Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wiheda
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 19, 2015 om 16:21Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=mein33 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:23][quote=wiheda schreef op donderdag 19 nov 2015, 08:26]
Mein, Wat is een Range extender. En waar schaft je deze aan voor een Bosch accu 600 watt?
@wiheda,
Een Range extender is een extra accupakket.
Zelf heb ik een Sparta Ion Gls (een normaal ondersteunde fiets) en heb een Range extender netjes opgeborgen in een speciale fietstas aan de bagagedrager hangen.
Hiermee kan je voorkomen dat er bij intensief gebruik, zoals bijv. constant met de hoogste ondersteuning rijden, lage buitentemperatuur, veel tegenwind, geaccidenteerd terrein en/of langere dagetappes, zonder ondersteuning komt te zitten.
Verdere info vindt u op de site van Sparta en/of op Google.
Succes, mein33
Dank je. Mijn accu kost nieuw 800 euro. Kan altijd eens kijken. -
Nov 19, 2015 om 08:26Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=mein33 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:40][quote=wiheda schreef op woensdag 18 nov 2015, 09:24]
Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.
Ga er maar even vanuit dat de "speedboot" voor u hetzelfde is als een "speed-bike".
Deze bewering die u hier doet klopt niet, u had en/of kunt een proefrit maken bij het Sparta testcentrum.
En met dit type fietsen kunt u bij een constante maximale vermogensbelasting van de accu geen wereldwonder m.b.t. de axi-radius verwachten.
Voor "heen" moet de accu geladen worden en voor "weer" weer.
U kunt de axi-radius eenvoudig uitbreiden door gebruikt te maken van een Range extender.
Mein, Wat is een Range extender. En waar schaft je deze aan voor een Bosch accu 600 watt?
-
Nov 19, 2015 om 08:22Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoordIk kan met al mijn problemen bij mijn dealer terecht en die heeft er al heel wat verholpen. Nu is de beugel die de derailleur moet beschermen gewoon afgebroken doordat je met een hoge snelheid over kuilen en hobbels rijd.
Niet alles op deze fiets is zo stevig gemaakt zoals men moet verwachten op een E-speedbike.
De remmen, stuur en frame zijn extra stevig. Verder blijft het licht materiaal van een standaard sportfiets.
De dealer heeft zelfs een extra beugel bevestigd op het achter spatbord, daar deze zo dun is, dat deze gewoon heen en weer gaat door de zware beugel waar de blauwe kentekenplaat in zit. -
Nov 19, 2015 om 08:20Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=mein33 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:40][quote=wiheda schreef op woensdag 18 nov 2015, 09:24]
Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.
Ga er maar even vanuit dat de "speedboot" voor u hetzelfde is als een "speed-bike".
Deze bewering die u hier doet klopt niet, u had en/of kunt een proefrit maken bij het Sparta testcentrum.
En met dit type fietsen kunt u bij een constante maximale vermogensbelasting van de accu geen wereldwonder m.b.t. de axi-radius verwachten.
Voor "heen" moet de accu geladen worden en voor "weer" weer.
U kunt de axi-radius eenvoudig uitbreiden door gebruikt te maken van een Range extender.
De enige manier om een testrit te maken is inderdaad bij het testcentrum van Sparta zelf. Dan moet ik eerst een flink stuk rijden met de auto om een ritje te maken. Er zijn maar weinig rijwielhandelaren die met een groene plaat jou op een nieuwe Speed-Bike laten rijden. -
Nov 19, 2015 om 08:18Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=gerbera schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:36]Als je constant in de maximum stand, en onjuiste versnelling, rijdt is die 35 km niet zo vreemd met een bij de fiets geleverde standaart accu. Wat die fietsstandaard betreft dit had u toch al direct op moeten vallen. Vindt het wel vreemd tenzij u met uw tenen op het pedaal zit, dan steekt de hak ver uit. En ook met een speedboot kun je een proefvaart maken bij aanschaf dus waarom op een E-bike niet ?. En die blauwe kentekenplaat heeft u voor de E-bike, met trapondersteuning, niet nodig. Wel als het een geheel electrische fiets is.
Gerbera, Zou toch nog even goed de verkeerswet lezen.
Voor een gewone fiets met accu die maximaal 23 km per uur ondersteund is geen blauw kenteken nodig. Voor de E-Speedbike die ondersteund tot 45 km pu, wat haast alleen haalbaar is als men goed getraind is (ik train in het weekend 80 tot 100 kilometer achtereen op mijn racefiets) en dan is dit nog niet haalbaar om continue te doen, daar de fiets behoorlijk aan het gewicht is. Tevens wil je ook niet bezweet op je werk aan komen, vandaar de fiets voor woon- werkverkeer.
En niet iedere fietsenzaak heeft een paar fietsen van 3.000 euro in de winkel staan.
Van mijn model, de Sparta Bosch E-Bike had hij alleen het dames model staan die was besteld en stond nog in de doos. Dat de standaard niet onder het frame zit, maar aan de zijkant wordt gemonteerd is dan niet goed zichtbaar. Deze moet er immers nog worden opgezet. En nee ik rij niet op mijn tenen. De standaard is te dicht op de trapas gemonteerd, vandaar dat Sparta al een speciale beugel heeft ontworpen om bij deze serie fietsen het probleem deels op te lossen door deze beugel op de plaats van de standaard te plaatsen en de standaard weer op de beugel. Een pleister voor het bloeden. En het ziet er niet uit met al die bouten.
Sparta weet dus wel degelijk dat dit een probleem is, maar verkoopt liever deze serie leeg om de volgende te verbeteren. En kijk je naar de standaard als je een fiets koopt of naar het model en kleur?
Ik kijk niet naar de standaard. En je gaat sommige dingen pas merken als je lange stukken rijd, zoals ik.
Wat betreft de standaard accu, op een E-Speedbike van Sparta heb je maar één soort bosch accu van 600 watt. Je hebt niet de keuze tussen brons, zilver en gold zoals de gewone elektrische fiets. Ik heb daar Sparta al over aangeschreven of ze zwaardere accu's kunnen leveren. Sparta verwijst je dan door om zelf maar contact op te nemen met Bosch, daar zij de accu's van rond de 800 euro leveren. Ook zoiets van doorschuiven of over de schutting gooien om zelf maar zo min mogelijk te hoeven ondernemen en navragen. -
Nov 19, 2015 om 08:17Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:22]Hallo wiheda,
.....Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken.....
Die vat ik even niet ....
Als de fiets ná aanschaf niet bevalt is dat héél vervelend, maar daar kun je de verkoper/maker natuurlijk niet (altijd) op aanspreken.
Als je met een accu te weinig km kan maken kan dat verschillende oorzaken hebben: klik
Accu met te weinig capaciteit aangeschaft.
Je dealer zou daar uitsluitsel over moeten kunnen geven.
35 km lijkt me voor een moderne fietsaccu inderdaad aan de lage kant.
Voor de belbus:
Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus(at)vara.nl
Suc6
De speedboot is zo'n gevalletje mobiel veranderd het woord en even niet opletten.
Moet dus Speedbike zijn.
Dank je voor het adres -
Nov 18, 2015 om 09:24Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=henkhh schreef op dinsdag 17 nov 2015, 20:31]Niet Sparta is het die u erop aan moet spreken maar de leverancier/fietsenmaker waar u de fiets hebt gekocht. Hij moet zorgen dat u krijgt waarop u recht hebt. De fiets wordt met de standaard zo af fabriek geleverd vermoed ik en zo hebt u hem gekocht en wanneer u zich goed heeft geïnformeerd ook op proefgereden. U kunt niet verwachten dat wanneer het u nu niet bevalt opeens maar anders moet op kosten van een ander. De accu bij normaal gebruik lijkt mij inderdaad wat aan de magere kant voor wat betreft de actieradius. Wat zeggen de specificatie? Wanneer dit erg veel afwijkt dan de leverancier vragen om een goede oplossing.
Op een speedboot met blauw kenteken kan je geen proefrit maken. Zoals ik heb geschreven werkt de dealer mee, maar kan niet de uitstekende gelaste kop verwijderen. Dan moet hij deze er af slijpen. -
Nov 18, 2015 om 09:19Sparta slechte klantenservice. Vragen worden niet beantwoord[quote=henkhh schreef op dinsdag 17 nov 2015, 20:31]Niet Sparta is het die u erop aan moet spreken maar de leverancier/fietsenmaker waar u de fiets hebt gekocht. Hij moet zorgen dat u krijgt waarop u recht hebt. De fiets wordt met de standaard zo af fabriek geleverd vermoed ik en zo hebt u hem gekocht en wanneer u zich goed heeft geïnformeerd ook op proefgereden. U kunt niet verwachten dat wanneer het u nu niet bevalt opeens maar anders moet op kosten van een ander. De accu bij normaal gebruik lijkt mij inderdaad wat aan de magere kant voor wat betreft de actieradius. Wat zeggen de specificatie? Wanneer dit erg veel afwijkt dan de leverancier vragen om een goede oplossing.
-
Jan 27, 2015 om 20:25Oplichter whooshah mobile[quote=kassandra445 schreef op donderdag 22 jan 2015, 16:16]Ook ik ben in de dupe van de slinkse abonnement "service" van Whooshah. En ik ben woest. Alhoewel ik direct mijn zogenaamde abonnement heb geannuleerd, moet ik toch € 5,- betalen. Er lijkt geen poot om op te staan.
Er bestaat een colportagewet voor mensen die overvallen worden door verkopers die langs deuren gaan, maar in de telefonie is er dus blijkbaar niets waar je op terug kunt vallen.
Gelukkig was een medewerker van KPN heel behulpzaam en heb ik nu het telefoonnummer en mailadres van Whooshah. Bij deze deel ik dat:
telnr: 0800 0206194
mail: nl_support@whooshah.com
Ze zijn te druk om de telefoon op te nemen en op mijn telefoontje te reageren, maar ik heb al wel antwoord op mijn mail. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...
Beste Kassandra445, het mailadres reageert niet wat je op geeft. Klopt deze wel?
Wie heeft het juiste mailadres? -
Jul 5, 2012 om 20:13garantie digitale dvd recorder Ziggo/ CiscoWij zitten met een zelfde probleem.
Een kennis van ons heeft alles in 1 aangeschaft en wij hebben de Cisco over genomen voor de 99 euro die zij ook moeten betalen.
Ze hebben zelf een humax gekocht.
Bij ons neemt hij van de 10x ongeveer 8x niet op.
Moet je weer de stroom er af halen en werkt hij weer even.
Ook deze Cisco is nog geen half jaar oud.
Denk dat we onze kennis maar laten bellen, die hebben alleen een bewijs dat het bedrag is afgeschreven van hun rekening en dat ze het pakket hebben genomen.
Nadeel, moet wel eerst 100 kilometer rijden om de sisco daar neer te zetten en tijdelijk met een insteek module werken.