Ns claim terug betalen
"Naar aanleiding van ons onderzoek naar uw verzoeken om terugbetaling van uw reisgeld in het kader van de regeling Geld terug bij vertraging, bericht ik u hierbij over de uitslag van dit onderzoek. Conform uw verzoek stuur ik u tevens deze documenten per post.
Zoals ik u telefonisch heb meegedeeld is het doel van het onderzoek uit te wijzen in hoeverre de door u ingediende restitutieverzoeken onvolkomenheden of onjuistheden bevatten. Deze handelwijze staat vermeld in onze voorwaarden Geld terug bij vertraging:
“NS heeft het recht elk restitutieverzoek – vóór dan wel na uitbetaling - op juistheid en volledigheid te controleren. NS behoudt zich het recht voor om een toelichting en/of eventuele (nadere) bewijsstukken te vragen”. Met deze voorwaarden bent u akkoord gegaan op het moment dat u uw restitutieverzoeken indiende.
De restitutieverzoeken zijn gecontroleerd met gegevens afkomstig van de Railverkeersleiding van ProRail. Ter verduidelijking: ProRail is geen onderdeel van het NS-concern. Deze gegevens van de Railverkeersleiding geven tot op de seconde weer hoe laat welke trein daadwerkelijk is vertrokken en aangekomen. Deze van Railverkeersleiding afkomstige gegevens dienen overigens, krachtens artikel 8 van de voorwaarden betreffende Geld terug bij vertraging, als bindend bewijs.
De uitkomst van dit onderzoek bevestigt de eerder geconstateerde onvolkomenheden en onjuistheden. Gebleken is dat één of meer van de navolgende elementen deel uitmaken van uw claims:
• Er is meer dan 60 minuten vertraging geclaimd, terwijl de daadwerkelijke vertraging op het NS traject minder lang duurde.
• Er is meer dan 30 minuten vertraging geclaimd, terwijl de daadwerkelijke vertraging op het NS traject minder lang duurde.
• Er is vertraging geclaimd, terwijl er geen sprake was van daadwerkelijke vertraging.
• Er is vertraging geclaimd, terwijl er sprake was van vooraf aangekondigde werkzaamheden op het desbetreffende traject (in welk geval er geen recht op restitutie bestaat op grond van de geld terug bij vertraging regeling).
Als bijlage (zie word- bestand) is een selectie van voorbeelden toegevoegd van claims waarin onvolkomenheden en onjuistheden zijn geconstateerd:
Deze selectie betreft slechts een aantal voorbeelden. In totaal hebben we op dit moment 106 claims gecontroleerd waarvan 104 claims als onjuist zijn aangemerkt en zodoende restitutie is betaald terwijl daar op grond van de geld terug bij vertraging regeling mogelijk geen recht op bestond. In totaal hebben we u EUR 1.255,10 uitgekeerd, waarvan EUR 1.209,44 mogelijk onterecht. In de bijgevoegde excel-sheet treft u een overzicht van de aan u uitbetaalde claims. In het bijgevoegde bestand in word treft u de overzichten van ProRail, waarin links de planning en rechts de uitvoering staat weergegeven.
Hoe nu verder?
Graag nodigen we u uit voor een gesprek om op de uitkomsten van ons onderzoek te bespreken. In dit gesprek bied ik u de mogelijkheid om één en ander nader toe te lichten. Voor het maken van deze afspraak verzoek ik u, binnen 14 dagen, contact met mij op te nemen. U kunt mij van maandag tot en met donderdag tussen 09.00 en 15.00 uur telefonisch bereiken op nummer [edit -redactie] Tevens kunt u mij per e-mail bereiken op [edit -redactie]
Indien u niet wenst langs te komen en/of de noodzaak daar niet van inziet, wil ik u verzoeken aan mij kenbaar te maken of u eventueel gebruik wilt maken van een betalingsregeling om het bovengenoemde bedrag te voldoen. U heeft de mogelijkheid om te kiezen van een afbetaling in max 24 maandelijkse termijnen.
Zoals gezegd bevestigt de uitkomst van het onderzoek de eerder geconstateerde onvolkomenheden. Om deze reden zijn uw aanvragen voorlopig uitgesloten van deze regeling. Dit betekent dat de reeds ingediende claims en uw toekomstige claims tot nader bericht niet worden uitbetaald.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat NS zich het recht voorbehoudt om de onterecht uitgekeerde bedragen terug te vorderen, vermeerderd met de wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten, op grond van onverschuldigde betaling krachtens artikel 11 van de geld terug bij vertraging regeling
Hoogachtend,
Namens Corporate Security
[edit -redactie]"
Beste ingrid1963,
de tekst in uw vraag is waarschijnlijk het bericht dat u heeft ontvangen van NS.
Een fors bedrag wat er terug betaald moet worden.
Wat is uw vraag hierbij ?
En wat is nu de vraag?
Wat je hier verder mee aan moet?
Ik zou maar met ze in gesprek gaan.
Blijkbaar heb je nogal vaak een aanvraag ingediend.
Overigens is het niet zo correct om het mailadres van de ns-medewerker te vermelden op een openbaar forum.
Heb de redactie gevraagd dit te verwijderen.
We hadden een excell sheet toegevoegd met de inkomsten en uitgaven per maand en per saldo kwam dat al uit op €12,63 euro per maand dus geen mogelijkheid op terug betaling en vroegen dus kwijtschelding aan.
Klopt de conclusie van de NS? Even los van het feit dat die achteraf is? Kortom, hebt claims ingediend die onterecht waren?
Ja we hebben een gesprek gehad bij de NS en natuurlijk heb ik alleen maar gedeclareerd na vertraging van meer dan 30 minuten maar omdat ik het uitbetaald kreeg toendertijd was mijn aanname dat het allemaal goedgekeurd was maar nu gaan ze over 2010 t/m 2014 terug vorderen terwijl jij als klant niets meer hebt bewaard en niet meer terug te herleiden is van zo lang geleden.
Dus het bewijs van de NS klopt niet en de claims waren wel terecht?
Betrof het claims o.b.v. kaartjes of o.b.v. een abonnement?
Toentertijd zaken (2010) is natuurlijk niet te vergelijken met 2015. Als u een tegemoetkoming is toegezegd, bedoelende een 'afbetaling' lijkt me dit toch een coulante regeling. P.S. Uw leeftijd doet niet zoveel ter zake: dat speelt van zeer jong tot ouderen die door moeten werken tot.....
Geachte heer [edit-redactie],
In principe had ik akkoord willen gaan met het voorstel van € 1.000,= in 2 jaar terug te betalen.
Bij mij blijft er echter een onpretttig gevoel achter. Jaren achtereen mogelijk al vanaf 2010 werd door mij schadevergoeding geclaimd op grond van de U bekende regelgeving.
De door mij gegeven uitleg aan de regelgeving gaf mij recht op het claimen van een vergoeding.
De door mij ingediende claims werden al jarenlang door U gehonoreerd, zonder dat er van U kant enige vraag werd gesteld.
Ik mocht er naar mijn mening dan ook van uitgaan en op vertrouwen dat de door mij geclaimde vergoeding door U als juist en correct werd beoordeeld.
Het kan toch niet zo zijn Hr. [edit-redactie], dat door U of Uw dienst in de afgelopen 5 jaar nimmer een beoordeling van de claim heeft plaatsgevonden en de claims klakkeloos zijn geaccepteerd.
Of heeft er bij U inmiddels een andere zienswijze ten aanzien van de toepassing van de regelgeving zich voorgedaan?
Nogmaals het is en blijft onverteerbaar dat U 5 jaar lang de claim zonder vragen of morren accepteert , en na 5 jaar daar op terug wil komen. Ik mocht er ,naar mijn mening dan ook van uitgaan
dat de claims door U als juist werden/zijn geaccepteerd en U geen recht geeft daar op terug te komen. U hebt Uw rechten verwerkt.
Er hebben zich echter andere ontwikkelingen voorgedaan, waardoor het mij onmogelijk is geworden om aan U iets terug te betalen.
Na 25 jaar dienstverband bij de KPN, ben ik per 1 oktober 2014 , door reorganisatie ontslagen, bovendien net gescheiden en een alimentatie verplichting voor mijn kinderen heb.
Gezien mijn leeftijd ( 53 jaar) is het zeer moeilijk om ander werk te vinden.
Mijn inkomen ligt onder bijstandsniveau, zie bijgevoegde financiele overzichten.
In geval U een titel zou hebben en middels een deurwaarder tot dwanginvordering zou kunnen overgaan dan ligt mijn inkomen beneden de beslagvrije som van € 864,75 per maand.
Mijn vraag Hr. [edit-redactie] is of vorenstaande voor U aanleiding kan zijn om de naar mijn mening betwistbare vordering als oninbaar af te boeken en/of kwijt te schelden.
Uw antwoord met belangstelling tegemoet ziende,
Met vriendelijke groet,
Dank voor uw bericht.
Zoals mondeling al toegelicht heeft NS de mogelijkheid voor- en achteraf te controleren. Ik ga hier dan ook niet verder op in.
Uiteraard wilt NS rekening houden met uw situatie en voor u een uitzondering maken, echter kwijtschelding is niet mogelijk. Hoewel de afbetaling formeel binnen 24 maanden dient te geschieden, wil ik deze termijn voor u aanzienlijk verlengen naar bijvoorbeeld 48 maandelijkse termijnen, zodat het voor u een stuk dragelijker wordt. 48 maandelijkse termijnen komt neer op een termijnbedrag van €20,83.
In afwachting van uw reactie,
Namens Corporate Security
[edit-redactie]
[quote=ingrid1963 schreef op woensdag 25 mrt 2015, 22:01]Ja we hebben een gesprek gehad bij de NS en natuurlijk heb ik alleen maar gedeclareerd na vertraging van meer dan 30 minuten maar omdat ik het uitbetaald kreeg toendertijd was mijn aanname dat het allemaal goedgekeurd was maar nu gaan ze over 2010 t/m 2014 terug vorderen terwijl jij als klant niets meer hebt bewaard en niet meer terug te herleiden is van zo lang geleden.
Waarom vindt de NS nu dat de claims onterecht zijn?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer