do
door downunder Aug 18, 2014 om 12:00
Huishouden & energie

Welkomstpremie Eneco nog steeds niet ontvangen: wat te doen?

Vorig jaar heb ik bij Eneco een jaarcontract voor gas/elektra afgesloten met ingangsdatum 1 juli 2013. Daarbij kon ik uit diverse welkomstgeschenken kiezen. Ik heb via een code op de website mijn keuze gemaakt voor een eenmalig geldbedrag.

In het contract staat bij de actievoorwaarden hierover:

"4. Het welkomstcadeau in de vorm van een eenmalig geldbedrag alsmede de tariefskorting worden met de jaarnota verrekend en zal op de jaarnota zichtbaar worden weergegeven"

Bij de jaarnota in jan/feb 2014 was dit bedrag niet verwerkt. Ik heb daarop met de klantenservice gebeld, waar mij werd verteld dat ze tegenwoordig dit bedrag na afloop van het jaarcontract overmaken (zijnde 1 juli 2014). Ik had op dat moment het contract er nog niet specifiek op nageslagen, dus ik heb er op dat moment geen werk van gemaakt. Op 11 juli 2014 had ik nog niks ontvangen. De dame van de klantenservice vertelde dat de verwerkingstijd 6 weken kan bedragen en vroeg me nog even geduld te hebben. Inmiddels ben ik bijna 7 weken verder en heb ik nog steeds geen bedrag ontvangen. Net opnieuw gebeld, en er blijkt een vertraging te zijn. Over maximaal 3 weken zou ik het bedrag op de rekening moeten hebben staan. De dame van de klantenservice kon mij niet vertellen waarom het bedrag niet conform het contract op de jaarnota is verwerkt.

Lang verhaal kort: ik ben nu benieuwd welke "rechten" ik heb, gezien in mijn contract staat dat het welkomstcadeau in de vorm van het geldbedrag op de jaarnota verwerkt zou worden, maar dit tot op heden nog steeds niet is gebeurd. Hoe kan ik het beste handelen?

Alvast dank voor de reacties.

2146 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel je vraag op het Eneco forum. Daar pakken ze vragen/problemen sneller op dan bij de klantenservice.

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2014 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo downunder,

...Over maximaal 3 weken zou ik het bedrag op de rekening moeten hebben staan....
Gewoon nog even wat geduld hebben!!!

costnix
door costnix - Aug 18, 2014 om 12:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de TS zijn/haar betaling van het voorschot zo veel te laat doet dan heeft hij/zij al lang een incassobureau achter.de broek. Maar ja, "Zij zijn groot een ik is klein,..."

do
door downunder - Aug 20, 2014 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties. Ik zal mijn vraag op het Eneco-forum posten!

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 13:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kan de webcare van Eneco hier niet even langskomen?

Vroeger had je Kelly...

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zag kort geleden nog een reactie van Kelly, dus zij komt wel.;-)

eneco mdw
door eneco mdw - Aug 20, 2014 om 15:07
70 Antwoorden / 0 Vragen

Beste downunder, hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van je onvrede. Zeer spijtig dat er onduidelijkheden zijn omtrent het uitkeren van je korting. Het ligt aan de vorm of we deze bij de jaarnota of aan het einde van je contract uitkeren. In dat laatste geval gaat het om een energietoegoed. Overduidelijk is dit niet goed gecommuniceerd, waarvoor mijn excuses. Behalve deze onduidelijkheid, is het natuurlijk nog eens extra vervelend dat het bedrag nu nog niet uitgekeerd is. Ik los het dan ook graag voor je op. Ik verzoek je in dat kader wel vriendelijk een e-mail met je klantgegevens te sturen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. 'Martijn'. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martijn, Eneco