Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
@niekka, kan nergens het beloofde "wasbordjes effect" belovende adres van Maxman vinden maar als als u, zoals @ swat1500 al schrijft, niets besteld heeft dan hoeft u niets te doen. Maar wel even zeker weten hé, anderen in huis, "stoute kinderen" o.i.d. (grapje). Zou ze voor de zekerheid ook niet gebruiken, noch terugsturen. Gewoon negeren dus. En, wat dan wel zal volgen, incassobureau: u heeft niets besteld dus wie eist bewijst. Geen zorgen over maken verder.
Het incassobureau Alektum zit er weer eens achter. Maxman zit zogenaamd in Letland. Echt een giller, het internet staat vol met spookfacturen. En niet misselijk ook, 195 euro vragen ze voor die troep. Het schiet zeker niet op met die kleine bedragen. Ik zou helemaal niet reageren als ik u was.
Als u niets heeft besteld, dan is het onverschuldigd aan u toegezonden, dan kunt het pakketje behouden zonder retournering aan afzender. Onverschuldigd is dat u niets voor hoeft of moet betalen aan afzender.
[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 23:25]Het incassobureau Alektum zit er weer eens achter. Maxman zit zogenaamd in Letland. Echt een giller, het internet staat vol met spookfacturen. En niet misselijk ook, 195 euro vragen ze voor die troep. Het schiet zeker niet op met die kleine bedragen. Ik zou helemaal niet reageren als ik u was.
Wie eist, die bewijst! Vordering maar voorleggen aan de kantonrechter, zover zal Maxman niet gaan, daar dan de vordering van de tafel wordt geveegd door de kantonrechter.
Even voor alle zekerheid: op het internet staan berichten dat men zal proberen om u formulieren te laten ondertekenen om een creditnota te kunnen maken. NIET DOEN!
U heeft niets besteld, u bent dan ook niets verplicht. U bent al helemaal niet verplicht om de goederen te retourneren en zeker niet om wat voor document dan ook te ondertekenen.
Het beste in dit geval is de boel compleet te negeren en zeker GEEN contact op te nemen met Maxman. Dat is namelijk precies waar ze op uit zijn! Ze hopen uiteraard allereerst dat je zo dom bent om gewoon maar te betalen, maar ze weten daar ook heus wel dat de meesten dat niet zullen doen.
Dan hopen ze erop dat mensen zo eerlijk zijn dat ze even contact opnemen om de "fout" te herstellen. Op dat moment gaat de complete doos van Pandora open: u krijgt te horen dat u de spullen moet terugsturen op uw eigen kosten. Tevens moet u dan een of ander formulier ondertekenen, zodat men een creditnota kan maken.
Beide eisen zijn complete kul: u bent helemaal niet verplicht iets terug te sturen en voor de kosten van een retourzending staat de leverancier. Een creditnota kan iedere verkoper zonder enig probleem aanmaken, zonder dat u daarvoor moet tekenen.
Echter, op het moment dat u een getekend formulier terugstuurt, beschikken zij over uw handtekening. Het zou niet de eerste keer zijn dat juist die handtekening misbruikt wordt om een vals bestellingsformulier in elkaar te fabrieken, waarmee u vervolgens vast lijkt te zitten aan een abonnement. En dan ben je heel ver van huis.
Dus: geen contact opnemen, niets terugsturen. Je krijgt vanzelf bericht van een incassobureau. Ook daar geldt: niets ondertekenen, niets teruggeven. Als ze iets van je willen, dan dagen ze je maar voor de rechter. Zowel Maxman als Alektum lijken inmiddels een aardige Verder kan en mag een incassobureau namelijk helemaal niets; ze hebben precies dezelfde rechten als jij en ik. Kijk niet vreemd als ze beginnen te dreigen met politie-onderzoeken en wat al niet meer. Laat je niet intimideren, gewoon negeren en niet op reageren.
Dit soort praktijken zijn gebaseerd op het creëren van angst bij de ontvanger. Jij hebt niets fout gedaan, ze kunnen je niets maken en dat weten ze zelf ook maar al te goed. Zolang jij nergens aan meewerkt, overkomt je niets. Naar de rechter gaan ze niet, want ze weten maar al te goed dat ze nogal louche praktijken beoefenen!
Zoals anderen ook schrijven: niet reageren en uiteraard niet terug sturen, als u zelf (of een van uw naasten) niets besteld heeft.
Maar als antwoord op uw vraag: Aliaz Cooperation SIA, Krisjana Valdemara Iela 21-10, LV-1010 Riga, Letland. Dit is een postadres en daar staan overigens nog een dikke 50 bedrijfjes geregistreerd. De registratie van dit clubje is sinds 2013.
Maxman en ook Dentasmile zijn van voornoemd louche 'bedrijfje': Aliaz Cooperation SIA. Het stikt van de klachten over dat clubje en die namen.
En om aan te geven hoe je bedonderd wordt door dat malafide clubje, kijk eens op de site van (onderaan). Daar wordt gesproken over een bepaalde tandarts uit Amerika, ene 'Dr. Joseph Suvenski'. Die naam is totaal niet te vinden op internet, niet anders dan verbonden aan dat louche bedrijfje. Dus gewoon een verzonnen naam. En heeft u wel eens een tandarts gezien die met een stethoscoop rond loopt......?
En zo wordt je compleet voor de gek gehouden door die club van Aliaz en consorten.
Maar er zijn niet alleen vele klachten over Maxman e.d., maar ook over het incassobureautje , waar u waarschijnlijk mee te maken krijgt. Wel een klein voordeel: Alektum is aangesloten bij de overkoepelende branchevereniging .
Wij hebben het zelfde meegemaakt. gratis proefpakketje aangevraagd, alleen werd naam en adres gevraagd en verder geen voorwaarden. 4 weken later werden de pillen bezorgd met 100 euro kosten. week later nog een zelfde pakketje met weer een rekening van 100 euro. we wilde het retour sturen maar hier kwamen kosten bij van 17 euro ipv sturen naar letland. op mails werd niet gereageerd. toen kregen we van alektum dreigbrieven om te betalen. naar een aantal keer telefonisch contact niets meer gehoord. nu een half jaar later krijgen we 2 rekeningen van een incassobureau Incassopartners. Om even 2x 183 euro te betalen. Ik word hier niet goed van en ik weet nu ook echt niet meer wat ik moet doen.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.