pi
door pilskee May 14, 2015 om 21:58
Geldzaken & recht

Onterechte automatische incasso

Van de week heb ik een bestelling gedaan bij Premium Plus International AG Ultra Bright. Nu kreeg ik daarna de volgende mail:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft via een initiële iDEAL betaling een machtiging afgegeven voor een doorlopende SEPA incasso aan Docdata Payments ten name van Premium Plus International AG.

U gaat akkoord met de doorlopende afschrijving per SEPA-incasso van het met Premium Plus International AG afgesproken bedrag van de onderstaande rekening.

Middels deze akkoordverklaring, geeft u toestemming aan: •Stichting Foundation Docdata Payments (in naam van Premium Plus International AG) om een incasso-opdracht te sturen naar uw bank om het met Premium Plus International AG afgesproken bedrag doorlopend van uw rekening af te schrijven.

Docdata Payments is in deze slechts een dienstverlener voor Premium Plus International AG.

Gegevens mandant: Stichting Foundation Docdata Payments
Hoofdstraat 82
8972LB
Driebergen-Rijsenburg
NL

Incassant ID: NL98ZZZ301689820000
Mandaatnummer: ddps-256388078-201505111757260-2

Bedrag: EUR 3.99
Rekening: Mijn rekening
Omschrijving: Premium Plus International AG Ultra Bright- T4W - NL

Maar dit was nooit mijn bedoeling. Ik ging voor een proefmonster van €3,99 en nu heb ik een automatisch incasso afgegeven??!!
Dit is niet het ergste, maar als ik het artikel ga zoeken kan ik de site ook nergens meer vinden. Dus ik kan niet eens direct aan de verkoper laten weten dat ik het product niet eens meer wil ontvangen en het geld terug wil. Ik wil het product absoluut niet meer en helemaal niks meer met dit bedrijf te maken hebben.

9594 25 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 14, 2015 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, "gratis proefmonster".

U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,

En in het vervolg nooit meer "gratis" proefmonsters bestellen.

Hebt u de ornnen ook ontvangen? Let dan goed op ze sturen er meer en de rest moet u terugsturen.

pi
door pilskee - May 14, 2015 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

het is een no-reply e-mailadres van een externe die dus voor het bedrijf deze zaken regelt, maar ik ga meteen mijn bank inlichten dat ze die automatische incasso moeten stoppen en zodra er een pakketje komt, stuur ik alles meteen terug

tijger1
door tijger1 - May 14, 2015 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die automatische incasso's voor het vervolg zijn niet rechtmatig. Dus laat het nummer blokkeren en houd uw bankrekening in de gaten. Wordt er, per abuis, toch iets geïncasseerd, direct laten storneren.

Die site van Ultra Bright is er ook niet meer, maar wel honderden klachten over die club.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2015 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En de les zou kunnen zijn: nooit reageren op "gratis", niet op straat, niet aan de deur, niet aan de telefoon enz.

zoekster
door zoekster - May 14, 2015 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".

U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,

.
Die is al betaald via Ideal.

Een automatische incasso moet schriftelijk worden afgegeven.klik HIER

Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij de ACM via consuwijzer.
klik HIER

Ik vind dit erg misleidend en tegen de grens van oplichting aanzitten. Toestemming geven voor een machtiging via Ideal is niet mogelijk.

zoekster
door zoekster - May 14, 2015 om 23:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".

U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,

Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.

tenormin
door tenormin - May 14, 2015 om 23:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zou me niet zo druk maken; storneren en volgende afschrijving(en) in de gaten houden. En al kunt u niet eens meer de site terugvinden: uw bankafschriften wel, dus alert zijn en blijven storneren (mocht men doorgaan).

tijger1
door tijger1 - May 14, 2015 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:21][quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".

U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,

Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.

En waarom zouden de verzendkosten van dat proefmonster niet betasld moeten worden?

Het is toch besteld?

zoekster
door zoekster - May 15, 2015 om 00:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:59][quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:21][quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]Ach ja, "gratis proefmonster".

U hebt toch ern mail gekregen? Dan kunt u toch berichten dat wat zij doen onjuist is? Die € 3,99 moet u in ieder geval betalen en geef verder aan uw bank dat verhasl door en last uw rekening voor verdere incasso's blokkeren,

Waarom moesten die 3,99 in ieder geval worden betaald? Als je het product niet wilt hebben gaat het gewoon retour.

En waarom zouden de verzendkosten van dat proefmonster niet betasld moeten worden?

Het is toch besteld?
Als je het product niet wilt hebben hoef je ook niet de verzendkosten te betalen, dat is nu eenmaal zo bij koop op afstand. Je moet wel zelf voor de terugkeer betalen.

tijger1
door tijger1 - May 15, 2015 om 08:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ik ging er natuurlijk van uit dat de Ts het proefmonster houdt.

hutch
door hutch - May 15, 2015 om 09:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Premium Plus International AG' is een 'bedrijfje' dat criminele handelingen verricht, vanuit Zwitserland, d.m.v. haar slachtoffers te misleiden.
Eerlijk zaken doen hebben zij nog nooit van gehoord.

Dit clubje heeft een gmailacount (klantenservicepremiumplus@gmail.com) als emailadres. Hoe amateuristisch....

Ook stikt het van de klachten over dit clubje op internet.

Kijk * * ook eens naar.

Dat zegt in principe alles al. U heeft niets meer met dat criminele Zwitserse clubje te maken. Het is ook gewoon schandalig dat een Nederlandse, zogenaamde 'dienstverlener' hieraan haar medewerking verleent. Maar ja.... geld hè!

U heeft dus géén automatische incasso afgegeven.
Mocht u alsnog pakketjes van dit clubje ontvangen, dan gewoon houden en niet terug sturen. Mocht er geld afgeschreven worden: storneren (terug boeken).

audb
door audb - May 15, 2015 om 12:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas is de gedachte dat een automatische incasso niet via Ideal kan niet waar.
Het blijkt namelijk zo te zijn dat als je zelf aanvinkt dat je een automatische machtiging afgeeft het wel degelijk mogelijk is.
Echter moeten ze je wel via een email dan wel schriftelijk laten weten dat je een machtiging hebt gegeven.

zoekster
door zoekster - May 15, 2015 om 12:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 15 mei 2015, 12:03]Helaas is de gedachte dat een automatische incasso niet via Ideal kan niet waar.
Het blijkt namelijk zo te zijn dat als je zelf aanvinkt dat je een automatische machtiging afgeeft het wel degelijk mogelijk is.
Echter moeten ze je wel via een email dan wel schriftelijk laten weten dat je een machtiging hebt gegeven.
Nee, flauwekul, dit mag niet!

klik HIER

co
door contigo1948 - May 15, 2015 om 12:49
21 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn de adresgegevens van Ultra Bright:

Ultrabright Clinic Nederland
Postbus 312
3330 AH Zwijndrecht
info@ultrabrightclinic.com

bo
door bocaj67 - May 15, 2015 om 13:47
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 mei 2015, 22:13]
Hebt u de ornnen ook ontvangen? Let dan goed op ze sturen er meer en de rest moet u terugsturen.

Wat zijn ornnen?

tijger1
door tijger1 - May 15, 2015 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pennen.;-))

alfatrion
door alfatrion - May 15, 2015 om 16:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 23:17]Een automatische incasso moet schriftelijk worden afgegeven.klik HIER
Sinds 1 februarie moet dat zelfs op papier. Het duur zeker nog drie maanden voor dat dit ook digitaal kan.

akkerdistel
door akkerdistel - May 15, 2015 om 16:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat doorlopende blijkt dan opeens via 'eenmalige' incasso's te gaan, waardoor storneren niet kan..

pa
door patrick heijnen - May 17, 2015 om 12:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Ook mijn vrouw is er vanochtend ingetuind. Nu heb ik na een klein uurtje ruzie maar eens de iPad gepakt en ben maar eens gaan lezen. Ik ben me echt kapot geschrokken over alles wat ik hier lees.

Nu wil ik natuurlijk per direct van deze ellende (nee niet mijn vrouw) af. Wat moet ik doen wie moet ik mailen en heb ik een officiële bedenktijd voor een transactie via internet???

Ik begrijp dat ik de verzendkosten kwijt ben maar wil graag verdere problemen in de toekomst uitsluiten.

Ik hoor graag jullie reactie

c.
door c. oldewarris - May 22, 2015 om 12:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds eind vorig jaar ook pakketjes binnen gekregen door Provea. Alleen heb ze nergens toestemming voor gegeven. Ze hebben bij mij ook al geld van mijn rekening af gehaald maar kwam er gelukkig op tijd achter.
Ik heb alle pakketjes terug gestuurd. Heb er zelfs brieven bij gedaan ondertekend dat ik ze niet wil hebben en een aantal mailtjes gestuurd maar geen reactie. Tot ik gister ineens een aanmaling in de bus kreeg.
Ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen en of die aanmaling wel 'echt' is. Alles wat ik probeer reageren ze niet op en ben bang dat als ik bel ik aan iets anders vast ga zitten.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2015 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oldewarris

Hoe kwamen ze aan uw bankrekeningnummer?

reflecs
door reflecs - May 22, 2015 om 21:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=c. oldewarris schreef op vrijdag 22 mei 2015, 12:30]Ik heb sinds eind vorig jaar ook pakketjes binnen gekregen door Provea.
@c.oldewarris.

Bedoelt u Klik dit?
Het is overzichtelijker en u krijgt meer antwoorden als u een eigen vraag stelt i.p.v .aan te haken bij een vraag over een ander bedrijf.

Klik Stel een vraag

c.
door c. oldewarris - May 22, 2015 om 22:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger 1

Ik heb geen idee. Ik kende het hele bedrijf ook niet en dacht dat het vanzelf wel zou stoppen

tijger1
door tijger1 - May 22, 2015 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=c. oldewarris schreef op vrijdag 22 mei 2015, 22:49]@tijger 1

Ik heb geen idee. Ik kende het hele bedrijf ook niet en dacht dat het vanzelf wel zou stoppen

Dus men wist uw naam, adres en ook uw bankrekeningnummer zonder dat u dat ergens ingevuld had? Beetje ongeloofwaardig.

Of iemand in uw gezin?