md
door mdengerink May 21, 2015 om 10:55
Computers & telefonie

Vodafone

Goedemorgen, ik heb een abonnement bij Vodafone, in oktober 2014 brak mijn beeldscherm van mijn telefoon, kreeg een leentoestel thuis en daarvan heb ik het scherm ook per ongeluk stukgemaakt, gelijk naar de leentoestel service gebeld en daar kreeg ik te horen dat iedereen daar standaard voor verzekerd is, het eerst volgende wat ik hoorde (eigenlijk zag) dat er €181.50 van mijn bankrekening was afgeschreven. Gelijk dit bedrag gestorneerd en de rekening geblokkeerd, dit alles heb ik Vodafone medegedeeld. Gelijk ook aangegeven dat ik rekeningen van mijn lopende abonnement wel netjes betaal. Vodafone heeft hierop een case gestart om ervoor te zorgen dat ik niet of minder kon betalen voor dit leentoestel.
Ondertussen zijn er een aantal bedragen die bedoeld waren voor mijn lopende abonnement overgeschreven naar de openstaande rekening van het leentoestel. Terwijl er een case loopt. Op een gegeven moment contact gehad met medewerker van vodafone en deze gaf mij gelijk dat dit niet mocht. ( ik ga ook niet alvast de cel in als ik nog niet veroordeeld ben). Nu heb ik de case van het kapotte leentoestel verloren, (ruim 3.5 maand moeten duren) en is deze nu al betaald met geld wat bestemd is voor mijn lopende abonnement, nu zegt Vodafone dat ik een schuld heb van 'abonnement - geld, kan wel betalen met een betalingsregeling maar zolang deze regeling loopt zal mijn telefoon geblokkeerd worden. Ik hoop dat u mij duidelijkheid kunt verschaffen, ik word nu neergezet als een wanbetaler terwijl ik dit niet ben.
Ik heb vanaf oktober 2014 ongeveer 40/50 x gebeld en word van het kastje naar de muur gestuurd.

710 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

akkerdistel
door akkerdistel - May 21, 2015 om 20:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

En die 181,50 was exact voor?

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En waarom hebt u die kwestie van het leenfietsen verloren, als u daarvoor verzekerd was?

md
door mdengerink - May 22, 2015 om 02:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Omdat je daar dus niet standaard voor verzekerd bent.

md
door mdengerink - May 22, 2015 om 02:13
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

En de 181.50 is voor een kapot scherm van een leentoestel

aurora1
door aurora1 - May 22, 2015 om 02:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Voor de voorwaarden omtrent een leentoestel: klik hier.
Daarin staat o.a. dat de kosten van reparatie van een leentoestel bij u in rekening worden gebracht en dat het leentoestel niet verzekerd is.
U moest dus de kosten van reparatie van het leentoestel betalen (181,50) en ook de kosten van uw lopende abonnement natuurlijk betalen. U heeft daarvoor een betalingsregeling getroffen begrijp ik. Dat uw simkaart geblokkeerd blijft zolang u niet aan uw betalingsverplichtingen is voldaan, zal wel ergens in de voorwaarden van uw abonnement staan, dus lees die eens door.

ho
door hopetobehelping - May 22, 2015 om 06:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mdengerink,

het is u inmiddels wel duidelijk verwacht ik dat u de € 181,50 moet betalen (voor het kapotte scherm van uw leentoestel). Niet correct uiteraard als Vodafone eerst aangeeft via de telefoon dat het toestel gewoon verzekerd is, maar daar kunt u nu verder weinig mee.

Als ik u was zou ik proberen om met Vodafone een betalingsregeling te treffen waarbij u (als u nog aan het afbetalen bent) weer gebruik kunt maken van uw telefoon (dit zou 'coulance' zijn van Vodafone alhoewel ik 'coulance' in dit geval wel een erg groot woord vind). De klantenservice van Vodafone zal dit niet snel voor u kunnen regelen (als men het al voor elkaar zou krijgen), wellicht een idee om uw vraag ook op het Forum van Vodafone te plaatsen.

Op het forum van Vodafone staan er diverse vragen over. Klik bijvoorbeeld hier.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 23, 2015 om 23:24
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 02:46]Voor de voorwaarden omtrent een leentoestel: klik hier.
Daarin staat o.a. dat de kosten van reparatie van een leentoestel bij u in rekening worden gebracht en dat het leentoestel niet verzekerd is.
U moest dus de kosten van reparatie van het leentoestel betalen (181,50) en ook de kosten van uw lopende abonnement natuurlijk betalen. U heeft daarvoor een betalingsregeling getroffen begrijp ik. Dat uw simkaart geblokkeerd blijft zolang u niet aan uw betalingsverplichtingen is voldaan, zal wel ergens in de voorwaarden van uw abonnement staan, dus lees die eens door.


Heel vervelend dat zoiets gebeurt, maar als het gewoon netjes in de Algemene Voorwaarden staat staat Vodafone gewoon in haar recht. Hebben ze dit van tevoren ook aangegeven? Of heeft u er naar gevraagd? Dit is natuurlijk altijd slim om te doen...

Overigens is 181,50 voor een schermreparatiewel veel, volgens mij is dit meestal goedkoper.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

te
teesee64 - May 8, 2024 om 00:38
Computers & telefonie

Tarieven domeinnaam

Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.

... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer