su
door susan1992 Apr 22, 2015 om 10:10
Computers & telefonie

Vodafone rekening in het buitenland

Goede morgen,

Ik ben op vakantie geweest naar Curacao en daar kreeg ik ineens een telefoontje van mijn provider Vodafone, met de mededeling dat ik een telefoon rekening had van 1600,- EURO.

Ik was vergeten toen ik op vakantie was om mijn roaming uit te zetten.

Voordat ik op vakantie ging ben ik naar de vodafone winkel geweest om een buitenland blox aan te zetten.

Mij is toen niets verteld over in welk land zo'n blox wel en NIET geldig is.

Achteraf bleek Curacao dus niet het land te zijn waar deze blox geldde.

Ik kreeg een telefoontje van vodafone dat ik met spoed de volgende dag moest terugbellen ( in verband met het tijdsverschil ).

Ik heb dus in totaal nog 40 minuten met hun gebeld wat mij ook nog eens extra geld gekost heeft.

Ik moet dit bedrag in 3 termijnen afbetalen zonder in blokkade te gaan, maar met mijn vaste lasten en mijn huis kan ik dit nooit betalen.

Nou kan ik mij een artikel herinneren van een aantal jaren geleden.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/een-klein-foutje-kan-duizenden-euros-kosten/speel/1/

Geldt dit nog steeds?

Zoja, hoe moet ik dit gaan regelen?

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Susan de Roo

5545 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2015 om 10:15
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U is niets vertelt, maar niet iedereen kan iedereen alles vertellen. In dit soort situaties, die Uzelf als beste gaat kennen met uw reisplannen. dient u eerst en vooral zelf alles te onderzoeken.

Probeer een meer betaalbare regeling te krijgen, maar als dat niet gaat ............ heeft u een probleem, vrees ik.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo susan1992,

.....Ik was vergeten toen ik op vakantie was om mijn roaming uit te zetten.....
En wie is er dus verantwoordelijk?
Is toch vaak genoeg voor gewaarschuwd!

.....Mij is toen niets verteld over in welk land zo'n blox wel en NIET geldig is....
Foei! Je had je natuurlijk ook zelf even kunnen oriënteren!

....Nou kan ik mij een artikel herinneren van een aantal jaren geleden.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/een-klein-foutje-kan-duizenden-euros-kosten/speel/1/

Geldt dit nog steeds?

Wat moet er nog gelden? Over Vodafone staat er niet zoveel vermeld.

Zou nog maar eens met Vodafone in contact treden en een beroep op 'coulance' doen.
En anders een (betere) betalingsregeling vragen.

Zonde geld!

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 10:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, die regels gelden nog steeds, maar als u dat onderwerp goed leest, ziet u dat er voor u geen ontsnappingsmogelijkheden zijn.

Wel vind ik dat Vodafone wat coulance mag betrachten nu ze voor u die Blox erop hebben gezet en T-mobile bijvoorbeeld een tarief van maximaal 50 euro per dag rekent in het buitenland.

Wat u vooral niet moet doen is hier telefonisch wat over te regelen. Die telefonische klantenservice van Vodafone is gewoonweg bagger. Als ik u was zou ik nu een mail sturen naar Vodafone, waarbij u vermeldt dat u erg laat bent gewaarschuwd over de hoge kosten en dat u daarom coulance verwacht van Vodafone.

Dan maar zien waar ze mee komen.

ch
door chrisantonis - Apr 22, 2015 om 13:00
63 Antwoorden / 4 Vragen

Wie is er verantwoordelijk om de roaming uit te zetten??
Dat kan er maar een zijn, u natuurlijk!!!
Heeft u geen enkele maal gecontroleerd of die niet aanstond, of heeft u gedacht dat het wel allemaal mee zal vallen?
Als ik langer in het buitenland ben neem ik altijd een simkaart van dat betreffende land!
Of een extra telefoon, ik hoef dus nooit te zeggen dat ik iets vergeten ben!

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Mij is toen niets verteld over in welk land zo'n blox wel en NIET geldig is.......

En jij hebt natuurlijk ook niets gevraagd! Was een kleine moeite om even te vragen of die blox ook in Curaçao van toepassing is.

re
door respondent - Apr 22, 2015 om 13:25
73 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb ook problemen met blox, maar dan die op sommige zenders van mijn tv na de fusie tussen Ziggo en UPC :D

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:25]Ik heb ook problemen met blox, maar dan die op sommige zenders van mijn tv na de fusie tussen Ziggo en UPC :D

Wat heeft dit met de vraag te maken?

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 22, 2015 om 14:09
229 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas voor u ,neemt niet weg dat de providers schandalige tarieven in rekening brengt,en zeker deprijzen van internet.
Maar toch blijft u verantwoordelijk voor de roaming kosten,maar u heeft ook een SMS bericht in het buitenland ontvangen over de kosten van internet en belkosten in het betreffende land.Dat heeft u waarschijnlijk niet gelezen.

Jammer dus,van het vele geld.

reflecs
door reflecs - Apr 22, 2015 om 14:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U gaat niet naar een winkel om een blox aan te laten zetten als u het zelf allemaal al zo goed weet. Op dat moment hoort de verkoper u, naar mijn mening, ook te informeren over de verschillende opties.
Is de klik internetdatalimiet niet (meer) van toepassing? Had u dat uitgezet?
Afgezien daarvan is een afbetalingstermijn van 3 maanden voor dit bedrag onredelijk.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 14:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:25]Ik heb ook problemen met blox, maar dan die op sommige zenders van mijn tv na de fusie tussen Ziggo en UPC :D

Niet ter zake doende.

@vraagsteller, de Nederlandse Antillen waar Curaçao ook onder valt zijn uitgesloten van een blox voor het buitenland. U kunt in de winkel wel een buitenland blox aanvragen maar als u er niet bij verteld naar welk land u gaat reizen krijgt u geen goed advies. Wat ook nog grappig is dat u de blox per dag moet activeren om te kunnen gebruiken want na 24 uur is het einde oefening. Voorts vergeet u de data roaming uit te zetten dus alle beschikbare netwerken in dat land gaan kosten berekenen die op uw bordje komen. In uw openingsbericht lees ik wel dat u zich iets kon herinneren van een paar jaar terug (dus u wist wel dat het fout kon gaan) en nu het u zelf overkomt speelt u de vermoorde onschuld. Heel triest maar ik vrees dat u geen voordeel van de twijfel gaat krijgen want de fout is aan u zelf te wijten.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 22, 2015 om 15:08
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste susan1992,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de rekening.

In je bericht geef je aan dat je vergeten bent roaming uit te zetten. Hierdoor kunnen er natuurlijk kosten gemaakt worden.

Om je te beschermen tegen hoge kosten zit er standaard een limiet van € 60,50 op het gebruik van internet in het buitenland. Uit je verhaal maak ik niet uit of de limiet ook actief was op jouw abonnement of dat je deze misschien verwijderd hebt.

Ik wil het daarom graag verder onderzoeken. Stuur een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in het subject: kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht.

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

koekeloer
door koekeloer - Apr 22, 2015 om 15:18
562 Antwoorden / 18 Vragen

Heb je jezelf nooit afgevraagd hoe je internetverbinding had op Curacao dan?
Als je wist dat U roaming uit moest zetten (en dit vergeten was), dan had je toch wel kunnen weten dat er ergens iets niet goed was? Dacht je dat ze daar gratis internet hadden dan?

ge
door gerjos - Apr 22, 2015 om 17:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

Vaste lasten en huis te duur? Vakantie naar Curacao niet dan?

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@susan1992,

vodafonewebcare schrijft: ..... standaard een limiet van € 60,50 op het gebruik van internet in het buitenland......
Hoe lang ben je op vakantie geweest?
Als je 3 weken bent weggeweest kom je al aardig in de buurt van het bedrag op je rekening.

audb
door audb - Apr 23, 2015 om 09:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht je ooit weer op vakantie gaan koop dan een prepaid nummer dan zit je altijd goed.
Als je dan ook nog eens een simlock vrije telefoon hebben dan kan je zelfs een prepaid sim in het land zelf kopen en in je telefoon doen en stuur je gewoon een sms aan je familie dat je daar op bereikbaar bent.