jo
door josroij Jul 10, 2015 om 23:53
Geldzaken & recht

Saranza Paris - boxershorts

Wij hadden bij Saranza Paris - boxershorts een proefpakket besteld. Wij probeerden deze firma al vele malen te bellen om af te melden voor vervolgzendingen. Zij houden nu echter maandelijks automatisch steeds een bedrag in , zonder levering goederen en zonder onze toestemming.
Toen heb ik het bank-nummer geblokkeerd , maar nu krijgen we een incasso van Jura Incasso CV
Kan dit zomaar en kennen jullie de firma : Saranza Paris - boxershorts ??
Hun website is : www.saranzaparis.com , deze website is echter ook heel wazig en zonder adres etc.

5570 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2015 om 00:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier en klik hier.
Voortaan nergens meer proefpakketten van wat dan ook bestellen (en ook niet aan de deur of op straat).

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2015 om 00:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u geen stenen adres heeft gekregen, daar valt een postbus dus niet onder, dan heeft u een bedenktijd van maximaal een jaar. Dus u kunt nog gewoon opzeggen.
Verder ligt de bewijslast van het ontvangen van het proefpakket bij de verzender/verkoper. Kunnen ze niet bewijzen dat ze u dat proefpakket hebben geleverd, dan staat u sterk.

Verder moet u de mogelijkheid worden geboden om net zo op te zeggen als u zich heeft aangemeld. Dus heeft u zich via de site aangemeld moet u ook via de site op kunnen zeggen.

Dien een klacht in bij consuwijzer, er is extra veel aandacht voor dit soort praktijken.

klik HIER

he
door heileen - Jul 11, 2015 om 00:48
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mensen, dank voor deze eerste reacties. Ik heb de proefzending niet ontvangen en gelukkig ook geen vervolgzendingen. Als ik de proefzending ontvangen had, had ik zeer zeker opgezegd. Steeds vaker kan dat ook per mail. Het voordeel is dan dat je kunt aantonen dat het ook werkelijk verzonden is.

In het verleden heb ik ook wel eens bij een ander bedrijf een proefzending aangevraagd, dat gaf nooit een probleem.

De website van Zaranza Paris heb ik ook bezocht. De links op deze site werken niet en het klopt dat de site 'wazig' is. Volgens mij kloppen de praktijken van dit bedrijf niet..In ieder geval hebben ze hun administratie niet op orde. Hun naam is ook bedenkelijk. Hij lijkt wel erg veel op Zarenza Paris. Maar ook over Jura Incasso heb ik mijn twijfels.

ho
door hopetobehelping - Jul 11, 2015 om 07:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste josroij,

een incassobureau kan u alleen maar aanmanen om te betalen.
Het kan intimiderend en bedreigend overkomen. Bij de inmiddels beruchte proefpakketten gebeurt het vaker dat men alsnog via deze weg probeert mensen een poot uit te draaien.

Om iemand daadwerkelijk tot betalen te dwingen zal er een deurwaarder (en dus een rechtszaak en uitspraak van de rechter dat u moet betalen) aan te pas moeten komen. Dat zal niet gebeuren. Lees ook de links in het eerste antwoord van aurora1.

Zorg dat u alle communicatie goed bewaart en maak u niet te druk over het incassobureau. Men probeert u gewoon een poot uit te draaien.
Jura Incasso zal nooit zo ver gaan dat men een rechtszaak tegen u aan gaat spannen. Men kan niet aantonen dat u een abonnement bent aangegaan en men kan niet aantonen dat u goederen van ze heeft ontvangen, dus geen rechter die u in het ongelijk zal stellen.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2015 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u, als u de proefgeding wel ontvangen had, "zeer zeker hebben opgezegd"?

door 1953 - Jul 11, 2015 om 10:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Storneren het bedrag bij uw bank binnen acht weken.

Wie eist die bewijst!

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2015 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Proefgeding = proefzending sorry.

warfair
door warfair - Sep 11, 2015 om 11:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon aangifte doen bij de politie voor oplichting en die incasso bureau aanpakken ,
mij wouden zij het adres ook niet geven om spullen terug testuren die niet zijn besteld ,
Ik ben achter hun adres gekomen en dat is :
Saranza paris / postbus 8124 / 3009 AC Rotterdam

Als niemand naar het politie bureau gaat ,dan wordt er ook weinig gedaan ,maar deze gasten ga ik opsporen en van die incasso bureau zal ook niets heel blijven deze boeven bende ga ik aanpakken ,

Dus jullie allen ga aangifte doen en fuck deze incasso bureau

door 1953 - Sep 11, 2015 om 11:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is dit na twee maanden nog niet opgelost?

@warfair, er is al genoeg te doen en geschreven over Saranza Paris. Naar het uitziet dat het geen zuivere koffie is.

warfair
door warfair - Sep 11, 2015 om 14:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Jongens gewoon naar de politie stappen ,zo niet zelf iets onder nemen ,want deze gasten ga ik echt pakken ,mij uitlachen en die incasso bureau ,ben lang nog niet klaar mee ,want zij werken willens en wetens met deze bende .

Ik heb geen genade met zulk soort personen .

Ze hebben gewoon de verkeerde voor zich *

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2015 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt wel mooie boxershorts.;-))

warfair
door warfair - Sep 11, 2015 om 14:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1

Nee deze gaat terug ,ze weten het daar you run but you can`t hide *

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2015 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=warfair schreef op vrijdag 11 sep 2015, 14:14]tijger1

Nee deze gaat terug ,ze weten het daar you run but you can`t hide *

???????

he
door hendrik53 - Oct 31, 2015 om 18:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn zoon overkwam het zelfde na 3 maanden wachten kreeg hij zijn proefzending wel 3 slips tegelijk van zijn rekening 1 x 5,95 afgeschreven 17-09-2015 en een dag 18-09-2015 later 17,95 welke gelijk gestorneerd is door ons omdat we niets ontvangen hadden.
Kregen de slips op zaterdag 19-09-2015 dus pas nadat de betaling was afgeschreven en op maandag geprobeerd te bellen krijg niemand te pakken .
2 slips met opzeg brief aangetekend retour gestuurd naar het postbus nummer .
na een maand brief van Saranza dat het bedrag van 5,95 open staat en zij incasso bedrijf Jura zij hadden de administratie nagekeken en het klopte dat het bedrag van 5,95 betaald was . Maar omdat ik de opzeg brief pas op maandag 21 -09-2015 heb zou ik de 17,95 nog moeten betalen daar ik de opzeg brief na stornering verstuurd had . Lochisch in het weekend kan je geen aangetekende versturen. Maar wel mailde JURA als ik het bedrag van 5,95 + de adm kosten zou betalen was ik er ook vanaf . Saranza reageer trouwens niet eens terug op brieven. Het betreffende postbus 8124 3009AC zit in het postnl kantoor op de Samuel Esmeijerplein in Rotterdam. Saranza is zowel telefonisch niet bereikbaar en via brieven reager men niet terug.

ri
door rijker - Nov 9, 2015 om 14:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Saranza Paris is telefonisch te bereiken op 038-8457719. Nummer kreeg ik van Jura Incasso.

Het bedrijf is niet inschikkelijk te noemen. De medewerker gaf aan dat zendingen die niet gestuurd waren toch betaald dienden te worden. Er is namelijk van een abonnement "Als geld niet kan worden afgeschreven sturen wij het pakket niet op. Maar er moet toch betaald worden, want er is niet tijdig opgezegd". Redelijk krom lijkt me.

Voor het argument dat er sprake is van een bedenktijd van een jaar waren ze niet gevoelig. De klacht ligt nu bij consuwijzer.

mi
door milanka maricic - Dec 20, 2015 om 22:49
1 Antwoorden / Vragen

Geachte...

Ik heb problemen met de Saranza Paris en Jura Incasso ... In maart hadden we een telefonisch gesprek waar ik aan het einde niet accoord ben gegaan
met hun aanbod om periodic hun boxershorts the ontvangen... Ze hebben me toch een prooef pakketje gestuurd ... pas in juni. Ik probeerde verdere zendingen af te zeggen maar de telefoon werd nooit opgenomen, de website was nep, werkte niet en adres werd niet op de gewone envelope aangegeven... IK heb toen de hele zomer en september de lelijke boxershorts ontvangen en pas in October heb ik eindelijk mijn bank een opdracht gegeven om niet meer automatisch 17en nog wat euro van mijn rekening af te boeken ( voor 1 exemplaar oerlelijk boxershorts)  ... IK heb dat gedaan nadat ik weer verscheidene malen had geprobeerd the gegeven telefoon nummer te bellen, zonder enige success...
Ik kreeg meteen een drijg brief met rekening van 25 euro en nog wat  ( zogenaamde boete) er bij en de zogenaamde bank giro van Jura incasso... Ik probeerde via mijn ABN bank dat bedrag over te maken ... maar de kenmerk was niet juist... Toen had ik een aangetekende brief ( de adress was inmiddels bekend geworden via hun dreigbrief) met de opzegging en uitleg naar Saranza Paris gestuurd... Dat heeft niets opgeleverd... want vandaag kreeg ik weer een brief van Jura Incasso  buro dat ik 69, 95 euro moet betalen ... aan hun... want de Saranza Paris heeft hun een opdracht gegeven mijn betalingsachterstand ( 17 en nog wat is nu inmiddels 69, 95 geworden) te innen... Ik ben van plan om morgen naar de politie te gaan want dit is niet in orde.

aurora1
door aurora1 - Dec 20, 2015 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@milanka maricic, heeft u de reacties doorgelezen en ook op de rode woorden geklikt in o.a. die van @zoekster en van mij van 11 juli?