De Postcodeloterij stuurt mij een cadeaukaart voor € 12,50 over de post. Hiermee kan je duurzame voedingsproducten bij AH aanschaffen. Wel eerst activeren via de site van de loterij. Hier vragen ze naast je naam en adres ook je bankrekening. Dat vind ik niet ok. Ik heb de loterij gevraagd waarom dat was. Hun antwoord luidde dat ze daarmee kunnen checken of ik ook aan de loterij meedoe.
Iedereen wordt gewaarschuwd niet onnodig je bankrekening te verstrekken. De postcodeloterij loterij zou hier moeten volstaan met je naam en adres, vind ik.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik net de kaart in de bus kreeg. Ze vermelden er wel bij: de gegevens die u invult worden gebruikt om u te identificeren als deelnemer van de Postcode Loterij. Uw gegevens worden niet gedeeld met Albert Heijn en Unilever. En daar moeten we dan dus maar van uitgaan. Of dit nu inderdaad zo noodzakelijk is ..... De info lees je hier (mocht je dat nog niet gedaan hebben) Een cadeautje van € 12,50 is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen, toch?
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 15:18]Maar als alleen deelnemers die kaart toegestuurd krijgen, waarom dan nog een keer je bankrekening nummer vermelden?
Misschien om te voorkomen dat als TS de kaart weggooit iemand anders die kan activeren. ;-) (Dus overdreven gedoe!)
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 15:18]Maar als alleen deelnemers die kaart toegestuurd krijgen, waarom dan nog een keer je bankrekening nummer vermelden?
Om zeker te weten dat ze de aangekochte artikelen aan de juiste persoon koppelen.
Dat lijkt me toch wel ver gezocht. Je kan een geregistreerde kaart natuurlijk ook aan iemand anders geven die er dan boodschappen mee doet. En als je contant betaalt en/of geen bonuskaart gebruikt is er al helemaal geen sprake van 'koppeling'. (Of begrijp ik je nu verkeerd?)
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 15:29]@diumenge,
Dat lijkt me toch wel ver gezocht. Je kan een geregistreerde kaart natuurlijk ook aan iemand anders geven die er dan boodschappen mee doet. En als je contant betaalt en/of geen bonuskaart gebruikt is er al helemaal geen sprake van 'koppeling'. (Of begrijp ik je nu verkeerd?) Je hebt toch, neem ik aan, die kaart nodig om het tegoed te besteden? Voilà, geen bonuskaart of bankpas nodig om je aankopen aan je persoon te koppelen. Uiteraard worden de aankopen van iemand anders aan je gekoppeld als je de kaart weggeeft, maar wie doet nu die moeite om vervolgens de kaart, en dus € 12,50, weg te geven?
.....Je hebt toch, neem ik aan, die kaart nodig om het tegoed te besteden? Voilà, geen bonuskaart of bankpas nodig om je aankopen aan je persoon te koppelen......
Maar als je meespeelt met de poscode loterij hebben ze je bankgegevens toch al. Dus om er zeker van te zijn dat jij de kaart activeert kunnen ze dit vergelijken. Of zie ik dat verkeerd ?
- Dit komt omdat PostNL niet echt een betrouwbaar bedrijf is. - Het advies om niet ook jouw bonuskaart te gebruiken. - Sowieso contact afrekenen, dit geldt eigenlijk altijd. - Dit scripts die ze uitvoeren op de genoemde webpagina is een stuk privacy gevoeliger dan het invullen van de genoemde gegevens.
Dan moet het leukste nog komen, de discussie aan de kassa/servicebalie, dat de wel aangegeven artikelen, toch net niet binnen de actie vallen.
.....Dan moet het leukste nog komen, de discussie aan de kassa/servicebalie, dat de wel aangegeven artikelen, toch net niet binnen de actie vallen....... Spreek je uit ervaring? ;-)
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 16:03]@lekkerisdat,
.....Dan moet het leukste nog komen, de discussie aan de kassa/servicebalie, dat de wel aangegeven artikelen, toch net niet binnen de actie vallen....... Spreek je uit ervaring? ;-)
Ik helaas wel. Ik had de brief met de logo's die meededen aan de actie meegenomen. Heel specifiek dus uitgezocht en alle artikelen die ik had vielen onder de logo's die meededen. Blijkbaar herkende de kassa een aantal producten niet, dus ik heb ook een discussie moeten voeren en ze de brief met de logo's laten zien. Ja maar mevrouw wij krijgen dit ook maar in de maag gesplitst.... ik kan er niets aan doen. Na veel gedoe, artikelen meegekregen, maar de kassières waren er niet blij mee.
Die 12,50 mogen ze houden; moet ik eerst een eind met de auto en m'n eigen supermarkt is veel goedkoper. Bovendien is bekend dat er dan ook meerdere impulsaankopen worden gedaan, zodat die 12,50 al lang weer wordt terugverdiend door AH. Jammer dat de nieuwe agenda 2015 geen ringband meer heeft; kon je zo lekker omgeslagen laten liggen. Die is nog wel de moeite waard wanneer je op tijd de voordeelstrookjes eruit haalt. Wij spelen met één lot mee.
Ik wil even reageren op het commentaar van lekkerisdat ,wat heeft post.nl er nu weer mee te maken,de brieven die bezorgt zijn staan op naam van de bewoners/leden van de postcode loterij.
Allemaal bekroonde antwoorden en mee eens. Hoor niemand die een oplossing heeft deze waanzin te stoppen. En de overheid is niet de oplossing .Daar loopt men 10 jaar achter de werkelijkheid aan.
Het gaat over onbewuste emoties. Waarom stuurt en poogt de postcodeloterij van alles ,elke week weer, mailings/en op v? Niet voor de goede doelen , maar vanwege dat het de bedenkers en de makers en fantastische boterham oplevert en slim als het is ook met daadwerkelijke giften..
Je moet altijd de deur uit als je een kleine prijs wint, of het nu ijs is of een bloemetje of deze kaart voor boodschappen. Het lijkt wel of ze denken dat je niets beters te doen hebt. Heb liever een geldprijs.
Indien u meedoet (lees: kaart activeert) dan geeft u toestemming aan de 'Goede Doelen Loterijen' (bestaande uit de Postcodeloterij, VriendenLoterij en de BankGiro Loterij) om het :
"Bij het gebruik van de websites en/of de diensten van de Goede Doelen Loterijen kunnen uw persoonsgegevens (al dan niet door derden ingeschakeld door de Goede Doelen Loterijen) worden verwerkt."
Om te beginnen met het woordje 'kunnen'. Dat is om de suggestie te wekken dat dit niet altijd gebeurt. Ik ben er van overtuigd dat dit ALTIJD gebeurt.
Dan 'al dan niet door derden ingeschakeld door de Goede Doelen Loterijen': m.a.w. uw persoonsgegevens worden gebruikt door elke instantie/bedrijf enz. die ingeschakeld wordt door de 'Goede Doelen Loterijen'.
"Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de hieronder genoemde doeleinden. De Goede Doelen Loterijen kunnen gebruik maken van de diensten van derden die als bewerker in hun opdracht uw persoonsgegevens kunnen verwerken. Indien u ingaat op een gezamenlijke actie van de Goede Doelen Loterijen en een partner van de Goede Doelen Loterijen kunnen wij uw persoonsgegevens, die bij deelname aan de actie worden verwerkt, doorgeven aan deze partner."
U verkoopt dus alle gegevens die u (alsnog) doorgeeft voor € 12,50. En eigenlijk nog minder, namelijk voor dat bedrag waarvoor die artikelen worden ingekocht.
Waarom zend de Postcodeloterij niet gewoon een tegoedbon voor die artikelen? De reden die de Postcodeloterij geeft (die zogenaamde 'controle') is dus gewoon klinkklare onzin. Een grove leugen!
Het komt er, kort gezegd, op neer, dat zij nog geen toestemming van u hebben om uw persoonsgegevens met anderen te delen.
En om hier om een reactie te vragen van de Postcodeloterij of van AH heeft totaal geen zin. Zij hopen dat dit onderwerp/topic in de vergetelheid raakt en dat iedereen hier intrapt.
Enig idee wat persoonsgegevens en verdere gegevens (koopgegevens enz. enz.) waard zijn......?
Altijd eerst de 'kleine lettertjes' lezen, vaak verstopt in een 'Privacy Statement'.
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 8 nov 2014, 16:03]Spreek je uit ervaring? ;-) Nog niet, ik twijfel nog of ik zal deelnemen aan deze actie. Normaal gesproken, mijn ervaring, gaat dat namelijk wel zo met bonusaanbiedingen bij AH.
[quote=getty schreef op zaterdag 8 nov 2014, 16:07]Ik helaas wel. Ik had de brief met de logo's die meededen aan de actie meegenomen. Heel specifiek dus uitgezocht en alle artikelen die ik had vielen onder de logo's die meededen. Blijkbaar herkende de kassa een aantal producten niet, dus ik heb ook een discussie moeten voeren en ze de brief met de logo's laten zien. Ja maar mevrouw wij krijgen dit ook maar in de maag gesplitst.... ik kan er niets aan doen. Na veel gedoe, artikelen meegekregen, maar de kassières waren er niet blij mee.
Daar is de eerste reactie al met dit probleem (bedankt voor het delen). Precies zoals ik dacht.
[quote=wimmers schreef op zaterdag 8 nov 2014, 18:53]wat heeft post.nl er nu weer mee te maken, de brieven die bezorgt zijn staan op naam Wat als ze die brieven nu eens niet netjes bezorgen? (mijn opmerking, over PostNL sluit dus aan op TS)
En dan nog het volgende; [quote=costnix schreef op zaterdag 8 nov 2014, 23:18]De reacties van @lekkerisdat moe u niet serieus nemen. Da doe ik ook niet. Dat is uiteraard uw goed recht (uiteraard zeer onverstandig), maar wie heeft er in dit ^ geval wel weer gelijk? Inderdaad, heel goed, nu nog hardop durven zeggen ;-).
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid. De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons. maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.