Priscilla B
door Priscilla B Feb 28, 2024 om 12:39
Winkels & webshops

Woneninterieur.nl mooie beloftes maar niets ervan waar.

Van tevoren reviews opgezocht. Deze waren destijds 50/50. Dus voor de bestelling nog contact opgenomen met de website over de levertijden. Ik werd verzekerd van de 2 weken levertijd en kreeg een screenshot van het bestelsysteem. (Geen idee uiteindelijk of dit echt was of niet). Toch besloten om te bestellen (10-11-2023), gezien ik de desbetreffende stoel nergens anders kon vinden. Na 12 dagen heb ik al contact opgenomen om te vragen welke dag het dan geleverd zou worden, gezien ik hier rekening mee moest houden qua werk. Ik kreeg terug dat het de week erop geleverd zou worden. Uiteraard hoorde ik weer niet. Ik denk dat ik uiteindelijk wel 30 e-mails tot en nu heb gestuurd. Waarvan er 25 waren met loze beloftes. Kijk, wat ik het ergste vind zijn de leugens. Dat een bedrijf interne problemen heeft of in zwaar weer zit.. heb ik zelfs nog begrip voor. Maar de leugens? Nee. Ik wil gewoon mijn geld terug. Het gaat om een bedrag van 322,15. Waar ik een andere leuke stoel van kan kopen, die wél geleverd kan worden.

Vorige week contact gehad. Ze zouden overgaan op terug betalen. Donderdag zou het er op staan..... niets! Donderdag contact gehad... wordt er gezegd vrijdag of zaterdag. Wat denkt u? Niets uiteraard. Maandag (vandaag 26/02/2024) stond er nog steeds niets op.... werd er gemaild dat ik om 18:00 nog een keer moest kijken. Uiteraard niets. En ook fijn dat ik dan geen contact meer kan opnemen uiteraard.

Wat ik bijzonder vind is dat ik zelf gebeld ben door dit bedrijf. En het best een vriendelijke man was die beloofde terug te betalen. Ergens had ik nog hoop.... maar wat bezielde mij eigenlijk? Want tot op heden 0 euro terug ontvangen.

Hoe zeer ik ondernemers ook wil supporten en begrip wil hebben. 300 euro is voor mij veel geld. Ik werk daar hard voor. En om het dan op te zien gaan in rook, is pijnlijk.

Dus ga hier allereerst niet mee in zee. Maar zijn er mensen die eruit zijn gekomen met Tom van Woneninterieur.nl of is het hopen op een wonder?

3140 9 Rapporteer
Ozymandias
door Ozymandias - Feb 28, 2024 om 12:45
169 Antwoorden / Vragen

50/50 is nou niet echt denderend dus ik snap niet waarom je er dan toch voor hebt gekozen om met ze in zee te gaan.

Verder heb ik geen advies. Succes hier mee.

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:49
Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap je reactie. Omdat de positieve ook écht positief waren. En daardoor de gok gewaagd. Maar is inderdaad naïef. Het zal mij niet weer snel gebeuren.

ju
door juliomariner - Feb 28, 2024 om 12:54
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Op het Radar forum staat al een topic over dit bedrijf. Hier reageren ze ook en een aantal mensen hebben hierdoor hun geld terug gehad. Advies dus zet het ook op het Radar forum

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:49
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel. :)

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 28, 2024 om 14:03
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het wordt tijd om een klacht in te dienen, hopelijk komt het bij de juiste persoon terecht.

https://www.woneninterieur.nl/pages/klachten

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ook al gedaan. Maar helpt helaas niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2024 om 15:10
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel dat de kosten betekent van het aangetekend verzenden kunt u via een in gebreke stelling naleving vorderen en daarbovenop ook de porto kosten van het aangetekend verzenden. Of die berief het gewenste succes heeft is gelet op alle negatieve reacties etc. een grote vraag en zou het benaderen van een incasoburea een volgende stap kunnen zijn. Ga dan wel na wat daar dan de kosten vanm kunnen zijn indien geen succes. Heeft u een r5echtsbijstandsverzekereing? Daar kunt u dan ook een beroep op doen.

Voor de ingebrekestelling: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:50
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel voor het advies. :)

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 4, 2024 om 09:51
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan

Ay
door Ayaz - Mar 2, 2024 om 11:27
2 Antwoorden / Vragen

Helaas bent u niet de eerste gedupeerde. Zie ook https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/kast-besteld-en-betaald-maar-nooit-ontvangen?id=607639 op dit forum.
Ik zelf ben er ook ingetuind, veel tijd kwijt aan mailen, bellen, valse belofte op valse belofte.

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:50
Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels geld terug? Of ook nog niet?

@q
door @qwerty@ - Mar 3, 2024 om 14:18
69 Antwoorden / 1 Vragen

"Van tevoren reviews opgezocht. Deze waren destijds 50/50." ?????????

Priscilla B
door Priscilla B Mar 3, 2024 om 22:51
Antwoorden / 1 Vragen

Half jaar geleden zag het er heel anders uit, geloof me. ;)

ha
door harry@kim - Apr 9, 2024 om 10:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik had eind vorig jaar hetzelfde probleem. Voor € 1.000 besteld. Het was op voorraad en het kon snel geleverd worden. Expliciet om gevraagd voordat ik besteld had. Maar dit waren valse beloftes. Beloftes van levering werden steeds niet nagekomen. Mailen, chatten, telkens geen direct antwoord op mijn vraag. Ik heb zelfs vervoerdersbedrijven gebeld waar hun (af en toe) zaken mee doen. Na weken lang van contact zoeken en stress, heb ik de opdracht geannuleerd en 2 weken de tijd gegeven om het bedrag terug te storten. Ook gaf ik aan dat ik mijn rechtsbijstand om advies gevraagd had. Na 2 weken geen geld. Toen aangegeven dat ik een dossier laat aanmaken bijn mijn rechtsbijstandverzekering en dat ik melding zou gaan doen bij de ACM en dat ik aangiften zal gaan doen. Op een gegeven moment afgesproken dat het bedrag in 2 termijnen terugbetaald zou worden. Dit is uiteindelijk gedaan, al ging dat ook niet vanzelf :-).

Maar inderdaad wat jij ook zegt. Het bewust voor de gek houden van mensen, dat is erg verwerpelijk.