Wehkamp vs moi - wie heeft gelijk?
Hi allemaal,
Ik heb in Juli 2014 een ereader gekocht via Wehkamp voor 113 Euro. Helaas bleek deze na twee maanden kapot te zijn en ontving ik netjes een nieuwe van Wehkamp. Inmiddels was de prijs verlaagt naar 92Euro dus op de nieuwe pakbon/ factuur staat de lagere prijs. Vond ik op zich prima, gezien ik ervan uitging dat die het nu gewoon zou doen.
Nu zijn we weer een aantal maanden verder en de ereader is alweer kapot. Bleek een seriefout te zijn en Wehkamp gaf aan helaas geen nieuwe te kunnen sturen maar wel aankoopbedrag te crediteren. Helemaal top, bestel ik wel een nieuwer model. Maar helaas hebben ze nu maar 92Euro gecrediteerd. Ik heb inmiddels veel contact gehad met de klantenservice maar Wehkamp geeft aan dat dit jammer is voor mij en ik alleen recht heb op het lagere bedrag. Maar ik heb de ereader nog niet eens een jaar geleden voor 113 Euro (dus bijna 20Euro meer dan ik nu krijg) gekocht, het kan toch niet waar zijn dat ik nu alleen recht heb 92Euro? Het is toch niet mijn probleem als de prijs wordt verlaagt, of? Ik hoop dat jullie mij willen/ kunnen helpen. Wordt nu een beetje gek van de houding van Wehkamp's klantenservice... en kan gewoon niet geloven dat ik ongelijk heb. Maar wat te doen? Heel blij als jullie willen/ kunnen helpen! Dank!!
[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:30]Voor die 20 euro heb je wel al die tijd de e-reader kunnen gebruiken. Naar mijn mening volkomen terecht dat Wehkamp de laatste prijs verrekend.
Dit vind ik een hele aparte reactie, ik heb binnen een half jaar twee kapotte ereaders gehad die ik terug moest sturen en die het al die tijd al niet goed deden (dus vaak uitvallen, boeken in eens weg etc). Garantie igeldt een jaar en ik kan er niks aan doen dat de ereader niet meer tre maken is.. ik zeg toch ook niet "je krijgt een tweedehands wasmachine" als je nieuwe wasmachine het na een jaar begeeft, dan wil je toch ook gewoon een nieuwe of het volledige bedrag terug? Of vind je het dan terecht als ze afschrijving mee berekenen?
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Nee hoor, je ontbind de koop. (Je ontbind dus de originele factuur) . En je dient dus dat bedrag terug te krijgen.
U hebt gewoon recht op het volledige dus oude bedrag terug.
Wehkamp is hier actief, dus er zal zich wel ern webcare medewerker melden, en die gaat het ongetwijfeld oplossen.
Dus als ik mijn voorgangers goed begrijp: ik koop een t.v., die wordt na een jaar vervangen, maar is inmiddels goedkoper geworden, dan heb ik recht op t.v. + verschil in aankoopprijs?
@carola.83
Nee, natuurlijk niet. Als de vervangende tv goed is, is er ook niets aan de hand. Maar als die ook niet goed is en ze kunnen geen nieuwe leveren, dan hebt u natuurlijk recht op uw aankoopbedrag terug. Het gast hiet over ern tablet van 2 maanden oud. En toen was de nieuwe ook weer kapot.
Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?
[quote=mahadma schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:54]Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?
Nee, natuurlijk niet, Het gaat om het bedrag dat jij oorspronkelijk hebt betaald, of het duurder of goedkoper is geworden maakt dus eigenlijk niet uit. Het gaat gewoon om het bedrag dat jij hebt betaald, daar heb je recht op.
Dank iedereen voor jullie reacties!
Beste heer/mevrouw,
Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:56]Beste heer/mevrouw,
Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
Zeker, bedankt!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer