ti
door timoty Oct 20, 2011 om 17:08
Voeding & gezondheid

Seniorenalarm

Heeft iemamd ervaring met het seniorenalarm van Treco-Star in Andijk? Service en eventuele teruggave van geld als het product niet bevalt?

9653 17 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 20, 2011 om 17:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Lees hier, klik even voor meer info.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2011 om 18:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

birdies, hoe komt TS er dan achter als het niet bevalt als je het niet mag gebruiken? Of bedoelde je dat met de info als waarschuwing? Dan prima, als je verwijzing goed gelezen zal worden.

jftm
door jftm - Oct 20, 2011 om 19:35
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Timoty,
Dit zelfde bedrijf levert ook afvalpersen !
Het lijkt me geen specialist in personen alarmering.
Zie daarvoor bedrijven als Verkerkgroep, Ascom, Isolectra, CLB enz.
John

zwemmer
door zwemmer - Oct 20, 2011 om 19:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je kunt toch gewoonweg informatie inwinnen bij Treco Star en vragen of een gebruikt alarm dat niet bevalt ook binnen termijn teruggegeven en terugbetaald kan worden? Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

birdies
door birdies - Oct 20, 2011 om 23:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 20 okt 2011, 18:31]birdies, hoe komt TS er dan achter als het niet bevalt als je het niet mag gebruiken? Of bedoelde je dat met de info als waarschuwing? Dan prima, als je verwijzing goed gelezen zal worden.

Inderdaad, op betreffende site staat dus dat je alleen mag retourneren als het niet gebruikt is. Je kunt dus niet uit proberen.

Seniorenalarm.eu is onderdeel van Treco-Star, een erg vreemde combinatie.

birdies
door birdies - Oct 20, 2011 om 23:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 20 okt 2011, 19:40]Je kunt toch gewoonweg informatie inwinnen bij Treco Star en vragen of een gebruikt alarm dat niet bevalt ook binnen termijn teruggegeven en terugbetaald kan worden? Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Daar hoef je niet naar te informeren, dat staat duidelijk aangegeven op de site.

tr
door treco-star - Nov 12, 2011 om 16:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een reactie van Paul, eigenaar van Treco-Star:
Het Seniorenalarm van Treco-Star wordt sinds 2004 op de Europese markt gebracht door ons, vanwege de betrouwbaarheid van o.a. de waterdichte zenders en de goede ontvangst wordt het alarm ook gebruikt bij bedrijven zoals banken.
Als enige ter wereld hebben wij een speciaal (betaalbaar) model op de markt gebracht dat zelfs een hond kan laten bellen in geval van nood.
Aan dit model zijn geen extra kosten verbonden gezien de speciale gebruikersgroep. ( zwaar lichamelijk gehandicapten)
Kijk maar eens op de homepage en klik op de button Hulphond.
Teruggave van het geld is vanzelfsprekend indien dit binnen de gestelde tijd gebeurt ( 7 werkdagen).

De gestelde opmerking dat Treco-Star ook afvalpersen verkoopt en dus geen specialist zou kunnen zijn is onjuist.
Treco-Star is een onderdeel van AFA Econology en houdt zich bezig met o.a. energiebesparende producten, het zelf ontwikkelen en verbeteren van producten en machines die voor iedereen voordeel hebben, vandaar de afkorting AFA deze staat voor Advantage For All .
Groet,

Paul.

zwemmer
door zwemmer - Nov 12, 2011 om 16:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Waar heeft dat niet bevallen dan betrekking op. Er niet leuk uitzien?

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2011 om 17:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

treco-star,
dit is natuurlijk een aardige toevoeging, maar daarmee beantwoord u niet de vraag van timoty: van eventuele teruggave als het niet bevalt. Want een niet te proberen toestel (in de verpakking laten) kun je dus niet uittesten.

freya
door freya - Nov 12, 2011 om 17:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat reclameboodschappen verboden waren......?
'Treco-star' post gewoon een reclamespotje, zonder ook maar inhoudelijk in te gaan op 'de vraag'.

Freya

p.s. Een TR is onderweg.....

tr
door treco-star - Nov 12, 2011 om 17:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tenormin en Freya,

Met de term NIET BEVALT kan echt niemand uit de voeten, omgekeerd , kunt u aangeven wanneer iets wel BEVALT.
Dat is ook de reden dat wij op een gewoon vast nummer gebelt kunnen worden om vragen van mensen te beantwoorden, dit kan leiden dat wij adviseren om het systeem niet aan te schaffen omdat het niet beantwoord aan de behoefte van de klant.
Men moet dan wel even bellen maar blijkbaar is dit voor sommigen van ons niet mogelijk.

Mijn reactie is geen reclame boodschap ik wilde slechts netjes reageren op de gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
Paul.

gr
door grootvader_1 - Nov 12, 2011 om 18:13
153 Antwoorden / 44 Vragen

Treco-star,

Dit is WEL reklame en wel op die bekende manier.
Men laat een vraag stellen zoals: "Kent u....................... ?
Waarna de firma die graag zijn product wil verkopen daarop in gaat springen.
Sluikreclame noemt men dat.
Een nare vorm van reklame maken voor meestal dubieuze artikelen en/of dubieuze
Algemene voorwaarden die te vaak in het nadeel zijn van consumenten; zoals kennelijk in dit geval want u heeft nog geen duidelijk antwoord gegeven op de vraag of men NA het uitproberen van het toestel/systeem (proefperiode) men het ook kan teruggeven onder terugbetaling minus de tijd van dat uit proberen.

Dat kunt u toch wel op papier zetten?
Als u daarin geen duidelijkheid wenst te verschaffen blijft uw firma en het product dubieus en wordt hier aangeraden om dit product dus maar niet aan te schaffen gezien ook al uw sluikreklame die heel toevallig weer tijdens het weekend wordt gepresenteerd waarbij u kennelijk weet dat er in het weekend door de redactie van Vara Kassa niet wordt gemodereerd.

U weet toch ook wel dat dit tegen de forumregels is.
Daarom tekent u zich af als een onbehoorlijk bedrijf dat met argwaan moet worden bekeken.

De Vrije Vogel

tr
door treco-star - Nov 13, 2011 om 12:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Grootvader,
Uit Uw reactie maak ik op dat ik het niet goed doe, jammer als je eerlijk bent en je niet verschuilt achter nietszeggende keurmerken, onbereikbaar bent of niet reageert. Dit is de eerste en de laatste keer dat ik het doe,U beschuldigd eerst iemand die een vraag over ons product stelt dat die door ons zou zijn gesteld om sluikreclame te maken, vervolgens wordt ik beschuldigd dat ik de forumregels overtreedt, iets waar ik overigens niets vanaf weet en tot slot noemt U ons een onbehoorlijk bedrijf dat met argwaan moet worden bekeken.
Het antwoord op Uw vraag mag het systeem worden uitgeprbeert en dan worden teruggestuurd staat duidelijk vermeld op de site en is dus nee. Elke klant krijgt een z.g. VIRGIN systeem d.w.z. dat het nieuw en ongebruikt is als een systeem namelijk is gebruikt kunnen wij het niet meer als 100% betrouwbaar beschouwen en aangezien het hier om een (mogelijk) levensreddend systeem gaat nemen wij geen enkel risico. Wij zijn hier dan ook eerlijk in naar de klant zoals wij ook als een van de weinigen op de betaalpagina vermelden dat de klant het recht heeft om het systeem binnen 7 werkdagen retour te sturen - mits ongebruikt!
U heeft mij wel op het idee gebracht om toch meer eens een z.g. klantenreactie pagina aan te maken waar gebruikers hun ervaringen kunnen vermelden.
Als u daar misschien een goed idee over heeft dan hoor ik dat graag van U.
Met vriendelijke groet,

Paul

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2011 om 14:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

treco-star, dat is een best idee om tevreden en ontevreden klanten hun mening te laten geven over uw produkt. Even ter toevoeging van uw antwoord van zaterdag, 17:53 uur:
artikelen die wel bevallen (dus het goed doen, bij kleding: of het past) die houd men; als het niet bevalt: het werkt niet of het past niet, dan bevalt het niet. Hoe simpel kan iets zijn. Dat u iedereen een maagdelijk systeem wilt verkopen kan ik bij sommige dingen (zoals ondergoed en CD's) wel voorstellen; echter een senioren alarm hoeft mijns inziens niet maagdelijk te zijn om het te mogen uitproberen.

tr
door treco-star - Nov 13, 2011 om 15:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tenormin,
De mensen die het Seniorenalarm gebruiken zijn een zeer kwetsbare groep vaak zijn het alleenstaande ouderen of zwaar gehandicapte kinderen die d.m.v. ons alarm zelfstandig kunnen wonen omdat de hulphond die zij hebben ons systeem kan activeren.
Omwille van deze gebruikers nemen wij geen enkel risico en kan het systeem niet worden uitgeprobeerd.
Kijkt U eens op de site en klik de button Hulphond aan dan ziet U een voorbeeld van hoe kwetsbaar onze groep gebruikers is, dit filmpje is gemaakt door een jong gezin waarvan de vrouw acute epileptische aanvallen heeft en direct neervalt. De hulphond Flame activeerd het alarm d.m..v. een druk op de speciale knop waardoor de geprogrammeerde nummers worden gebelt en men zo weet dat hulp nodig is. Dit systeem heb ik speciaal en met veel plezier voor deze familie gemaakt en werkt sinds 2 jaar zonder problemen.
Het uiteindelijke ontwerp heb ik in China laten maken, hier heb ik een prachtige anekdote van maar dat gaat nu te ver dus als u daar in geinteresseerd bent mailt u maar even.
Als een klant wil uitproberen dan moeten we daar maar iets anders op vinden zoals het opsturen van een z.g. test-set o.i.d. de vraag is dan of de klant bereid is om hiervoor te betalen?
Met vriendelijke groet,

Paul.

gr
door grootvader_1 - Nov 13, 2011 om 16:00
153 Antwoorden / 44 Vragen

En dan nog maar aan dat Treco-Star...................................................
Ik weet uit de praktijk dat zo'n systeem staat of valt met de betrouwbaarheid van de partij die een en ander moet bemannen in een ontvangstcentrale die daarvoor dag en nacht actief moet zijn.
Aan een zender die alleen maar overdag contact kan maken heeft men niet veel want omdat zo'n ontvangstcentrale 's avonds/ 's nachts vaak juist niet bemand is vallen er toch regelmatig doden.
Het is dus niet de vraag of uw product er mooi uitziet en een noodsignaal kan verzenden maar of de hulpvrager dag en nacht terecht kan voor hulp.
Daar zit hem de kneep.
En sluit nu maar af want uw sluikreclame werkt alleen maar averechts want onbehoorlijk op dit soort fora (meervoud van forum).

Met niet zulke vriendelijke groeten, telen ik met;

De Vrije Vogel

tr
door treco-star - Nov 13, 2011 om 16:17
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Grootvader,
U heeft gelijk dat het systeem dat U beschrijft valt of staat met de betrouwbaarheid van de ontvangstcentrale en ook heeft U gelijk dat deze centrales veelal onbetrouwbaar zijn, en dat er doden vallen.
Het doet mij dan ook genoegen U Grootvader te kunnen melden dat ons systeem niet werkt met een centrale, de gebelde nummers zijn mensen uit de eigen sociale circel zoals kinderen, buren, thuishulp etc.
Daar zit hem de kneep.

Met vriendelijke groet,

Paul.