me
door meurssalm Jan 21, 2014 om 08:27
Computers & telefonie

Vodafone en Dynafix clan

Hallo, wij zijn denk al 20 jaar klant bij Vodafone en hebben nu echt iets waar ik zo boos over ben geworden. Wij hebben een zakelijk abonnement en vorig jaar zomer stopte de telefoon er mee, helemaal niets deed hij meer. We hebben gelukkig een contract met service Vervangend Toestel. Afijn, toestel is gemaakt, al duurde dat al veel langer dan gebruikelijk, en het toestel kwam weer terug in augustus. Nu kwam er eind december (4 maanden later!!!) een factuur van totaal 181 euro op de mat. Voor een leentoestel???!!! Wij natuurlijk bellen want wij hebben een contract! Het zou zijn omdat het leentoestel met een kapot scherm is ingeleverd!!!!! ????????? Echt niet, het toestel is in goede staat ingeleverd, 1000% zeker. Ik moest maar met Dynafix bellen, ja me grootje, voor 45ct pminuut, uitnemers, no way, gaan jullie het maar regelen met Dynafix, jullie krijgen van hun de rekening die jullie doorbelasten!
In de tussentijd een herinnering ontvangen, daar nog weer eens over gebeld en medewerker van Vodafone was ook niet zo enthousiast over Dynafix, er zijn veel klachten!!!
Wordt ik gisteren teruggebeld, het bedrag moet worden betaald, want het toestel was kapot. Ik zo boos, de rekening wordt niet betaald, ik ga niet voor iets betalen dat ik niet heb gedaan. Moest ik het maar weer gaan regelen met Dynafix, nee, zeg ik, niet voor dat belachelijke onklantvriendelijke tarief. Laat zij maar bewijzen dat het scherm van het toestel kapot was bij ontvangst!
Oja, als de rekening niet wordt betaald, dan wordt de telefoon geblokkeerd......
Dit is toch geen service meer, hoe kan ik bewijzen dat het toestel nog heel was. Dit klopt toch niet!!!

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.....

2014 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2014 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt, eerlijk gezegd, steeds gekker met Vodafone en dat Dynafix. Valt me nog mee dat er geen waterschade was aan dat toestel.

Er zal zich hier wel een webcare medewerker melden om het uit te zoeken.

Dat Dynafix lijkt wel een criminele organisatie.

me
door meurssalm - Jan 21, 2014 om 09:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, het is echt niet normaal hoe ze met de klanten omgaan. En Vodafone schuilt zich achter Dynafix. Echt zo zot. Ik vrees dat ze in ieder geval 2 klanten kwijt zijn, te belachelijk voor woorden. We zijn altijd heel zuinig op onze spullen, het is gewoon niet eerlijk dat je als consument zo wordt behandeld. Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden.

zoekster
door zoekster - Jan 21, 2014 om 09:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U bent geen consument, anders had u geen zakelijk contract.

me
door meurssalm - Jan 21, 2014 om 09:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel zoekster voor je duidelijke antwoord. Ik zal vanavond gelijk een zakelijke brief schrijven.

Inderdaad reactie uit emotie, maar laten we wel wezen, het is niet eerlijk. We zijn een eenmansbedrijfje, en dan zo met je klanten omgaan? Zakelijk of particulier vindt ik niet eerlijk.

zoekster
door zoekster - Jan 21, 2014 om 09:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=meurssalm schreef op dinsdag 21 jan 2014, 09:38]Dank je wel zoekster voor je duidelijke antwoord. Ik zal vanavond gelijk een zakelijke brief schrijven.

Inderdaad reactie uit emotie, maar laten we wel wezen, het is niet eerlijk. We zijn een eenmansbedrijfje, en dan zo met je klanten omgaan? Zakelijk of particulier vindt ik niet eerlijk.
Ik begrijp je volledig, ik geef slechts aan wat de juiste weg is om te bewandelen om nog iets voor elkaar te krijgen.
Dynafix vertrouw ik ook voor geen cent.

Succes!

zoekster
door zoekster - Jan 21, 2014 om 09:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft een zakelijk contract en bent daarom geen consument, dit is een consumentenforum. Dus u zit hier verkeerd.
Maar, ik zal u toch een beetje op weg helpen.

Wat me meteen al opvalt in uw verhaal is dat alles telefonisch gaat. En u reageert op alles vanuit emotie. Daarmee bewijst u uzelf geen dienst. U heeft geen enkel bewijs van wat er tussen u en Vodafone inmiddels is gecommuniceerd en u handelt uitsluitend mondeling met een klantenservice die beperkte bevoegdheden heeft.

U heeft te maken met Vodafone, daar heeft u de overeenkomst mee, dus daar moet u deze zaak mee afhandelen. Dynafix is Vodafones 'pakkie an'.

Wat u nu het beste kan doen is een aangetekende brief naar Vodafone sturen, waarin u uw bezwaren uit en u er nadrukkelijk op wijst dat u het leentoestel in goede staat heeft ingeleverd. Verder wijst u erop dat het toestel in augustus is ingeleverd en dat er totaal niet naar u is gecommuniceerd dat er iets mis was met het toestel. Ineens valt er 4 maanden later uit het niets een factuur op de mat. Daarmee heeft Vodafone verzuimd u gelegenheid te geven om u (tijdig) te verdedigen tegen de beschuldigingen van Vodafone. Verder geeft u aan dat Vodafone u continu doorverwijst naar Dynafix, maar dat uw 'gesprekspartner' Vodafone zelf moet zijn. U wijst de claim van 181 euro af en eist dat deze situatie op een correcte manier wordt afgehandeld.
Dit alles doet u op rustige toon en zonder uitroeptekens. Zakelijk dus!
Vergeet niet uw klantnummer te vermelden.

U dateert de brief en verzoekt om een schriftelijke reactie van Vodafone binnen 14 dagen.
En dan maar zien waar ze mee komen.
U kunt dit tevens per mail doen, maar absoluut niet de aangetekende brief overslaan.

Dit is het postadres
Postbus 1500
6201BM Maastricht

Maar misschien heeft u in uw contract een ander correspondentie adres staan.

Probeer die aanmelding bij Preventel te voorkomen.

U kunt als zakelijk afnemer geen gebruik maken van een Geschillencommissie.

Misschien komt hier nog webcare van Vodafone en wil die nog eens naar de zaak gaan kijken.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jan 21, 2014 om 13:00
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meurssalm,

ik kan je reactie en emoties heel goed begrijpen. Ik wil graag voor je nakijken of ik iets voor je kan betekenen in dit verhaal.

Zou je me een e-mail kunnen sturen met daarin je bedrijfsnaam, klantnummer, 06 nummer, adres, KvK nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.
Stuur de mail naar webcare.nl@vodafone.com.
Vermeld aub in het subject van je mail: Kassa | meurssalm | Vodafone en Dynafix clan | 21 januari

Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

me
door meurssalm - Feb 4, 2014 om 12:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan jullie allemaal melden dat het goed is afgelopen en de rekening is gecrediteerd.

Vodafone, Dank je wel voor deze terechte afhandeling.

zoekster
door zoekster - Feb 4, 2014 om 12:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=meurssalm schreef op dinsdag 4 feb 2014, 12:27]Ik kan jullie allemaal melden dat het goed is afgelopen en de rekening is gecrediteerd.

Vodafone, Dank je wel voor deze terechte afhandeling.

Mooi dat het is opgelost.

Bedankt voor het terugmelden en succes met uw bedrijf.

pe
door peterlemeer - Mar 12, 2014 om 14:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een dergelijk probleem met Vodafone. Ik heb een prive abonnement.
Op 6 feb.2014 hebben een rekening gekregen via Vodafone en werd er via automatisch incasso 181,50 euro van onze rekening afgeschreven. Op de Vodafone factuur stond als omschrijving vermeld ‘Ivm leenset LG...’. Bij navraag bij Vodafone en Dynafix, bleek dat deze rekening was voor een beschadigde achterkant van het leentoestel, dat we gedurende een periode hebben gehad via Dynafix, bij het oplossen van het probleem met een ander toestel. Toen we het leentoestel hebben ingeleverd was de achterkant van het leentoestel inderdaad beschadigd (krassen). Dit ontkennen we ook niet. We hebben echter een probleem met de hoogte van het bedrag.
We hebbens reeds enkele telefoontjes gepleegd met zowel Vodafone als Dynafix, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd en men verschuilt zich achter het feit dat dit bedrag een standaard bedrag is voor beschadigingen aan leentoestellen. Dit schijnt een wederzijdse afspraak te zijn tussen vodafone en dynafix. We hebben inmiddels het incasso laten terug draaien.
We zijn best bereid om de daadwerkelijke-reele kosten voor het beschadigde toestel te betalen, echter niet een dergelijk absurd hoog bedrag van 181 euro!
Het gaat immers maar om een achterkant, die heel eenvoudig vervangen kan worden.
We hebben navraag gedaan en een nieuwe achterkant kun je krijgen tegen een verkooprijs rond 60 euro. Dit is ook het bedrag wat we maximaal willen betalen.
Op 28-2 hebben we een klacht ingediend bij vodafone via email, echter we we hebben tot nu toe (12-03) geen officiele reactie gehad op onze klacht gehad.
We hebben wel gisteren al een factuur met aanmaning gehad, met de mededeling dat als we niet betalen voor 16 maart dat dan onze telefoon wordt geblokkeerd en 27,45 in rekening gebracht gaat worden als ze weer een en ander zouden moeten activeren, mochten we niet op tijd betalen.
Ik vind het niet netjes hoe men handelt. Ik heb een serieuze klacht waarop we geen antwoord krijgen. Ik vind dat wij ons reeel opstellen door alleen de daadwerkelijke kosten te willen betalen en niet een dergelijk absurd bedrag van 181 euro.

Mijn vraag is : hoe moet ik verder handelen? als ik niet binnen 3 dagen betaal, wordt ik geblokkeerd en krijg ik ook nog extra kosten in rekening gebracht.
Moet ik me halstarrig opstellen en niet betalen, met het risico dat ik straks nog meer kosten (incasso en aansluitkosten) in rekening gebracht krijg, als ik uiteindelijk geen gelijk krijg.
Of moet ik gewoon betalen en dan maar hopen dat het probleem alsnog in redelijkheid opgelost wordt, bv via een credit nota?

wat een ellende...

Peter Lemeer

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo harkt Vodafone nog het nodige binnen.

me
door meurssalm - Mar 12, 2014 om 14:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht dat Vodafonewebcare jullie ook kan helpen. Het is heel raar hoe het bij Vodafone er aan toe gaat. Ik heb toen ook geweigerd met Dynafix te bellen tegen .45 ct pm. Uiteindelijk bleek dat zij (Dynafix) geen bewijs konden leveren dat het toestel kapot zou zijn ingenomen (wat namelijk ook niet zo was), waardoor wij dus onterecht waren belast. Succes ermee in ieder geval!