Garantie digitale dvd recorder Ziggo/ Cisco
Ik heb voor mijn verjaardag een interactieve hd recorder van Ziggo/ Cisco gekregen. Na 3 weken plezier ging deze kapot, de monteur van Ziggo constateerde dat de Tv tuner defect is.
Helaas is het niet mogelijk om deze door Ziggo te laten vervangen omdat deze niet op mijn huisadres is geleverd. Er werd mij aangeraden contact op te nemen met Cisco, maar deze willen de recorder ook niet repareren/ vernieuwen en sturen mij terug naar Ziggo. Waarschijnlijk is de recorder aangeschaft via marktplaats. Mijn vraag is of ik toch nog garantie op deze recorder heb. Het is een model wat pas 1/2 jaar op de markt is en de garantie is 2 jaar. Het enige wat ik niet kan aantonen is waar ik deze gekocht heb en daarbij geen aankoopbewijs en dat in de computer van Ziggo niet staat dat de recorder op mijn huisadres geleverd is. Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen.
..........en dat in de computer van Ziggo niet staat dat de recorder op mijn huisadres geleverd is........
Ziggo geeft 2 jaar garantie op de decoder, maar dan moet hij wel op jouw account geregistreerd staan bij ze. En dat is hier niet het geval.
Dat is het nadeel van deze decoders 2e hands kopen op MP e.d. Geen garantie.
Misschien kan de verkoper van MP nog achterhaald worden, zodat deze de decoder aan kan melden voor reparatie/vervanging?
De decoder is gloednieuw ( nog in de verpakking).
Ik begrijp dat Ziggo deze niet kosteloos wil vervangen, maar dan zou Cisco toch enige garantie geven. Ik weet dat bv HP op het serienummer kan zien of er nog garantie op zit, dit moet toch zeker bij deze decoder het geval zijn. ( zijn pas een 1/2 jaar op de markt). Wat ik helemaal niet begrijp dat ik de decoder ook niet ter reparatie kan aanbieden en dat bijvoorbeeld de kosten gedeeld worden.
Met alleen verwijzen naar elkaar is niet echt klantvriendelijk.
Ziggo stuurt nb wel een monteur, maar geven geen garantie.
Je hebt ergens wel gelijk natuurlijk: de fabrikant zou in ieder geval 1 jaar garantie moeten geven. Alleen, er zit volgens mij (heb zelf ook een Cisco via Ziggo) niet eens een garantiebewijs bij.
Ergens klopt het dus niet inderdaad. Je zou eens bij consuwijzer kunnen informeren (kan via de site).
Op marktplaats wordt op het moment gewaarschuwd voor een aantal verkopers die nieuwe producten aanbieden voor té lage prijzen. Deze producten blijken een exacte kopie van het origineel te zijn, maar zijn dus niet origineel. Als de decoder daar bij iemand is gekocht, en origineel is, moet die persoon zorg dragen voor een koopbon met garantie. Je geeft aan dat je het apparaat voor je verjaardag hebt gekregen en de gulle gever zal dus zeer waarschijnlijk wel een bon hebben ontvangen. Indien dat niet het geval is, zal de aanspraak op garantie moeilijk worden, hetgeen natuurlijk ook niet zo vreemd is. Dat heeft niet echt met klantvriendelijkheid te maken, want het kan hier zelfs om een gestolen apparaat gaan. Wellicht was de koper nu wat goedkoper uit, maar dat keert zich nu tegen je. Desondanks uiteraard succes gewenst en misschien bedenkt men zich nog.
Gr. Willem.
@ birdies,
Als je een decoder via Ziggo krijgt, wordt deze daar geregistreerd. Bij problemen kun je dus contact met hen opnemen en zij weten dan of en hoe lang de garantietermijn nog is, mocht je er zelf geen bewijs van hebben.
Willem.
.......Als je een decoder via Ziggo krijgt, wordt deze daar geregistreerd.........
Dat weet ik, want dat schreef ik ook al. Garantie telt alleen voor degene die hem bij Ziggo gekocht heeft, want op diens naam/account staat de decoder.
birdies, dat is waar, maar lang niet altijd kan de garantieperiode worden overgenomen. Vaak zie je dat wel vermeldt bij producten, maar het werkt niet altijd. Als je een gebruikt apparaat van iemand overneemt, maar daarbij ook nog eens geen aankoopbewijs van de eerste eigenaar krijgt, is de kans gering dat je aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie. dat is een van de gevaren van het kopen van 2e hands goederen.
Willem.
[quote=willem-a schreef op zaterdag 22 okt 2011, 23:08]Op marktplaats wordt op het moment gewaarschuwd voor een aantal verkopers die nieuwe producten aanbieden voor té lage prijzen. Deze producten blijken een exacte kopie van het origineel te zijn, maar zijn dus niet origineel. Als de decoder daar bij iemand is gekocht, en origineel is, moet die persoon zorg dragen voor een koopbon met garantie. Je geeft aan dat je het apparaat voor je verjaardag hebt gekregen en de gulle gever zal dus zeer waarschijnlijk wel een bon hebben ontvangen. Indien dat niet het geval is, zal de aanspraak op garantie moeilijk worden, hetgeen natuurlijk ook niet zo vreemd is. Dat heeft niet echt met klantvriendelijkheid te maken, want het kan hier zelfs om een gestolen apparaat gaan. Wellicht was de koper nu wat goedkoper uit, maar dat keert zich nu tegen je. Desondanks uiteraard succes gewenst en misschien bedenkt men zich nog.
Gr. Willem.
Misschien worden daar de „gedumpte defecte/herstelde” Cisco's verkocht door malafide luitjes die snel Euro's willen verdienen. En de hebzucht van „zuinig” iets aanschaffen.
„Goedkoop is duurkoop!” Daar hebt u niets aan, daar het u kreeg voor uw verjaardag. Sneu!
Wat kosste de monteur van ZIGGO alsnog?
Wat de recorder gekost heeft weet ik niet, maar volgens mij was het in ieder geval niet heel goedkoop. Voor de monteur heb ik niet hoeven te betalen, deze was ook niet door mij aangevraagd, maar door Ziggo gestuurd. ( naar aanleiding van mijn klacht). Is een fabrikant ( Cisco) niet verplicht zijn apparatuur te repareren. ( of dat je in ieder geval het product ter reparatie kan aanbieden)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cookies???
Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!
Graag normale antwoo
...
Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer