re
door rene3d Aug 3, 2015 om 15:14
Garantie & verzekeringen

Zo gaat Zilveren kruis Achmea om met zijn vaste klanten.

Ben inmiddels meer dan 30 jaar verzekerd bij Zilveren kruis Achmea.
Ben op de 2e dag van onze vakantie in Egypte getroffen door wondroos aan mijn voet.
Veel ziek en erg hoge koorts, moest op advies van de Nederlandse alarmcentrale per direct naar het lokale ziekenhuis.
Kreeg daar antibiotica kuur, mocht niet meer in de zon en niet meer in het water ( zwembad en zee)
Duikvakantie viel daardoor volledig in het water.

Bij thuiskomst Antibiotica medicijnen gedeclareerd ( 16 euro ) d.m.v. recept kopie van de arts.
Het kassabonnetje van de lokale apotheek was niet bijgeleverd en kon ik dus niet meesturen.
In alle consternatie ook vergeten te vragen.

Een antibiotica kuur in Nederland koste ca. 55 - 75 euro

Zilverenkruis betaald niet uit wegens het ontbreken van dit kassabonnetje. Zijn wel bereid een bos bloemen te sturen als compensatie.
Mogen ze van mij houden.

Er wordt al te veel gefraudeerd met dit soort zaken was de reden.

Te gek voor woorden toch.

Vindt jij dit ook link dit bericht dan zoveel mogelijk door.

3797 12 Rapporteer

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Aug 3, 2015 om 15:26
57 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ze hebben helemaal gelijk, als je iets declareert overleg je de kassabon.
Dat het maar om 16 euro gaat maakt niks uit.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2015 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rene3d,

Wat een enorm vervelende vakantie-ervaring.
Valt je hele vakantie in het water ipv dat je zelf het water in kan.
Dat neemt niet weg dat je verzekeraar correct handelt.
Dat een kuur hier (veel) meer kost dan in Egypte doet niet ter zake.
Wel zuur dat dat van zo'n kassabonnetje afhangt terwijl je wél een receptkopie hebt.
Enige coulance zou aardiger geweest zijn dat een bosje bloemen (dat ca net zo veel kost), maar e.e.a. zal dan wel niet administratief te verwerken zijn.

Met vr.gr.

getty
door getty - Aug 3, 2015 om 15:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, regels zijn regels. Maar heeft u het al bij uw reisverzekering (die u vast had) geprobeerd? Als u daarin ook een zorgdeel hebt afgesloten, kunt u het misschien van hen alsnog terugkrijgen. Mogelijk zijn zij makkelijker hierin.

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2015 om 16:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je bedoelt vast met dat doorsturen van het bericht reclame voor deze positieve geste van de verzekeraar te maken......of zit ik ernaast? Volgens de voorwaarden mogen ze niet vergoeden, maar willen een 'oude klant'' opvrolijken met een, misschien zelfs nog duurder bloemetje.

Dit soort 'ontevredenheid' is eerder contra productief......tenminste bij mij!

Ik hoop, dat u de geleden materiële schade kunt dragen. Het is natuurlijk jammer, dat uw vakantie zo ontspoort is.....

ro
door robertel - Aug 3, 2015 om 16:43
58 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een gedoe om 16 euro...zoveel kost het denk ik ook om je op twee consumentensites te registreren...
Aanstellerij en Hollandse kneuterigheid!

zilveren kruis
door zilveren kruis - Aug 3, 2015 om 17:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rene, je hebt dit bericht ook op onze Facebookpagina geplaatst. Daar heb ik je gevraagd om je relatienummer in een privébericht. Ik wacht op jouw reactie.
Op dit moment kan ik je niet verder helpen voordat ik je gegevens heb.

Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandeling nemen.
We maken hier geen uitzonderingen op. Jammer dat ons bloemetje je in het verkeerde keelgat schiet.
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn omdat jouw reis is bedorven. Ik hoop dat het inmiddels goed gaat met jouw gezondheid.

Ik zie je privéberichtje tegemoet,
Pauline
klachtenbehandelaar Zilveren Kruis.

ro
door ron530 - Aug 3, 2015 om 17:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Rene, dit is muggenziften van de bovenste plank want u heeft geen enkel bewijs dat u de medicijnen daadwerkelijk heeft afgehaald. Verder geeft u ook niet aan om welke verzekering het gaat, als dit een zorgverzekering betreft heeft declareren van die 16 euro enkel maar zin om het eigen risico te verlagen. Als die nog niet geheel gebruikt is dan valt vanzelf een rekening van 16 euro op de mat want medicijnen vallen onder het eigen risico.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 4, 2015 om 17:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zilveren kruis schreef op maandag 3 aug 2015, 17:18]Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandelingnemen.

Pauline verplaats je nu eens in de situatie van TS (waarschijnlijk heel lastig voor je, maar probeer het eens). Wat zou jij doen wanneer jou dit zou overkomen? Jarenlang premie betalen en dan voor een lullig bedrag geen vergoeding krijgen. Ook jij zou toch direct opzeggen?
I.p.v. centjes wel een bosbloemen willen sturen, wat ook nog eens duurder uitvalt.

Pauline besef jij wel dat die klanten jouw salaris mogelijk maken? Wat denk jij wat er gaat gebeuren als steeds meer klanten het gedrag van Zilveren Kruis niet meer accepteren?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier een soort gelijke ervaring met Achmea. Op een claim, van een paar tientjes, kreeg ik maar geen reactie, dit ook niet na aandringen (tot op de dag van vandaag ook nooit gehad).
Jarenlang premie betalen, maar is er 'n keer iets zijn ze blijkbaar niet thuis. Linea recta de verzekering beëindigd en betaal nu ruim 40 procent minder per maand voor vrijwel hetzelfde.

Wil bij deze Achmea nogmaals hartelijk bedanken, voor het niet reageren, anders was ik nu nog geld aan het weggooien..

Gr
door Grunn1 - Aug 4, 2015 om 19:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 4 aug 2015, 17:44][quote=zilveren kruis schreef op maandag 3 aug 2015, 17:18]Volgens onze voorwaarden moet er een kassabon + recept zijn voordat we de nota in behandelingnemen.

Pauline verplaats je nu eens in de situatie van TS (waarschijnlijk heel lastig voor je, maar probeer het eens). Wat zou jij doen wanneer jou dit zou overkomen? Jarenlang premie betalen en dan voor een lullig bedrag geen vergoeding krijgen. Ook jij zou toch direct opzeggen?
I.p.v. centjes wel een bosbloemen willen sturen, wat ook nog eens duurder uitvalt.

Pauline besef jij wel dat die klanten jouw salaris mogelijk maken? Wat denk jij wat er gaat gebeuren als steeds meer klanten het gedrag van Zilveren Kruis niet meer accepteren?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier een soort gelijke ervaring met Achmea. Op een claim, van een paar tientjes, kreeg ik maar geen reactie, dit ook niet na aandringen (tot op de dag van vandaag ook nooit gehad).
Jarenlang premie betalen, maar is er 'n keer iets zijn ze blijkbaar niet thuis. Linea recta de verzekering beëindigd en betaal nu ruim 40 procent minder per maand voor vrijwel hetzelfde.

Wil bij deze Achmea nogmaals hartelijk bedanken, voor het niet reageren, anders was ik nu nog geld aan het weggooien..

Voor ik iets zou declareren zou ik informeren wat er nodig is om te kunnen declareren (algemene voorwaarden). Indien ik niet aan deze voorwaarden zou kunnen voldoen en zeker als het maar om een klein bedrag zou gaan zou ik het niet eens in mn hoofd halen om te declareren.
Er wordt al teveel gesjoemeld met onjuiste declaraties en zogenaamde gestolen goederen tijdens een vakantie en dit allemaal ten koste van hogere premies voor mensen die wel eerlijk zijn. Het is maar goed dat er duidelijke regels / voorwaarden zijn om oplichting te voorkomen.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens het topic dat de Ts ook geopend heeft op het Radarforum heeft hij het ORIGINELE recept naar het Zilveren Kruis gestuurd. Hier moet men dat inleveren bij de apotheek en dat zal in Egypte ook wel het geval zijn. Kan mij zo voorstellen dat het ZK zich afvraagt of er wel medicijnen geleverd zijn.

Maar dat doet er verder niet zo toe. Als men wilt claimen, moet men in ieder geval betalingsbewijzen overleggen.

@getty

Men moet medische kosten eerst bij de eigen zorgverzekeraar claimen, voordat men eventueel een beroep kan doen op de reisverzekering.

@akkerdistel

Wat zijn dat nu voor argumenten? Iedereen betaalt premie en die wordt helemaal torenhoog als er zo maar zonder bon op verzoek wordt vergoed.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 4, 2015 om 23:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het in de voorwaarden staat dan kan u die beter van te voren inzien voordat op reis gaat, ik weet zeker dat u dat nu ook gaat doen.

wi
door wimmers - Aug 6, 2015 om 00:01
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedenavond

Wat ik me afvraag ,ze hebben het over frauderen van de klanten zouden ze ook zo reageren als artsen dubbele declaraties indienen ,want daar gaat volgens mij veel meer geld in om.

Christel