Onterechte automatische incasso
Van de week heb ik een bestelling gedaan bij Premium Plus International AG Ultra Bright. Nu kreeg ik daarna de volgende mail:
Geachte heer/mevrouw,
U heeft via een initiële iDEAL betaling een machtiging afgegeven voor een doorlopende SEPA incasso aan Docdata Payments ten name van Premium Plus International AG.
U gaat akkoord met de doorlopende afschrijving per SEPA-incasso van het met Premium Plus International AG afgesproken bedrag van de onderstaande rekening.
Middels deze akkoordverklaring, geeft u toestemming aan: •Stichting Foundation Docdata Payments (in naam van Premium Plus International AG) om een incasso-opdracht te sturen naar uw bank om het met Premium Plus International AG afgesproken bedrag doorlopend van uw rekening af te schrijven.
Docdata Payments is in deze slechts een dienstverlener voor Premium Plus International AG.
Gegevens mandant: Stichting Foundation Docdata Payments
Hoofdstraat 82
8972LB
Driebergen-Rijsenburg
NL
Incassant ID: NL98ZZZ301689820000
Mandaatnummer: ddps-256388078-201505111757260-2
Bedrag: EUR 3.99
Rekening: Mijn rekening
Omschrijving: Premium Plus International AG Ultra Bright- T4W - NL
Maar dit was nooit mijn bedoeling. Ik ging voor een proefmonster van €3,99 en nu heb ik een automatisch incasso afgegeven??!!
Dit is niet het ergste, maar als ik het artikel ga zoeken kan ik de site ook nergens meer vinden. Dus ik kan niet eens direct aan de verkoper laten weten dat ik het product niet eens meer wil ontvangen en het geld terug wil. Ik wil het product absoluut niet meer en helemaal niks meer met dit bedrijf te maken hebben.
Ach ja, "gratis proefmonster".
U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,
En in het vervolg nooit meer "gratis" proefmonsters bestellen.
Hebt u de ornnen ook ontvangen? Let dan goed op ze sturen er meer en de rest moet u terugsturen.
het is een no-reply e-mailadres van een externe die dus voor het bedrijf deze zaken regelt, maar ik ga meteen mijn bank inlichten dat ze die automatische incasso moeten stoppen en zodra er een pakketje komt, stuur ik alles meteen terug
Die automatische incasso's voor het vervolg zijn niet rechtmatig. Dus laat het nummer blokkeren en houd uw bankrekening in de gaten. Wordt er, per abuis, toch iets geïncasseerd, direct laten storneren.
Die site van Ultra Bright is er ook niet meer, maar wel honderden klachten over die club.
En de les zou kunnen zijn: nooit reageren op "gratis", niet op straat, niet aan de deur, niet aan de telefoon enz.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".
U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,
.
Die is al betaald via Ideal.
Een automatische incasso moet schriftelijk worden afgegeven.klik HIER
Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij de ACM via consuwijzer.
klik HIER
Ik vind dit erg misleidend en tegen de grens van oplichting aanzitten. Toestemming geven voor een machtiging via Ideal is niet mogelijk.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".
U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,
Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.
Zou me niet zo druk maken; storneren en volgende afschrijving(en) in de gaten houden. En al kunt u niet eens meer de site terugvinden: uw bankafschriften wel, dus alert zijn en blijven storneren (mocht men doorgaan).
[quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:21][quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".
U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,
Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.
En waarom zouden de verzendkosten van dat proefmonster niet betasld moeten worden?
Het is toch besteld?
[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:59][quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:21][quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".
U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,
Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.
En waarom zouden de verzendkosten van dat proefmonster niet betasld moeten worden?
Het is toch besteld?
Als je het product niet wilt hebben hoef je ook niet de verzendkosten te betalen, dat is nu eenmaal zo bij koop op afstand. Je moet wel zelf voor de terugkeer betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer