me
door melvill Dec 19, 2005 om 12:54
Elektronica & tv

Showmodel jvc home cinemaset

Afgelopen vrijdag hebben wij een jvc home cinemaset aangeschafd. Deze
is de volgende dag thuisgeleverd door de electronicawinkel. Bij het
uitpakken en installeren kwamen wij erachter dat dit een showmodel moet
zijn geweest. Op de bovenkant van de centerspeaker constateerden wij
een beschadiging. En bij het openen van de lade van de cd/dvd speler
bleek er een afspeel cd van de electronica zaak in te zitten. Mijn
vraag is: kunnen wij nu alsnog een eventuele korting op dit showmodel
claimen, ook omdat er een onderdeel optisch beschadigd is?

524 7 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 19, 2005 om 17:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Melvill,

ook dit komt mij bekend voor. Bij het kopen van een TV heb ik een behoorlijke korting weten te bedingen. Daarbij heb ik heel duidelijk gesteld, dat ik een nieuwe TV uit de (dichte) doos wilde hebben en geen showroommodel.

Later, bij het uitpakken van de TV uit de doos, bemerkte ik een laagje stof op de TV, waaruit bleek dat ik dus wel een showroommodel had gekregen. Ook na controle van het nummer achter op de TV bij Philips zelf, bleek dat ik een TV had, die al bijna een jaar oud was. Heb wel een andere (nieuwe) gekregen).

Moraal van dit verhaal: kijk altijd, zoals u dus ook gedaan hebt, het toestel helemaal, direct goed na.

U hebt een nieuw toestel besteld en daar hebt u ook recht op. U kunt nu in overleg treden met de verkopende partij en voorleggen: of een echte nieuwe, of korting op deze installatie. Zorg er wel voor, dat als u een korting krijgt op deze installatie, dat de garantie gewoon door blijft lopen. Haalt u eventueel een nieuwe installatie op, kijk direct in de winkel of de verpakking nog helemaal origineel (gesloten) is.

Succes, gr. Hutch

xandor020
door xandor020 - Dec 19, 2005 om 17:29
180 Antwoorden / 8 Vragen

De keus is denk ik in eerste instantie aan u.

U heeft al aangegeven dat het bij u is bezorgd, waarschijnlijk kunt u moeilijk met de hele handel naar de winkel.

U kunt in overleg met de verkoper kijken wat de mogelijkheden zijn.

Persoonlijk zou ik een nieuw produkt eisen. Als u tevreden bent met een korting is dat uw keuze.

Een korting claimen lijkt me wat voorbarig, echter heeft u natuurlijk wel recht op een nieuwe set

Suc6 !

me
door melvill - Dec 19, 2005 om 17:37
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben vanmiddag teruggegaan naar de winkel. Zij gaven toe dat dit een showmodel betrof. Ik zei toen dat ze mij dat van te voren even hadden moeten laten weten of ik hiermee accoord wilde gaan. Uiteindelijk heb ik een korting van 10% op het aankoopbedrag kunnen bedingen. Hier ben ik tevreden mee.

xandor020
door xandor020 - Dec 19, 2005 om 17:54
180 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt dat u het laat weten en gefeliciteerd met de oplossing!

S.

hutch
door hutch - Dec 19, 2005 om 20:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Melvill,

U bent tevreden en daar gaat het hier om.

Veel plezier met uw cinemaset.

Gr. Hutch

de
door deinum0 - Sep 4, 2006 om 21:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk... Mogelijk dat ze zich hebben vergist tenzij je ook een andere prijs hebt betaald dan normaal en dit specifiek is meegedeeld.

dirck
door dirck - Sep 4, 2006 om 21:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@deinum0,

Hoelang ga je nog door?????????