Verkeerde te naamstelling bij boeking D reizen
Telefonisch ben ik door D reizen benaderd omdat de elektronische boeking naar Barcelona niet goed ging. Daarbij moest ik mondeling alle gegevens doorgeven waaronder de naam van mijn dochter. toen ik de boekingsbevestiging ontving was haar naam verkeerd, dat heb ik dezelfde dag gemeld. Nu moet ik voor de goede te naamstelling € 105 betalen, terwijl het de fout van D reizen is. dat vind ik onredelijk. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring hebben met D reizen? En hoe is dat opgelost?
Tja, dat is moeilijk te 'bewijzen'. Over de telefoon de naam gespeld met de Arthur, Victor, en noem maar op. Is er misschien een voice log op te vragen? Anders ben ik bang dat u dit bedrag moet betalen, niet alleen bij D-reizen maar bij veel reisorganisaties. Ook bij internetboekingen vergeten mensen vaak de "echte" naam omdat hij Joost heet, terwijl in het paspoort Joseph of Johannes staat. De volledige naam in het paspoort moet, goed gespeld, doorgegeven worden, anders is het meestal kassa voor.....
Beste astridyvonne,
eenmaal heb ik zelf de fout gemaakt om niet de naam uit het paspoort door te geven maar de roepnaam. Om dat te veranderen is destijds aan D-Reizen ook een dergelijk bedrag betaald (het was wel duidelijk mijn eigen schuld).
In uw geval zal het lastig te bewijzen zijn bij wie de fout ligt.
Wellicht kunt u als u contact opneemt met D-Reizen en uw kant van het verhaal vertelt tot een compromis komen.
[quote=tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 23:34]Tja, dat is moeilijk te 'bewijzen'. Over de telefoon de naam gespeld met de Arthur, Victor, en noem maar op. Is er misschien een voice log op te vragen? Anders ben ik bang dat u dit bedrag moet betalen, niet alleen bij D-reizen maar bij veel reisorganisaties. Ook bij internetboekingen vergeten mensen vaak de "echte" naam omdat hij Joost heet, terwijl in het paspoort Joseph of Johannes staat. De volledige naam in het paspoort moet, goed gespeld, doorgegeven worden, anders is het meestal kassa voor.....
De naam is goed door gegeven, het blijkt dat ook mijn adres er niet goed opstaat. Het vervelende is dat ik via internet de reis heb geboekt dus alles geschreven alleen kon D reizen de tweede reiziger niet te voorschijn halen daarom heeft D reizen telefonisch de gegevens gevraagd. Normaal krijg je een bevestiging en kan je controleren of alles juist is dat is ook niet gebeurd.
Beste mensen,
Wil even doorgeven dat D reizen het gesprek hebben afgedraaid, daardoor heb ik de ticket gratis met een goede naam gekregen.
Heeft bij elkaar een week geduurd maar het is netjes geregeld.
allen bedankt voor de suggesties en antwoorden
Beste astridyvonne,
fijn om te horen dat het toch nog goed gekomen is.
Dank u wel voor het terugkoppelen en alvast een fijne reis/vakantie toegewenst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer