il
door ilona171171 Nov 20, 2015 om 13:53
Geldzaken & recht

Online bestelling bart smit

ik heb vorig weekend online de sinterklaascadeau's besteld bij bart smit en natuurlijk moet je die dan ook meteen met ideal betalen. dit heb ik allemaal netjes gedaan. de spullen zouden 18-11 geleverd worden. nou hebben ze maar een deel geleverd en op maandag 16-11 stond er opeens in mijn bestelling dat niet alles meteen kon geleverd worden maar pas na 5 werkdagen. dus vandaag 20-11.
vanochtend kreeg ik een mail van bart smit helaas we kunnen niet leveren, U krijgt uw geld terug. nou ik net gebeld met Bart smit nou mevrouw we hebben het zeer druk en u moet maar 14 dagen wachten op uw geld.
Mogen ze dit zomaar. ze hebben iets niet op voorraad. dus ze verzuimen hun verplichtingen na te komen. Ik heb mijn verplichting mooi meteen gedaan en nu mag ik ook nog eens 14 dagen op mijn geld gaan wachten. zo zijn we weer 3 weken verder. Heb telefonisch contact met ze gehad en de enigste reden is ze hebben het druk. nou ik werk op een financiële administratie met klanten. ik moet de klant binnen 48 uur het geld terugstorten indien we niet kunnen leveren. Zijn hier geen verplichtingen aan gesteld. Ik vind het maar kort door de bocht om dan te zeggen u krijgt uw geld wel terug alleen het duurt langer.
klantvriendelijkheid is zo ver te zoeken.

1186 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2015 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ilona171171,

Begrijpelijk dat je het vervelend vindt dat je je geld niet meteen teruggestort krijgt.
Je moet natuurlijk wel elders cadeautjes kopen en betalen.
Maar helaas voor jou staat er een termijn voor waarbinnen er terugbetaald moet zijn:
"Volgens de wet bent u verplicht om, binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst, het volledige aankoopbedrag (inclusief de bezorgkosten en administratiekosten) terug te betalen."
(Bron).

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Nov 20, 2015 om 14:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dit staat bij hun service klik hier
Kijk bij ruilen / retourneren en dan de vierde regel .

il
door ilona171171 - Nov 20, 2015 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja marita567. Ik heb de spullen niet retour gestuurd of geruild. Bart Smit kan niet leveren en dat is toch net iets anders. Het was al bekend dat ze waarschijnlijk niet konden leveren. En naar mijn mening haal je het dan van de site af

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2015 om 14:37
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De basis gaat om: Er moet een deel van uw betaling terugbetaald worden, dat moet binnen 14 dagen (de reden doet daar niets aan af) dus heeft u pas recht op klagen als dit l;anger als 14 dagen duurt.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2015 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ilona171171,

..... En naar mijn mening haal je het dan van de site af....
En daar heb je helemaal gelijk in.
Maar daar zullen ze het ook wel te druk voor hebben. ;-)

marita567
door marita567 - Nov 20, 2015 om 14:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Leest uw eens de algemene voorwaarden van Bart Smit en dan artikel 13 , wat ze hier schrijven bij gedeeltelijke / of helemaal niet kunnen leveren .

ho
door hopetobehelping - Nov 20, 2015 om 18:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ilona171171,

ik begrijp dat u de handelswijze van Bart Smit klant onvriendelijk vind.
Over de termijn waarin het bedrag terug op uw rekening gestort dient te zijn is de wet helder, dat is 14 dagen. Op dit punt blijft Bart Smit dus in lijn met hoe het wettelijk geregeld is, meer informatie vind u hier.
Het is natuurlijk niet netjes als er artikelen op de site blijven staan waarvan bij voorbaat duidelijk is dat ze niet geleverd kunnen worden. Met het plaatsen van deze artikelen worden potentiële kopers (wellicht u ook) verleid om naast de niet leverbare artikelen ook nog andere (wel te leveren) artikelen te kopen.
Bart Smit heeft een certificaat bij Thuiswinkel.org, u kunt in de volgende link bekijken welke stappen u nog kunt ondernemen, klik hier.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 20, 2015 om 21:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zelf ook zo iets met een bekend bedrijf mee gemaakt betaald en niet meer voorradig . Ik ben dan daar ook 18 dagen bezig geweest om mijn geld terug te krijgen, voor dat het weer bij gescreven werd op mijn rekening.

alfatrion
door alfatrion - Nov 20, 2015 om 23:53
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een optie is om in het vervolg niet meer vooruit te betalen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2015 om 00:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfatrion schreef op vrijdag 20 nov 2015, 23:53]Een optie is om in het vervolg niet meer vooruit te betalen.

Dat is voor mij de juiste beslissing, altijd goed gegaan en op eens gaat het fout.