hans515
door hans515 Dec 9, 2014 om 18:37
Computers & telefonie

PNG bestand naar JPG

Wie kan mij helpen, ik heb foto's gedownload in PNG formaat, er staat bij in zip........ Die kan ik zo niet bekijken en wil ze dan ook graag in JPG hebben.
Wat moet ik nu doen, zodat ik ze kan bekijken? Is er een programma, zonder dat ik eerst weer de PC moet scannen op zgn. fouten enz.??

5348 28 Rapporteer

f1
door f1xed - Dec 9, 2014 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

met deze link zou je het kunnen proberen

http://www.convertfiles.com/

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2014 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans515,

Er zijn meerdere mogelijkheden, o.a. online.

Kijk eens hier.

Maar zijn ze gezipt?
Dan zul je ze eerst moeten 'uitpakken'.
Lees eens hier.

Suc6

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2014 om 19:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hans515 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 18:37] Is er een programma, zonder dat ik eerst weer de PC moet scannen op zgn. fouten enz.??

Wat voor fouten?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2014 om 20:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als het om één foto gaat, kijk dan uit, het is niet logisch om dit dan in te zippen.

Standaard kun je het beste Total Commander gebruiken, i.p.v. 'Computer', dubbelklik en ziet gelijk welke bestanden er in 'n zipje zitten en uitpakken kan dan ook meteen.

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2014 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

crewmember
door crewmember - Dec 10, 2014 om 09:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Rechter muisknop op foto--> Bewerken-->Paint opent zich met je foto er in--> Dan naar bestand-->Opslaan-->Onderin het opslaan venster ".jpg" selecteren.

Nu zijn PNG's ook heel erg standaard, dus snap niet waar je wel jpg's maar geen .png op zou kunnen bekijken, maar goed.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 09:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@crewmember,

.....Nu zijn PNG's ook heel erg standaard, dus snap niet waar je wel jpg's maar geen .png op zou kunnen bekijken, maar goed......
Wellicht omdat ze gezipt zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2014 om 10:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:36][quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

Als het van een onbekende bron afkomstig is kunnen er wel eens 'ongerechtigheden' in zitten. ;-) (malware, trojans, etc.)

ltmvz
door ltmvz - Dec 10, 2014 om 12:43
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 10 dec 2014, 09:33]...Rechter muisknop op foto--> Bewerken-->Paint opent zich met je foto er in...

Zeer goede tip.

fotoflex
door fotoflex - Dec 10, 2014 om 15:52
67 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om een enkele foto gaat, verander ik .png gewoon in .jpg.
Daar is geen converteren voor nodig.
Maar als het om meer foto's gaat is dat natuurlijk wel handig.
Gewoon kiezen wat in de huidige situatie het minste werk is.

target
door target - Dec 10, 2014 om 16:32
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=fotoflex schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:52]Als het om een enkele foto gaat, verander ik .png gewoon in .jpg.
Daar is geen converteren voor nodig.

Met dat verschil dat je dan geen gecomprimeerde jpg verkrijgt en met een groot bestand blijft zitten.
Als je de png niet in een jpg compressie duwt heeft het omzetten geen enkele zin en kun je de png net zo goed als png blijven gebruiken.

.png zijn vrij grote bestanden. .jpg is meestal gecomprimeerd en kleiner. Dat is juist een voordeel van jpg tegenover png.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Dec 10, 2014 om 16:51
84 Antwoorden / 1 Vragen

Het bestandje aanklikken en met de rechter muisknop klikken via openen met.
Nu kun je kiezen . Neem JPG en openen. Heel eenvoudig. Je kunt hem dan ook in JPG opslaan

ltmvz
door ltmvz - Dec 10, 2014 om 17:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op woensdag 10 dec 2014, 16:51]...Nu kun je kiezen . Neem JPG en openen. Heel eenvoudig...

Volgens mij kun je op deze manier alleen kiezen tussen de diverse foto-programma's op je eigen computer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2014 om 17:40
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:41][quote=gerritaltena schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:36][quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

Als het van een onbekende bron afkomstig is kunnen er wel eens 'ongerechtigheden' in zitten. ;-) (malware, trojans, etc.)

Herhaald: ik stelde deze vraag aan aurora1!

N.a.v. later antwoord: ongerechtigheden in een foto (png. bestand)? Maar inderdaad, wat niet kan is nog nooit gebeurd. Wat niet gebeeurd is wil niet zeggen dat het niet kan!.

gompy2
door gompy2 - Dec 10, 2014 om 17:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:41][quote=gerritaltena schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:36][quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

Als het van een onbekende bron afkomstig is kunnen er wel eens 'ongerechtigheden' in zitten. ;-) (malware, trojans, etc.)
Kan inderdaad.
PNG en JPG bestanden comprimeren heeft niet zoveel zin, het zijn al gecomprimeerde bestanden daarom heeft zippen of rarren niet zo veel zin, men wint er maar een 10-tal bytes mee, probeer maar eens uit.

Wat kan is dat dat zip-bestand veel meer bestanden in zich bergt omdat 1 groot zip-bestand makkelijker te versturen is.
Of dat het iets anders te verbergen heeft.
Of dat de maker heeft gedacht dat het erg veel kleiner wordt als het wordt gecomprimeerd, maar dat is dus niet zo.

Kwalitatief is PNG beter als JPG.
PNG is een bestandsformaat voor afbeeldingen met verliesloze compressie en daarom is de kwaliteit beter als ze van ongecomprimeerde formaten zoals bijvoorbeeld BMP en TGA komen, maar de bestanden worden wel groter als met JPG omdat er minder "weggesneden" wordt.

@hans515,
Waarom niet standaard Winrar installeren?
De meeste ingepakte bestanden zijn rar bestanden en Winrar kan met alle andere compressiemethodes ook overweg, ook RAR5, een nieuwe techniek die steeds meer gebruikt wordt.
Alle compressiemethoden worden verbonden met Winrar en als je in de toekomst nog eens een gecomprimeerd bestand tegen komt kun je er op klikken en je kunt er wat mee doen.

Het is in principe gratis als je het niet te veel gebruikt, alleen moet je dan bij het starten steeds iets aanklikken.
Klik-> Winrar

endemion
door endemion - Dec 10, 2014 om 20:17
237 Antwoorden / 3 Vragen

Zal 's ff een soort van opsomming maken.

Handmatig converteren.
- Dus met een fotobewerk programma de bestanden openen en vervolgens weer opslaan als een .jpg bestand. Dit kan al met Paint.

Handmatig online.
- Tja mocht je een exotische bestandsformaat willen converteren kan het wel eens handig zijn om een online converter te gebruiken. Dan hoef je niet helemaal voor die ene keer een programma te gaan installeren die het bestandsformaat ondersteund. Maar paint kan ook al met de meest gangbare formaten overweg en anders zijn er verschillende uitgebreide foto editors die sowieso wel handig zijn om bij de hand te hebben welke nagenoeg elk denkbaar formaat ondersteunen.
http://graphicssoft.about.com/od/pixelbasedwin/tp/freephotoedw.htm

Batch conversie.
- Daar heb je een programma voor nodig. Denk dat IrfanView nog altijd wel de bekendste gratis tool is waarmee oa dit mogelijk is (persoonlijk gebruik ik liever ACDSee maja das geen freeware). Maar is vaak ook een optie in foto editors ipv foto viewers / managers.
http://gd.tuwien.ac.at/graphics/irfantut/batchcon.html

Ook online batch opties.
http://online.batchphoto.com/

ar
door aram - Dec 10, 2014 om 22:32
136 Antwoorden / 1 Vragen

Met FSResizer van FastStone Photo Resizer kun je het makkelijk voor mekaar krijgen Het ondersteund ook andere formaten .
1 of meerdere is geen probleem in 1 keer .
Heb je een rijtje digitale foto's van verschillende afmetingen en je wilt dezelfde grote hebben kun je ook PIXresizer gebruiken .
Zorg wel ervoor dat je de originele achter de hand houd als backup voor het geval je terug wilt .

diumenge
door diumenge - Dec 11, 2014 om 11:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Na uitpakken kan je de .png's gewoon bekijken, wil je ze toch per se converteren dan kan dan al in Paint. Openen en vervolgens Opslaan als .jpg.

hans515
door hans515 - Dec 11, 2014 om 11:57
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik had de foto's van Google drive gedownload en die kwamen in PNG en zip. Inderdaad en dat wist ik niet kan ik ze via Paint bekijken!
Allen bedankt !

ltmvz
door ltmvz - Dec 11, 2014 om 12:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=hans515 schreef op donderdag 11 dec 2014, 11:57]...kan ik ze via Paint bekijken!...

U kunt ze ook bekijken via de standaard Windows Photo Viewer (!), dus eigenlijk begrijp ik niet wat het probleem nu is (of was).

hans515
door hans515 - Dec 11, 2014 om 18:54
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 11 dec 2014, 12:21][quote=hans515 schreef op donderdag 11 dec 2014, 11:57]...kan ik ze via Paint bekijken!...

U kunt ze ook bekijken via de standaard Windows Photo Viewer (!), dus eigenlijk begrijp ik niet wat het probleem nu is (of was).

Daarom had ik ook die vraag gesteld en ik wilde ook downloaden...............Nu kan ik dankzij mijn vraag alles,,,,,,,, dus zeg ik bedankt iedereen die mee denkt.
Met vr,gr. Hans.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 11, 2014 om 19:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 10 dec 2014, 20:17](persoonlijk gebruik ik liever ACDSee maja das geen freeware)
ACDSee is geweldig, oké althans tot en met versie 12. Aangezien je daar dan toch jouw foto's in bekijkt (supersnel en linea recta fullscreen) is het wel zo makkelijk om kleine bewerkingen meteen in dit programma zelf te doen.

hans515
door hans515 - Dec 11, 2014 om 21:56
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 10 dec 2014, 17:50][quote=edrick3 schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:41][quote=gerritaltena schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:36][quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

Als het van een onbekende bron afkomstig is kunnen er wel eens 'ongerechtigheden' in zitten. ;-) (malware, trojans, etc.)
Kan inderdaad.
PNG en JPG bestanden comprimeren heeft niet zoveel zin, het zijn al gecomprimeerde bestanden daarom heeft zippen of rarren niet zo veel zin, men wint er maar een 10-tal bytes mee, probeer maar eens uit.

Wat kan is dat dat zip-bestand veel meer bestanden in zich bergt omdat 1 groot zip-bestand makkelijker te versturen is.
Of dat het iets anders te verbergen heeft.
Of dat de maker heeft gedacht dat het erg veel kleiner wordt als het wordt gecomprimeerd, maar dat is dus niet zo.

Kwalitatief is PNG beter als JPG.
PNG is een bestandsformaat voor afbeeldingen met verliesloze compressie en daarom is de kwaliteit beter als ze van ongecomprimeerde formaten zoals bijvoorbeeld BMP en TGA komen, maar de bestanden worden wel groter als met JPG omdat er minder "weggesneden" wordt.

@hans515,
Waarom niet standaard Winrar installeren?
De meeste ingepakte bestanden zijn rar bestanden en Winrar kan met alle andere compressiemethodes ook overweg, ook RAR5, een nieuwe techniek die steeds meer gebruikt wordt.
Alle compressiemethoden worden verbonden met Winrar en als je in de toekomst nog eens een gecomprimeerd bestand tegen komt kun je er op klikken en je kunt er wat mee doen.

Het is in principe gratis als je het niet te veel gebruikt, alleen moet je dan bij het starten steeds iets aanklikken.
Klik-> Winrar

hans515
door hans515 - Dec 11, 2014 om 22:01
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 10 dec 2014, 17:50][quote=edrick3 schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:41][quote=gerritaltena schreef op woensdag 10 dec 2014, 10:36][quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 23:30]Als u de foto's van internet gedownload heeft dan zou ik niet zomaar een zip openen.

Waarom niet?

Als het van een onbekende bron afkomstig is kunnen er wel eens 'ongerechtigheden' in zitten. ;-) (malware, trojans, etc.)
Kan inderdaad.
PNG en JPG bestanden comprimeren heeft niet zoveel zin, het zijn al gecomprimeerde bestanden daarom heeft zippen of rarren niet zo veel zin, men wint er maar een 10-tal bytes mee, probeer maar eens uit.

Wat kan is dat dat zip-bestand veel meer bestanden in zich bergt omdat 1 groot zip-bestand makkelijker te versturen is.
Of dat het iets anders te verbergen heeft.
Of dat de maker heeft gedacht dat het erg veel kleiner wordt als het wordt gecomprimeerd, maar dat is dus niet zo.

Kwalitatief is PNG beter als JPG.
PNG is een bestandsformaat voor afbeeldingen met verliesloze compressie en daarom is de kwaliteit beter als ze van ongecomprimeerde formaten zoals bijvoorbeeld BMP en TGA komen, maar de bestanden worden wel groter als met JPG omdat er minder "weggesneden" wordt.

@hans515,
Waarom niet standaard Winrar installeren?
De meeste ingepakte bestanden zijn rar bestanden en Winrar kan met alle andere compressiemethodes ook overweg, ook RAR5, een nieuwe techniek die steeds meer gebruikt wordt.
Alle compressiemethoden worden verbonden met Winrar en als je in de toekomst nog eens een gecomprimeerd bestand tegen komt kun je er op klikken en je kunt er wat mee doen.

Het is in principe gratis als je het niet te veel gebruikt, alleen moet je dan bij het starten steeds iets aanklikken.
Klik-> Winrar

Hallo gompy,
Ik zal dat met winrar eens uitproberen, bedankt voor de adviezen!! Gr. Hans.

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 22:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hans515 schreef op donderdag 11 dec 2014, 22:01]
Hallo gompy,
Ik zal dat met winrar eens uitproberen, bedankt voor de adviezen!! Gr. Hans.
Hans, hier een videootje (Nederlands) van Youtube waarin goed uitgelegd wordt hoe te installeren, en hoe het verder werkt.
In mijn optiek behoorlijk duidelijk.

Klik hier-> Winrar uitpakken.

Als je op onderstaand link klikt wordt er een Nederlandstalige handleiding gedownload in PDF formaat, die je op kunt slaan en op je gemak doorlezen.

Klik hier-> Winrar handleiding (pdf)

hans515
door hans515 - Dec 14, 2014 om 17:05
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 11 dec 2014, 22:26][quote=hans515 schreef op donderdag 11 dec 2014, 22:01]
Hallo gompy,
Ik zal dat met winrar eens uitproberen, bedankt voor de adviezen!! Gr. Hans.
Hans, hier een videootje (Nederlands) van Youtube waarin goed uitgelegd wordt hoe te installeren, en hoe het verder werkt.
In mijn optiek behoorlijk duidelijk.

Klik hier-> Winrar uitpakken.

Als je op onderstaand link klikt wordt er een Nederlandstalige handleiding gedownload in PDF formaat, die je op kunt slaan en op je gemak doorlezen.

Klik hier-> Winrar handleiding (pdf)

Hoi gompy......
Bedankt voor de adviezen, komt zeker nog van pas!!
Groeten Hans

gompy2
door gompy2 - Dec 14, 2014 om 18:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, YW