Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: jan6255
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 19, 2017 om 12:59DistributiekettingDit heb ik ook beleefd met een VW Tiguan (bouwjaar 2011) deze auto is voorzien van een 1.4 TSI motor waarbij dit een bekend probleem is.
De auto zat al ruimschoots buiten de fabrieksgarantie maar de distributieketting is (omdat dit een bekend euvel betreft) door de dealer geheel kostenlloos vervangen, dit ging niet geheel vanzelf omdat in eerste instantie werd ontkend dat het om de distributieketting ging.
Als het dus een VAG product betreft met bovenstaande motor zou ik refereren aan een coulance regeling! -
Oct 30, 2014 om 15:44Defecte laptopUpdate, 30/10/2014
Afgelopen week ben ik door een medewerker van Alternate geinformeerd dat mijn laptop gerepareerd was en opgehaald kon worden.
Om geheel uit te sluiten dat er toch nog iets niet naar behoren zou functioneren zou de laptop gedurende enkele dagen eerst nog grondig getest worden.
Afgelopen vrijdag 24/10 heb ik de laptop opgehaald bij de firma Alternate.
Zaterdagmorgen voor het eerst opgestart, zeer lange opstarttijd (minimaal 5 minuten) daarnaast zag ik direct dat de verlichting van het toetenbord niet meer functioneerde.
Volgens een servicemedewerker van Asus was er slechts een driver update benodig om een en ander weer te laten werken.
Niet dus!.......Asus geeft aan dat de laptop dan maar weer ter reparatie aangeboden moet worden.
Naar aanleiding van vorenstaande heb ik de redactie van dit forum een mail gestuurd met betrekking tot het een en ander.
Uiteraard heb ik de firma Alternate wel op de hoogte gebracht van het feit dat ik diverse forums geinformeerd heb over dit probleem, ook de terugkoppeling van Vara Kassa heb ik doorgestuurd.
Ik ben daaropvolgend gebeld door Alternate.........om een heel lang verhaal kort te maken IK KRIJG HET GEHELE AANKOOPBEDRAG TERUG.
Door Alternate werd nog wel een voorstel gedaan om een geheel andere laptop aan te schaffen, daar ga ik echter niet meer mee accoord.
Al met al een "happy end" waarbij ik toch moet opmerken dat een en ander uiteindelijk toch fatsoenlijk is opgelost, wellicht heeft de verslaglegging naar de divsere internetforums positief bijgedragen aan deze oplossing.
Zojuist een mailtje gehad dat 1299 € was teruggestort op mijn bankrekening. -
Oct 15, 2014 om 18:13Defecte laptopIk heb onder andere ook al een mail gestuurd naar het zogenaamde "ICT Waarborgfonds"
Veel vertrouwen in deze organisatie heb ik echter niet, lijkt een beetje "vestzak/broekzak constructie" en ik vermoed dan ook dat dit waarborgfonds gefinancierd word door de aangesloten ICT winkels!
Het is vreemd dat een bedrijf als Alternate van het ICT Waarborgfonds jaarlijks diverse prijzen krijgt zoals de "beste thuiswinkel award" en de "publieksprijs beste computerwinkel"
Als je de site van Alternate zelf moet geloven winnen zij zo,n beetje alle "prijzen" die er te halen zijn, deze zijn echter allemaal uitgegeven door datzelfde Waarborgfonds!
Dat zefde "Waarborgfonds" behandeld ook eventuele klachten van consumenten, niet geheel integer naar mijn idee!
Kennelijk hebben ze bij dat Waarborgfonds ook nog niet gezien dat er op dit forum al 10 pagina's vol staan met klachten met betrekking tot de firma Alternate!
Dit is overigens wel een andere discussie, die heb ik al op een ander "podium" gedeponeerd. -
Oct 15, 2014 om 17:40Defecte laptopUpdate 15/10/2014
Telefonisch contact opgenomen met Asus Nederland, daar werd uitgelegd dat er nogal wat stuk was aan de laptop, moederbord vervangen, de SSD schijf en de harde schijf plus nog wat benodigd kleinmateriaal.
Bij Asus begrijpt men wel dat ik niet zo bijster veel vertrouwen heb in deze laptop, in principe wordt hij wel gerepareerd maar het gaat hier wel om een vrijwel (12 weken oud) nieuwe laptop.
Bij Asus word aangegeven dat ik mij moet aanwenden tot de verkoper, in dit geval de firma Alternate.
Ondertussen heb ik al wel een "keurige" mail gestuurd naar Alternate, als ik afga op alle klachten die ik terugvindt op diverse forums heb ik daar echter niet zo veel vertrouwen in.
Opgeven doe ik echter niet, al moet ik daar langs met de belbus!!
Groet,
Jan -
Oct 13, 2014 om 15:27Defecte laptopIk had al op de Consuwijzer gekeken, daar kom je niet veel verder mee ben ik bang.
Die verwijzen uiteindelijk door naar de Geschillencommisie, en daar is de firma Alternate niet bij aangesloten. -
Apr 14, 2014 om 17:28Televisie/internet en bellen van KPNHij komt uit in de meterkast, dit is zelf door KPN aangelegd! vandaaruit gaat een kabeltje van ongeveer een meter naar de router.
Naar mijn idee zit het probleem in de router, opnieuw opstarten lost het probleem namelijk op. -
Jan 6, 2010 om 13:33kpn experiaboxBeste Drake 22,
Wij gebruiken ook een experiabox van KPN, nadat wij gigaproblemen hebben ervaren na installatie van interactieve televisie (extra optie) is bij ons een nieuwe experiabox geinstalleerd. Let wel...dit ging uiteraard niet zonder slag of stoot, na de nodige telefoontjes naar de helpdesk en de uiteindelijke indiening van een klacht (kan telefonisch) verscheen keurig op afspraak een monteur van Kpn die een nieuwe experiabox heeft geinstalleerd. Alles werkt nu weer naar behoren.
Kortom...klacht indienen, aangeven hoelang dit probleem al speelt, en een monteur laten komen.
Noot....wij hielden een logboekje bij wie wij allemaal aan de telefoon hebben gehad, handig als je ergens op terug wil komen! -
Nov 17, 2008 om 15:43goed slot voor scooter
Een 4 sterren slot is op dit moment het beste wat je kan kopen, ikzelf zou een kettingslot adviseren van ABUS, kijk anders even op de navolgende site: (HOOG ANTINK)
http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=556566&shopgrp_nr=1#shop
-
Feb 27, 2006 om 22:21Hoge rekening
Ik wil u allen danken voor de adviesen, tot mijn enorme verassing heeft de firma Klimakon na slechts een briefwisseling een bedrag van bijna €300 in mindering gebracht op de rekening. Voor mij is dit een zeer belangrijke les!!. Groeten, J van Lienden