van de dief.

Afgezien daarvan was die directeur een ramp.
Over het programma, maar verhip, die trol is ook bezig hier. Sorry, had ik even niet gezien.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 00:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:47][quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:32].....Het is wel weer een top-10 slechtste uitzending van Kassa! ooit.......
WEER niks gemist dus.
Juist wel. Is wel een top-10 uitzending hè.
En de nieuwe rubriek 'klanten kunnen er ook wat van' was zo geproduceerd als wat. Dat was gewoon die Mark die al bij de Rijdende Rukker zat, toch? DEZE MARK DUS
Brecht benadrukte nog wel dat het echt *echt* is. Erg slecht, maar daarom wel leuk, omdat het zo slecht was.
Hé ouwe trollebol, jij komt mij bekend voor.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 00:11
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 00:04]
Hé ouwe trollebol, jij komt mij bekend voor.
Ik wordt door Tenormin al Tijger1 genoemd ...

ph
door philip36 - Sep 21, 2014 om 00:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het ergste vind ik nog dat het faillissement en de doorstart in stilte wordt voorbereid.
Men weet dan dat er bestellingen binnenkomen maar er niet geleverd gaat worden.
Lijkt me pure oplichting, geld innen en zeker weten dat er niet geleverd wordt.
Zou nooit meer iets kopen daar, kunnen ze echt failliet gaan.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 00:24
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 21 sep 2014, 00:11]Zou nooit meer iets kopen daar, kunnen ze echt failliet gaan.
Top!
De enige die zinvol reageerde was dat beetje dikke mens met dat donkere haar die zowel in het filmpje als in de studio zat. Die zelfs die tegoedbon niet meer wilde hebben. Bij zo'n bedrijf wil niemand toch meer iets kopen! Dat mens had 100% gelijk, daar kan Brecht nog iets van leren.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 00:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 00:24][quote=philip36 schreef op zondag 21 sep 2014, 00:11]Zou nooit meer iets kopen daar, kunnen ze echt failliet gaan.
Top!
De enige die zinvol reageerde was dat beetje dikke mens met dat donkere haar die zowel in het filmpje als in de studio zat. Die zelfs die tegoedbon niet meer wilde hebben. Bij zo'n bedrijf wil niemand toch meer iets kopen! Dat mens had 100% gelijk, daar kan Brecht nog iets van leren.

Je antwoord is nog redelijk maar vind je naam en stelen van avatar niet door de beugel kunnen. Je bent dus eigenlijk op een lijn te vergelijken met een eerste echte "Neckermann", ook oneerlijk en wanorde zaaiend. Gemeen, ja, dat is wel het goede woord.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 00:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@@@@

Maandag zal de redactie wel iets doen aan de dief van mijn foto en aan mijn preudoniem.

Voor degenen die mog in verwarring zijn: de dief heeft de kleine letter l achter het woord tijger en ik heb het cijfer 1.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 01:25
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 21 sep 2014, 00:32]Je antwoord is nog redelijk maar vind je naam en stelen van avatar niet door de beugel kunnen.

1. het antwoord is toch waar het om gaat voor TS?
2. een gebruikersnaam is uniek en kun je per definitie niet stelen
3. waar heb jij je avatar vandaan? Helemaal zelf gemaakt? Of ook gewoon gestolen?

door 1953 - Sep 21, 2014 om 04:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 21:38]Misschien krijgt de directeur in het vervolg ook 25% van zijn salaris.

Die flits faillissementen moeten ze verbieden. Ze verplaatsen er zelfs de zetel van het bedrijf voor, omdat niet elke rechtbank daar in mee gaat.

Voorkennis! Anders verzin je een dergelijke constructie niet. Tot in de puntjes geregeld het faillissement. Hocus Spookhuis weg is mijn schuldenlast - zonder schuldsanering! En ga vrolijk na 90 minuten verder als de (ver)nieuw(d)e Neckermann.com met dezelfde directeur en in afgeslankte vorm.

ro
door ron530 - Sep 21, 2014 om 09:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat Neckermann op de schopstoel zat was al langer bekend maar terzijde. De rechter heeft het faillissement over de oude Neckermann uitgesproken met de aanstelling van een curator. Deze curator gaat alle geldstromen beheren, mensen die op afbetaling gekocht hebben krijgen te maken met een extern incassobureau. Normaal gesproken wordt de regeling gehandhaafd, niet meer door Neckermann maar door een extern bureau.
De doorstart verdient echter geen hoofdprijs en kent enkel maar gedupeerden maar om het bedrijf nu volkomen links te laten liggen is wel heel kort door de bocht. Bij een tweede faillissement komt er geen doorstart en staan werknemers op straat.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 21, 2014 om 10:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Klarna, uit Zweden is de leverancier als je niet gelijk maar binnen 14 dagen gaat betalen en doet blijkbaar ook de afbetalingen!

Dus na 14 dagen betalen is geen Neckermann.com maar Klarna.

Daarom is op zicht kopen en terug sturen ook een risico, want als ze nogmaals failliet gaan...
Bewijs maar dat het is retour gestuurd en ontvangen.

Een HP laptop van E305,- en ik zie deze zelfde elders vele malen goedkoper...
Uit voorraad leverbaar maar ik twijfel.
Wel eerst veel tassen als je Laptop zoekt, maar weinig van deze....

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 10:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 21 sep 2014, 09:40] Bij een tweede faillissement komt er geen doorstart en staan werknemers op straat.
Dat is ook mijn aarzeling om Neckermann een volgend faillissement toe te wensen. Bovendien krijg je dan ook weer een golf gedupeerde consumenten.
Maar dat dit faillissement waardeloos is gegaan staat voor mij buiten kijf.

wi
door wijnanda1947 - Sep 21, 2014 om 10:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt inderdaad tijd dat hier wettelijke regels voor gaan gelden.
Deze hele flitsfaillisement doet mij denken aan TelSell enige jaren geleden. Zij deden precies hetzelfde. De coulance bij deze firma was dat je een reductie kreeg op je eerste bestelling van 50% van de gemiste aankoop, maar dat meost je binnen een bepaalde tijd ten gelde maken. Dus met andere woorden als je niets tegenkwam was jij je centen gewoon kwijt.
Op deze wijze komen dit soort firma's mooi weg.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 10:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 00:37]@@@@

Maandag zal de redactie wel iets doen aan de dief van mijn foto en aan mijn preudoniem.

Voor degenen die mog in verwarring zijn: de dief heeft de kleine letter l achter het woord tijger en ik heb het cijfer 1.Buiten de herkenning van 1 of l, er is er maar 1 die de dwangmatige stoornis heeft om een topic te stalken en dat is tante saar, haar pseudoniem was ook wel czar.
En het gaat weer aardig dezelfde kant op als toen die czar, sorry tante saar, nog geen ban had.
Wel erg als je ook al de bijna identiteit van een ander wilt gaat aannemen, niet dan?
Bannen op ip-adres is niet de ultieme oplossing maar helpt al een aardige drempel opwerpen.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 10:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ergste vind ik nog het misbruiken van de foto van mijn kat.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 12:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 01:25

[quote]2. een gebruikersnaam is uniek en kun je per definitie niet stelen

Nee, tijger1 kon je ook niet stelen, daarom kwam er zeer stiekem een l bij jou te staan

[quote]3. waar heb jij je avatar vandaan? Helemaal zelf gemaakt? Of ook gewoon gestolen?

Nee, mijn avatar is niet gestolen; van gratis site kunnen overnemen.

Zou niet in mijn hoofd opkomen om iemand zijn privé foto van de poes daar ook nog eens bij te zetten. Is niet alleen erg verwarrend, wat je bedoeling is, maar echt oneerlijk. Denk dat gompy-2 gelijk heeft en dat je tante saar bent. Je ban elders is opgeheven, daar heb je toch ook je "eigen naam". Kon hier zeker nog niet. ?

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 14:25
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wijnanda1947 schreef op zondag 21 sep 2014, 10:19]Wordt inderdaad tijd dat hier wettelijke regels voor gaan gelden.
Het probleem is dat het een wettelijke regel is. Nou ja regel, het schijnt een proef te zijn.
Het is van de zotte dat een bedrijf zijn eigen bedrijf failliet laat verklaren om van de schulden af te komen en dan z'n eigen bedrijf weer kan opkopen. De directeur doet er dan niet zoveel toe. Dat is de aangenomen woordvoerder die gewoon een baantje heeft. De boosdoener in deze heet Sun Capital, een Amerikaans bedrijf dat deze directeur heeft aangenomen. De andere boosdoener is onze overheid die dit allemaal mogelijk maakt.
Mevrouw Cora Vons verdient al mijn respect. Zij steekt haar nek uit en geeft het enige juiste antwoord: ik wil helemaal geen tegoedbonnen van een bedrijf dat mij heeft opgelicht. Mevrouw Cora Vons is voor mij een held. Politica Gesthuizen bakt er niks van, de Vara/Kassa bakt er niks van en Brecht bakt er ook niks van. Heel Holland bakt er niks van :-)

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 10:07]
Dat is ook mijn aarzeling om Neckermann een volgend faillissement toe te wensen. Bovendien krijg je dan ook weer een golf gedupeerde consumenten.

Van de ruim 200 werknemers zijn er 15 overgebleven. Die natuurlijk een verslechterde, nieuwe arbeidsovereenkomst hebben gehad. Tja, is oervervelend voor die 15 mensen, maar een bedrijf die er zulke streken op na houdt, mag van mij in de stront zakken, graag met de directie er bij.

Hopelijk zijn er maar weinig gedupeerde klanten omdat iedereen nu zo verstandig is bij Neckermann niet meer te kopen.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn idee. Die pasr werknemers kunnen er ook wel bij. Als geen hond daar meer wat koopt verspelen de nieuwe eigenaren in ieder geval het geld wat ze voor hun eigen failliete boedel hebben betaald.

Kunnen de keveranciers ook niet min of meer gedwongen worden nog te leveren.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 15:21
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 14:53]Als geen hond daar meer wat koopt verspelen de nieuwe eigenaren in ieder geval het geld wat ze voor hun eigen failliete boedel hebben betaald.

U begrijpt kennelijk niet dat de overheid het juist faciliteert.
Er zijn geen nieuwe eigenaren, het zijn dezelfde eigenaren, dat is nu juist het probleem.
Het bedrijf dat het verknoeid heeft laat de boel failliet verklaren om vervolgens zonder schulden (en in stilte, dus geen openbare verkoop) verder te gaan met hetzelfde bedrijf.
Het lijkt de ABN wel. 23 miljard en Woutertje Bos, die is heel druk met zijn gezin.

door 1953 - Sep 21, 2014 om 15:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit begint aardig op een discussie uit te lopen.

door 1953 - Sep 21, 2014 om 15:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 15:21][quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 14:53]Als geen hond daar meer wat koopt verspelen de nieuwe eigenaren in ieder geval het geld wat ze voor hun eigen failliete boedel hebben betaald.

U begrijpt kennelijk niet dat de overheid het juist faciliteert.
Er zijn geen nieuwe eigenaren, het zijn dezelfde eigenaren, dat is nu juist het probleem.
Het bedrijf dat het verknoeid heeft laat de boel failliet verklaren om vervolgens zonder schulden (en in stilte, dus geen openbare verkoop) verder te gaan met hetzelfde bedrijf.
Het lijkt de ABN wel. 23 miljard en Woutertje Bos, die is heel druk met zijn gezin.

Knap! Op een eigen antwoord reageren.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Vergroot mijn naam eens op uw scherm en de naam van de laatste reactie. Er gaat een wereld voor u open.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 15:40
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 15:37]@1953 Vergroot mijn naam eens op uw scherm en de naam van de laatste reactie. Er gaat een wereld voor u open.
Tijger1 moet ik hier geheel ondersteunen.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 15:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 15:37]@1953

Vergroot mijn naam eens op uw scherm en de naam van de laatste reactie. Er gaat een wereld voor u open.

Off Topic: vind het wel "fijn" dat een ander er ook intrapt, maar voor u vind ik het helemaal niet prettig. Denk niet dat ik de enige ben die iets aan redactie geschreven heeft.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Morgen is er weer een verdwenen;-))

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 16:03
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:00]Morgen is er weer een verdwenen;-))
Maar die komt zo weer terug.
In een andere gedaante.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ongetwijfeld, een kat heeft negen levens.

ha
door harrie48 - Sep 21, 2014 om 16:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Wat me verbaast dat er nog mensen zijn die dit bedrijf verdedigen , wel geld ontvangen en weten dat je niet gaat leveren is toch oplichting.!!!!!!!!

Bij het programma opgelicht komen dit soort bedrijven en privé personen iedere week aan bod.

De dezelfde eigenaar heeft dat bedrijf weer overgenomen en gaat weer vrolijk verder onder dezelfde naam.

Ik zou aangiften gaan doe wegens oplichting tegen de eigenaar en de curator die van dit alles al wist.

Kassa is een veel te aardig programma,en die madam van de SP zat maar te lachen.

ha
door harrie48 - Sep 21, 2014 om 16:19
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 21 sep 2014, 09:40]Dat Neckermann op de schopstoel zat was al langer bekend maar terzijde. De rechter heeft het faillissement over de oude Neckermann uitgesproken met de aanstelling van een curator. Deze curator gaat alle geldstromen beheren, mensen die op afbetaling gekocht hebben krijgen te maken met een extern incassobureau. Normaal gesproken wordt de regeling gehandhaafd, niet meer door Neckermann maar door een extern bureau.
De doorstart verdient echter geen hoofdprijs en kent enkel maar gedupeerden maar om het bedrijf nu volkomen links te laten liggen is wel heel kort door de bocht. Bij een tweede faillissement komt er geen doorstart en staan werknemers op straat.

Hoop voor jou dat je baas dit niet leest,hoe dom kan je zijn.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 16:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 16:03][quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:00]Morgen is er weer een verdwenen;-))
Maar die komt zo weer terug.
In een andere gedaante.

Wat moet de persoon die hier achter zit een verschrikkelijk triest figuur zijn zeg. Wie je ook bent, het is nog niet te laat om iets van je leven te maken.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 16:21
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:06]Ongetwijfeld, een kat heeft negen levens.
Ik heb 6 katten, dus tel maar op.
Het ging over Neckermann hè, niet over jullie privé ergernissen, dit is immers geen sociaal netwerk.
De directeur kun je weinig kwalijk nemen, hij is wel aanspreekbaar. Dat bedrijf is de grootste boosdoener, samen met het OM die het kennelijk heel normaal vindt dat je al je schulden kwijtgescholden krijgt en de baten gewoon kunt behouden. Dat heet dan een proef.
Nu al mislukt wat mij aangaat. Domme proef.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 16:34
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:20]Wie je ook bent, het is nog niet te laat om iets van je leven te maken.

Wat een hartverwarmende reactie.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 15:35]

Knap! Op een eigen antwoord reageren.

Daar weet jij toch alles van???????

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 16:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 16:34][quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:20]Wie je ook bent, het is nog niet te laat om iets van je leven te maken.

Wat een hartverwarmende reactie.
Ik hoop dat je het serieus neemt.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 16:40
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:36]
Ik hoop dat je het serieus neemt.
Ik kan er geen reet mee, TS overigens ook niet.
Het is alsof zo'n Jehova-getuige aan de deur komt. Allemaal uit het hart, maar wat moet je ermee?

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 16:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helpt het jou niet, dan helpt het hier in ieder geval als je je realiseert dat je een sneu en zielig figuur bent die iemands account kopieert. Kan je nu natuurlijk weer een reactie op bedenken, maar je hoeft mij niet te overtuigen. Ik heb liever met Jehova getuigen te maken dan met sneu figuren zoals jij.

Afijn, als de redactie z'n werk doet dan ben je morgen weer weg en mijn zijn mijn reacties op je ook weg en besta je weer niet.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 17:19
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:45]Helpt het jou niet, dan helpt het hier in ieder geval als je je realiseert dat je een sneu en zielig figuur bent die iemands account kopieert

Aha, daar gaat het over. Ik heb geen account gekopieerd, dat is namelijk niet mogelijk.
Een accountnaam is namelijk uniek.
Het zou u sieren als u zich realiseert hoe gemakkelijk u in de maling genomen kunt worden. Zelfs zonder wetten te breken.
[quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:45]Afijn, als de redactie z'n werk doet dan ben je morgen weer weg en mijn zijn mijn reacties op je ook weg en besta je weer niet.
U geeft de redactie, die overigens vanaf vrijdag 16 uur tot maandag 9 uur even niet beschikbaar is, veel te veel eer. Ze zijn er gewoon niet. En redacties die alles weer verwijderen klinken als dictatuur.
Het is afwachten wat de redactie maandag doet. Ik daag ze wel wel uit, al was het maar om u wakker te schudden.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Ik daag ze wel wel uit, al was het maar om u wakker te schudden........

Wakker schudden? Omdat je een avatar kopieert? Dat kan iedere onnozele!

Jammer dat je niet het aantal *** kan kopiëren, DAT zou pas echt knap zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet die dief nog hard werken en een heleboel reacties gaan plastsen ;-))

Wat een triest type.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 18:09
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 17:26]Jammer dat je niet het aantal *** kan kopiëren, DAT zou pas echt knap zijn.
Die uitdaging neem ik aan.
Niet bij mij gaan klagen als het dan ook gebeurt natuurlijk.
Dan moet u mij ook alle lof geven en gaan klagen bij de Vara.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 18:31
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 17:26]Wakker schudden? Omdat je een avatar kopieert? Dat kan iedere onnozele!
Er ontstaat toch verdomde veel commotie als iemand even een gebruikersnaam aanmaakt.
Waar maak je je zo druk om als het toch nergens over gaat?

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 18:09][quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 17:26]Jammer dat je niet het aantal *** kan kopiëren, DAT zou pas echt knap zijn.
Die uitdaging neem ik aan.
Niet bij mij gaan klagen als het dan ook gebeurt natuurlijk.
Dan moet u mij ook alle lof geven en gaan klagen bij de Vara.

Dan ga ik zeker klagen bij de vara, want dan is hun beveiliging prut.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 18:53
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 18:40]
Dan ga ik zeker klagen bij de vara, want dan is hun beveiliging prut.
Die doet het niet in het weekend :-)

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 18:09]
Die uitdaging neem ik aan.
Niet bij mij gaan klagen als het dan ook gebeurt natuurlijk.
Dan moet u mij ook alle lof geven en gaan klagen bij de Vara.

Daar ben je simpelweg te simpel voor. Een naam kiezen die uiterlijk op een andere lijkt en het plaatje erbij kopiëren kan iedereen. Trek geen te grote broek aan. Je hebt een weekendje lol gehad, geniet er van. Je hebt niet meer.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 19:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zondag 21 sep 2014, 16:03][quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:00]Morgen is er weer een verdwenen;-))
Maar die komt zo weer terug.
In een andere gedaante.

Daar twijfel ik geen seconde aan; dat je een zoveelste account aanmaakt moet je zelf weten (heel jammer dat de moderatie er niets tegen kan doen); maar behoorlijk laag bij de grond om iemands Avatar te jatten. Jij noemt het niet zo maar en je naam en "je avatar"; zit dus geen greintje netheid in je, czar! De redactie zal het er morgen wel druk mee hebben maar vergeet een ding niet: door jou heb je wel een topic naar de knoppen geholpen en ja hoor, blijf maar de onschuld spelen.

ha
door harrie48 - Sep 22, 2014 om 14:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

Waar ging het ook al weer over,is iedereen blijkbaar vergeten dat Neckermann de zaak heeft op....
en veel mensen daar de dupe van zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En Ivo Niehe doet ook zijn zegje. Dat moet toch ook niet kunnen? Misbruik van portretrecht.