kd
door kdegraaf Mar 5, 2015 om 11:25
Elektronica & tv

Wehkamp vs moi - wie heeft gelijk?

Hi allemaal,

Ik heb in Juli 2014 een ereader gekocht via Wehkamp voor 113 Euro. Helaas bleek deze na twee maanden kapot te zijn en ontving ik netjes een nieuwe van Wehkamp. Inmiddels was de prijs verlaagt naar 92Euro dus op de nieuwe pakbon/ factuur staat de lagere prijs. Vond ik op zich prima, gezien ik ervan uitging dat die het nu gewoon zou doen.

Nu zijn we weer een aantal maanden verder en de ereader is alweer kapot. Bleek een seriefout te zijn en Wehkamp gaf aan helaas geen nieuwe te kunnen sturen maar wel aankoopbedrag te crediteren. Helemaal top, bestel ik wel een nieuwer model. Maar helaas hebben ze nu maar 92Euro gecrediteerd. Ik heb inmiddels veel contact gehad met de klantenservice maar Wehkamp geeft aan dat dit jammer is voor mij en ik alleen recht heb op het lagere bedrag. Maar ik heb de ereader nog niet eens een jaar geleden voor 113 Euro (dus bijna 20Euro meer dan ik nu krijg) gekocht, het kan toch niet waar zijn dat ik nu alleen recht heb 92Euro? Het is toch niet mijn probleem als de prijs wordt verlaagt, of? Ik hoop dat jullie mij willen/ kunnen helpen. Wordt nu een beetje gek van de houding van Wehkamp's klantenservice... en kan gewoon niet geloven dat ik ongelijk heb. Maar wat te doen? Heel blij als jullie willen/ kunnen helpen! Dank!!

813 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2015 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor die 20 euro heb je wel al die tijd de e-reader kunnen gebruiken. Naar mijn mening volkomen terecht dat Wehkamp de laatste prijs verrekend.

kd
door kdegraaf - Mar 5, 2015 om 11:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:30]Voor die 20 euro heb je wel al die tijd de e-reader kunnen gebruiken. Naar mijn mening volkomen terecht dat Wehkamp de laatste prijs verrekend.

Dit vind ik een hele aparte reactie, ik heb binnen een half jaar twee kapotte ereaders gehad die ik terug moest sturen en die het al die tijd al niet goed deden (dus vaak uitvallen, boeken in eens weg etc). Garantie igeldt een jaar en ik kan er niks aan doen dat de ereader niet meer tre maken is.. ik zeg toch ook niet "je krijgt een tweedehands wasmachine" als je nieuwe wasmachine het na een jaar begeeft, dan wil je toch ook gewoon een nieuwe of het volledige bedrag terug? Of vind je het dan terecht als ze afschrijving mee berekenen?

crewmember
door crewmember - Mar 5, 2015 om 11:40
1040 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Nee hoor, je ontbind de koop. (Je ontbind dus de originele factuur) . En je dient dus dat bedrag terug te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt gewoon recht op het volledige dus oude bedrag terug.

Wehkamp is hier actief, dus er zal zich wel ern webcare medewerker melden, en die gaat het ongetwijfeld oplossen.

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2015 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus als ik mijn voorgangers goed begrijp: ik koop een t.v., die wordt na een jaar vervangen, maar is inmiddels goedkoper geworden, dan heb ik recht op t.v. + verschil in aankoopprijs?

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Nee, natuurlijk niet. Als de vervangende tv goed is, is er ook niets aan de hand. Maar als die ook niet goed is en ze kunnen geen nieuwe leveren, dan hebt u natuurlijk recht op uw aankoopbedrag terug. Het gast hiet over ern tablet van 2 maanden oud. En toen was de nieuwe ook weer kapot.

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2015 om 11:54
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?

kd
door kdegraaf - Mar 5, 2015 om 11:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:54]Dus als ik het goed begrijp, ik koop iets voor bijvoorbeeld € 100 en dat wordt duurder, € 125, en de verkoop wordt ontbonden, moet ik dus € 25 bijbetalen?

Nee, natuurlijk niet, Het gaat om het bedrag dat jij oorspronkelijk hebt betaald, of het duurder of goedkoper is geworden maakt dus eigenlijk niet uit. Het gaat gewoon om het bedrag dat jij hebt betaald, daar heb je recht op.

Dank iedereen voor jullie reacties!

we
door wehkamp_webcare - Mar 5, 2015 om 11:56
83 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp.nl

kd
door kdegraaf - Mar 5, 2015 om 11:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:56]Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat u niet blij bent met de afhandeling van uw klacht. Graag zou ik willen kijken of ik hierin nog wat voor u kan betekenen. Zou u de klacht en uw gegevens willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp.nl

Zeker, bedankt!

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2015 om 12:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben het met de twee groen gekleurde antwoorden eens. En zie net het webcareteam voorbijkomen, dus komt voor de bakker.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.

kd
door kdegraaf - Mar 5, 2015 om 12:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:10]@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.

Ik zat al te twijfelen... *stomvanmij Dank voor het duidelijk maken :)

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=kdegraaf schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:13][quote=tijger1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:10]@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.

Ik zat al te twijfelen... *stomvanmij Dank voor het duidelijk maken :)

Maar wel leuk opgemerkt en ook iets om Wehkamp mee om de oren te slaan.;-)

costnix
door costnix - Mar 5, 2015 om 12:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:10]@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.

Van die opmerking komt gezeik van :-)

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2015 om 12:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:10]@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.
Laat Mahadma dat dan maar duidelijk maken, ik betwijfel het.

Nou ja, misschien is het uronisch bedoeld, maar ironisch???

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:40][quote=tijger1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:10]@kdegraaf

Mahadma bedoelde dat natuurlijk uronisch.

Van die opmerking komt gezeik van :-)

Inderdaad, niet op typefouten gecontroleerd. Was gelukkig toch wel duidelijk.;-)