Zitkussen nieuwe bank voldoet niet
Beste,
Vorige week woensdag kregen wij onze nieuwe lederen hoekbank geleverd van de welbekende Zweedse meubelwinkel. Eerst betalen, dan uitladen. Bij uitladen bleek 2/3 van de spullen niet aanwezig. Na een telefoontje werd mij medegedeeld dat de overige spullen pas snachts waren gearriveerd bij de tansporteur en zodoende niet meer konden worden ingeladen. Na mijn opmerking dat ik dan toch wel die dag geleverd zou kregen was het antwoord negatief. Gelukkig was er op de klantenservice van het betreffende filiaal een dame die met mij meedacht, dus kreeg ik alsnog die dag mijn spullen geleverd. Bij montage bleek dat er een lederen zitkussen met een lakstift bewerkt was om een pen of viltstiftstreep weg te moffelen en daarbij een beschadiging. Direct melding gemaakt. Wordt er gezegd dat er een nieuwe bank waarschijnlijk besteld gaat worden (geen losse kussens leverbaar), waar een lange levertijd op zit, maar wie garandeert mij dat daar niet ook in een dichte verpakking mankementen aan zitten? Ik stelde voor om alleen het zitkussen om te ruilen voor een uit een showroommodel. Moeilijk moeilijk, want dat is geen gebruikelijke gang van zaken. Deze manier van omgang met klanten ook niet, zei ik nog. De jongeman heeft nog wat telefoontjes gepleegd maar moest mij melden dat ik teruggebeld zou worden. Gezien de snelle oplossing eerder die dag ging ik ervan uit snel weer wat te horen. Niet dus..... Donderdag en Vrijdag niets... Weekend. Maandag 28 september besloot ik zelf maar even contact op te nemen. Een vriendelijke dame wist mij te vertellen dat het spijtig was dat ik niet eerder daarover was geinformeerd, maar er is dus een wachtlijst van 32 (!) dagen, voordat ik überhaupt een telefoontje kan verwachten, laat staan dat er een oplossing is. In het slechtste geval als er een nieuwe bank besteld moet worden kan ik daar dus in het nieuwe jaar pas van gaan genieten. Terwijl de oplossing die ik aanbood, omruilen met een zitkussen van een showroommodel, de snelste en simpelste manier is.... Ik laat hun toch ook geen 32 dagen wachten op hun geld? Neeee, de chauffeur kwam EERST met de pinautomaat aan, eerst boter bij de vis. Dat doe ik dus NOOIT meer. Komend weekend maar eens een ritje naar Delft maken om te kijken of persoonlijk een klacht indienen helpt, maar ik vrees het ergste....
Nou is mijn vraag, wat zijn mijn rechten en plichten in deze kwestie? Voordat de termijn verstreken is omdat ik zo lang op hun medewerking moet wachten...... :-(
Vriendelijke groet,
Danny
Het Zweedse bedrijfsmentaliteit. Zou sowieso nimmer bij dit bedrijf een meubel willen aanschaffen, ach het moest natuurlijk goedkoop mogelijk zijn.
Het bedrijf begint op Seats and Sofas te lijken; misschien wel appels met peren te vergelijken.
Zou zeker niet eerst vooraf hebben betaald, eerst bezorgen, dan pas betalen. Dan kon de chauffeur kiezen of delen: mee weer terugnemen of leveren en dan pas betalen. Voet bij stuk houden.
Beste 1953,
uw opmerking "ach het moest natuurlijk goedkoop mogelijk zijn" begrijp ik denk ik verkeerd. Bij mij is namelijk €2400 een smak geld voor een bank. Toevallig beviel na diverse woonboulevards te hebben bezocht dit model ons het beste. En zoals een dame van de klantenservice het zei:"Als kostte de bank €150 , het product moet wel goed zijn!"
vriendelijke groet
U heeft recht op herstel of vervanging van de ondeugdelijke bank binnen een redelijke termijn en zonder al te veel overlast voor u. Als ze niet meewerken om dit waar te maken, dan heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.
Dus zeg maar wat u wilt.
U had overigens op uw strepen moeten staan en dat er eerst moest worden uitgepakt om de zaak te controleren. Ze maken dan echt niet rechtsomkeer. Ze zullen wat mopperig zijn, maar gaan dan overstag.
Ik neem aan dat u het over IKEA heeft?
U kunt uw klacht ook nog zetten op klacht.nl
Maar let op, daar zetten ze 'opgelost' neer als ze gereageerd hebben, vaak lossen ze helemaal niets op. Op de klachtenkompas.nl, waar een bedrijf echt met de billen bloot moet reageren ze helemaal niet. U kunt wel uw klacht daar neerzetten puur om uw klacht kenbaar te maken aan mensen die kijken of er klachten over een bedrijf zijn. Dan zijn kopers gewaarschuwd wat betreft betalen voordat de boel is uitgepakt.
1953 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 02:15: Het Zweedse bedrijfsmentaliteit. Zou sowieso nimmer bij dit bedrijf een meubel willen aanschaffen, ach het moest natuurlijk goedkoop mogelijk zijn.
...
Ach, onze top-expert is nu ook al een kenner van internationale bedrijfsmentaliteiten! Maak ons ook eens wat wijzer 1953 en vertel ons eens wat meer over de Zweedse bedrijfsmentaliteit.
Erdarica, u begrijpt de opmerking van 1953 over de prijs niet verkeerd. De opmerking zelf is verkeerd. Dat zijn wij hier wel gewend van het orakel 1953, maar is voor u nieuw.
Met de reactie(s) van Zoekster kunt u gelukkig wel wat. U hoeft verder geen rekening te houden met hun termijnen, stel ze zelf schriftelijk een termijn om het op te lossen.
Bij Ikea desgewenst montage kopen. De spullen worden dan in huis gebracht en gemonteerd.
Gezien de problemen met de huidige levering van een bank van 2400 euro, lijkt het mij een poging waard om Ikea te vragen - vanwege de fouten - de montage gratis te krijgen.
Voordeel is dan tenminste dat mocht er toch een probleem ontdekt wordt, de monteurs er met hun neus boven op. Dus geen oeverloze nietes-welles discussie.
@ 1953 U zou nooit iets kopen bij Ikea, rijmt niet met uw zogenaamde inzicht in het bedrijf, immers, u koopt die goedkope nooit.
UPDATE
Vanmorgen de wekker gezet om op tijd naar Delft te kunnen gaan.....
Daar aangekomen bij de klantenservice PRIMA geholpen door een medewerkster die daadwerkelijk ook met de klant meedenkt. De wachttijd bedraagt idd 32 dagen, maar mijn klacht had per direct als spoedbehandeling doorgekoppeld moeten worden naar het filiaal. Zij heeft de woonafdeling gebeld en ik kon gelijk naar "boven" komen om het kussen om te ruilen voor een exemplaar uit de showroom (nieuw model, stond hoog tegen de wand geplaatst, geen klanten in gezeten, geen kleurverschil) Ik zal het nog sterker vertellen, ik heb niet eens een bon hoeven laten zien, mijn verhaal voldeed.
Zo kan het dus ook!
Iedereen bedankt voor de constructieve tips!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer