Online geeft niet wat het beloofd
Hallo,
Mijn moeder heeft een contract afgesloten bij online. Ten eerste zeiden ze dat het mogelijk was om op elke tv een kastje aan te sluiten, het bleek al snel dat dit niet kon terwijl er door de eerste persoon was gezegd dat dit wel kon. Nu zouden ze 3 dagen geleden worden aangesloten op het nieuwe abonnement. Ze hebben nog steeds niks, geen tv geen internet en geen telefoon. Mijn moeder heeft gevraagd of ze het abonnement kon stop zeggen. Dit is niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon, ze zit er 2 jaar aan vast. Nu kreeg ze een mail (nadat mails al 5 keer naar het verkeerde adres waren gestuurd) waarin staat dat ze tot 14 dagen na aansluiten af kan zeggen. Wat kunnen we doen. We willen van dit verschrikkelijke online af.
met vriendelijke groet,
Els van den Heuvel
Beste evdheuvel,
allereerste vraag is hoe uw moeder het contract heeft afgesloten bij Online.
Is uw moeder gebeld en is toen 'het contract' afgesproken ?
Als dit zo is dan zal er ook een mail/brief gestuurd zijn. Voor een 'koop op afstand' geldt dat er een wettelijke bedenktijd is van 14 dagen. Tenzij uw moeder niet geïnformeerd is over deze 14 dagen, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd. Meer informatie hierover leest u in de volgende link, klik hier. De bedenktijd gaat pas in vanaf het moment dat Online de dienst levert.
In uw vraag lees ik ook dat ze (uiteindelijk) een mail heeft ontvangen waarin staat dat ze 14 dagen nadat ze is aangesloten nog steeds op kan zeggen (dit is overigens wettelijk ook zo, zie de vorige link). Als uw moeder nu nog steeds niet aangesloten is dan zou ik als ik u was nogmaals contact opnemen met Online en aan deze mail refereren en gewoon opzeggen. Bij voorkeur alle communicatie 'zwart op wit' zodat u het later nog kunt bewijzen.
U kunt ook nog contact opnemen met consuwijzer en het aan hen voorleggen. De contactgegevens vind u hier.
Als uw moeder een mail heeft gekregen met een bedenktijd van 14 dagen na aansluiting dan kan ze beter meteen deze overeenkomst bewijsbaar ontbinden. Als de klantenservice dat ontkent, dan weet je al met wat voor bedrijf je te maken hebt. Zo snel mogelijk er vanaf is mijn advies.
Dat kan overigens nu al, uw moeder hoeft niet te wachten op de spullen en dan pas opzeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer