an
door anass Apr 17, 2006 om 19:38
Auto & vervoer

Wie is bekend met Shipping Company's in Engeland

WIl graag een auto importeren uit LONDON, en dat gaat via een vervoersmaatschappij. Ze vragen eerst een bedrag over te maken via WESTER UNION, en dan wordt het product verstuurd via een maatschappij. En wordt dan een Tracking nummer verzonden via email. Ik wil graag weten of dit een veilig manier is?

1973 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Western Union is zeker te vertrouwen, dus dat is het probleem niet. Maar veder sluit ik me aan bij Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tracking number is een nummer waarmee je eenvoudigweg de status van je bestelling kunt volgen. Dit kan zijn een Air Way Bill (luchtvracht) of Bill of Lading (zeevracht)-nummer.

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen en rederijen kun je m.b.v. dit nummer online bekijken wat de verzendstatus is van je bestelling, oftewel, waar de bestelde auto op dit moment uithangt: is hij geleverd op het dock, vaart hij al, wanneer komt hij aan in Nederland, etc.....

Wat een redelijk veilige methode is, is betalen voor ontvangst: eerste het trackingnummer opvragen (en controleren), want dan weet je dat het verscheept is, daarna betalen en hun de benodigde papieren op laten sturen. Of nog beter: onder rembours.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee ben niet in London geweest! Maar de garantie die zij geven is dat het geld op de rekening van de maatschappij  gestort wordt tot ik aan geef of ik het product houd of niet, ik heb dan bedenktijd van een paar dagen en als ik besluit het te houden dan moet ik het restant betalen!

maar waar ik meer meezit is of de maatschappij te vertrouwen is enof ik het product krijg wat ik ook koop.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik...... het is geen klein dingetje wat u koopt, maar een auto!!!

Als u die auto op "zicht" koopt......, wie betaalt dan de eventuele retourkosten, als die auto u tegenstaat? En, enig idee wat de invoerkosten, aanvraag NL-kenteken,... enz. enz. zijn?

En... waarschijnlijk is het RHD-auto: Right-hand-drive, oftewel voorzien van een rechts stuur.

Ik ken de advertentie niet, maar weet u ook, dat er Nigeriaanse bendes zijn, die via Engeland allerlei oplichtingtrucs uithalen......

U twijfelt zelf al; dan zou ik er niet mee verder gaan. Zo goedkoop zal die auto toch wel niet zijn, of wel?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een overbodige vraag: bent u al in Londen geweest, om die auto te bekijken?? (Kan ik niet uit uw vraag halen)

Zo niet, dus als u een auto via internet/krant koopt, is dit ten zeerste af te raden. Wie zegt dan dat dit bonafide is (die advertentie c.q. de personen die daar achter zitten)......

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zou kunnen, met de site is deze;

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7022577&id=gmcc1emkyrf&source=as24_inseratsg_detail_ueberschrift

en het probleem met stuur aan de rechter kant is er niet, het zijn meestal engelse mensen die in duitsland hebben gewerkt en dan daar eenauto kopen als niet ingezettene en dus geen bpm en btw hoeven te betalen en zo de auto goed koop kunnen doorverkopen.

de invoerrechten zijn geen punt het gaat mij erom dat ik de auto krijg die ik ook bestel, en daarom vind ik het een beetje riscy.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar een weet maar engelsen zijn niet bepaald zuinig op hun en andermans spullen.

Hier wonen veel engelsen die in duitsland op de RAF basis werken, meestal ( gelukkig niet altijd ) als ze vertrekken blijken de huizen kompleet uitgeleefd en de auto"s meubels e.d. zijn rijp voor de sloop.

De buurt is blij als ze weg zijn .

Ik zou die auto niet ongezien kopen.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel er eerlijke mensen zijn, maar via Shipping en Western union komen diverse oplichters aan hun geld, zeker als dit relatief goedkope aanbieding is, vraag of je het zelf mag ophalen tegen kontante betaling, misschien is er geen auto, of verkopen ze hem aan meerdere personen, en dan laten ze hem dus bij vrienden bezorgen, en jij krijgt dan niets....(kontaktadres.....)

Zelf ophalen en betalen bij aflevering, de auto kan rijden, dus de boot is geen probleem, eventueel met karretje/autotransporter, duurder maar als ze moeilijk gaan doen weet ik genoeg, reeds 18x weigerde ze verder zaken te doen.... omdat ik contant wilde betalen, zelfs het argument dat ze wel eens vals geld hadden gekregen bij kontant, dus daarom niet meer....

Dit zijn onzin verhalen, en vraag een ander ook even te bellen of mailen of het nog te koop is...

Als de auto een 2e keer word aangeboden.....bingo, niet voor jou maar voor hun dus....

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zoveel scheelt om die auto uit Engeland te halen,waarom hem dan
zelf niet ophalen?Zo duur hoeft dat tegenwoordig niet te zijn en je
ziet meteen wat je krijgt.

Harry

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die auto is inderdaad niet duur....

Wat ik... dan zou doen, is met een familielid/kennis/vriend of wie dan ook (in ieder geval iemand die er verstand van heeft, mocht u dat niet hebben) naar Engeland gaan. Bekijk daar alles en neem dan die BMW mee op een autoambulance.

Zoek voor die tijd uit, wat u allemaal moet doen c.q. meenemen (naast het geld natuurlijk). Hiervoor kunt u terecht bij de douane.

Zo heeft u tenminste wel zekerheid v.w.b. het geld.

RDW: invoerkeuring       BPM enz.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krook, I really protest against stigmatising all Englihmen! Met een knipoog naar alle handelaren in Apeldoorn en omgeving bijv.

Ik begrijp alass niet geheel: als eerst betaald moet worden als de aankoop datgene is wat u ook verwacht, wat is dan nog het probleem?

Sealink, P&O ferries, Maersk, zijn een paar van de regulier tussen GB en NL varende vrachtdiensten, er zijn er meer en ik ken geen onbetrouwbare (tenzij varend onder een zeer goedkope vlag).

U zegt ook eerst een bedrag te moeten overmaken, dat zal dan voor het transport zijn. Is het een groot bedrag?? Wat let u dan om de auto zelf eerst te bekijken in Londen en dan zelf mee terug te nemen als die bevalt? Kan u in navolging van andere experts toch mogelijke ellende besparen. De vraag: Western Union via tracking is veilig, is de aankoop veilig?

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Western Union is al een bank die in een kwade reuk staat.
Bovendien is een auto vervoeren via een maatschappij als SHIPPING COMPANY'S, per boot vervoeren dus al veel duurder dan over de weg.

Voor het importeren van een auto vanuit engeland naar Nederland komt ook e.e.a bij te kijken.
De auto moet zijn kenteken afgeven in Engeland.
Krijgt daarvoor een uitvoerkenteken dat een beperkt aantal weken geldig is.
Dan moet deze naar een terrein van Domeinen/douane en moet daar naast een RVI-keuring, betaling van BPM e.d. een nederlands kenteken krijgen.

Kortom, ik geloof niets van die hele import door Shipping company's en betaling via Western Union.
Het lijkt eenvoudig maar de praktijk is een stuk moeilijker.
De meest eenvoudige weg is al door anderen aangegeven.
Zelf die auto in Engeland halen.
Een autotransporter valt heus wel te huren indien nodig!
De papieren rompslomp blijft natuurlijk.
Informeer daarvoor eerst maar eens bij de RVI auto-uitvoeren en invoeren.

Meent deze Vrije Vogel op te merken.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de advertentie gelezen en ik vertrouw het voor geen meter. Een BMW 118D van een jaar oud, 7400 km op de teller en een prijs van slechts 12.000 euri? Volgens de ANWB koerslijst betaal je hiervoor in NL het dubbele! Okee, er zijn vaak significante prijsverschillen in diverse landen, maar een verschil van 100%??????? Ik vertrouw het echt niet, dit is zo obvious fout.

Ik denk niet dat er een addertje onder het gras zit, maar schrik niet als je in plaats hiervan een ferme boa constrictor tegen het lijf loopt.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vloog vandaag heen en weer naar België en daarmee was mij ontgaan waar Grootvader terecht op wijst.

Als Nederlander mag je niet in een auto met GB registratie rijden tenzij je daar woonachtig bent. Dat betekent inderdaad uitvoer procedures maar belangrijker is dat behalve een keuring bij de RDW ook BPM zal moeten worden betaald. Om een klein voorbeeld te geven: ik voerde vorig jaar een Rover 620Sdi in uit België, ca 6 jaar oud, waarde  bij inruil ca€2.000,00. De berekende BPM::: ca. 1.700€,  gelukkig niet voor mij van toepssing omdat ik de auto invoerde als huisraad)

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Houd er ook rekening mee, dat als u deze auto laat overkomen, deze zeer hoogst waarschijnlijk vervoerd wordt met een roll-on-roll-off-schip.

Hierbij wordt dan de auto op het schip gereden. Daarbij is de mogelijkheid aanwezig, dat er beschadigingen aan die auto ontstaan, evenals dat er bepaalde zaken uit/van de auto gestolen worden (door personeel).

Alles bij elkaar genomen, zou ik er toch maar zelf heengaan en dat hoeft niet eens duurder te zijn, dan het laten vervoeren.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch & Anass,

Even ter aanvulling op je link naar de RDW, er komt niet alleen BPM kijken bij het invoerfen van een auto, maar nog veel meer: Lees verder, ook op de site van de RWD

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Brynnar,

dat is mij bekend; maar via die site's wordt je weer door gelinkt. Je betaald zelfs BTW over de BPM (belasting over belasting....).

Maar in ieder geval bedankt voor je aanvulling.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben.

Ikheb voorgeslted om de auto persoonlijk te komen bekijken, maar dan wordt er gezegd dat men veel reist enniet altijd in LONDON is!

En bovendienmoet de auto snel verkocht worden omdat men geld nodig heeft.

de auto heeft een Duits kenteken, enzit momenteel in engeland, dus hij heeft geen uitvoer papierennodig?

hoop echt dat iemand mij goed advies kan geven.

en Hutch je bent echt goed met je argumenten, anderen trouwens ook! bedankt allemaal!!

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die verkoper allerlei smoesjes heeft, om maar geen klanten te laten komen om te kijken, moeten alle alarmbellen afgaan.

Auto goedkoop + alleen geld overmaken + niet kunnen/mogen kijken = (poging tot) oplichting.

Auto moet snel verkocht worden...... men heeft geld nodig.....

Zoals Brynnar al zei: er zijn geen addertjes, maar een heel nest vol boa constrictors!!

Niet intrappen dus.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

WESTER UNION

NOOIT maar dan ook NOOIT doen als je €€€€€€ je lief zijn.

GSM

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

DANK JULLIE ALLEMAAL VOOR JE REACTIE EN BEHOEDINGEN!

NU REAGEERT DIE SHIPPING COMPANY DAT ER AL EEN TRACKINGNUMER IS EN DAT ZE OP HET GELD WACHTEN, WANT HET IS ZO DAT HET GELD NIET NAAR DE KLANT MAAREERST NAAR DE COMPANY EN ALSHET PRODUCT MIJ BEVALT DAN PAS MOET IK DE REST OVERMAKEN EN DAN ONTVANGT DE KLANT HET GELD!

DE COMPANY MAILT:

We wait your email with the payment confirmation so we can foward with the shippment.

Mobile Shippment Company - World Wide Trade and Ship Solutions is dedicated to offer its customer the best services they ever wished and to assure the good development of theys business.
Whether your business ships a few packages a day or thousands, Mobile Shippment Company gives you access to technically advanced shipping systems from Mobile Shippment Company, ConnectShipTM, and other third-party Mobile Shippment Company OnLine® Compatible Solutions. These tools help companies streamline their shipping process with a solution customized to their business needs.
Read more :
http://www.e-mobileship.com/sshipping.htm
"

If you have problems with your traking# contact us at
sippment@e-mobileship.com

Corporate Office Contacts
Mobile Transports Company

161A BOW ROAD BOW , LONDON  E3 2SG

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg een steeds "rotter" gevoel over dit verhaal.

Het stikt van de taalfouten in dat mailtje.

Mijn advies is: ga er niet verder op in. Ik vertrouw het zaakje voor geen meter meer.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er mankeert nogal wat aan het Engels uit deze passage. Het lijkt mij niet een professioneel bedrijf te zijn, maar eerder een scam.

Lees ook eens het forum op Marktplaats erop na (even een zoekterm ingeven).

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

                          WAARSCHUWING:

ik heb even wat verder gezocht op de naam:

Mobile Shippment Company  (klik op deze naam)

Deze staat op een lijst van fake-bedrijven.

Klik ook eens op onderstaande adressen:

http://www.cargo-mo.com/agents.htm  (is de site van dat bedrijf)

en

http://www.pickfordescrows.com/contact.htm

Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken, dat Mobile Shippment Company, alles heeft gekopieerd.

U bent gewaarschuwd.....

Hutch

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit mijn werk heb ik regelmatig met logistiek te maken, maar van MOBILE SHIPPMENT COMPANY heb ik nog nooit gehoord. En vooral die spelfout in hun eigen naam: het staat zelfs op de website SHIPPMENT met dubbel P.

Verder doet dit e-mailtje qua toon en spelfouten erg op andere verdachte mailtjes die hier nogal eens de revue passeren: De Spaanse loterij waarbij je 'opeens' 60 miljoen euro wint. De Engelsman die je auto (die je op eBay te koop had gezet) wil kopen voor 5000 euro boven jouw vraagprijs en deze met een (ongedekte) cheque wil betalen. Dat soort oplichterij.

In combinatie met het feit dat ze de auto voor 50% onder de marktwaarde willen verkopen, zodat lekker veel mensen erin zullen trappen, (want dit is toch een koopje!) zeg ik:

DOE NIIIIIIEEEEEEET !!!!!!!

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Brynnar,

heb je die 2 sites met elkaar vergeleken....

MSC heeft schaamteloos alles gekopieerd. Ik heb deze firma (Pickfordescrows) al een mailtje gestuurd.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch,

Ik heb het gezien. Complimenten voor je zoekwerk en definitieve ontmaskering!!!!!

Ik krijg ook de indruk dat de naam Mobile Ship(p)ment Company met opzet is gekozen. Dit kort je namelijk eenvoudig af tot MSC. En MSC (Mediterranean Shipping Company) is een van de bekendste rederijen ter wereld! Dus ook nog eens misbruik van de goede naam van MSC!

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hutch, erg bedankt! nu andere lezers dit ook bevestigen zal ik definitief afzien van deze oplichterij! Hutch je bent echt "Master" in deze. Mag ik vragen wat voor beroep je hebt? als je dit bezwaarlijk vins op het openlijk te publiceren, mag je mijn ook mailen

anass_zoetzoet@hotmail.com

Iedereen bedankt en ik zal jullie advies zeker op volgen, en alleen kopen wat ik live met eigen ogen zie :)

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hutch,

kan je mij nog die site van die feake bedrijven  nog effe doorgeven, want  ik krijg weer een mail die eenauto heeft klaar staan via  www.e-mobileship.com?

ik hoor van je!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen trap hier AUB niet in, je bent echt je geld kwijt!

Die shipping company (escrow service) hoort bij de oplichting. Jij maakt je geld over met Western Union, het is niet bekend wie het ophaalt, dat geld zie je nooit meer terug. Vervolgens komt je auto nooit aan en ben je de pineut.

Kijk eens op www.internetoplichting.nl bij 'Oplichting vanuit het buitenland' of zoek op 'escrow'. Genoeg verhalen van gedupeerden...

Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoewel er al veel antwoorden zijn: "we wait your e-mail .... before shipment". Lijkt Negeriaans Engels (niet discriminerend bedoeld) edoch als u geen bevestiging stuurt (EN NIET DOEN DUS) gebeurt er m.i. ook niets. Men stuurt niet af.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 27, 2008 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil even iedereen erop wijzen dat ze weer actief zijn op autoscout!!!

Groet Franco.

ve
door verwijderd - May 27, 2008 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

En heeft u Autoscout al ingelicht hierover?

ve
door verwijderd - May 27, 2008 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

autoscout had hem verwijderd op het moment ik e-mail contact had met de oplichter.