(Onterecht) waterschade door KPN geconstateerd (mobiel: Samsung Galaxy S/ 8 maanden oud)
Goedenmiddag Kassa,
Mijn broertje heeft sinds 8 maanden een Samsung Galaxy S welke hij heeft aangeschaft bij KPN met een abbonement. Van de ene op de andere dag raakte zijn telefoon defect. Bij KPN bussines centre langs gegaan waarna hij is opgestuurd ter reparatie. Al na 1 week (normaal duurt dit weken!), kreeg hij een reactie. Het was overduidlijk waterschade... Mijn broertje snapt er niks van. Hij heeft hem altijd netjes gebruikt (NIET in vochtige ruimtes/ in regen/ in de WC laten vallen/ enz) en bewaart met een leren hoesje er omheen. Nog vreemder is dat er totaal niet gesproken word over onderzoekskosten, maar meteen over de mogelijkheden om een nieuwe mobiel aan te schaffen. Hij heeft het gevoel "genaaid" te worden door KPN. Wat zijn de stappen die hij kan ondernemen om zijn mobiel gerepareerd of een nieuw toestel terug te krijgen?
Iemand anders ook slechte ervaringen met de service van KPN mbt reparatie van zijn mobieltje die nog dik in de garantie valt? Gr. Martijn
tegen dat soort praktijken is helaas heel weinig in te brengen echter is dit wel een veelgehoorde klacht in de reparatiebranch van telecombedrijven. Het lijkt een beetje mode om alle reparatieverzoeken af te wijzen onder vermelding van waterschade.
Je kan alleen het toestel terug vragen en voor een second opinion bij een andere reparateur aanbieden. Overigens zijn ze bij een business center ook gecertificeerd om toestellen open te halen, daar hadden ze gelijk kunnen constateren dat er waterschade was. Hebben ze hem daar niet open gehad of dat wel en geen waterschade geconstateerd?
Bekend verhaal.
Altijd een foto maken van de witte waterstikker(die verkleurt bij contact met water). Liefst met getuigen en zelfs beter de mensen van het businesscentrum zelf.
Het toestel hoeft niet mee in bad te zijn geweest om vochtschade op te lopen. Een ijskoud toestel in een broekzak stoppen kan al condensvorming veroorzaken. KPN beweert nu vochtschade; alleen als je kunt bewijzen dat er geen vochtschade is (zie reactie hierboven) kun je ze alsnog hiermee om de oren slaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer