me
door mengbers Mar 2, 2015 om 15:23
Voeding & gezondheid

Ultra bright whitening pen oplichting

In januari heb ik de ultra bright pen besteld (1 x) en er zouden alleen verzendkosten betaald moeten worden.
Echter krijg ik 3 pennen geleverd krijg terwijl ik er maar 1 besteld heb. Vervolgens een factuur van 80 euro. Na het bedrag gestorneerd te hebben wordt ik bestookt met mails en brieven met aanmaningen. Het geld wordt na 2 maanden van de rekening geschreven en je hebt slechts een paar dagen om dit te retourneren dus terugsturen is geen optie. heeft iemand hier een oplossing voor?

19582 88 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij welke webshop besteld? Ging het om een proefpakket?

me
door mengbers - Mar 2, 2015 om 15:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het ging inderdaad om dat proefpakket

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 15:34
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Proefpakketten zijn 99,999999% zeker een soort gekoppeld aan een abonnement met mistige voorwaarden en hoge product prijzen. Één advies: Ga NIET in op gratis proefpakketeen tegen (zogenaamd) alleen de verzendkosten. Vraag je eerst eens af hoe gratis dat gratis is ........

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 15:36
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER en lees wat er op klachten kompas staat.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dan eens wat de Consuwijzer erover zegt: klik hier.

gerbera
door gerbera - Mar 2, 2015 om 15:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het was weer "GRATIS" maar troost u, u bent niet de enige die problemen heeft met dit bedrijf. Zie de link van mahadma. U kunt de bankrekening van dit bedrijf blokkeren via uw bank zodat ze niet kunnen incasseren.

gerbera
door gerbera - Mar 2, 2015 om 15:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Klik even kunt u zien hoeveel klachten er zijn.

me
door mengbers - Mar 2, 2015 om 15:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb idd ook een blokkade op de rekening laten zetten maar ik wordt nog wel bestookt met mails en brieven. Uiteindelijk zal dit richting deurwaarde gaan wanneer ik niet betaal, is hier ook een oplossing voor?

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al gelezen wat de Consuwijzer over e.e.a. vertelt door op de rode woorden te klikken bij mijn 2e reactie?

me
door mengbers - Mar 2, 2015 om 15:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar er is niet meer te achterhalen waarvoor akkoord is gegaan, heel vervelend. Er is een bedenktijd van 14 dagen bij koop op afstand maar die is natuurlijk allang verstreken wanneer ze pas na 2 maanden het geld afschrijven

ro
door ron530 - Mar 2, 2015 om 16:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb de aanbieding gelezen en gebruikmaken van de actie aangeklikt. Wat schertst mijn verbazing de voorwaarden worden in koeienletters gemeld voordat je kan bestellen. Er worden drie pennen geleverd waarvan je er één mag gebruiken, bevalt het product niet kun je de andere twee ongeopend binnen 14 dagen retour zenden zonder enige consequenties. Doe je dat niet wordt je tegen de prijs van 77,99 euro een VIP lid. U heeft niets teruggestuurd dus bent u met de voorwaarden accoord gegaan, dat u nu gaat piepen is dus eigen nalatigheid geweest en niet meer terug te draaien. Ik lees ook dat u het bedrag heeft gestorneerd dat is niet slim want u houdt zich daarmee niet aan het contract die wederzijds is ingegaan. Is er oplossing! ja betalen en direct het VIP contract opzeggen en vooral voor de toekomst lees de voorwaarden voor dat u een gratis product besteld.

me
door mengbers - Mar 2, 2015 om 16:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

U bent vast werkzaam voor die firma aangezien ik dit bericht vaker heb gelezen. Het lijkt mij sterk dat wanneer het allemaal zo duidelijk is er momenteel al meer dan duizenden klachten zijn, google het voor het gemak maar eens. Toch ben ik heel benieuwd welke site u het over heeft en waar die koeienletters dan staan, graag ontvang ik de link

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 16:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ah, @Ron530, weer betrapt op je zoveelste bijbaantje (lol)

@Mengbers, het is natuurlijk knap vervelend als je erin gelopen bent, maar als het antwoord je niet bevalt, dan zeggen dat iemand daar werkt, tja, dàt maken we hier vaker mee. Flauw hoor. Neem nou maar aan dat Ron530 daar absoluut niet werkt, net zoals de rest van de antwoorders/sters.
We zeggen hier groen tegen groen en rood tegen rood, maar geen rood tegen groen.

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 16:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER, scroll door naar beneden:

Onze leveringsvoorwaarden: Het Ultrabright probeerpakket bevat 3 whitening pennen in totaal. Je mag 1 pen 2 weken lang gratis proberen. Als je tevreden bent kun je direct continueren met de 2 toegevoegde pennen. Dit is voldoende voor 2 maanden. De eerste week gebruik je de pen twee keer per dag. Voor een blijvend resultaat gebruik je de pen vervolgens twee keer per week. Als je niet tevreden bent over het product kun je de twee extra pennen, binnen de retourtermijn van 14 dagen, terugsturen en ben je een (gratis) ervaring rijker. Een retour pakket kan alleen in ontvangst genomen worden als de verpakkingen ongeopend zijn. Als de verzegeling van de pakketten verbroken is moeten wij het pakket vernietigen en zullen de kosten alsnog in rekening worden gebracht. Als de verpakkingen niet binnen de gestelde termijn van 14 dagen ongeopend retour komen wordt je automatisch lid van onze VIP club. Als je bij je aanmelding voor deze actie hebt gekozen voor iDeal of automatische incasso zal het bedrag van €79,99 na afl oop van de retourperiode automatisch van je rekening worden afgeschreven. Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna ontvang je een factuur thuis en/of via de e-mail. De specifieke voorwaarden van achteraf betalen worden op de factuur vermeld. Als lid van de VIP club ontvang je iedere twee maanden een vervolgpakket twv €79,99. Op ieder moment kun je de vervolgzendingen annuleren of wijzigen via onze klantenservice.

ro
door ron530 - Mar 2, 2015 om 16:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik hoef het niet meer te doen mahadma heeft de voorwaarden woord voor woord in zijn/haar bericht geciteerd.
Off topic, ik werk voor geen enkel commercieel bedrijf, waar ik wel op wil wijzen is lees de voorwaarden goed door voordat u iets besteld en klik pas op bestellen als u die voorwaarden ook gelezen heeft. Heel grappig 5 van de 10 mensen die op internet iets bestellen klikken door zonder ook maar iets verder te lezen, wat dat betreft bent u niet de enige.

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2015 om 17:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Normaal zou ik roepen: niet bang zijn voor dreiging met incasso, maar de linken te hebben gelezen denk ik dat u wel degelijk in de problemen gaat komen als u niet betaald. Dus om niet dieper in de modder te zakken: zou maar snel, zeer snel, betalen. Dat er zoveel klachten over zijn is ook niet zo vreemd: de meesten lezen niet eerst goed de voorwaarden door, daar behoort u dan weer niet tot de uitzonderingen. Dit is helaas, voor u dan.

bl
door blablablablaa - Mar 18, 2015 om 06:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

De reden dat u niet verplicht bent om iets te betalen, is dat er geen rechtsgeldige manier bestaat om via internet (zonder fysieke handtekening) een automatische incasso af te sluiten.

an
door anitawinter - Mar 23, 2015 om 13:36
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben hier ook "ingetrapt". Ook al lees ik altijd wel goed of er geen haken of ogen aan zitten, het werd mij pas duidelijk dat ik aan een abonnement vastzat na betaling. Ik had via Kassa begrepen dat, zoals blablabla zegt,
"De reden dat u niet verplicht bent om iets te betalen, is dat er geen rechtsgeldige manier bestaat om via internet (zonder fysieke handtekening) een automatische incasso af te sluiten"

Ik kreeg gratis 3 pennen en ze hebben er gelijk 2 pennen extra bijgestuurd. Dit had ik ook niet in de gaten, ook weer waar. Ik heb wel na ontvangst gelijk opgezegd en de automatisch afschrijving geblokkeerd. Toch dreigen ze mij ook met incasso. Ik heb vandaag met ze gebeld en mijn afzegging is helemaal niet bekend.
Wat ik graag wil weten is wat ik nu kan doen. Klopt het wat blablabla zegt?
Mogen ze zomaar 2 extra pennen sturen.
Hoe komt het dat mijn afzegging niet bekend is?
En hoe kom ik hiervan af, zonder te betalen?
In alle eerlijkheid vind ik dit pure misleiding.

In ieder geval alvast dank :)

Anita

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anitawinter,

Klik eens hier (die link is al eerder door aurora1 gegeven!) ter info.

an
door anitawinter - Mar 23, 2015 om 14:15
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je Edrick3.

Ik had het al gelezen.

Het is zeker onoplettendheid van mij af want ik heb niet in de gaten gehad dat de twee pennen extra waren en heb de overige twee pennen niet terug gestuurd. Zo bijdehand, zo toch niet opgelet met de kleine lettertjes.

Opzegging die niet is doorgekomen bij hen heb ik ook niet gemerkt. :(

Ik stuur vandaag de overige pennen terug met een schrijven dat ik opgezegd heb etc.

Ik bel nog even met het incasseringsbureau en wacht af.

an
door anitawinter - Mar 23, 2015 om 14:42
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het incasseringsbureau gebeld. Ik blijf het allemaal gek vinden. Zij hebben gekeken of ik ingelogd heb om op te zeggen in januari en kunnen daar niets van vinden. Wel dat ik vandaag ingelogd heb.
Verder hebben zij mij aangeboden de helft te betalen.
Aan de ene kant heel mooi, ik heb het aanbod ook aangenomen omdat ik zelf zeker ook in gebreke ben gebleven, aan de andere kant ook vreemd dat dat wel kan.

Ik dacht altijd erg alert te zijn op verborgen dingen met aanbiedingen en proefpakketjes alleen nu blijkt dat ik dat niet was. Goede les, kosten 40 euro en 35 cent. Potdorie. :(

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2015 om 15:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@anitawinter, dat vind ik nu pas dubieus, een Incassobureau dat er ineens de helft van de kosten afhaalt? In Januari niet en nu wel ingelogd zijn. Ik vertrouw dit zaakje niet. Om met een variatie op uw woorden te eindigen: pen je drie. ?

an
door anitawinter - Mar 23, 2015 om 15:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Erg dubieus, vind ik ook tenormin. Het incasseringsbureau is St Derdengelden Alektum.
Ik heb steeds het gevoel gehad alleen met UltraBright aan de telefoon te zitten ook al belde ik St Derdengelden Alektum.
Ik heb de 40 euro betaald, ben er verder klaar mee, maar wilde het wel op de site hier duidelijk erbij melden, deze gekke regeling. Dan kunnen anderen daar profijt van hebben. :)

an
door anitawinter - Mar 23, 2015 om 17:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef hier nog even de link van de site waar ik op ben geweest, het was via iPay.

http://aptrk1.com/?a=24&c=609.

Helemaal onderaan staat wel degelijk dat de extra goederen worden geleverd met het proefpakket en dat die terug gestuurd moeten worden. Maar het is wel goed verborgen tussen de kleine lettertjes in, dus goed lezen!!! Altijd!!!

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 17:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Deze actievoorwaarden zijn niet rechtsgeldig. In het aanbod moet duidelijk staan dat u 3 pennen krijgt, waarvan u er 2 retour moet sturen. Ook ik heb het bestelproces gevolgd. Als je bovenaan blijft en je klikt op ja ik wil gratis proberen dan kom je die voorwaarden nooit tegen.

Dat je moet aanklikken dat je het eens bent met de actievoorwaarden nadat je je naam en adres enz. hebt ingevuld is niet genoeg.
U had niet hoeven te betalen. Het is toch ook niet voor niets dat het incassobureau u met de helft van de prijs laat wegkomen, zoals tenormin al slim opmerkte.

ma
door mandydanny - Apr 13, 2015 om 13:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog iemand die in deze advertentie is getrapt en inmiddels ook al meerdere brieven heb ontvangen over niet voltooide betalingen.

Nou lees ik hier bij zoekster: De actie voorwaarde zijn niet rechtsgeldig. Weet iemand hier misschien iets meer over?

Ik heb met die informatie namelijk naar het bedrijf gebeld en die zeggen dat je akkoord geeft aan de voorwaarde door via iDeal de verzendkosten te betalen. ?

Heeft iemand tips voor mij wat ik hiermee zou kunnen doen?

Alvast bedankt.

an
door anitawinter - Apr 13, 2015 om 13:54
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mandydanny,

Wat ik gelijk gedaan heb is de automatische incasso blokkeren bij mijn bank.
Zoals je kan hierboven kan lezen heb ik de helft betaald omdat ik mij zelf ook verantwoordelijk voelde, alleen na het lezen van het commentaar van Zoekster zou ik nu niets betaald hebben.
Ik zou nu bellen met het incasseringsbureau St Derdengelden Alektum met de mededeling: Deze actievoorwaarden zijn niet rechtsgeldig. In het aanbod moet duidelijk staan dat u 3 pennen krijgt, waarvan ik er 2 retour moet sturen. Als ik bovenaan blijft en ik klik op 'ja ik wil gratis proberen' dan kom ik die voorwaarden nooit tegen. Dat ik moet aanklikken dat ik het eens bent met de actievoorwaarden nadat ik mijn naam en adres enz. hebt ingevuld is niet genoeg. (Niet rechtsgeldig dus) Dus ik betaal niet (en ik zou zelf nog steeds bereid zijn de 2 overgebleven pennen terug te sturen alhoewel dat ook niet verplicht is).

Ik zou zelf waarschijnlijk ook zeggen dat ik in contact ben met Kassa voor advies, en misschien zelfs zou zeggen dat ik bij juristen advies heb aangevraagd.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Toi, toi, toi.

Anita

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 13:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mandydanny schreef op maandag 13 apr 2015, 13:41]Hier nog iemand die in deze advertentie is getrapt en inmiddels ook al meerdere brieven heb ontvangen over niet voltooide betalingen.

Nou lees ik hier bij zoekster: De actie voorwaarde zijn niet rechtsgeldig. Weet iemand hier misschien iets meer over?

Ik heb met die informatie namelijk naar het bedrijf gebeld en die zeggen dat je akkoord geeft aan de voorwaarde door via iDeal de verzendkosten te betalen. ?

Heeft iemand tips voor mij wat ik hiermee zou kunnen doen?

Alvast bedankt.

Kijk even op pagina 1, zoek antwoord van @ aurora1 van maandag 2 maart, 15:38 uur en druk ik de link wat je rechten zijn.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mandydanny

Natuurlijk zegt dat bedrijf dat, dat spreekt voor zich.

Klik op het rode woord in de reactie van Edrick3 en u weet wat u moet doen.

ma
door mandydanny - Apr 13, 2015 om 14:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt alvast voor de reacties maar ik weet nog steeds niet helemaal goed wat ik nu moet doen.

Ik heb het bedrijf meerdere malen gebeld, ook gezegd dat ik hiermee niet akkoord ben gegaan en dat zo de voorwaarden niet rechts geldig zijn. Wat mij dan word gezegd is dat ik door mijn verzendkosten te betalen akkoord ben gegaan met de vervolg verzending en dat ik binnen 14 dagen het pakket had kunnen terug sturen. Ik heb daarna contact gehad met de rechtsbijstand verzekering die mij ook zei dat dit zaakje niet klopte, waarop ik nogmaals terug heb gebeld naar het bedrijf en het incasso bureau. Ik kan met hun geen kant op , het enige wat ze aan de telefoon zeggen is jaa maar mevrouw u had 14 dagen de tijd op het terug te sturen.

Zijn er hier die dit ook hebben meegemaakt en niet hebben betaald? ( En waar het wel afgehandeld is? )

Want ik zag dat er bij sommige ook de kosten waren gehalveerd, ( Dit heb ik dus ook geprobeerd.. Waarop ze zei jaa mevrouw maar bij u gaat het om 2 dossier 1 van 79.99 en een van 91.62
Nou toen wist ik niet hoe snel ik op moest hangen voor ik dingen zou zeggen die niet aardig zijn 8-). Uit eindelijk is er nu 1 rekening in mindering gebracht en staat de rekening van 91.62 nog open.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet ook niet meer gaan bellen. Klaar daar mee.

Stuur ze een mail, met daarin dat hun voorwaarden niet rechtsgeldig zijn en dat u niet zult betalen . En dat u hun gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.

Dan klaar.

Houd u bankrekening in de gaten en laat hun nummer blokkeren. Is er iets ten onrechte geincasseerd, storneer dat dan.

En verder geen aandacht meer aan schenken.

ma
door mandydanny - Apr 13, 2015 om 16:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Oke bedankt,

Ik heb meteen een mail gestuurd, rekening had ik gelukkig al meteen laten blokkeren.
Krijg nu alleen nog allemaal brieven op de mat waarin word gedreigd met deurwaarders.
Dus hoop dat dit nu eindelijk stopt, want die brieven bezorgen me hoofdpijn..

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon vergeten die brieven, zijn van incassobureaus en die kan iedereen beginnen.

na
door nawa - May 11, 2015 om 14:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier (nog) een snurker die er zonder de kleine lettertjes te lezen is ingestonken (even snel tussendoor besteld), kan mezelf wel voor m'n kop slaan maar het is niet anders.
Nu actie ondernemen. Rekening geblokkeerd en wil de pennen (ook al is het te laat) retour sturen maar heb geen adres... heeft iemand het adres voor mij? Want zoals verwacht kreeg ik het bij Alektum (het incassobureau) niet en zijn er verdere gegevens van UltraBright niet te vinden.

Zijn er nu nog te nemen stappen of wordt het afwachten wat er gaat gebeuren, heb zo geen zin in incassogedoe..

tijger1: hoe komt u aan alle wijsheid, ik hoop namelijk dat u zo gelijk heeft!

tijger1
door tijger1 - May 11, 2015 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nawa

Welke wijsheid?

Hebt u alle reacties gelezen en ook op de rode woorden geklikt?

Zo nee, alsnog doen dan. Dan weet u wat u moet doen.

U hebt het spul toch verpakt ontvangen, dus daar moet toch ern afzendadres op staan.

van leyden
door van leyden - May 11, 2015 om 15:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Bedrijf doet NIET aan oplichting, nog niet eens aan misleiding.
Wat er gezegd wordt klopt>. alles staat helder en duidelijk vermeld.

Natuurlijk gokt het bedrijf erop dat sommigen / velen de produkten niet terugsturen, dat is het verdienmodel, erg netjes is dat niet, maar het mag wel. Ts moet gewoon betalen, niks aan te doen.

Btw. ik ben de eigenaar van ultra bright.....

van leyden
door van leyden - May 11, 2015 om 15:15
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Daarom.

Nooit meedoen met acties, niks kopen, niet in discussie gaan, laat je niet verleiden tot koopjes.
Die bestaan niet, altijd zal een bedrijf proberen wat op je te verdienen.
De slinkse truc van de achterdeur werkt perfect>> eerst pappen en daarna betalen.

Trap er toch niet in mensen, anderen hebben al leergeld betaald, jij toch niet meer?

ma
door mandydanny - May 11, 2015 om 17:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Makkelijk om te zeggen gewoon betalen, niks aan te doen als eigenaar van ultra bright.

Ik heb inmiddels alles afgesloten maar het bedrijf deugd van geen kanten mijn rechtsbijstand heeft het bedrag betaald en dat zullen ze niet doen omdat het zon eerlijk bedrijf is.
Er zijn niet voor niks 100de reacties op i-net te vinden van mensen met dit zelfde probleem.

Ik heb mijn lesje geleerd iig

ta
door tandenfee87 - May 15, 2015 om 16:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook er in getrapt.. Wel gelezen over een abonnementsdienst die in zou gaan, niet dat ik 3 pennen zou krijgen, waarbij ik dus direct moest gaan betalen wanneer ik die niet braaf terug zou sturen. Dus ook het geld terug laten boeken, gemaild n.a.v. de eerste aanmaning, daar geen antwoord op gekregen en van de week een brief van Alektum "betalen of de gerechtelijke kosten zijn ook voor u"

Hierop eens gaan googelen en onder andere op deze site terecht gekomen. Vandaag gebeld met de klantenservice en met Alektum. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden, heb wél antwoord op mijn e-mail met vragen gekregen ("ja mevrouw, wij kunnen aantonen dat wij het verstuurd hebben, u niet dat u het niet ontvangen heeft"), ik moet gewoon betalen. Dat er 1000-en vergelijkbare gevallen op het internet staan.. "Tja, die zijn toch ook gewoon akkoord gegaan met de voorwaarden". Alektum wilde mij een betalingsregeling aanbieden, maar factuur moet gewoon voldaan worden.

Ik heb opgelegd en nog eens heel kritisch naar mijn inbox gekeken en m'n opties afgewogen.. Ik werk hard voor m'n centjes en om ze nu "zo maar" in een tandpastaatje te stoppen.. Ik heb geen gouden tanden.

Ik zag in de diverse berichten die ik van Ultrabright ontvangen heb toentertijd dat ik 2 dagen, voordat zij mij het volledige pakket stuurden al had opgezegd voor vervolgzendingen en dat bevestig heb gekregen.

Heb ze dus nu net gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag, 15-05-2015 heb ik vernomen dat u bij de verzending van het door mij aangevraagde proefpakket op 17-01-2015 (dat volgens uw aanbieding enkel tegen verzendkosten besteld wordt) , verzonden op 19-01-2015 direct 2 pennen als zijnde vervolgzending bijgesloten heeft en mij deze tegen een bedrag dat inmiddels is opgelopen tot 121,71 euro in rekening brengt.

Echter heb ik op 17-01-2015 aangegeven dat ik geen prijs stelde op eventuele vervolgzendingen en hiervan heb ik op dezelfde datum de bevestiging van uw bedrijf gekregen dat ik per direct uitgeschreven was van deze zelfde eventuele vervolgzendingen.

Nu is er dus twee dagen na deze opzegging abusievelijk toch een vervolgzending naar mij gestuurd. Wanneer u mij uw adresgegevens toestuurt ben ik bereid deze twee, nog ongeopende pennen, retour te zenden en ga ik er vanuit dat hiermee de kwestie van deze openstaande factuur is opgehelderd.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd... Vreemde bedrijfsvoering van de firma Ultra Bright.

st
door studentlaw - May 20, 2015 om 16:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tal van onderzoeken hebben uitgewezen dat consumenten de algemene voorwaarden niet of niet voldoende lezen alvorens zij een product aanschaffen. Ik heb zelf Rechtsgeleerheid gestudeerd en ben derhalve op de hoogte van aspecten van het consumentenrecht. Na het lezen van vele reacties omtrent het 'proefpakket' van ultrabright wil ik graag één misvatting verhelpen. In meerdere reacties stellen mensen dat ''het de eigen domme schuld is van mensen die het hebben gedaan, want het staat 'duidelijk' in de leveringsvoorwaarden en dat hadden ze die maar moeten lezen.'' (of iets van dergelijke strekking) Eigen schuld, dikke bult dus. Voor de duidelijkheid: niet alles wat een bedrijf in zijn (algemene) voorwaarden zet kan dat bedrijf rechtsgeldig maken. Voorwaarden die 'onredelijk bezwarend' zijn vernietigbaar (krachtens artikel 233 Boek 6 Burgerlijk Wetboek). Ik zal hier echter niet een heel juridisch kader uiteenzetten omtrent hoe vervolgens die 'onredelijk bezwarendheid' wordt vastgesteld.
Het komt er in ieder geval op neer dat een bedrijf wel van alles in zijn algmene voorwaarden kan en mag zetten, alleen kunnen bepaalde dingen uit deze voorwaarden door een rechter worden vernietigd. Met andere woorden: ik, als bedrijf, kan (en mag) in mijn algemene voorwaarden zetten dat wanneer de consument niet binnen 2 dagen een rekening van €100,- voldoet, hij de volgende een boete krijgt van €1000,-, maar wanneer dit voorgelegd wordt aan de rechter zal dit beding vernietigd worden. Logisch; anders kan iedereen de meest belachelijke voorwaarden maken en deze zonder meer tenuitvoerleggen.
Dus voor de mensen die het terecht vinden dat mensen nu aan hoge incasso's vastzitten, want het staat in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan (die je had moeten lezen) en dan is het maar 'jammer voor je', misschien moeten die mensen zelf even eerst wat meer achtergrond informatie verzamelen voordat ze anderen op hun plek zetten!

I rest my case.

na
door nawa - May 21, 2015 om 12:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat is het advies... wel of niet betalen?

Nogmaals: Iemand voor mij het adres van Ultra-bright?(envelop nl. weggegooid)

Dank

tenormin
door tenormin - May 21, 2015 om 12:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nawa schreef op donderdag 21 mei 2015, 12:28]Maar wat is het advies... wel of niet betalen?

Nogmaals: Iemand voor mij het adres van Ultra-bright?(envelop nl. weggegooid)

Dank

voor adres . Scroll naar beneden.

al
door alifayda - Jun 3, 2015 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig zelf zo'n pen uit China laten komen voor een euro!
Yep 1 eurootje! Die pen is zo licht als een veertje, dus gaat makkelijk met 1 postzegel door de brievenbus. Trap er niet in. Ik heb ze zelf een waarschuwing gestuurd met de vraag waar ze mee bezig zijn. Ik hoop met dit soort waarschuwingen dat zij met hun 500 pennen of meer in hun maag blijven zitten en aan de straat stenen niet kwijt kunnen. Ze krijgen wel witte tanden, want die pen werkt wel. Maar helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat ze iets voor niets kunnen krijgen, Narigheid ja, maar leuke dingen hebben een prijs.
Voor alle mensen die er IN getuind zijn, LEES de voorwaarden, niets wordt voor niets weggegeven nooit! Het draait om geld, dus als je iets voor niets kan krijgen betaal je zelf de prijs!
Ow en wat ook kan helpen, want kom op zeg 3 pennen met een prijs van 80 euries is wel een beetje aan de hoge kant he, Googlen.

mo
door mousevdm - Jun 12, 2015 om 12:25
21 Antwoorden / 0 Vragen

Banken staan een automatische incasso toe die is afgegeven via een pc. Het is echter zonder handtekening niet rechtsgeldig. Als je bij je bank aangeeft dat een incasso is waar je geen toestemming voor hebt gegeven vraagt de bank het bedrijf om een bewijs daarvan. Ze kunnen niets overhandigen waarop jouw handtekening staat en de bank zal het bedrijf dan een boete opleggen van ongeveer € 60 vanwege het innen van een onrechtmatige incasso. Dit veranderd natuurlijk niets aan het feit dat je zult moeten betalen als je niet hebt voldaan aan de voorwaarden van het tijdig terug sturen van de artikelen.

le
door leezzii - Jun 13, 2015 om 01:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen,

In beginsel geldt uiteraard dat wanneer je akkoord bent gegaan met de voorwaarden je daaraan verbonden bent, maar het consumentenrecht kent velerlei uitzonderingen daarop! Bovendien waren deze voorwaarden niet direct duidelijk vermeld op het moment dat men die pennen bestelde, dus het valt moeilijk te bewijzen dat men akkoord is gegaan met de voorwaarden. Pas achteraf bij ontvangst van de bevestigingsmail zijn deze voorwaarden duidelijk, maar helaas kan op die mail niet meer gereageerd worden want het is 'Noreply'. Tevens wordt ook niet verwezen naar een contactpersoon, waardoor de annulering verhinderd wordt. Let er wel op: de producten blijven eigendom van Ultrabright, dus laat die producten bij voorkeur in de verpakking!

Ik zal na mijn tentamen het concreet uitzoeken! Jullie worden hierover bericht zodra ik meer informatie heb.

Groetjes,

Student recht in opleiding

le
door leezzii - Jun 13, 2015 om 01:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 11 mei 2015, 15:09]Bedrijf doet NIET aan oplichting, nog niet eens aan misleiding.
Wat er gezegd wordt klopt>. alles staat helder en duidelijk vermeld.

Natuurlijk gokt het bedrijf erop dat sommigen / velen de produkten niet terugsturen, dat is het verdienmodel, erg netjes is dat niet, maar het mag wel. Ts moet gewoon betalen, niks aan te doen.

Btw. ik ben de eigenaar van ultra bright.....

Geachte heer Van Leyden,

Ten eerste wil ik mijn respect uiten naar u toe dat ik openlijk reageert als eigenaar van Ultra Bright, mocht deze informatie kloppen. Ik krijg voornamelijk het gevoel dat contact met de organisatie sterk verhinderd wordt.. Naast het feit dat ik mijn vraagtekens plaats of men überhaupt akkoord is gegaan met de voorwaarden van de bestelling, wil ik u tevens erop attenderen dat het consumentenrecht de consumenten aardig in bescherming neemt tegen zulke gevallen. Ik hoop dat u zich realiseert dat Ultrabright op korte duur falliet zal gaan.

Vriendelijke groet,

Jurist in opleiding

door 1953 - Jun 13, 2015 om 01:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou zoiets nimmer hebben besteld, geloof niet in het sprookje 'witte tanden'.

Vooraf beter de voorwaarden lezen, dan is er achteraf geen gezever.

Tegenwoordig zit op vrijwel elke 'gratis' proefpakket een addertje onder het gras, u gaat (ging) een abonnement bepaalde duur aan, tenzij u tijdig aan de bel trok en de leverancier op de hoogte stelde van het afzien van verdere zendingen.

ka
door kassaop1 - Jun 13, 2015 om 02:49
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mengbers schreef op maandag 2 mrt 2015, 15:23]In januari heb ik de ultra bright pen besteld (1 x) en er zouden alleen verzendkosten betaald moeten worden.

Pfff.... je moet er maar trek in hebben.
Ik dacht eerst dat het over tandpasta ging, overigens.
Kortom, je bent niet de eerste die weer eens ergens in getuind is. Niks betalen, aanmaningen naar het oud papier of in de krantenbak en niet op incassobureau's reageren. Desnoods de bank even meedelen dat ze niks meer van je rekening mogen halen.
Pas gaan reageren als je bericht krijgt dat ze je voor de rechter hebben gedaagd, maar de kans dat de deurwaarder dat bericht komt brengen is uitermate klein.

le
door leezzii - Jun 13, 2015 om 10:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen,

Ik heb beloofd het een en ander nader uit te zoeken in verband met de Ultra Bright pakketten, het volgende heb ik gevonden:

"In het algemeen komt een overeenkomst tot stand door aanbod en aanvaarding. Het kan echter zo zijn dat er ongevraagd product(en) aan de koper worden toegezonden met de bedoeling de ontvanger te bewegen het toegezonden product of eventuele andere producten te kopen. Het uitgangspunt van art. 7:7 BW is dat de ontvanger die niet reageert niet verplicht is het product te betalen. Ook mag hij het product behouden. Er komt dus geen overeenkomst tot stand. Als er wordt gehouden en ook betaald, dan zal er in beginsel wel een overeenkomst tot stand zijn gekomen. Een andere mogelijkheid is dat de ontvanger de zaak teruggestuurd. De kosten die dan worden gemaakt komen dan voor rekening van de toezender. Het uitgangspunt dat de ontvanger het product ‘gratis’ mag behouden gaat niet op als de toezending ‘is toe te rekenen’ aan de ontvanger. Dit om misbruik aan de kant van de ontvanger te voorkomen.

Op basis van art. 7:7 lid 2 is het ook verboden om aan een consument een niet door de consument bestelde zaak – met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring – toe te zenden. Deze regel gaat ook op als een consument de ‘schijn van bestellen heeft gewekt.’ Wel moet de toezending dan vergezeld gaan met een verzoek tot betaling, terugzending of bewaring.

Het uitgangspunt bij ongevraagde toezending geldt niet alleen voor ongevraagde producten, maar ook voor diensten. Het gaat dan om een ongevraagd verrichte dienst, waarvoor achteraf betaling wordt gevorderd. Het geldt dus niet voor het ongevraagd aanbieden van diensten."

Deze informatie komt van Rechtswinkel de Clinic, gespecialiseerd op het gebied van infromatierecht. Meer informatie over internetvoorwaarden en koop op afstand kunnen jullie vinden op de website of neem gerust contact op voor persoonlijk advies.

Groetjes,

Jurist in opleiding

ka
door kassaop1 - Jun 14, 2015 om 18:48
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=leezzii schreef op zaterdag 13 jun 2015, 10:13]Als er wordt gehouden en ook betaald, dan zal er in beginsel wel een overeenkomst tot stand zijn gekomen.

Dat geldt m.i. alleen als de ontvanger zelf de betaling verricht of een machtiging afgeeft, niet als de leverancier het bedrag (zonder toestemming) van diens rekening afschrijft.

le
door leezzii - Jun 14, 2015 om 18:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 18:48][quote=leezzii schreef op zaterdag 13 jun 2015, 10:13]Als er wordt gehouden en ook betaald, dan zal er in beginsel wel een overeenkomst tot stand zijn gekomen.

Dat geldt m.i. alleen als de ontvanger zelf de betaling verricht of een machtiging afgeeft, niet als de leverancier het bedrag (zonder toestemming) van diens rekening afschrijft.

Dank voor je scherpe opmerking! Dat is inderdaad het geval.

an
door annetvr - Jun 22, 2015 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hier hetzelfde probleem.
Ik heb mij ook aangemeld bij de klachtcommissie.
Als ik naar hun toe bel, dan pakken ze niet op of zeggen ze dat ik
een ander nummer moet bellen.

Nog geen gehoor van hun gehad.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=annetvr schreef op maandag 22 jun 2015, 13:46]ik heb hier hetzelfde probleem.
Ik heb mij ook aangemeld bij de klachtcommissie.
Als ik naar hun toe bel, dan pakken ze niet op of zeggen ze dat ik
een ander nummer moet bellen.

Nog geen gehoor van hun gehad.

Wat voor klachtencommissie? En wie zegt dat u een ander nummer moet bellen?

sy
door sylvie62 - Jul 27, 2015 om 21:46
15 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen, wat een ophef. We zouden het onszelf moeten aanrekenen omdat we de kleine lettertjes niet hebben gelezen? Kom op, zo onbeschermd en aan de aasgieren overgeleverd zijn we nu ook weer niet.

Het is heel simpel (en dat ben ik met tijger1 volledig eens): er wordt ons ongevraagd iets opgestuurd en vervolgens wordt ons dat in rekening gebracht. Was geld verdienen maar zo makkelijk...Nergens hebben we gezegd dat we verdere verplichtingen zouden aangaan. Dus dat hoeven we ook niet. Die dreigbrieven en zgn incassobureaus kunnen we gewoon aan onze laars lappen. Is er iemand die al een deurwaarder aan de deur heeft gehad? Is er iemand die al uitgenodigd is voor een rechtszitting? Nee, en niet voor niets, want het zijn allemaal loze dreigementen. In een rechtszitting zou het bedrijf nl als volledig malafide ontmaskerd worden, en vermoedelijk zelf allerlei kosten moeten betalen. Maar men speelt in op (financiële) zorgen, zodat sommigen ook nog blij zijn met een schikking van de helft van het geld. Elke tiende angsthaas levert het bedrijf weer 800 euro op. En dat zullen er nogal wat zijn, naast iedereen die hier zijn of haar zorgen uit.

Om kort te gaan: Ultra Clinics heeft geen poot om op te staan, dus verscheur de aanmaningen en dreigingen en leef vrolijk verder met een stralend gebit.

sy
door sylvie62 - Jul 27, 2015 om 22:04
15 Antwoorden / 0 Vragen

En dan nog es iets: kunnen we niet gezamenlijk een rechtszaak aanspannen tegen deze gewetenloze uitbuiters? Hoeveel mensen hebben niet bijna 80 euro betaald voor iets wat ze helemaal niet wilden? Ze wilden best een proefpakketje voor een gering bedrag, maar ze wisten niet waar ze daarna mee te maken zouden krijgen.
Uit angst hebben ze maar betaald, maar dat had helemaal niet gehoeven. Anderen hebben gewoon niet in de gaten gehad wat er ineens van hun rekening was afgeschreven. Zoals gezegd: iedereen kan wel iets opsturen en er dan daarna de rekening voor indienen. Zou een mooie boel worden. Foldertje erbij met voorwaarden en klaar ben je.
Dan stuur ik morgen een wijnpakket naar iemand die voor 2,50 euro wel een gratis flesje wil proberen, en doe daar een foldertje bij dat als iemand de andere 2 flessen ook accepteert hij zich automatisch abonneert op elke maand een wijnpakket.
Wat iemand mij stuurt is zijn verantwoordelijkheid. Als ik heb ingestemd met 1 exemplaar/product, dan ben ik niet verantwoordelijk voor de zending van nog twee producten. Een briefje erbij met ineens de voorwaarden van de afzender, daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb niet gevraagd om de zending, en ik ben ook niet verplicht om bijgaande foldertjes of briefjes te lezen.
Laat die deurwaarder maar komen, laat die rechtszaak maar voortgang hebben: ik beloof je dat dat allemaal niet gaat gebeuren. Pas als wij zelf die rechtszaak aandurven kan dit soort praktijken aan banden worden gelegd.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rechtszaak? Hoezo? Al die mensen die een zogenaamd " gratis" proefpakket willen proberen, moeten daar eens mee ophouden. Er is niets gratis.

sy
door sylvie62 - Jul 27, 2015 om 22:46
15 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wentelen we het weer af op de argeloze consument. Als er vrijwel gratis iets wordt aangeboden zonder dat er verdere voorwaarden worden genoemd, dan is het wel degelijk vrijwel gratis. Wie zegt dat je niet mag ingaan op een aantrekkelijke deal?
Dat een malafide bedrijf daar vervolgens via onrechtmatige acties een slaatje uit probeert te slaan, is niet iets wat je de consument moet aanrekenen, maar dat bedrijf.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 23:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sylvie62

Natuurlijk mag iemand ingaan op een aantrekkelijke deal.

Maar wat is er zo aantrekkelijks asn die zogenaamde proefpakketjes? Meestal zijn het minitubetjes van niks. En als volwassene moet je weten dat alleen de zon voor niets opgaat, dus die consument moet wat minder argeloos worden.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2015 om 00:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER, en denk na als je in een passende situatie komt/ziet.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 00:11
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mag zo wezen, maar het gaat hier om een bedrijf die inspeelt op juist dat: het argeloze. De hele reclame-business speelt hierop in, dus blijkbaar is het niet iets dat zomaar uit te roeien valt.

Allemaal prima, maar die argeloze consument dan vervolgens misleiden en met dreigementen van incassobureaus en oplopende kosten de stuipen op het lijf jagen, dat is vals en laag. Ipv de goedgelovige consument nog een extra gevoel van schaamte bezorgen, is het zaak de misbruikmakers aan te pakken.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga gerust uw gang, maar de mensen verliezen hun verstand als ze het woord GRATIS zien. Een je kunt ze niet allemaal onder curatele stellen.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 00:25
15 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat niemand echt in opstand wil komen. Het zal toch met vereende krachten moeten. Nu krijgen degenen die ingegaan zijn op een aantrekkelijk aanbod het idee dat zij het zijn die verantwoordelijk zijn, want te naïef. In werkelijkheid zijn ze helemaal niet per se te naïef geweest. Ze hebben nl nergens mee ingestemd, alleen het toesturen van zo'n pen tegen een vergoeding voor verzendkosten.
Dat ze ongevraagd drie pennen kregen valt ze niet aan te rekenen. Dat hen vervolgens onterecht 80 euro in rekening wordt gebracht ook niet. Alleen moeten ze nu niet naïef zijn, en beseffen dat ze aan het langste eind trekken. Als iemand ze meer wil sturen dan waar ze om gevraagd hebben, dan is dat niet hun verantwoordelijkheid. Een bijgaand briefje met voorwaarden heeft geen enkele rechtsgeldigheid, dus dat kunnen ze negeren.
Iedereen die dat beseft (en dus niet naïef is) heeft nu dus 3 whitening pens in bezit voor 4,95 (of hoeveel waren de verzendkosten precies?). Mijn dringende advies: negeer de brieven met aanmaningen of dreiging met incassobureaus, en je hebt wat je wilde.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2015 om 00:37
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Jammer dat niemand echt in opstand wil komen.

Zoals Tijger1 ook al zegt, zodra men het magische woord "Gratis" ziet, staan bij veel mensen het verstand op nul.

Maar stel nu dat er "een massale opstand" zou komen, dan wordt dat weer gezien, en komen de topics: "Inbreuk in onze privacy" in beeld.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken en LEES die KLEINE letters. En als het gratis is, waarom zou je dan je bankrekening moeten opgeven.................

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 00:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof niet dat ik begrijp waar je het over hebt Mahadma. "Inbreuk in onze privacy"??

Ook met gebruik van gezond verstand probeert deze firma je een loer te draaien. Met gebruik van datzelfde gezonde verstand hoef je daar geen gehoor aan te geven. Je hebt het steeds maar over kleine letters. Er is helemaal geen sprake van kleine letters. Of van niet goed lezen. Met het ongevraagd sturen van 3 ipv 1 whitening pen wil het bedrijf je proberen te verplichten tot afname. Ze sturen een foldertje mee waar in staat dat je de andere 2 pennen moet terugsturen. Dat zijn geen kleine lettertjes waar je al eerder op bedacht had moeten of kunnen zijn. Dat zijn ineens nieuwe actievoorwaarden waar je niet mee hebt ingestemd. En om die reden hoef je er dus ook niks mee. Klaar.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2015 om 01:00
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik geloof niet dat ik begrijp waar je het over hebt Mahadma. "Inbreuk in onze privacy"??

Wij worden door 'Den Haag' al op 357.987.001 zaken (geschat) betutteld. Als er een opstand zou komen met wetsartikelen wat we wel en niet mogen, krijgen we dit soort vragen. Er zullen altijd mensen zijn die dan de wetten weer willen overtreden.

Voor de laatste keer, als er GRATIS staat, moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Eenvoudiger kan ik het niet zeggen. Verdovende middelen krijg je de eerste keer ook gratis ...........
En als artikelen gratis worden aangeboden, hoef je ook geen banknummer op te geven. Gewoon nadenken, nadenken en nadenken en vooral niet dom klikken of iets aanvinken.

Overigens, net ik heb ik via internet een bon gedownload en geprint, waarmee ik gratis een artikel kan afhalen in de winkel. Het enige wat er gevraagd wordt is het email adres en de naam. Gewoon lezen, lezen en nog eens lezen.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 01:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de waarschuwing, maar die hadden we al binnen. Feit is nu dat vele mensen zich gedupeerd voelen en onzeker over de aanmaningsbrieven. Steeds maar hameren op op je hoede zijn heeft in dit stadium niet zoveel zin, want mensen waren wel op hun hoede, maar dit bedrijf werkt met vervelende trucjes, die een gevoel van onbehagen genereren, en mensen dan toch het gevoel geven dat ze maar beter kunnen betalen.

Wat ik in DIT STADIUM wil zeggen, is dat niemand hoeft te betalen, omdat de methode die gehanteerd wordt geen enkele rechtsgeldigheid heeft, alle dreigbrieven ten spijt.

Dus: wees blij met je 3 pennen voor slechts 4,95 en laat het verder voor wat het is.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2015 om 01:15
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Al zet je waarschuwingen op elke tv zender, elk radio station, elke krant, iedereen een sms of email of een brief stuurt, een bord van 3 bij 4 meter bij de voordeur zet, op elk adres in NL een waarschuwing in de bus gooit, .............. dan nog zijn er legio mensen die het (zucht) nog steeds niet door hebben...........

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 01:15
15 Antwoorden / 0 Vragen

En dat er altijd mensen zullen zijn die de wetten willen overtreden is nog geen reden ze er dan maar mee weg te laten komen. Juist daarom zijn dit soort consumentenrubrieken en - sites toch in het leven geroepen? Wat Ultra Bright Clinic doet is toch uitermate verwerpelijk? Gaan we nu zeggen dat hun werkwijze oké is omdat we vanuit Den Haag al teveel betutteld worden?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 01:18
15 Antwoorden / 0 Vragen

Het is misleiding, en misleiding is strafbaar. Juist omdat er zoveel mensen niet alert genoeg zijn en er dus makkelijk intrappen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ze "trappen". er steeds weer in omdat ze hebberig zijn en blijven. Hoe vaak er ook gewaarschuwd wordt.

Moet u eens tegen uw buurvrouw of buurman zeggen dat zij of hij die pennen NIET MAG bestellen.

Wordt er gezegd: 'Waar bemoei je je mee?' Oftewel boter aan de galg gesmeerd.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 09:26
15 Antwoorden / 0 Vragen

En de mensen achter malafide bedrijven als Ultra Bright zijn niet hebberig? Deze hele praktijk is opgezet vanuit hebberigheid en financieel gewin. En anderen misleiden of duperen schijnt daarbij niet van belang te zijn. Krijg sterk de indruk dat we de zaken nu omdraaien. Bovendien hoef je niet per se hebberig te zijn om in zee te gaan met een aantrekkelijke deal. Iets voorschotelen als een aantrekkelijke deal en daarna mensen doen geloven dat ze verplicht zijn grote bedragen te betalen is niet alleen hebberig, maar ook oneerlijk.

Ben niet onder de indruk van het geschetste voorbeeld: je buren gaan vertellen dat ze iets niet mogen bestellen...Wie doet dat nou? Behoorlijk abstract verhaal. Nogal wiedes dat als je buren je komen vertellen dat je iets niet mag bestellen, dat je reactie dan is: waar bemoei je je mee. Wat moet hiermee bewezen worden???

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alle bedrijven zijn opgericht voor financieel gewin. Het zijn geen filantropische instellingen. U wilt iets verbieden, maar vindt het wel logisch dat u dat uw buren niet kunt verbieden?

En zolang mensen compleet dement worden als ze het woord GRATIS lezen, houd je dit gedoe.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 09:51
15 Antwoorden / 0 Vragen

Financieel gewin kan op een eerlijke manier. Ik verbied mijn buren nooit iets. U wel?

"Compleet dement" is nogal sterk uitgedrukt, en bovendien kwetsend.

Maar dit alles gaat voorbij aan/en leidt af van wat er speelt: mensen zoeken een site als deze om hun wanhoop te uiten: "ik heb alleen maar een whitening pen laten komen tegen een verzendtarief. Nu wordt er ineens bijna 80 euro van mijn rekening afgeschreven."

Dat klopt inderdaad niet en daar moeten we ons tegen in het geweer stellen. Mensen met oneerlijke bedoelingen moeten geen vrij baan hebben. Geen misbruik mogen maken van het vertrouwen van anderen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent wel erg naïef.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 09:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat uw reactie is, dan bent u wel erg cynisch

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien wat ouder en ervarener dan u?;-))

an
door anitawinter - Jul 28, 2015 om 12:16
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens Silvie. Het wordt de omgekeerde wereld zo.
Ik voelde mij in de eerste instantie ook schuldig. Ik lees altijd goed, ben geen naïef tiepje. Bestel wel vaker gratis samples en dat gaat ook altijd goed, omdat ik lees! En bij deze blijkt de voorwaarde helemaal onderaan de pagina te staan wat misleiding is omdat de knop om mee te doen boven aan staat, en we krijgen de voorwaarden pas "makkelijker" te zien nadat er besteld is, en dat dan ook nog eens helemaal onderaan, kleine lettertjes en tussen andere voorwaarden zodat het daar ook makkelijk over het hoofd te zien is.
Maar blijven zeggen dat mensen dom doen en dat voor niets de zon opgaat is de omgekeerde wereld.
Ik heb laatst nog van Knor iets gekregen om uit te proberen. Kreeg ik ook niet een paar extra met de mededeling dat ik nu lid ben van Knor.
Dit bedrijf flest de boel behoorlijk en is inhalig en oneerlijk bezig. En dan heb ik het nog niet eens over dat incassobureau. Daar klopt ook echt helemaal niets van.
Tot nu toe zijn we met ons tweeën, dat is nog niet veel voor een rechtszaak, maar wie weet ......

Anita

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 17:44
15 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is of er al mensen een deurwaarder aan de deur hebben gehad als ze weigerden te betalen. Want daar houdt het verhaal elke keer op. Of is iedereen zo braaf geweest om toch maar te betalen?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een deurwaarder komt pas ná ern rechtszaak.

sy
door sylvie62 - Jul 28, 2015 om 18:22
15 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik de vraag herformuleren: heeft iemand al ernstige consequenties ondervonden van het niet betalen van de 79,99 en later de verhoogde bedragen? Heeft Ultra Brite het al zover durven laten komen?

re
door reinout88 - Aug 11, 2015 om 11:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels voor een pakket een aanslag binnen gekregen van 122,21 euro met vermelding dat wanneer ik dit niet binnen 3 dagen betaal er een gerechtelijke procedure gestart zal worden. Deze brief heb ik op 23 juli ontvangen.

Daarnaast hebben ik ook een factuur gekregen voor 90,92 euro voor het 2e pakket.

Beide pakketten heb ik teruggestuurd, van de 1ste zeggen ze dat ze hem niet ontvangen hebben en van de 2e zeggen ze dat ik hem te laat terug gestuurd heb.

Ik weet dus nu niet of ik moet gaan betalen of niet. Want als er daadwerkelijk een gerechtelijke procedure gestart wordt kan dit bakken met geld/tijd gaan kosten.

Ben daarom ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen of Ultra Bright hun daadwerkelijk voor het gerecht hebben gedaagd of een deurwaarder aan de deur hebben gehad?

re
door reinout88 - Aug 11, 2015 om 11:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien nog goed om te vermelden: het incasso bureau zegt dat ik een machtiging heb afgegeven die geldt volgens de wet "koop op afstand".

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2015 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor machtiging zou dat dan wel zijn?

En een aanslag? Bedoelt u niet een aanmaning?

Ik adviseer u niet te betalen. Laten ze maar naar de rechter gaan, doen ze niet. Allemaal bangmakerij.

van leyden
door van leyden - Aug 11, 2015 om 15:00
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Vind het triest voor die mensen die in de firma s list en bedrog zijn ingestonken.

Maar je leert je lesje wel>> niets is wat het lijkt,
Ervaring is wel degelijk belangrijk, het gaat om het hebben van persoonsgegevens, de rest is de smoes en doet niet terzake. Geef ze gewoon niet, nooit.

Daarna gaat de molen in werking, er moet betaald worden, (terecht of niet)
Sommigen trappen erin en betalen.
Dat is het verdienmodel

van leyden
door van leyden - Aug 11, 2015 om 15:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Krijg hier al jaren incasso s van de interum justitia.
Geadresseerd aan de vorige bewoner.

Ze doen nou een schikking en halveren het bedraq,
Nice! Het is nu weer precies het orginele bedrag.
Stelletje wanhopen.

van leyden
door van leyden - Aug 11, 2015 om 15:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Grote en bekende bedrijven zijn best wel te vertrouwen. Want soms kan het niet anders om gegevens te verstrekken.
Houd het daarbij, wees zuinig op je persoonsgegevens.
Selecteer altijd zelf je leveranciers, als je benadert wordt, gelijk kappen. Bijna nooit word je er beter van.
Hou de regie zelf in handen, financiele zorgen knagen, blijf ze voor.

me
door meribarbara - Nov 10, 2015 om 23:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mengbers schreef op maandag 2 mrt 2015, 15:23]In januari heb ik de ultra bright pen besteld (1 x) en er zouden alleen verzendkosten betaald moeten worden.
Echter krijg ik 3 pennen geleverd krijg terwijl ik er maar 1 besteld heb. Vervolgens een factuur van 80 euro. Na het bedrag gestorneerd te hebben wordt ik bestookt met mails en brieven met aanmaningen. Het geld wordt na 2 maanden van de rekening geschreven en je hebt slechts een paar dagen om dit te retourneren dus terugsturen is geen optie. heeft iemand hier een oplossing voor?

ta
door tandenfee87 - Nov 11, 2015 om 00:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik het afkloppen, maar heb al in geen maanden meer een aanmaning gehad ;)