Fi
door Fiori Apr 12, 2024 om 22:05
Winkels & webshops
Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoemd, maar nooit een bezorgdatum. Uiteindelijk kwam die datum wel: 3 april, maar ondanks dat deze datum dichterbij kwam, bleef het weer oorverdovend stil. Er werd inmiddels ook niet meer gereageerd op onze berichten.

Vorige week een laatste poging gewaagd via de chat en begonnen met een meer algemene vraag. En warempel, dan is er dus wel contact mogelijk! Daarna meteen doorgevraagd, waarna bleek dat de door ons bestelde stoelen niet meer leverbaar waren. Tijdens deze chat hebben we de aankoop geannuleerd. Het geld zou binnen een week worden terugbetaald, maar je raadt het al... tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen.

Zojuist de aflevering van Radar bekeken (zoek op YT naar "Confrontatie met verkoper: 'Het is geen oplichting, ofzo'"). We raden iedereen die hier ooit nog iets zou willen bestellen aan om deze aflevering te kijken.
Zelf zullen we in ieder geval alles proberen om ons geld terug te krijgen. Is iemand hier al succesvol in geweest?

1884 7 Rapporteer
sira
door sira - Apr 12, 2024 om 22:53
2344 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft het programma gezien, dus u weet het antwoord.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 13, 2024 om 01:51
540 Antwoorden / Vragen

Je hebt de video van Radar gezien.
Dan hier nog een dag leesplezier.
Blijf aandringen op terugbetaling voordat de zaak helemaal ploft.

https://radar-forum.avrotros.nl/meubels-f14/woneninterieur-nl-levert-je-meubels-niet-en-je-kri-t201520.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2024 om 10:21
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Na u is een soortgelijke vraag geplaatst waarop ik zojuist dit als antwoord gaf:

U kreeg al een verwijzing naar hetgteen hierover bij Radar aan de orde is gweweest en bij ook even zoeken met zoeknaam 'woneninterieur klachten' zie ik o.a. ook dit https://nl.trustpilot.com/review/woneninterieur.nl en bent u zeker niet de eerste en enige die dit priobleem heeft.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, mogelijk kan men vandaar uit iets vooir u doen zoals ingebreke stellen hetgeen u ook zelf kunt doen, m.a.w vorderen resp. ontbinden van de overeenkomst  door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Aanvullend, hoiewel het ook bij dse politie bekend zakl zijn als onbetrouwbare handelspartij is het goed om ook daar melding te doen. Let op: melding, geen aangifte omdat u dsan echt hard moet kunnen ebwijzen dat er sporake is van oplichting zoals u stelt. Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Fi
door Fiori - Apr 13, 2024 om 19:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Daar was ik weer... we hebben vandaag ons geld teruggekregen, maar het was daar wel voor nodig dat we enige druk uitvoerden op Tom middels het plaatsen van negatieve reviews. Er werd wel als voorwaarde gesteld dat we de negatieve berichten weg zouden halen. Ik ben hiermee akkoord gegaan, maar het blijkt nog verdraaid lastig. Veel van dit soort fora hebben geen edit/verwijder-knoppen. Afijn, terwijl ik hiermee bezig ben, zie ik dus een bericht in mijn mailbox dat mijn negatieve review op Trustpilot door Tom is gerapporteerd:

"Bedankt voor je Trustpilot-review over woneninterieur.nl.

woneninterieur.nl heeft je review gerapporteerd, omdat deze schadelijke of illegale inhoud bevat.

Wat betekent dit?

We willen dat iedereen zich thuis voelt op onze site en we staan geen inhoud toe met haatzaaiende uitlatingen, discriminatie, bedreigingen of geweld, obsceniteiten, smaad of inhoud die verband houdt met terrorisme. Daarom hebben we je review tijdelijk verborgen terwijl we dit onderzoeken.

Wat is de volgende stap

Ons Content integrity-team beoordeelt de review en laat je zo snel mogelijk weten wat de uitkomst is. Als de review in strijd is met onze richtlijnen, wordt deze van Trustpilot verwijderd. Als er echter niets aan de hand is, zetten we de review weer online."

Dit heeft bij ons de laatste sympathie die ik nog kon opbrengen doen verdwijnen. We laten ons niet op deze manier wegzetten als oplichters of haatzaaiers. Deze man spoort niet en moet echt even in de spiegel kijken (en daarna faillisement aanvragen, want dit moet gewoon stoppen).

Thijs12
door Thijs12 - Apr 13, 2024 om 22:22
540 Antwoorden / Vragen

Het wordt tijd dat ook Trustpilot eens zijn verdiende negatieve reviews uitgedeeld krijgt. Ze willen zich zo neutraal voordoen.
Op zijn minst zijn ze medeplichtig met het verdoezelen van de waarheid. Misschien tegen betaling van de betreffende bedrijven?

Fi
door Fiori - Apr 13, 2024 om 22:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je zegt, Trustpilot gaat hier ook niet vrijuit. Er zou ook een belletje moeten gaan rinkelen als een bedrijf zoveel recensies aanmerkt als onwaar/schadelijk... dan is er gewoon sprake van een patroon.

Wat er lijkt te gebeuren is dat er een soort piramidespel is ontstaan, waarbij hij het geld van nieuwe gedupeerden gebruikt om de meest vocale/dreigende bestaande gedupeerden terug te betalen. ZIjn inzet is: haal de review weg of maak hem positief, dan krijg je je geld. Daarom zie je zoveel kromme 4 en 5-sterrenrecensies waarbij mensen schrijven alsof ze onder schot met geklemde kaken moeten vertellen over hun geweldige ervaring bij het oplossen van deze shitshow...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 19:36
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u gisteravond de uitzending van Radar gezien over woneninterieur, terugkijken kan zinnig zijn indien dat niet het geval is.