rj
door rjwschouten Aug 31, 2014 om 14:03
Winkels & webshops

Misleiding

Vorige week zaterdag bij een AH filiaal de volgende situatie: er staan twee bakken in de winkel, met daarbij de opdruk 2e gratis. Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week. Staat nergens vermeld. Klacht in gediend bij AH, krijg ik de volgende reactie:
Wij vinden het vervelend om te lezen dat er in AH De Bongerd verwarring is ontstaan over een aanbieding doordat de prijskaartjes van de week erop al waren geplaatst.
Uw melding hierover hebben wij geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling om dit soort situaties in de toekomst te kunnen voorkomen.
Zoals mijn collega echter telefonisch aangaf conformeren wij ons in dit soort situaties aan het besluit van de manager.
Onze excuses voor het ongemak.

Ik vraag me af of dit zo maar kan en welke actie(s) ik verder kan ondernemen.

1426 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2014 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

In het vervolg naar een andere winkel gaan.

zwemmer
door zwemmer - Aug 31, 2014 om 14:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Vergeef het ze. Daar zal iemand niet helemaal helder geweest zijn. Maar eigenlijk had de manager wat coulanter kunnen reageren. Zo'n type was het echter niet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 31, 2014 om 14:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

"Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week."
Is toch netjes, zie het probleem niet.

Overigens zo vaak kom je dus niet bij de AH, dan zou je weten dat aanbiedingen vrijwel altijd op zijn op zaterdag (en zondag) ('s maandags 's morgens ligt het product er dan gewoon weer). En ze de aanbiedingen voor de volgende week klaar zetten (als zo'n rek nog helemaal gevuld is, moet er 'n lampje gaan branden).

Als er nu artikelen in de bakken liggen, die buiten de aanbiedingen vallen, dan heb je recht tot klagen(dit heb ik regelmatig). Nu vind ik het iets met slakken en zout.

hutch
door hutch - Aug 31, 2014 om 14:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dit is inderdaad (een mildere vorm) van misleiding.

Als er niet expliciet stond aangeven dat deze aanbieding pas volgende week ingaat, had AH u dat 2e artikel niet mogen berekenen, indien u deze had willen hebben.

Maar AH heeft vaker vreemde zaken. Een leuke was de komkommer, die in de aanbieding was. Er lagen m.i. een soort augurken i.p.v. komkommers. Zulke kleine komkommers had ik nog nooit gezien. En het 'vreemde' was, dat de komkommers ná de aanbieding plotseling een normale grootte hadden..... uiteraard voor een aangepaste prijs.

En zo heeft AH telkens weer van die 'rare' zaken, of dit nu is zoals TS beschrijft, of over de kwaliteit en/of grootte en/of inhoud gaat, altijd is er wel wat.

Ga er maar eens goed op letten..... en vergelijken met andere winkels of met hetzelfde artikel, maar dan ná de aanbieding.

Maar goed dat er veel concurrentie is.

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2014 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Verkeerd aangepakt. Je had de artikelen moeten kopen en op het moment dat je bij de kassa stond de tweede gratis moeten eisen. Nu heb je geïnformeerd en heb je ze de kans gegeven de fout te herstellen voor je ging afrekenen. Nu is er niets meer aan te doen, behalve voortaan naar een andere winkel gaan zoals geopperd.

me
door mein33 - Aug 31, 2014 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Een klantvriendelijk handelende filiaalmanager had u de korting gegeven die op bakken stond aangegeven en vervolgens had hij de gemaakte fout hersteld.
Mogelijk gaat het hier om franchise filiaal en zal hoofdkantoor altijd verwijzen naar het management van deze vestiging.
Zij hebben excuses voor het ongemak aangeboden en daarmee is het voor hen afgedaan.

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2014 om 10:07
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

[quote=rjwschouten schreef op zondag 31 aug 2014, 14:03]Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week.
Dit antwoord is mijns inziens meer dan voldoende. Niet overal een probleem van maken alstublieft!

Gr
door Grunn1 - Sep 1, 2014 om 10:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Vaak worden in de winkels op de laatste dag van de week aan het einde van de dag de nieuwe aanbiedingen voor de komende week al in de schappen geplaatst zeker als de schappen/bakken al leeg zijn. Bij AH staat er tevens op de bonus kaarten bij de schappen ook de datum vermeld wanneer de aanbiedingen gelden. Eerst lezen dan zeuren.

ma
door maarten heest - Sep 1, 2014 om 10:41
463 Antwoorden / 0 Vragen
0

Welke actie(s) u verder kunt ondernemen? De knop omzetten. Men maakt een foutje en maakt daarvoor excuses. Punt.

hutch
door hutch - Sep 1, 2014 om 12:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

[quote=rjwschouten schreef op zondag 31 aug 2014, 14:03]Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week. Staat nergens vermeld.
Vervolgens:

[quote=epcot schreef op maandag 1 sep 2014, 10:32]Bij AH staat er tevens op de bonus kaarten bij de schappen ook de datum vermeld wanneer de aanbiedingen gelden. Eerst lezen dan zeuren.
Dus een klant moet eerst 20x de winkel rondlopen om te kijken vanaf wanneer bedoelde aanbieding geldt??

Het stond, volgens TS, niet vermeld bij die bakken. En dat moet daar gewoon wel duidelijk aangegeven zijn!

Dus wie zeurt er nu hier eigenlijk.......!?

czar
door czar - Sep 1, 2014 om 13:13
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=rjwschouten schreef op zondag 31 aug 2014, 14:03]er staan twee bakken in de winkel, met daarbij de opdruk 2e gratis. Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week.
Uitingen in de winkel worden zover ik weet beschouwd als algemene leveringsvoorwaarden.
Als er een product in zo'n bak ligt dat er duidelijk niet in thuis hoort, dan geldt dat natuurlijk niet voor dat product. Iedereen kan wel van alles in die bak leggen.
U heeft navraag gedaan voor welke producten het geldt en daar antwoord op gekregen. Dan is de leveringsvoorwaarde dus duidelijk.
Kortom, u had beter niets kunnen vragen om u vervolgens (na koop) te beroepen op de algemene leveringsvoorwaarde (even een fotootje nemen van de bewuste bak als bewijs). Maar veel verder dan ontbinding van de koop had u daarmee niet kunnen komen.

Kortom: nee, u kunt niet eisen dat u het tweede product gratis krijgt en ja, het is wel een grond om de koop te ontbinden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen, in een fietsenstalling voor medewerkers bij het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer