em
door emma33 May 14, 2015 om 10:47
Vakantie & reizen

Arke maakt fout, moet ik dan betalen?

Ik heb telefonisch een reis geboekt bij Arke. Nu 5 dagen voor vertrek kom ik erachter dat zij i.p.v. een enkele reis heen, een enkele reis terug hebben geboekt. Arke zegt nu dat het mijn schuld is dat ik het ticket niet goed gelezen heb. Omboekkosten komen nu voor mijn rekening en de oorspronkelijke aanbieding is niet meer van toepassing.
De reis kost nu meer dan het dubbele. Dit zou toch niet mogen. Zij hebben toch een foute boeking gemaa

776 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - May 14, 2015 om 12:03
7209 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo Emma33,
Ja zij hebben die fout gemaakt zoals ik het lees maar bewijs is er na telefonisch verkeer niet
Vr. Gr.

ma
door mantelzorger52 - May 14, 2015 om 12:11
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat is er moeilijk aan een ticket lezen?

tenormin
door tenormin - May 14, 2015 om 12:25
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=mantelzorger52 schreef op donderdag 14 mei 2015, 12:11]Wat is er moeilijk aan een ticket lezen?

De TS heeft geen moeite met een ticket lezen; die heeft moeite met het feit dat hij/zij alleen maar terug zou kunnen. Wat normaliter niet de bedoeling is, men wil ook eerst heen en dan terug. (Niet in alle gevallen) maar in dit geval.

@emma33, je hebt inderdaad een probleem als je zaken telefonisch afhandelt, geen bewijs. En zelfs met een bewijs, ook dan is om boeken nog moeilijk. Helaas vette pech voor je.

ro
door ron530 - May 14, 2015 om 14:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Wanneer heeft u het ticket ontvangen is dat direct na de boeking geweest of pas 5 dagen voor vertrek?

sw
door swat1500 - May 15, 2015 om 11:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt mij dat u na uw telefonische boeking een bevestiging moet hebben gekregen per post of email. Wat stond daarop?
Kennelijk had u het ticket ook al enige tijd eerder ontvangen. U heeft toen niet gecontroleerd of alles daar juist op stond?
U kunt niet blindelings vertrouwen dat alles goed gaat. Eigen controle is noodzakelijk. Kennelijk is de termijn dat een en ander kostenloos kon worden gewijzigd voorbij.
In deze tijden van prijsvechters is het niet ongebruikelijk meer om met maatschappij A naar een locatie te vliegen en vervolgens met maatschappij B terug te keren. De kans op fouten wordt dan wel groter.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2015 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo emma33,

Tja, dat is dus zonde geld.
Telefonisch boeken en dan niet zelf controleren of de doorgegeven gegevens wel goed verwerkt zijn na het ontvangen van het ticket.....
Toon maar eens aan dat de fout bij het reisbureau ligt. Dat lukt je dus niet.
Denk dat je je verlies maar moet nemen.
Toch een goede reis toegewenst.

Met vr.gr.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:06
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik vermoed dat hierover vast wat te vinden is in de algemene voorwaarden, zoals dat bij een fout de consument zijn geld terug krijgt of iets dergelijks. Ik zou de algemene voorwaarden dus even checken als ik jou was!

di
door digioma - May 20, 2015 om 10:22
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

Denk dat vraagstelster al vertrokken is... maar wie weet bij terugkomst?

em
door emma33 - May 20, 2015 om 11:11
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een (flauwe) reactie op een door mij gezonden email aan Arke ontvangen. Er staat in "wat vervelend voor u dat er een foute boeking is gedaan". Verder wordt ik geadviseerd telefonisch contact op te nemen met een 06-nummer. Aan het feit dat ik in de email vermeld heb dat ik (met wachten mee) 2 uur geprobeerd heb om tot een oplossing te komen wordt gewoon voorbij gegaan.
Nee, mantelzorger52 het is niet moeilijk om een ticket te lezen, maar normaal gesproken staat er op een ticket eerst de vertrekplaats vermeld. Op mijn ticket stond Amsterdam VANUIT Kefalonia. Ik ga de algemene voorwaarden er nog eens op na lezen, bedankt voor de tip julesvermiere. Ik ben echter bang dat ik mijn geld kwijt ben.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer