Woman´s World in Rotterdam wil mij extra laten betalen!
Ik ben ingeschreven bij een sportschool, woman´s world, en de maand februari heb ik netjes op tijd betaald (op 30-01-2013) wat ook te zien is op mijn afschriften. Nu zegt de sportschool dat ik de maand februari niet heb betaald. Want zij zien bij hun rabobank afschriften (zeggen ze) dat het bedrag gestorneerd is en dat ze later dat bedrag opnieuw hebben proberen af te schrijven maar dat lukte niet. Dit hele verhaal kan ik absoluut niet terugzien in mijn afschriften en ik zie gewoon dat ik netjes heb betaald en dat de betaling is geaccepteerd. Ik heb gisteren zelfs de ing gebeld en die zeiden ook dat ik gewoon betaald heb. Nu zegt de sportschool dat ik dat bedrag moet betalen incl 10,- boete terwijl ik al betaald heb. Ze hebben daarna dus dat bedrag incl 10,- boete van mijn rekening afgeschreven, maar dit heb ik natuurlijk per direct teruggeboekt omdat ik al heb betaald. De afschriften heb ik ook al via de mail gestuurd, maar zij zeggen dat het een welles-nietes spel is en eigenlijk komt het erop neer dat zij hun systeem vertrouwen en mij beschuldigen. Ik kan nu ook niet sporten terwijl ik betaald heb dus ze benadelen mij nog meer. Het liefst wil ik het contract per direct ontbinden, vooral omdat ze gisteren aan de telefoon recht in mijn gezicht heeft opgehangen. En ik word de hele tijd beschuldigd en behandelt als een crimineel, terwijl ik gewoon betaald heb.
Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.
Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.
allereerst super bedankt voor je reactie!!
Maar ze reageren niet op mails en pas na 3 weken heb ik gisteren de administratie aan de telefoon gehad. Die vertelde mij dat ik gewoon moet betalen en toen ik daar verontwaardigd op reageerde, heeft ze gezegd dat ze het gesprek zou beëindigen en dus gewoon opgehangen.
Ik zal ze dan inderdaad nog een laatste keer mailen. Maar hoe kan ik dan als ze niet reageren, het contract ontbinden? Welke concrete stappen moet ik nemen?
=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:00: Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.
Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.
Oh ja en het ergste is, ik heb pas januari een contract bij ze. En helaas heb ik een tweejarig contract.
=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:00: Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.
Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.
Stuur dan een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Vraag uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Dateer je brief en behoud zelf een kopie.
Misschien heb je geluk en krijgen ze er lucht van dat je op het Kassaforum staat, dat wil nog wel eens helpen (niet altijd)
Slecht begin met die club, jammer voor je.
Een ding ben ik wel benieuwd naar, je zegt dat je per januari bent begonnen, betaal je dan vooruit of achteraf? Want ik zie dat je bent begonnen te betalen per 30 januari. Moet er niet ook al een betaling per 1 januari/31 december zijn?
Oke dat ga ik zeker doen! Bedankt!
Ja inderdaad, heel slecht begin. Ik ben inderdaad januari begonnen, maar de eerste maand en inschrijfkosten heb ik contant betaald. Ik heb daar ook een bon van gekregen. Dus ik betaal wel vooraf, want 30jan heb ik voor februari betaald.
=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:25: Stuur dan een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Vraag uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Dateer je brief en behoud zelf een kopie.
Misschien heb je geluk en krijgen ze er lucht van dat je op het Kassaforum staat, dat wil nog wel eens helpen (niet altijd)
Slecht begin met die club, jammer voor je.
Een ding ben ik wel benieuwd naar, je zegt dat je per januari bent begonnen, betaal je dan vooruit of achteraf? Want ik zie dat je bent begonnen te betalen per 30 januari. Moet er niet ook al een betaling per 1 januari/31 december zijn?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer