Zo gaat Zilveren kruis Achmea om met zijn vaste klanten.
Ben inmiddels meer dan 30 jaar verzekerd bij Zilveren kruis Achmea.
Ben op de 2e dag van onze vakantie in Egypte getroffen door wondroos aan mijn voet.
Veel ziek en erg hoge koorts, moest op advies van de Nederlandse alarmcentrale per direct naar het lokale ziekenhuis.
Kreeg daar antibiotica kuur, mocht niet meer in de zon en niet meer in het water ( zwembad en zee)
Duikvakantie viel daardoor volledig in het water.
Bij thuiskomst Antibiotica medicijnen gedeclareerd ( 16 euro ) d.m.v. recept kopie van de arts.
Het kassabonnetje van de lokale apotheek was niet bijgeleverd en kon ik dus niet meesturen.
In alle consternatie ook vergeten te vragen.
Een antibiotica kuur in Nederland koste ca. 55 - 75 euro
Zilverenkruis betaald niet uit wegens het ontbreken van dit kassabonnetje. Zijn wel bereid een bos bloemen te sturen als compensatie.
Mogen ze van mij houden.
Er wordt al te veel gefraudeerd met dit soort zaken was de reden.
Te gek voor woorden toch.
Vindt jij dit ook link dit bericht dan zoveel mogelijk door.
Nee ze hebben helemaal gelijk, als je iets declareert overleg je de kassabon.
Dat het maar om 16 euro gaat maakt niks uit.
Hallo rene3d,
Wat een enorm vervelende vakantie-ervaring.
Valt je hele vakantie in het water ipv dat je zelf het water in kan.
Dat neemt niet weg dat je verzekeraar correct handelt.
Dat een kuur hier (veel) meer kost dan in Egypte doet niet ter zake.
Wel zuur dat dat van zo'n kassabonnetje afhangt terwijl je wél een receptkopie hebt.
Enige coulance zou aardiger geweest zijn dat een bosje bloemen (dat ca net zo veel kost), maar e.e.a. zal dan wel niet administratief te verwerken zijn.
Met vr.gr.
Tja, regels zijn regels. Maar heeft u het al bij uw reisverzekering (die u vast had) geprobeerd? Als u daarin ook een zorgdeel hebt afgesloten, kunt u het misschien van hen alsnog terugkrijgen. Mogelijk zijn zij makkelijker hierin.
Je bedoelt vast met dat doorsturen van het bericht reclame voor deze positieve geste van de verzekeraar te maken......of zit ik ernaast? Volgens de voorwaarden mogen ze niet vergoeden, maar willen een 'oude klant'' opvrolijken met een, misschien zelfs nog duurder bloemetje.
Dit soort 'ontevredenheid' is eerder contra productief......tenminste bij mij!
Ik hoop, dat u de geleden materiële schade kunt dragen. Het is natuurlijk jammer, dat uw vakantie zo ontspoort is.....
Wat een gedoe om 16 euro...zoveel kost het denk ik ook om je op twee consumentensites te registreren...
Aanstellerij en Hollandse kneuterigheid!
Hoi Rene, je hebt dit bericht ook op onze Facebookpagina geplaatst. Daar heb ik je gevraagd om je relatienummer in een privébericht. Ik wacht op jouw reactie.
Op dit moment kan ik je niet verder helpen voordat ik je gegevens heb.
Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandeling nemen.
We maken hier geen uitzonderingen op. Jammer dat ons bloemetje je in het verkeerde keelgat schiet.
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn omdat jouw reis is bedorven. Ik hoop dat het inmiddels goed gaat met jouw gezondheid.
Ik zie je privéberichtje tegemoet,
Pauline
klachtenbehandelaar Zilveren Kruis.
@Rene, dit is muggenziften van de bovenste plank want u heeft geen enkel bewijs dat u de medicijnen daadwerkelijk heeft afgehaald. Verder geeft u ook niet aan om welke verzekering het gaat, als dit een zorgverzekering betreft heeft declareren van die 16 euro enkel maar zin om het eigen risico te verlagen. Als die nog niet geheel gebruikt is dan valt vanzelf een rekening van 16 euro op de mat want medicijnen vallen onder het eigen risico.
[quote=zilveren kruis schreef op maandag 3 aug 2015, 17:18]Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandelingnemen.
Pauline verplaats je nu eens in de situatie van TS (waarschijnlijk heel lastig voor je, maar probeer het eens). Wat zou jij doen wanneer jou dit zou overkomen? Jarenlang premie betalen en dan voor een lullig bedrag geen vergoeding krijgen. Ook jij zou toch direct opzeggen?
I.p.v. centjes wel een bosbloemen willen sturen, wat ook nog eens duurder uitvalt.
Pauline besef jij wel dat die klanten jouw salaris mogelijk maken? Wat denk jij wat er gaat gebeuren als steeds meer klanten het gedrag van Zilveren Kruis niet meer accepteren?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier een soort gelijke ervaring met Achmea. Op een claim, van een paar tientjes, kreeg ik maar geen reactie, dit ook niet na aandringen (tot op de dag van vandaag ook nooit gehad).
Jarenlang premie betalen, maar is er 'n keer iets zijn ze blijkbaar niet thuis. Linea recta de verzekering beëindigd en betaal nu ruim 40 procent minder per maand voor vrijwel hetzelfde.
Wil bij deze Achmea nogmaals hartelijk bedanken, voor het niet reageren, anders was ik nu nog geld aan het weggooien..
[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 4 aug 2015, 17:44][quote=zilveren kruis schreef op maandag 3 aug 2015, 17:18]Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandelingnemen.
Pauline verplaats je nu eens in de situatie van TS (waarschijnlijk heel lastig voor je, maar probeer het eens). Wat zou jij doen wanneer jou dit zou overkomen? Jarenlang premie betalen en dan voor een lullig bedrag geen vergoeding krijgen. Ook jij zou toch direct opzeggen?
I.p.v. centjes wel een bosbloemen willen sturen, wat ook nog eens duurder uitvalt.
Pauline besef jij wel dat die klanten jouw salaris mogelijk maken? Wat denk jij wat er gaat gebeuren als steeds meer klanten het gedrag van Zilveren Kruis niet meer accepteren?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier een soort gelijke ervaring met Achmea. Op een claim, van een paar tientjes, kreeg ik maar geen reactie, dit ook niet na aandringen (tot op de dag van vandaag ook nooit gehad).
Jarenlang premie betalen, maar is er 'n keer iets zijn ze blijkbaar niet thuis. Linea recta de verzekering beëindigd en betaal nu ruim 40 procent minder per maand voor vrijwel hetzelfde.
Wil bij deze Achmea nogmaals hartelijk bedanken, voor het niet reageren, anders was ik nu nog geld aan het weggooien..
Voor ik iets zou declareren zou ik informeren wat er nodig is om te kunnen declareren (algemene voorwaarden). Indien ik niet aan deze voorwaarden zou kunnen voldoen en zeker als het maar om een klein bedrag zou gaan zou ik het niet eens in mn hoofd halen om te declareren.
Er wordt al teveel gesjoemeld met onjuiste declaraties en zogenaamde gestolen goederen tijdens een vakantie en dit allemaal ten koste van hogere premies voor mensen die wel eerlijk zijn. Het is maar goed dat er duidelijke regels / voorwaarden zijn om oplichting te voorkomen.
Volgens het topic dat de Ts ook geopend heeft op het Radarforum heeft hij het ORIGINELE recept naar het Zilveren Kruis gestuurd. Hier moet men dat inleveren bij de apotheek en dat zal in Egypte ook wel het geval zijn. Kan mij zo voorstellen dat het ZK zich afvraagt of er wel medicijnen geleverd zijn.
Maar dat doet er verder niet zo toe. Als men wilt claimen, moet men in ieder geval betalingsbewijzen overleggen.
@getty
Men moet medische kosten eerst bij de eigen zorgverzekeraar claimen, voordat men eventueel een beroep kan doen op de reisverzekering.
@akkerdistel
Wat zijn dat nu voor argumenten? Iedereen betaalt premie en die wordt helemaal torenhoog als er zo maar zonder bon op verzoek wordt vergoed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer