bikedreams
door bikedreams May 12, 2015 om 11:27
Elektronica & tv

Verlaging geluid tv-uitzendingen

Enkele jaren geleden heb ik de overstap gemaakt van UPC naar Tele2.
Na een tijd als klant bij Tele2 moest ik noodgedwongen weg omdat zij technisch een probleem niet konden oplossen. Ik had blokkerig beeld en dit zou, na zelfs inschakeling van KPN, aan de bekabeling ondergronds in de buurt liggen?! Vreemd verhaal.
Ik weer terug naar UPC en daar heb ik nu al na bijna 2 jaar 3 nieuwe mediaboxen versleten. Ik heb vertraging in het zappen en de infobalken van de tv-zenders blijven vaak hangen.

Het belangrijkste echter is dat de doorkomst van geluid op ALLE zenders fluctueert. Sinds afgelopen eind december 2014 bijvoorbeeld is het geluidsniveau aanzienlijk lager. Waar ik normaal bij de keuze voor Dolby Digital een goed geluid kreeg is dit nu zeer zacht. Terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe mediabox, niets brengt verandering.
De uitleg van Ziggo (na de overgang van UPC) is dat dit aan de zenders ligt. Hier is geen bewijs voor geleverd en vind ik niet erg acceptabel. Bovendien reageert Ziggo in tegenstelling tot UPC niet meer op berichten/vragen/klachten. Herkennen mensen bovenstaand probleem t.a.v. de geluidsverlaging in tv-uitzendingen?

9572 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2015 om 11:40
7188 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo Bikedreams,
Een tijdje geleden had ik dat ook en heb het volume analoog ingesteld. Het geluid was voor alle digitale zenders daarna gelijk. Het geluid kan wel per programma tijdelijk bijgesteld worden. Mogelijk is dit ook voor u de oplossing.
Vr, gr.

bikedreams
door bikedreams - May 12, 2015 om 11:46
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo sjoppie,

Analoog ingesteld? Via menu instellingen van de mediabox? Ik luister via mijn home cinema center.
Het is alleen niet beperkt tot een programma, maar over de gehele lijn. Een zeer hoorbaar verschil sinds december.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2015 om 11:50
7188 Antwoorden / 3 Vragen
0

@Bikedreams,
Sorry voor het misverstand, ben van een TV uitgegaan.

audb
door audb - May 13, 2015 om 11:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het klopt dat het geluid in tegenstelling tot UPC erg zacht is mogelijk heeft dit te maken met de codering die UPC/Ziggo gebruikt.
De oplossing voor brokkelig beeld is niet snel te geven maar zoals tele2 al aangaf kan het zitten in de grond kabel deze gaan ongeveer 30 jaar mee maar veel kabels zijn al veel ouder en dat geld zeker voor de analoge telefoon kabel die soms meer dat 60 jaar in de grond ligt en eigenlijk allang vervangen had moeten worden maar daar er nog weinig te verdienen valt zal dit echt nooit meer gebeuren.
Het zal eerder zo zijn dat er glasvezel wordt neer gelegen maar dat gaat nog jaren duren.
Zie www.eindelijkglasvezel.nl of dit wel snel bij u in de buurt komt

as
door ashley2 - May 13, 2015 om 11:59
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

hoi bikedreams.

Ik heb sinds het ziggo is, ook problemen, nooit blokkerig beeld gehad, maar nu ineens wel. Mijn pc is ook langzamer en heb ook last van zachter geluid. Krijg je een nieuwsbrief van ziggo, waarin staat dat er bij een blokkerig beeld een nieuwe kabel voor de tv moet komen. Wat een oplossing zeg. Komen ze wel erg makkelijk van af. Denk erover om andere provider te nemen

pr
door prawo - May 13, 2015 om 12:03
15 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u al eens uitgezocht of u geen schotel kunt plaatsen?
U heeft dan het beste digitale geluid (ook bij radio!) en veel meer zenders (ook in HD) waarvan de meeste zelfs gratis. Een en ander afhankelijk van hoeveel ontvangstkoppen u in de schotel plaatst (doorgaans volstaat 2-4). Eventueel doet u samen met de buren (kan zelfs met 4 - 8 aansluitingen) en deelt de kosten. Dan kunt u ook makkelijker de beste plek voor en schotel uitzoeken. Gaat u zeker voor een schotelgrootte van 80-90 cm!
Zo is een eenmalige investering van tussen de € 100 en 200 snel terug verdiend.
Het enige wat u dan nog nodig heeft voor uzelf is goed internet (maar er zijn denk ik wel alternatieven voor Ziggo),
want voor bellen stapt u natuurlijk over op VoIP en houdt uw eigen nummer voor € 0,75 per maand (met veel lagere belkosten en nooit een starttarief) via aanbieders als CheapConnect en Freevoipdeals of 007voip.
Wilt u het nog mooier maken dan gaat u voor een draaibare schotel helemaal voor uzelf en bent dan rond de € 100 kwijt.

tot15karakters
door tot15karakters - May 13, 2015 om 12:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb voor mijn Ziggo Cisco HR recorder + 7.1 systeem nu 3 mogelijkheden...

1 De TV zelf instellen.
2 De Cisco volume knop..
3 De US Soundblaster 7.1

Dus totaal 3x volume knop en als ik de eerste 2 half zet, hoger is vervorming en
lager krijg ik niet genoeg regelbereik op laatste...
Dus de 2 niet gebruikte hoog genoeg maar niet vol wegens vervormingen...

Vermoedelijk is dat ook Uw probleem, maar UPC, die Box geen ervaring mee maar je kunt ook op Marktplaats een Cisco of Humax voordelig 2e hands kopen en je UPC kaart erin want met juiste 5555 en 474.000 instelling werken die ook meestal zeer goed...

De oude ooit gekochte Ziggo kasten gebruiken in UPC gebied is soms de oplossing, de UPC kast is dan leuk voor 2e TV op slaapkamer en zonder kaart ontvang je alle digitale niet HD zenders....

pr
door prawo - May 13, 2015 om 12:05
15 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry, typefout. Voor draaibaar komt u rond de € 200 uit.

simon55
door simon55 - May 13, 2015 om 12:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

met UPC nooit problemen gehad nu Ziggo t is een waardeloze bende is monteur geweest die zegt ik vernieuw eerst de kabels dan krijgt u kabels van UPC die zijn gecertificeerd en wat denk je ja ja je lacht je gek die kabels had ik dus ook al nou zegt ie weer dan staat t kastje te ver van uw woning ik zeg kijk effe naar buiten zie je dat ie bijna bij me in de tuin staat nou dan legt t aan uw tv ik zeg jij bent echt getikt want die heb ik net drie weken kortom donder die bende weer de deur uit er zijn niet voor niks 47 000 klanten opgestapt

te
door teo - May 13, 2015 om 13:56
82 Antwoorden / 30 Vragen
0

Van hun monopoliepositie maakt ziggo al jaren misbruik van hun klanten.
Zelfs vragen of klachten worden niet beantwoord en mag men het doen met
de beantwoording van n idiote computerdame die je vragen niet herkent
Overstappen zal ze uiteindelijk dwingen.
Respect is niet te verwachten hooguit opportunistisch gekruip.

den dries
door den dries - May 13, 2015 om 14:10
62 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat mij opvalt is dat veel UPC klanten sedert de fusie problemen hebben.
Ik zit al vanaf de begintijd bij Ziggo, zat voorheen bij Tiscali en heb weinig tot geen klachten met internet, tv en telefoon.
Ziggo kennende zullen zij er alles aan doen de klachten te verhelpen waarbij men in ogenschouw moet nemen dat het geen kattenpis om zonder haperen twee systemen tot één om te smeden.
Ik heb de Philips tv met smartcard, computer en router dicht bij elkaar staan en gebruik de opgegeven gecertificeerde kabels.

19
door 1984ramp - May 13, 2015 om 15:08
46 Antwoorden / 24 Vragen
0

Ik vind het geluidsvolume ook behoorlijk gedaald. Ik ben al jaren Ziggoklant en heb voor de fusie weinig problemen gehad. Sinds de fusie behoorlijk wat klachten gehad en nog steeds. Voorheen hoorde ik om me heen dat er enorm veel klachten waren over UPC! Dus aan wie het ligt kan ik niet zeggen.

Geluid is sinds een week krakerig, op de achtergrond hoor ik voortdurend een storend zoemend geluid. Ik heb het stappenplan op de site gevolgd maar het blijf een probleem. Helpdesk komt wel met allerlei oplossingen, maar tot op heden geen verandering.

Blokkerig beeld is inderdaad vrijwel opgelost met een nieuwe coaxkabel die ik overigens gratis opgestuurd kreeg van Ziggo. Misschien een idee Ashley2?

Ik heb vaak geklaagd over de Cisco recorder; tv gids was 30 dagen niet of nauwelijks te zien. Opnemen via de gids (programma aanklikken) klik dan het daaropvolgende programma ook maar aan, want regelmatig staat het einde van het ingeprogrammeerde programma bij het volgende programma....oplossing ziggo: gebruik maken van tijdopname...gebruiksgemak??Ik zal jullie de rest van de klachten maar besparen. Ter compensatie kreeg ik gratis 6 maanden HBO en daar zit ik echt niet op te wachten! Bovendien was dit aanbod direct maar omgezet in een abonnement....
Overigens maakt het niets uit of je een Cisco van een paar jaar oud hebt of de allernieuwste Samsung: de problemen zijn identiek!
Maar ja, ik heb veel moeten betalen voor de recorder en dus doe ik het er voorlopig maar mee. Een glasvezel aansluiting heb ik wel sinds kort (zonder kosten) dus ik ga volgen of daar ook veel klachten over zijn. Zo niet, dan toch maar overstappen!

1paul
door 1paul - May 13, 2015 om 15:16
3147 Antwoorden / 0 Vragen
0

bij mij begon dat gedoe ruim een jaar terug al. geluid zachter, blokkerig beeld enz enz.

mail naar ziggo waar ik aangaf zelf niets veranderd te hebben en van de ene dag op de andere deze klachten te hebben kreeg ik ook het standaard antwoord over de kabels, zij willen verandren en leggen de kosten neer bij de klant, lekker makkelijk...

zit nu bij telfort en geen klacht meer gehad, goed beeld, goed geluid en goed kontakt met de helpdesk...

ziggo vond het ook nog eens nodig om abbo met een paar euro te verhogen, ze zoeken het maar uit daar maar voorlopig zit ik goed waar ik nu zit, telfort dus...

gs
door gscager - May 13, 2015 om 15:24
200 Antwoorden / 110 Vragen
0

blokkerig beeld is te verhelpen met een andere vooral stevige coaxkabel mijn geluid werdt hierdoor ook zachter , licht volgens mij aan de combinatie van kastje en tv ,dit verschild per tv oudere tv of zo

simon55
door simon55 - May 13, 2015 om 15:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

@dendries

Kijk eens op internet hoeveel storingen er inmiddels geweest zijn

j.
door j.pas - May 13, 2015 om 16:33
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja waardeloos geluid, en telkens bijstellen.
Als Ziggo het niet kan/wil oplossen gewoon overstappen naar b.v. een schotel. Is ook nog goedkoper.

Cookies
door Cookies - May 14, 2015 om 01:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=ashley2 schreef op woensdag 13 mei 2015, 11:59]

Mijn pc is ook langzamer

De koelkast doet het nog wel goed?

ma
door manwijf - May 14, 2015 om 08:27
574 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat verhaal over de kabels die niet deugen, gebruikt Ziggo bij heel veel problemen. Kijk maar eens op de Ziggo community welke ervaring andere klanten hebben. Als ik het had geweten, had ik die Horizon mediabox in ieder geval niet genomen. Bij mij blijft het beeld regelmatig hangen.Ben al jaren klant van Ziggo, maar dat maakt dus niet uit.

pa
door pampie - May 14, 2015 om 14:39
23 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ben blij te horen dat het niet aan mij ligt!
Dacht zelfs dat het aan mijn gehoor lag, maar nu blijkt dat velen er last van hebben; het zachte geluid.
En ja, Ziggo maakt zich met mooie smoesjes ervan af.

pr
door prawo - May 14, 2015 om 15:25
15 Antwoorden / 1 Vragen
0

Iedereen lijft maar klagen over Ziggo.
Maar ik hoor niemand die nu concrete stappen zet om over te stappen.
Dat schiet niet echt op.
Stap over (met name op de schotel is mijn advies), laat horen hoe het gaat geef elkaar tips en laat weten of je nu wel tevreden bent zou ik zeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer