so
door soumiak Mar 9, 2013 om 16:12
Voeding & gezondheid

Woman´s World in Rotterdam wil mij extra laten betalen!

Ik ben ingeschreven bij een sportschool, woman´s world, en de maand februari heb ik netjes op tijd betaald (op 30-01-2013) wat ook te zien is op mijn afschriften. Nu zegt de sportschool dat ik de maand februari niet heb betaald. Want zij zien bij hun rabobank afschriften (zeggen ze) dat het bedrag gestorneerd is en dat ze later dat bedrag opnieuw hebben proberen af te schrijven maar dat lukte niet. Dit hele verhaal kan ik absoluut niet terugzien in mijn afschriften en ik zie gewoon dat ik netjes heb betaald en dat de betaling is geaccepteerd. Ik heb gisteren zelfs de ing gebeld en die zeiden ook dat ik gewoon betaald heb. Nu zegt de sportschool dat ik dat bedrag moet betalen incl 10,- boete terwijl ik al betaald heb. Ze hebben daarna dus dat bedrag incl 10,- boete van mijn rekening afgeschreven, maar dit heb ik natuurlijk per direct teruggeboekt omdat ik al heb betaald. De afschriften heb ik ook al via de mail gestuurd, maar zij zeggen dat het een welles-nietes spel is en eigenlijk komt het erop neer dat zij hun systeem vertrouwen en mij beschuldigen. Ik kan nu ook niet sporten terwijl ik betaald heb dus ze benadelen mij nog meer. Het liefst wil ik het contract per direct ontbinden, vooral omdat ze gisteren aan de telefoon recht in mijn gezicht heeft opgehangen. En ik word de hele tijd beschuldigd en behandelt als een crimineel, terwijl ik gewoon betaald heb.

4298 22 Rapporteer

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 16:15
12 Antwoorden / 1 Vragen

En dit is mijn bewijs, wat dus te zien is op mijn ing.nl.

[img]https://www.klacht.nl/wp-content/uploads/2013/03/Naamloos21.jpg[/img]

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 16:17
12 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is beter:

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 16:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat hij het niet doet:

https://www.klacht.nl/wp-content/uploads/2013/03/Naamloos21.jpg

zoekster
door zoekster - Mar 9, 2013 om 17:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.

Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 17:10
12 Antwoorden / 1 Vragen

allereerst super bedankt voor je reactie!!
Maar ze reageren niet op mails en pas na 3 weken heb ik gisteren de administratie aan de telefoon gehad. Die vertelde mij dat ik gewoon moet betalen en toen ik daar verontwaardigd op reageerde, heeft ze gezegd dat ze het gesprek zou beëindigen en dus gewoon opgehangen.

Ik zal ze dan inderdaad nog een laatste keer mailen. Maar hoe kan ik dan als ze niet reageren, het contract ontbinden? Welke concrete stappen moet ik nemen?

=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:00: Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.

Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 17:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja en het ergste is, ik heb pas januari een contract bij ze. En helaas heb ik een tweejarig contract.

=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:00: Het is duidelijk, je hebt betaald. Je hebt ook nog eens je rekeningoverzicht opgestuurd naar de sportschool en bij ING gevraagd of het goed is gegaan. Dit moet genoeg zijn voor de sportschool om je te geloven en toe te laten, tenzij ze met overtuigende bewijzen komen dat het bedrag niet van je bankrekening kon worden afgehaald. Dat zij zeggen dat het niet is gelukt, is natuurlijk niet genoeg, ook zij moeten over de brug komen met schriftelijke bewijzen van de Rabobank.

Door jou niet op de sportschool toe te laten plegen zij nu contractbreuk. Wat je kunt doen is ze nog een kans geven om het contract te herstellen. Stuur ze een brief/mail met daarin nog een keer jouw kant van de zaak. Geef ze 2 of 3 weken de tijd om de zaak op te lossen. Lukt dat niet dan ontbindt je definitief de overeenkomst met de sportschool wegens het leveren van een wanprestatie. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Ontbinden van de overeenkomst betekent dat jij je pasje inlevert en verder niet meer betaalt voor de overige termijnen.
Hoe lang zit je al op die sportschool, is het een jaarcontract?
Mochten ze toch tot inkeer komen, dan heb je het recht om de tijd dat je de toegang tot de sportschool is ontzegd in geld terug te ontvangen.

zoekster
door zoekster - Mar 9, 2013 om 17:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stuur dan een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Vraag uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Dateer je brief en behoud zelf een kopie.

Misschien heb je geluk en krijgen ze er lucht van dat je op het Kassaforum staat, dat wil nog wel eens helpen (niet altijd)
Slecht begin met die club, jammer voor je.

Een ding ben ik wel benieuwd naar, je zegt dat je per januari bent begonnen, betaal je dan vooruit of achteraf? Want ik zie dat je bent begonnen te betalen per 30 januari. Moet er niet ook al een betaling per 1 januari/31 december zijn?

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 17:29
12 Antwoorden / 1 Vragen

Oke dat ga ik zeker doen! Bedankt!

Ja inderdaad, heel slecht begin. Ik ben inderdaad januari begonnen, maar de eerste maand en inschrijfkosten heb ik contant betaald. Ik heb daar ook een bon van gekregen. Dus ik betaal wel vooraf, want 30jan heb ik voor februari betaald.

=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:25: Stuur dan een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Vraag uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Dateer je brief en behoud zelf een kopie.

Misschien heb je geluk en krijgen ze er lucht van dat je op het Kassaforum staat, dat wil nog wel eens helpen (niet altijd)
Slecht begin met die club, jammer voor je.

Een ding ben ik wel benieuwd naar, je zegt dat je per januari bent begonnen, betaal je dan vooruit of achteraf? Want ik zie dat je bent begonnen te betalen per 30 januari. Moet er niet ook al een betaling per 1 januari/31 december zijn?

zoekster
door zoekster - Mar 9, 2013 om 17:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Duidelijk. Succes ermee!

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 17:38
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:34]Duidelijk. Succes ermee!

Bedankt!!

zoekster
door zoekster - Mar 9, 2013 om 17:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog even dit, doe zowel de laatste mogelijkheid voor de sportschool om de zaak op te lossen, als de uiteindelijke ontbinding van het contract per aangetekende brief. Stuur ze beiden ook per mail. Het kost je 2 brieven, maar met aangetekende brieven sta je juridisch sterk. Stuur ook nog een keer een kopie van je afschriften in je eerste brief mee.
Mocht je de aangetekende brieven ongeopend retour krijgen, dan moet je ze dicht laten, dan kan later niemand zeggen dat je ermee hebt geknoeid.

jantje7
door jantje7 - Mar 9, 2013 om 18:05
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Een afschrift van een betaling is geen bewijs dat de betaling inderdaad is voldaan. Net zoals de sportschool zegt kan een automatische afschrijving worden gestoneerd. Dit is alleen zichtbaar als alle af-en bijschrijvingen zichtbaar zijn. Dit kun je via internet bankieren downlaoden in een PDF file. Aleen dit zou een bewijs kunnen zijn.

Jantje

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 18:06
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 17:47]Nog even dit, doe zowel de laatste mogelijkheid voor de sportschool om de zaak op te lossen, als de uiteindelijke ontbinding van het contract per aangetekende brief. Stuur ze beiden ook per mail. Het kost je 2 brieven, maar met aangetekende brieven sta je juridisch sterk. Stuur ook nog een keer een kopie van je afschriften in je eerste brief mee.
Mocht je de aangetekende brieven ongeopend retour krijgen, dan moet je ze dicht laten, dan kan later niemand zeggen dat je ermee hebt geknoeid.

Oke bedankt!

so
door soumiak - Mar 9, 2013 om 18:08
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is logisch. Ik heb ook een pdf gestuurd met alle afschrijvingen van januari en februari. En ook daar zie je dat het verhaal van de sportschool helemaal niet klopt. Want zij zeggen dus dat het bedrag was gestorneerd en dan zou ik een aantal dagen later in mijn afschriften moeten zien dat het bedrag is bijgeschreven. Maar dat is niet te zien.

=jantje7 schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 18:05: Een afschrift van een betaling is geen bewijs dat de betaling inderdaad is voldaan. Net zoals de sportschool zegt kan een automatische afschrijving worden gestoneerd. Dit is alleen zichtbaar als alle af-en bijschrijvingen zichtbaar zijn. Dit kun je via internet bankieren downlaoden in een PDF file. Aleen dit zou een bewijs kunnen zijn.

Jantje

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2013 om 01:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik help je toch nog even met je brief. Wat moet erin staan....

1. het conflict, dus waar het over gaat. Verwijs naar bijlage met bankafschrijvingen.

2. jouw acties op het conflict, de mails (met datum), telefoongesprek. opsturen van bewijzen. gebeld met ING. Storneren van het bedrag met 10 euro incassokosten, omdat je al hebt betaald.

3. de reactie van de sportschool. Niet/wel reageren op je mails. Het ontkennen van jouw betaling zonder bewijs daarvoor te leveren, bijv. afschriften van Rabobank waaruit zou blijken dat jij het bedrag hebt gestorneerd. De ontzegging van de toegang tot de sportschool.

4. je eis.
a. directe toegang tot de sportschool
b. bevestiging dat de betalingen zijn voldaan
c. restitutie van aantal dagen dat je de toegang tot de sportschool is geweigerd..
d..binnen x aantal weken zaak volledig opgelost, anders ontbinding van het contract.

5. verzoeken om schriftelijke reactie binnen 10 dagen.

Natuurlijk brief dateren. En je klantnummer en adres, mail en telefoonnummer vermelden. Bijlage toevoegen.

En dan maar zien waar ze mee komen. Als dit alles kan leiden tot een ontbinding van een 2 jarig contract moet je het zorgvuldig aanpakken.
Beter is het natuurlijk als de misverstanden worden opgelost. Hopelijk is een tweede brief met ontbinding contract helemaal niet meer nodig.

so
door soumiak - Mar 11, 2013 om 01:05
12 Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt!
Maar wat ik me dan afvraag. Stel ze reageren niet. En ik stuur opnieuw een aangetekende brief dat ik het contract wil ontbinden omdat ze niet binnen de tijd hebben gereageerd. Wat moet ik dan doen als ze weer niet reageren? Moet ik dan een advocaat nemen?

=zoekster schreef op zondag 10 mrt 2013, 09:49: Ik help je toch nog even met je brief. Wat moet erin staan....

1. het conflict, dus waar het over gaat. Verwijs naar bijlage met bankafschrijvingen.

2. jouw acties op het conflict, de mails (met datum), telefoongesprek. opsturen van bewijzen. gebeld met ING. Storneren van het bedrag met 10 euro incassokosten, omdat je al hebt betaald.

3. de reactie van de sportschool. Niet/wel reageren op je mails. Het ontkennen van jouw betaling zonder bewijs daarvoor te leveren, bijv. afschriften van Rabobank waaruit zou blijken dat jij het bedrag hebt gestorneerd. De ontzegging van de toegang tot de sportschool.

4. je eis.
a. directe toegang tot de sportschool
b. bevestiging dat de betalingen zijn voldaan
c. restitutie van aantal dagen dat je de toegang tot de sportschool is geweigerd..
d..binnen x aantal weken zaak volledig opgelost, anders ontbinding van het contract.

5. verzoeken om schriftelijke reactie binnen 10 dagen.

Natuurlijk brief dateren. En je klantnummer en adres, mail en telefoonnummer vermelden. Bijlage toevoegen.

En dan maar zien waar ze mee komen. Als dit alles kan leiden tot een ontbinding van een 2 jarig contract moet je het zorgvuldig aanpakken.
Beter is het natuurlijk als de misverstanden worden opgelost. Hopelijk is een tweede brief met ontbinding contract helemaal niet meer nodig.

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2013 om 01:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dat is het mooie aan dit geval. Nadat jij het contract hebt ontbonden, lever jij je pasje in (maak voor de zekerheid even een fotootje bij de balie). Je storneert (dan pas!) ook het maandbedrag van maart, als je de hele maand maart niet in de sportschool mocht komen. Verder blokkeer je het bankrekeningnummer van de sportschool. Het ontbinden moet overigens na de gestelde termijn die je ze hebt gegeven om de zaak op te lossen, dus 2 of 3 weken. Niet na de 10 dagen dat ze niet gereageerd hebben.

Vanaf dat moment zit de sportschool met het probleem dat ze geld van je willen zien voor het afmaken van je 2 jarig contract. Ze zullen wild tekeer gaan en met een incassobureau aankomen, maar om uiteindelijk iets voor elkaar te krijgen, moeten zij jou voor de rechter dagen. Jij hoeft je alleen maar te laten uitnodigen bij de rechtbank en hebt geen advocaat nodig. Dat is niet nodig bij een kantonrechter. Zij moeten alle kosten maken, de griffierechten en de dagvaardingskosten.
Jij hebt dan bij de rechter verzendbewijzen van je aangetekende brieven, uitgeprinte mails, je hebt je betalingsbewijzen. De sportschool heeft dan niets. Ze hebben nergens op gereageerd, niet op je verzoeken om een reactie, niets. Alleen maar aanmaningen verstuurd.

Maar eerst een reactie op je brief afwachten. Kom nog maar terug op het forum als ze echt niet op deze brief hebben gereageerd. Ik denk overigens dat ze het wel zullen doen, anders zouden ze goed stom bezig zijn.

so
door soumiak - Apr 28, 2013 om 16:25
12 Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt zoekster! Nadat ik een brief naar de directie had gestuurd met alle bewijzen zijn ze erachter aan gegaan en ben ik gebeld en hebben ze toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt. Ik hoef de maand mei niet te betalen als tegenprestatie dus dat heb ik ook terug. Al met al opgelost dus. nog heel erg bedankt voor je advies!
groetjes Soumia

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2013 om 17:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Soumia
Wat een mooi nieuws dat alles zo goed is gegaan. En ook nog met een maand gratis erbij om het goed te maken. Laten we er dan maar van uitgaan dat het allemaal een vervelende vergissing was die niet meer zal voorkomen.

Leuk dat je hebt laten weten hoe de afloop was, ik was er benieuwd naar.
Veel plezier met het sporten,
vriendelijke groet, zoekster.

alfatrion
door alfatrion - Apr 28, 2013 om 21:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou geen seconden wachten en de bank per direct alle maandbedragen laten terugstorten vanaf het moment dat ze u de toegang tot de sportschool hebben geweigerd. U staat hiermee in uw recht. Niet leveren = niet betalen.

alfatrion
door alfatrion - Apr 28, 2013 om 21:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht, ik zie dat het is opgelost.

so
door soumiak - Apr 28, 2013 om 21:42
12 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel zoekster :D Ik hoop ook inderdaad dat het niet meer zal gebeuren.

En alfatrion, jij ook bedankt voor de moeite!