hu
door huub schrooten Dec 8, 2014 om 16:01
Huishouden & energie

Zitbank

Wij hebben in mei van dit jaar een nieuw bankstel gekocht, prijs ca. €3.600.= maar van af de eerste dag blijven er zitafdrukken in de zitbank achter.
In de zitstoelen zijn de zitafdrukken minimaal. De leverancier geeft aan dat dit zo moet, wij zijn echter niet tevreden. Waar kunnen we terecht om te bekijken of de zitadrukken in de zitbank wel of niet terecht zijn??

6439 35 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2014 om 16:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dag, huub schrooten, heeft u enig idee met welke stof de bank bekleed is? Zit afdrukken komt veel voor bij Alcantara, een suèdeachtige bekleding. Die kan men gewoon wegstrijken met de hand. Dat het met de stoelen minimaal is kan zijn omdat dit een (als het inderdaad Alcantara is) kleiner zit oppervlak betreft, dus strakker kan zijn gestoffeerd. Als het een ander materiaal is kan het zijn dat de bank wat meer "gevuld" zou moeten worden zodat ook daar de zit afdrukken ook minimaal moeten kunnen worden. Maar nogmaals, dus geen idee over welk materiaal u schrijft.

zoekster
door zoekster - Dec 8, 2014 om 16:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou naar de geschillencommissie wonen kunnen gaan, als de verkoper bij de CBW is aangesloten, of als u een rechtsbijstandverzekering die kunnen inschakelen.
Let dan wel goed op, u moet binnen 3 maanden nadat u de klacht heeft gemeld bij de verkoper het geschil indienen bij de geschillencommissie.

Vraag eens aan familie/vrienden en kennissen wat zij hiervan vinden. Eventueel een expert inschakelen op dit gebied. (zo op de eerste google zag ik een Van Beek expertise), u kunt dan met de verkoper afspreken dat degene die in het gelijk wordt gesteld het expertise-onderzoek betaalt.

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2014 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo huub schroten,

Neem niet aan dat het bij S & S vandaan komt?

Schrijf de leverancier een brief met daarin je klacht en het verzoek dit te verhelpen.
Dan naar de Geschillencommissie (CBW?)

Suc6

hu
door huub schrooten - Dec 9, 2014 om 11:38
16 Antwoorden / 1 Vragen

100% Synthetisch stof clan 57, bestaande uit 63% polyfin en 37% polyester en een martindale van 40.000 toeren.

hu
door huub schrooten - Dec 9, 2014 om 11:45
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 8 dec 2014, 16:25]Dag, huub schrooten, heeft u enig idee met welke stof de bank bekleed is? Zit afdrukken komt veel voor bij Alcantara, een suèdeachtige bekleding. Die kan men gewoon wegstrijken met de hand. Dat het met de stoelen minimaal is kan zijn omdat dit een (als het inderdaad Alcantara is) kleiner zit oppervlak betreft, dus strakker kan zijn gestoffeerd. Als het een ander materiaal is kan het zijn dat de bank wat meer "gevuld" zou moeten worden zodat ook daar de zit afdrukken ook minimaal moeten kunnen worden. Maar nogmaals, dus geen idee over welk materiaal u schrijft.

100% Synthetisch stof clan 57, bestaande uit 63% polyfin en 37% polyester en een martindale van 40.000 toeren.
Ik heb alleen de zitafdrukken vermeld, maar de afdrukken van de rug blijven ook aanwezig

hu
door huub schrooten - Dec 9, 2014 om 11:49
16 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin, Bedankt voor de reactie.

Het gaat om een 100% synthetische stof clan 57, bestaande uit 63% polyfin en 37% polyester met een martindale van 40.000 toeren.
Ik heb alleen de zitafdrukken vermeld, maar de afdruk van de rug blijft ook aanwezig.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2014 om 12:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=huub schrooten schreef op dinsdag 9 dec 2014, 11:49]Beste Tenormin, Bedankt voor de reactie.

Het gaat om een 100% synthetische stof clan 57, bestaande uit 63% polyfin en 37% polyester met een martindale van 40.000 toeren.
Ik heb alleen de zitafdrukken vermeld, maar de afdruk van de rug blijft ook aanwezig.

Nee, zou bij deze stof absoluut niet mogen. Weet niet waar u het bankstel gekocht heeft maar zou het advies van @ zoekster opvolgen, als ze zijn aangesloten bij de Geschillencommissie wonen. Wens u veel succes. Dit mag/kan dus echt niet.

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

hu
door huub schrooten - Dec 10, 2014 om 15:21
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

hu
door huub schrooten - Dec 10, 2014 om 15:25
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2014 om 15:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=huub schrooten schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:25]
Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.

U mag de naam van het gerenommeerde bedrijf wel noemen; (om te zien of het aangesloten is); zoekster weet dan wel wat voorbeeldbrieven te geven.

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2014 om 15:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=huub schrooten schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:25][quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.
Wat u dan het beste kunt doen is hier de naam van het bedrijf neerzetten om wat druk op de zaak te zetten.

Een gerenommeerd bedrijf is meestal bij de geschillencommissie aangesloten. Als het bij de CBW is aangesloten is het altijd automatisch bij de geschillencommissie wonen aangesloten.

Of heeft u de meubels bij een buitenlands bedrijf gekocht?

hu
door huub schrooten - Dec 10, 2014 om 19:14
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:49][quote=huub schrooten schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:25][quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.
Wat u dan het beste kunt doen is hier de naam van het bedrijf neerzetten om wat druk op de zaak te zetten.

Een gerenommeerd bedrijf is meestal bij de geschillencommissie aangesloten. Als het bij de CBW is aangesloten is het altijd automatisch bij de geschillencommissie wonen aangesloten.

Of heeft u de meubels bij een buitenlands bedrijf gekocht?

hu
door huub schrooten - Dec 10, 2014 om 19:18
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:49][quote=huub schrooten schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:25][quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.

Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.
Wat u dan het beste kunt doen is hier de naam van het bedrijf neerzetten om wat druk op de zaak te zetten.

Een gerenommeerd bedrijf is meestal bij de geschillencommissie aangesloten. Als het bij de CBW is aangesloten is het altijd automatisch bij de geschillencommissie wonen aangesloten.

Of heeft u de meubels bij een buitenlands bedrijf gekocht?

Nee wij hebben de bank met fauteuils zeker niet in het buitenland gekocht, maar bij een zeker niet goedkope meubelhandel Stoffels in Born (Zuid Limburg).
Maar waar kan ik naar toe gaan als Stoffels niet bij de geschillencommissie of de CBW is aangesloten??

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2014 om 20:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het lijkt erop dat Stoffels inderdaad niet bij GC wonen is aangesloten. Dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.

1. U spreekt af met Stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. Wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt Stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. Wordt Stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.

2. U kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. U maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. In de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van Stoffels op het probleem. Vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. U eindigt uw betoog met 'Is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.

U dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/klachtenformulier.
Als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. Een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
U kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.

3. U gaat overal op forums zoals hier klagen. Radar, klacht.nl en de klachtenkompas. U zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
U kunt ook Stoffels een verwijzing geven naar dit forum. Misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
Eventueel probeert u het via de belbus.

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2014 om 20:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

belbus@vara.nl

Velen schrijven de belbus aan, maar weinigen zijn uitverkoren. Toch, proberen kan geen kwaad.

door 1953 - Dec 10, 2014 om 23:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij gebruik gaat het leder, ga daar vanuit, soepeler worden en ontstaat plooivorming. Dit is een natuurlijk proces en producteigenschap. Dit valt niet onder de garantie!

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2014 om 01:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 10 dec 2014, 23:59]Bij gebruik gaat het leder, ga daar vanuit, soepeler worden en ontstaat plooivorming. Dit is een natuurlijk proces en product eigenschap. Dit valt niet onder de garantie!

Als u eerst leest dat het gebruikte materiaal STOF is heeft uw bijdrage natuurlijk geen nut. Want het is immers geen 'leder'.

door 1953 - Dec 11, 2014 om 02:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 11 dec 2014, 01:38][quote=1953 schreef op woensdag 10 dec 2014, 23:59]Bij gebruik gaat het leder, ga daar vanuit, soepeler worden en ontstaat plooivorming. Dit is een natuurlijk proces en product eigenschap. Dit valt niet onder de garantie!

Als u eerst leest dat het gebruikte materiaal STOF is heeft uw bijdrage natuurlijk geen nut. Want het is immers geen 'leder'.

Daar had ts in eerste instantie niet over:
"Wij hebben in mei van dit jaar een nieuw bankstel gekocht, prijs ca. €3.600.= maar van af de eerste dag blijven er zitafdrukken in de zitbank achter.
In de zitstoelen zijn de zitafdrukken minimaal. De leverancier geeft aan dat dit zo moet, wij zijn echter niet tevreden. Waar kunnen we terecht om te bekijken of de zitadrukken in de zitbank wel of niet terecht zijn??"

Voor die prijs bestelde ik een twee- & driezits zetels in leder, lederklasse 12! Dus niets verwonderlijk dit te veronderstellen.

Neemt niet weg dat de spanning van het zitgedeelte van de zetel op termijn zich iets gaat verslappen bij leder en stof. Als dat niet het geval zou zijn, dan is de stof/leder te strak gespannen.

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2014 om 02:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@1953, gewauwel. Huub Schrooten schrijft, na vraag mijnerzijds, welke stof erop zit; martindale 40.000. Volgens mij weet je dan niet veel over stoffen en/of leder.

hu
door huub schrooten - Dec 16, 2014 om 11:26
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 20:53]Het lijkt erop dat Stoffels inderdaad niet bij GC wonen is aangesloten. Dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.

1. U spreekt af met Stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. Wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt Stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. Wordt Stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.

2. U kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. U maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. In de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van Stoffels op het probleem. Vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. U eindigt uw betoog met 'Is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.

U dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/klachtenformulier.
Als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. Een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
U kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.

3. U gaat overal op forums zoals hier klagen. Radar, klacht.nl en de klachtenkompas. U zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
U kunt ook Stoffels een verwijzing geven naar dit forum. Misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
Eventueel probeert u het via de belbus.

Als eerste weer hartelijk dank voor de reactie.
Wij gaan de andere klachteninstanties ook benaderen en gaan dan naar Stoffels.
Ik heb foto's gemaakt van de afdrukken, hoe kan ik jullie die doen toekomen??

hu
door huub schrooten - Dec 16, 2014 om 11:43
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 20:53]Het lijkt erop dat Stoffels inderdaad niet bij GC wonen is aangesloten. Dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.

1. U spreekt af met Stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. Wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt Stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. Wordt Stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.

2. U kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. U maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. In de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van Stoffels op het probleem. Vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. U eindigt uw betoog met 'Is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.

U dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/klachtenformulier.
Als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. Een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
U kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.

3. U gaat overal op forums zoals hier klagen. Radar, klacht.nl en de klachtenkompas. U zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
U kunt ook Stoffels een verwijzing geven naar dit forum. Misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
Eventueel probeert u het via de belbus.

hu
door huub schrooten - Dec 16, 2014 om 11:53
16 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Zoekster

Allereerst weer bedankt voor de reactie.
Wij zijn/gaan de andere klachteninstanties aan het benaderen en gaan dan naar Stoffels.
Ik heb foto's gemaakt van de afdrukken (plooien ) in de bank, hoe kan ik jullie die foto's doen toekomen?

hu
door huub schrooten - Dec 22, 2014 om 10:55
16 Antwoorden / 1 Vragen

Goede morgen

Afgelopen week heb ik de klacht ook ingediend bij klacht nl en bij klachtenkompas.
Klachtenkompas heeft daar op de leverancier Stoffels gevraagd te reageren op mijn klacht.
Hier op wil ik wachten om verdere acties aan te zetten.

Allemaal fijne dagen en hopelijk komt alles tot een goed einde.

Huub Schrooten

zoekster
door zoekster - Dec 22, 2014 om 11:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=huub schrooten schreef op maandag 22 dec 2014, 10:55]Goede morgen

Afgelopen week heb ik de klacht ook ingediend bij klacht nl en bij klachtenkompas.
Klachtenkompas heeft daar op de leverancier Stoffels gevraagd te reageren op mijn klacht.
Hier op wil ik wachten om verdere acties aan te zetten.

Allemaal fijne dagen en hopelijk komt alles tot een goed einde.

Huub Schrooten
Ik hoop ook dat het uiteindelijk wordt opgelost naar tevredenheid. U ook prettige feestdagen gewenst en een voorspoedig 2015.

pi
door pieterwolters - Dec 22, 2014 om 12:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 11 dec 2014, 02:31]

Voor die prijs bestelde ik een twee- & driezits zetels in leder, lederklasse 12! Dus niets verwonderlijk dit te veronderstellen.

Omdat jij voor dat geld een leren bank hebt gekocht wil dat toch helemaal niet zeggen dat alle banken voor die prijs van
leer zijn?

hu
door huub schrooten - Jan 12, 2015 om 19:15
16 Antwoorden / 1 Vragen

Goede avond

Omdat Klachtenkompas Stoffels heeft gevraagd om een reactie op mijn klacht en afgelopen week de termijn verstreken was, heb ik vandaag contact gehad met klachtenkompas. Klachtenkompas had nog geen reactie van Stoffels ontvangen. Op mijn vraag hoe nu verder te gaan kreeg ik van Klachtenkompas het antwoord dat zij Stoffels niet kunnen verplichten om te reageren en als Stoffels niet reageerde zij verder voor mij niets konden doen. Ik moest dan met mijn klacht verder naar de adviesraad van de Consumentenbond. Omdat ik geen lid ben van de Consumentenbond heb ik dat ook niet kunnen doen.
Maar bij mij blijft een vraag van groot belang, als Stoffels nergens op reageert hoe moet ik dan verder gaan. Ik ben bang dat als ik Stoffels zelf een brief schrijf zo als wordt voorgesteld, waarin ik hem aansprakelijk stel zal hij ook niet zal reageren. Dus wat is dan verstandig om te doen??

zoekster
door zoekster - Jan 12, 2015 om 20:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u dan een jurist inschakelen om voor u de zaak op scherp te zetten. U zou op deze site klik HIER gratis uw klacht kunnen neerzetten en kijken of iemand voor een redelijke prijs u verder wil helpen. Een puntige brief van een jurist laat in ieder geval zien dat het u menens is.
Deze bijv. KLIK schijnt vrij goedkoop te zijn.
Maar u kunt ook iemand anders proberen.

Meestal zijn de eerste contacten vrijblijvend.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2015 om 21:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=huub schrooten schreef op dinsdag 16 dec 2014, 11:26]
Ik heb foto's gemaakt van de afdrukken, hoe kan ik jullie die doen toekomen??

Je kan de foto's uploaden met TinyPic KLIK en na de upload een link er naar toe hier neer zetten.

hu
door huub schrooten - Jan 13, 2015 om 20:04
16 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Carola

Allereerst bedankt voor jouw reactie en de gegevens.
Bij deze een foto, jammer genoeg van mindere kwaliteit ,maar mogelijk krijg je toch al een idee hoe de plooien er uitzien. Indien gewenst maak ik nog enkele foto's van betere kwaliteit, maar dan moeten we even wachten.

http://i62.tinypic.com/2elwd3k.jpg

tenormin
door tenormin - Jan 13, 2015 om 21:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@huub schrooten, heb best wel met enige verwondering die foto bekeken. Heeft Stoffels deze en andere foto's gezien? Er is duidelijk een echte fout gemaakt. Als er martindale 40.000 op zit kan dit helemaal niet. En vooral de "zitafdrukken" kunnen niet kloppen. Die zijn, verhoudingsgewijs, voor mij onverklaarbaar: op alle drie de plekken even "kleine" sporen, waar men verwacht met de bibs te zitten zou een grotere "rimpel" moeten zijn. Maar alle afdrukken op de bank zijn even klein/groot, kan echt niet. De hele bank is verkeerd gevuld; (lijkt me een automatische fabricage fout) en geen handwerk. Anders kan ik het niet verklaren. Stoffels zou u absoluut tegemoet moeten komen, alleen, ik zou niet weten hoe.

hu
door huub schrooten - Jan 21, 2015 om 16:18
16 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin

Bedankt voor de reactie.
Ik kan me je verbazing best begrijpen, maar het geen wat je op de foto ziet is geen zitafdruk, maar een afdruk, waar ik de zitting en het gedeelte van de rug, met twee vingers licht heb getoucheerd.
Ik heb geen goeie foto"s van de zit- en de rugafdruk als we op de bank hebben gezeten, maar die afdrukken/plooien zijn er veel meer en grotere. Beide afdrukken/plooien blijven wel zo lang aanwezig tot dat ik het glad heb gestreken, maar komen weer zo snel als er iemand aan komt of op gaat zitten..

hu
door huub schrooten - Mar 19, 2015 om 11:32
16 Antwoorden / 1 Vragen

Goede morgen.
Ben er even tussen uit geweest, maar heb niet stil gezeten. In de tussentijd hebben wij diverse vergelijkbare meubelzaken bezocht, allen geven aan dat er geen plooien mogen komen, hebben wij een specialist in zake bezocht en hij geeft ook aan dat die plooien niet mogen.
Met alle gegevens van Kassa, de meubelzaken en de specialist hebben wij een advocaat ingeschakeld en samen met hem een brief opgesteld en de brief vorige week naar Stoffels verstuurd. Begin van deze week hebben we een telefoontje van Stoffels gekregen om een afspraak te maken, hij wil de zaak fatsoenlijk oplossen. Zaterdag gaan we naar Stoffels toe en horen we van hem wat zijn voorstel is om de zaak fatsoenlijk op te lossen.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.
m. vr. gr. Huub

zoekster
door zoekster - Mar 19, 2015 om 11:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Goed dat u het er niet bij heeft laten zitten. Ik ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk afloopt. Hopelijk komt Stoffels met een oplossing waar u zich in kunt vinden.

hu
door huub schrooten - Apr 2, 2015 om 22:01
16 Antwoorden / 1 Vragen

Afgelopen week heb ik nog een bericht gestuurd, maar mogelijk is daar iets verkeerd gegaan.
Bij deze mijn verhaal.
Op 21 maart hebben wij bij Stoffels een gesprek gehad met de baas van de service afdeling.
Wij hebben van hem een uitleg gekregen hoe de kussens van ons bankstel waren opgebouwd.
Koudschuim met over de hele oppervlakte binnenvering en afgewerkt met darcron.
Wij kregen te horen dat wij een kwalitatief een heel goed bankstel hadden gekocht.
Volgens zeggen waren de problemen welke wij hadden, bij Stoffels nog nooit aan de orde geweest.
Wij hebben aan die meneer gevraagd of hij dan eens bij ons thuis naar het bankstel zou willen komen kijken, dan kon hij zich zelf overtuigen. Dat was volgens hem niet nodig.
Regelmatig kregen we in het gesprek te horen dat het niet nodig was geweest om Kassa en een advocaat in te schakelen. Als wij het probleem nog een keer bij Stoffels hadden aangekaart, dan had Stoffels ons een voorstel gedaan.
We hebben verder het probleem besproken. Stoffels wil voor ons de kussens ophalen, naar de fabriek brengen, stof opnieuw optrekken en bij ons thuis afleveren. Wij zullen de kussens dan minimaal 5 dagen kwijt zijn.
Dan de plooien in de rugstukken.
De rugstukken zijn opgevuld met polyether SG 30.
Volgens de meneer van Stoffels is er niets te doen aan de plooien in de rugstukken en zullen we daar mee moeten leren leven.
Wij hebben aangegeven dat wij pas tevreden zijn, als wij geen plooien meer zien.
Aan het einde van het gesprek hebben wij aangegeven dat wij het voorstel van Stoffels zullen evalueren en dan aan Stoffels onze standpunt zullen doorgeven.
gr. Huub Schrooten