si
door silasvz Dec 1, 2014 om 20:08
Computers & telefonie

ONVO B.V. Oplichterij...?!?

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het bedrijf ONVO B.V.?

Het leek een erg goed bedrijf maar sinds een dag of 2 staan er meerdere klachten over en 3 dagen terug hebben wij iets besteld.. ook wij zijn nu dus opgelicht..! Iemand die meer weet..? oplossing etc..?

De site lijkt nu offline te staan..(www.onvo.nl)
Erg opmerkelijk dat dit vlak na onze bestelling is gebeurd.. Niet alleen op ons IP maar ook bij bekenden van ons staat de site offline.. Iemand die meer weet..?

Gelieve dus oppassen!

5044 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2014 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

door 1953 - Dec 2, 2014 om 02:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ken ONVO BV niet en ook de website (via Google) bestaat niet, wel www.novo.nl.

Bedoelde u NOVO BV?

wo
door wout3 - Dec 2, 2014 om 08:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

ONVO website is momenteel online.

Ze zijn/waren een nieuwe speler die vorige week (24 november 2014) opdook in talloze vergelijkings sites. Zelf kwam ik op hun site via kieskeurig.nl.

Zaterdag bestelling gedaan, de betaling verliep via officiele payment provider mollie.nl
Gisteren (maandag 1-dec-2014) krijg ik een email van een zekere 'Savvidis' dat hun website werd aangevallen door hackers en ze geen toegang meer hadden tot hun email en bestelling gegevens.

Hierbij ging er bij mij al een alarm belletje af. En effectief maandag namiddag was de site verdwenen

Op deze post vind je andere slachtoffers:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,23187.0.html

Op 2 dagen tijd hebben ze op de bovenste post al meer dan 13.000 euro aan meldingen ontvangen van slachtoffers. Het totale bedrag zal veel groter zijn.

Heb je besteld bij ONVO dan vrees ik dat je je geld kwijt bent. Aangifte doen bij politie en bij je bank.

Via Mollie.nl vond ik nog volgende gegevens::

Handelsnaam
Onvo B.V.

Website
www.onvo.nl

E-mailsupport
info@onvo.nl

Telefoonnummer

es
door esther41 - Dec 2, 2014 om 11:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde verhaal.
Zaterdag heeft mijn man een iphone 5 besteld bij Onvo BV en direct betaald.
Er kwam een bevestiging en daarna niets meer gehoord. Website niet te bereiken... Eigenlijk zou er direct een bel moeten zijn gaan rinkelen want op de bevestiging stond niet eens een normaal logo.
En bij de gegevens op de zogenaamde bevestiging staat je eigen IP-adres. Dat heb ik nog nooit op een orderbevestiging via internet gezien.
Mijn man heeft van tevoren ook de meldingen bij Kieskeurig.nl gezien, maar dat is dus ook een wassen neus.
Hij gaat aangifte doen en de bank heeft gezegd dat ze eventueel de rekening van Onvo kunnen laten blokkeren.

wo
door wowietje40 - Dec 2, 2014 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik ben er ook ingetrapt!! Onvo B.V. stond zelfs op de site van Kieskeurig dus ging er vanuit dat het safe was......niet dus!

Heb j.l. zondag 30 november een Samsung Galaxy S3 neo besteld en helaas betaald via Ideal (met je creditcard kun je je geld misschien terugkrijgen bij fraude)
Daar ik geen bevestiging kreeg begon bij mij al een alarmbelletje te rinkelen.
Na de bestelling werd ik meteen geblokt en kon niet meer op hun site komen.

Ze staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met naam, adres, telefoonnummer enz.enz. Wordt zoiets niet gecontroleerd dan?

Ben er goed "ziek" van!

zoekster
door zoekster - Dec 2, 2014 om 12:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet het ook op opgeletopinternet.nl

klik HIER

En bel met je bank en doe aangifte bij mijnpolitie.nl

Het zou wel fijn zijn als dit één draad werd en niet twee. Klik even op de hier van Edrick3. (eerste reactie)

mo
door monique1973. - Dec 2, 2014 om 13:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn slachtoffer geworden van Onvo BV. Mijn zoontje wilde heel graag van zijn gespaarde zakgeld een WII U Premium kopen dus gingen we zoeken op internet. We kwamen uit bij de site van kieskeurig.nl en hebben op de site van Onvo gekeken. De site had ook een webwinkelkeurmerk dus gingen we er vanuit dat het wel een betrouwbare site moest zijn. Helaas blijkt nu niks minder waar! Ik wilde gaan kijken hoe het met de bestelling stond en kwam erachter dat de site offline is. Geprobeerd te bellen maar dan krijg je een vaag bandje ervoor en uiteindelijk krijg je een melding dat er iets niet klopt en niet doorverbonden kunt worden. Ook op mail wordt niet gereageerd. We hebben inmiddels aangifte gedaan bij de polite maar het leed is al geleden.

Mijn zoontje zal diepbedroefd zijn als hij straks thuiskomt uit school. Hij heeft maanden gespaard om zijn WII U te kopen en was helemaal blij dat het eindelijk zover was en dan krijg je dit. Hoe moet je een kind met PDD-NOS dit nu gaan uitleggen? Ik snap niet dat mensen zo gemeen en achterbaks kunnen zijn....

Sorry...hier spreekt een geëmotioneerde moeder

ba
door bakkietroost - Dec 2, 2014 om 15:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben slachtoffer geworden van deze oplichters. Afgelopen zaterdagmiddag (29/11) voor bijna 400 € een Samsung tablet besteld die waarschijnlijk nooit geleverd zal worden. Op dat moment was de webwinkel nog wel via Kieskeurig zichtbaar als goedkoopste 'leverancier'. Ik ben van mening dat Kieskeurig niet kieskeurig genoeg is geweest met haar selectie en acceptatievoorwaarden van aangesloten aanbieders. Een klacht indienen bij thuiswinkel of kieskeurig lijkt mij echter weinig zinvol.
Ik zal wel z.s.m. contact zoeken met Kieskeurig, al was het alleen maar om te achterhalen of het overgemaakte bedrag nog via het eerder genoemde tussenbedrijf terug te vorderen is.
Wat is overigens de naam van dat tussenbedrijf ?
Laten we ons organiseren en gezamenlijk juridisch een vuist maken. Van de politie verwacht ik weinig in deze. Wellicht dat Kassa of Opgelicht hier nog een item van kan maken op TV.
Gezamenlijk bereik je vaak meer.........

Voor mij persoonlijk was het wel een les. Ik zal nooit meer bij een onbekende aanbieder iets via internet bestellen. Vraag me overigens achteraf wel af of een check op dat moment (zaterdagmiddag) bij Mijn Politie wel op tijd was geweest. Alles heeft zich heel snel (binnen 2 a 3 dagen) afgespeeld.

el
door elize6 - Dec 2, 2014 om 15:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij hetzelfde mobieltje besteld, geld overgemaakt en daarna geblokkeerd..... dag centen.
En dat terwijl ik kon doorlinken vanaf de kieskeurig site.
Het mailtje wat ik ontving met bijbehorend telefoonnummer werd natuurlijk niet opgenomen....
Voel me erg gedupeerd

fr
door frammie - Dec 2, 2014 om 16:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben Zaterdag via Kieskeurig op deze site terecht gekomen en heb een Samsung tablet besteld en betaald via ideal, Maandag Ochtend vroeg al gelijk gebeld met Kieskeurig omdat ik had gemerkt dat de site onvo down was, kreeg mooi verhaal over welke checks hun uitvoerden voordat een website bij hun vermeld wordt, deze checks hebben alleen blijkbaar weinig nut.
Ook gelijk maandag ochtend online aangifte gedaan bij de Politie, maar daar verwacht ik niets van.
Ben bang dat dit dus een dure maar wijze les is, ik zal dan ook nooit meer iets bij een onbekende website bestellen.

door 1953 - Dec 2, 2014 om 16:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het begint op een discussie te lijken. Toch iets voor een discussie bij discussies?

Cookies
door Cookies - Dec 2, 2014 om 17:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Alles heeft zich heel snel (binnen 2 a 3 dagen) afgespeeld........

En dat is precies de truc van oplichters: vlak voor het weekend de website online gooien, maandagochtend is hij weer verdwenen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 2, 2014 om 21:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig maar dat ze bij Mollie.nl al het geld vasthouden en netjes terugstorten, ja toch Mollie?

op
door opgelicht2014 - Dec 3, 2014 om 19:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn opgelicht door Onvo BV . Afgelopen zaterdag 29 november bestelling voor i pod geplaatst
en betaald. Tot heden niets geleverd. Site van Onvo niet meer bereikbaar. door recentie op kieskeurig.nl ervan uitgegaan dat leverancier betrouwbaar was. Dus niet.

ba
door bakkietroost - Dec 3, 2014 om 21:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteravond telefonisch contact gehad met Kieskeurig. Na enig doorvragen gaf de medewerker de volgende informatie:

- Kieskeurig is slechts 'doorgeefluik' en acht zich niet verantwoordelijk voor de geleden schade door gedupeerden. Alle aangesloten aanbieders dienen minstens 1 jaar ingeschreven te zijn bij de KvK alvorens te worden opgenomen en Onvo.nl heeft wat dat betreft aan alle voorwaarden voldaan.
- De heer Savvidis heeft geen ’fakenaam’ maar een voor Kieskeurig en bij de KvK bekende bestaande persoon. Het verkoopadres klopt met de KvK gegevens.
- De heer Savvidis heeft een 06 nummer dat bij Kieskeurig bekend is en waarop hij voor Kieskeurig nog steeds is te benaderen.
- De heer Savvidis heeft op maandag 1 december j.l. nog telefonisch contact gezocht met Kieskeurig en heeft geklaagd over het feit dat zijn site en rekeningen geblokkeerd waren en hierdoor inkomsten misliep !
- Er was inderdaad sprake van een DDOS aanval (geverifieerd door de provider).

Kieskeurig gaf mij overigens weinig hoop dat ik mijn geld nog terug zou kunnen krijgen (Ideal betaling via ING). Vermoedelijk is het meeste geld al doorgesluisd naar andere rekeningen. Afwachten maar.

Wellicht is het handig dat de politie het telefoonnummer van de heer Savvidis opvraagt /opeist bij Kieskeurig en hem aan de hand van de gegevens van Kieskeurig kan traceren, maar mogelijk is dat al gebeurd.
Actie: Politie !

valerius-2
door valerius-2 - Dec 4, 2014 om 00:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Oppassen is algemeen een juiste zaak als u op internet iets wil kopen. Zoek altijd eerst eens naar eventuele klachten die daar zijn te vinden.

es
door esther41 - Dec 4, 2014 om 08:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bakkietroost,

Ik lees net je reactie waarin je schrijft dat Kieskeurig zich 'slechts doorgeefluik' noemt en niet aansprakelijk is voor schade geleden door derden. Wrang genoeg hoor ik net gister op de radio een spotje van Kieskeurig, een goede keuze bij de aanschaf van al uw Sint en Kerstcadeautjes...

jo
door joss_the_boss - Dec 4, 2014 om 09:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde verhaal. Zaterdag iPhone 5c 16GB besteld via de site van ONVO b.v.. Betaald via iDeal. Bevestigingsmail gekregen. En daarna radiostilte.
Ook ik doe een melding via opgeletopinternet.nl . En doe navraag bij mijn bank en aangifte bij de politie van oplichterij.

mo
door mobidick - Dec 4, 2014 om 21:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben helaas ook slachtoffer geworden van Onvo.BV.
Op 29 november een telefoon besteld, en zoals ook bij de andere slachtoffers was na betaling de internet-pagina uit de lucht.
Ook ik kreeg een mail...zoals reeds bekend.

Ik ga aangifte doen van oplichting/fraude bij mijnpolitie.nl

EEN TIP:
Ga met het aangifte formulier naar de ABNAMRO bank daar is het geld gestort, een medewerker(ster) melde dit mij na telefonisch kontakt.
ABNAMRO is niet blij dat zij hiervoor gebruikt worden (doorgeef-luik)

Het is zeker dat de Politie na minimaal drie meldingen dit gaat onderzoeken.
Dus...doe altijd aangifte.

de
door denniskonings - Dec 5, 2014 om 10:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben opgelicht. Telefoon besteld voor € 165,80.
Betaald via ideal aan ING bank. Geen ABNAMRO.

Heb aangifte gedaan. Wat kan ik nog meer doen?

door 1953 - Dec 14, 2014 om 03:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gisteravond was het duidelijk dat ONVO BV genoeg schades heeft berokkend.

Is het al in AVRO TROS opgelicht belicht?