Rechten na garantie termijn
hallo, ik heb een boxspring (1000,- incl dekens en kussens) gekocht in juni 2010 bij een meubelzaak. de boxspring is gaan doorzakken op de punten waar je op bed gaat zitten om vervolgens te gaan liggen. uitleg over het gebruik van het bed heb ik niet gehad bij de aankoop. garantie was 3 jaar. er is een service monteur van hun hier geweest en zei dat hij er niks mee kon. na wat mail en telefonisch contact word er gezegd dat het gerepareerd kan worden bij de leverancier en kost ons 150 euro. ik ben het hier niet mee eens want naar mijn idee mag een boxspring toch langer mee gaan. ook gegevens van de leverancier willen ze mij niet geven wat ik wel graag wil. heb ik nog ergens recht op?
Hallo ciska47,
Producten hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.
.....ook gegevens van de leverancier willen ze mij niet geven wat ik wel graag wil......
Maar je hebt met de verkoper te maken en niet met de leverancier.
Lees ook even deze info.
Met vr.gr.
Wordt een heel lastige zaak, u heeft de boxspring nu 4,5 jaar en dan moet u bewijzen dat deze boxspring een basisfout heeft waardoor hij nu doorgezakt is. Tja, begin er maar eens aan.
Erg vreemd dat ze u de naam van de leverancier niet willen geven. Dat wel.
Wat is de naam van de meubelzaak?
Als u zeker weet dat er iets mis is met de boxspring en de winkel is aangesloten bij de CBW, dan zou u een klacht bij de geschillencommissie wonen kunnen overwegen.
Als het voor € 150 weer klaar en goed is, ik zou het wel laten doen. Zoals anderen ook zeggen, je zal nooit of met heel veel moeite een gratis herstel gebogen krijgen, de garantie is 3 jaar en inmiddels 4,5 jaar in gebruik is dik en breed over de garantiedatum heen.
[quote=zoekster schreef op vrijdag 9 jan 2015, 16:02]
Erg vreemd dat ze u de naam van de leverancier niet willen geven. Dat wel.
Wat is de naam van de meubelzaak?
Waarom is dat raar ?
De klant doet zaken met de winkelier. En niet met de leverancier.
De leverancier wil toch al niets met consumenten te maken hebben, anders had hij zijn naam wel op het product gezet.
Maar ik neem aan dat je een "merk" hebt gekocht? Als het goed is moet dat merk gewoon op de gespecificeerde rekening van de leverancier staan. Ik kan zo, aan de hand van de naam van mijn boxspring de naam van de makers achterhalen.
Zomaar een vraag: de TS schrijft: "ook gegevens van de leverancier willen ze mij niet geven wat ik wel graag wil.". De leverancier heeft geen binding / overeenkomst met de gebruiker. Dus wat kan de leverancier doen voor de gebruiker?
En wat voor uitleg had u dan moeten hebben over het gebruik van een bed? Daar gaat men in principe op slapen en logischerwijze is op zitten voordat men gaat liggen.
Misschien de matrassen eens keren of draaien?
[quote=mahadma schreef op vrijdag 9 jan 2015, 17:07]Zomaar een vraag: de TS schrijft: "ook gegevens van de leverancier willen ze mij niet geven wat ik wel graag wil.". De leverancier heeft geen binding / overeenkomst met de gebruiker. Dus wat kan de leverancier doen voor de gebruiker?
De leverancier gaat toch de reparatie doen, dat lijkt me binding genoeg. Dan kan de klant navragen of het klopt dat dit 150 euro moet kosten. Waarschijnlijk heerst er enig wantrouwen over de kosten. En wellicht wil de klant ook weten of het aan het gebruik van het matras ligt of aan de matras zelf dat het zo is doorgezakt.
Aangezien de leverancier het herstel uitvoert, kan ik me voorstellen dat je er dan van die partij nog eens wat extra informatie over wilt hebben.
Bovendien is de garantie van 3 jaar waarschijnlijk door de leverancier gegeven, dus je hebt als klant wel wat te maken met de leverancier.
Er is nu eenmaal een handelsgarantie, meestal van het merk zelf en wettelijke garantie vanuit de verkoper.
ik heb het over de leverancier gehad maar de fabrikant mag natuurlijk ook. beide wil de verkoper niks over kwijt. ik heb de extra info van edrick3 gelezen. daar staat in dat ik inderdaad te doen heb met de verkoper maar dat ik ook best contact mag zoeken met de fabrikant. ik neem aan dat een fabrikant ook uitleg kan geven en voor zijn product wil staan. ik heb geen vertrouwen in de verkoper dat de boxen inderdaad terug gaan naar de leverancier. er staan wel namen op het bed maar kan ik niks over vinden op internet. op de gespecificeerde rekening staat geen naam van een leverancier/fabrikant. je kan heel veel informatie krijgen bij het kopen van een boxspring en dan gaat het niet alleen om het draaien van de matrassen. de matrassen draaide ik altijd al maar als het onderstel (de boxen) doorgezakt zijn gaan de matrassen er zich naar vormen en heb je geen fijn lig comfort meer. reactie van zoekster komt aardig overeen. bedankt voor alle reacties
ook als je op internet zoek mag het onderstel van een boxspring zo'n 20 a 25 jaar mee gaan. laat ik nou niet de duurste hebben gekocht maar dan zou 10 jaar toch nog redelijk zijn?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer