ha
door hans41 Oct 22, 2011 om 12:33
Elektronica & tv

Garantie digitale dvd recorder Ziggo/ Cisco

Ik heb voor mijn verjaardag een interactieve hd recorder van Ziggo/ Cisco gekregen. Na 3 weken plezier ging deze kapot, de monteur van Ziggo constateerde dat de Tv tuner defect is.
Helaas is het niet mogelijk om deze door Ziggo te laten vervangen omdat deze niet op mijn huisadres is geleverd. Er werd mij aangeraden contact op te nemen met Cisco, maar deze willen de recorder ook niet repareren/ vernieuwen en sturen mij terug naar Ziggo. Waarschijnlijk is de recorder aangeschaft via marktplaats. Mijn vraag is of ik toch nog garantie op deze recorder heb. Het is een model wat pas 1/2 jaar op de markt is en de garantie is 2 jaar. Het enige wat ik niet kan aantonen is waar ik deze gekocht heb en daarbij geen aankoopbewijs en dat in de computer van Ziggo niet staat dat de recorder op mijn huisadres geleverd is. Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen.

5031 15 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 12:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........en dat in de computer van Ziggo niet staat dat de recorder op mijn huisadres geleverd is........

Ziggo geeft 2 jaar garantie op de decoder, maar dan moet hij wel op jouw account geregistreerd staan bij ze. En dat is hier niet het geval.

Dat is het nadeel van deze decoders 2e hands kopen op MP e.d. Geen garantie.

Misschien kan de verkoper van MP nog achterhaald worden, zodat deze de decoder aan kan melden voor reparatie/vervanging?

ha
door hans41 - Oct 22, 2011 om 14:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

De decoder is gloednieuw ( nog in de verpakking).
Ik begrijp dat Ziggo deze niet kosteloos wil vervangen, maar dan zou Cisco toch enige garantie geven. Ik weet dat bv HP op het serienummer kan zien of er nog garantie op zit, dit moet toch zeker bij deze decoder het geval zijn. ( zijn pas een 1/2 jaar op de markt). Wat ik helemaal niet begrijp dat ik de decoder ook niet ter reparatie kan aanbieden en dat bijvoorbeeld de kosten gedeeld worden.
Met alleen verwijzen naar elkaar is niet echt klantvriendelijk.
Ziggo stuurt nb wel een monteur, maar geven geen garantie.

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 23:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt ergens wel gelijk natuurlijk: de fabrikant zou in ieder geval 1 jaar garantie moeten geven. Alleen, er zit volgens mij (heb zelf ook een Cisco via Ziggo) niet eens een garantiebewijs bij.

Ergens klopt het dus niet inderdaad. Je zou eens bij consuwijzer kunnen informeren (kan via de site).

willem-a
door willem-a - Oct 22, 2011 om 23:08
63 Antwoorden / 0 Vragen

Op marktplaats wordt op het moment gewaarschuwd voor een aantal verkopers die nieuwe producten aanbieden voor té lage prijzen. Deze producten blijken een exacte kopie van het origineel te zijn, maar zijn dus niet origineel. Als de decoder daar bij iemand is gekocht, en origineel is, moet die persoon zorg dragen voor een koopbon met garantie. Je geeft aan dat je het apparaat voor je verjaardag hebt gekregen en de gulle gever zal dus zeer waarschijnlijk wel een bon hebben ontvangen. Indien dat niet het geval is, zal de aanspraak op garantie moeilijk worden, hetgeen natuurlijk ook niet zo vreemd is. Dat heeft niet echt met klantvriendelijkheid te maken, want het kan hier zelfs om een gestolen apparaat gaan. Wellicht was de koper nu wat goedkoper uit, maar dat keert zich nu tegen je. Desondanks uiteraard succes gewenst en misschien bedenkt men zich nog.

Gr. Willem.

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 23:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@w.a.: zijn genoeg particulieren die ook hun Cisco verkopen.

willem-a
door willem-a - Oct 22, 2011 om 23:14
63 Antwoorden / 0 Vragen

@ birdies,

Als je een decoder via Ziggo krijgt, wordt deze daar geregistreerd. Bij problemen kun je dus contact met hen opnemen en zij weten dan of en hoe lang de garantietermijn nog is, mocht je er zelf geen bewijs van hebben.

Willem.

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 23:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Als je een decoder via Ziggo krijgt, wordt deze daar geregistreerd.........

Dat weet ik, want dat schreef ik ook al. Garantie telt alleen voor degene die hem bij Ziggo gekocht heeft, want op diens naam/account staat de decoder.

willem-a
door willem-a - Oct 22, 2011 om 23:18
63 Antwoorden / 0 Vragen

birdies, dat is waar, maar lang niet altijd kan de garantieperiode worden overgenomen. Vaak zie je dat wel vermeldt bij producten, maar het werkt niet altijd. Als je een gebruikt apparaat van iemand overneemt, maar daarbij ook nog eens geen aankoopbewijs van de eerste eigenaar krijgt, is de kans gering dat je aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie. dat is een van de gevaren van het kopen van 2e hands goederen.

Willem.

godefrieda
door godefrieda - Oct 23, 2011 om 00:38
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=willem-a schreef op zaterdag 22 okt 2011, 23:08]Op marktplaats wordt op het moment gewaarschuwd voor een aantal verkopers die nieuwe producten aanbieden voor té lage prijzen. Deze producten blijken een exacte kopie van het origineel te zijn, maar zijn dus niet origineel. Als de decoder daar bij iemand is gekocht, en origineel is, moet die persoon zorg dragen voor een koopbon met garantie. Je geeft aan dat je het apparaat voor je verjaardag hebt gekregen en de gulle gever zal dus zeer waarschijnlijk wel een bon hebben ontvangen. Indien dat niet het geval is, zal de aanspraak op garantie moeilijk worden, hetgeen natuurlijk ook niet zo vreemd is. Dat heeft niet echt met klantvriendelijkheid te maken, want het kan hier zelfs om een gestolen apparaat gaan. Wellicht was de koper nu wat goedkoper uit, maar dat keert zich nu tegen je. Desondanks uiteraard succes gewenst en misschien bedenkt men zich nog.

Gr. Willem.

Misschien worden daar de „gedumpte defecte/herstelde” Cisco's verkocht door malafide luitjes die snel Euro's willen verdienen. En de hebzucht van „zuinig” iets aanschaffen.

„Goedkoop is duurkoop!” Daar hebt u niets aan, daar het u kreeg voor uw verjaardag. Sneu!

Wat kosste de monteur van ZIGGO alsnog?

ha
door hans41 - Oct 23, 2011 om 09:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat de recorder gekost heeft weet ik niet, maar volgens mij was het in ieder geval niet heel goedkoop. Voor de monteur heb ik niet hoeven te betalen, deze was ook niet door mij aangevraagd, maar door Ziggo gestuurd. ( naar aanleiding van mijn klacht). Is een fabrikant ( Cisco) niet verplicht zijn apparatuur te repareren. ( of dat je in ieder geval het product ter reparatie kan aanbieden)

mastag
door mastag - Oct 23, 2011 om 10:22
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Hans,
Je kunt blijven proberen maar het wordt niets,
1 Je hebt geen aankoopbewijs danwel registratei.
2 de fabrikant hoeft niets en heeft geen enkele plicht naar de consument. Ze doet geen zaken met particulieren.
3 Je moet je altijd melden bij een winkel (aankooppunt) met je klachten maar ook die nemen zonder bon je klacht niet in behandeling.
4 Enige is zoals eerder vermeld de verkoper te achterhalen en zien of hij een bon heeft.
5 Blijkt achteraf dat er op basis van serienummer al een registratie is geweest, zal het door Ziggo weer niet ondersteund worden, zij bieden dus ook geen steun.

Gewoon dikke vette pech dus in dit geval

Mastag

ro
door ron530 - Oct 23, 2011 om 10:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De monteur van Ziggo heeft enkel geconstateerd dat de HD recorder defect is, en deze niet bij het pakket geleverd maar elders is aangeschaft. Dat hij geen kosten in rekening heeft gebracht is enkel en alleen omdat Ziggo zelf de opdracht heeft gegeven. Cisco de fabrikant doet geen zaken met consumenten maar bedient de zakelijke markt daar valt niets te halen, de verkoper achterhalen en die aansprakelijk stellen gaat ook niet lukken die verschuilt zich achter particuliere verkoop. Echt een gevalletje helaas pindakaas.

wolfenjong
door wolfenjong - Oct 23, 2011 om 11:33
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dat ZIggo u niet helpt verder en Cisco u niet helpt in dit stadium nu, is ook ook begrijplijk, u moet eerst zijn waar de decoder is aangeschaft,(leverancier) dat is u eerste aanspreekpunt in deze, en u zult een aankoop bon en of een garantie bewijs moeten kunnen overleggen anders heeft u pech, en zult u zelf voor de reparatie, en of vervanging op moeten draaien.

Succes er mee.

willem-a
door willem-a - Oct 23, 2011 om 22:45
63 Antwoorden / 0 Vragen

Hans,

Niet verkeerd bedoelt, maar je hebt eigenlijk nog geluk dat Ziggo niets heeft gerekend. Als n.l. blijkt dat het euvel in eigen kabels of apparatuur zit, zullen zij meestal ook de gemaakte kosten nog op je verhalen, of in ieder geval de voorrijkosten. Maar goed, ik begrijp dat je er niet meteen vanuit ging dat de decoder het al voor gezien had gehouden.

Zoals gezegd, hoeft Cisco in deze situatie het apparaat niet onder garantie te repareren. Doen zij dat wel, is dat uit pure coulance. Natuurlijk moet een fabrikant een deugdelijk product en garantie leveren, maar in dit geval is er geen aankoopbon, maar ook geen winkel waar je eventueel naar terug kan. Als n.l. de bon zoek is geraakt, zijn een aantal winkels nog wel in staat e.e.a. te achterhalen en deze kunnen je dan vaak nog wel helpen, maar nu is er niets.

Wellicht is nog wel mogelijk dat zij het apparaat zullen accepteren voor reparatie, maar die kosten zul je dan zelf moeten vergoeden. Het blijft gewoon link iets op deze manier aan te schaffen. Laatst was er iemand op marktplaats, die zijn Humax 5050c aanbood, omdat hij zogenaamd was overgestapt naar een andere aanbieder, waar deze niet meer gebruikt kon worden. De decoder/PVR was nog nieuw en hij had er nog slechts 10 op voorraad?? Deze werden verkocht zonder garantie en als je zoiets ziet moet je jezelf toch 10 keer bedenken, want in zulke situaties is het duidelijk dat er iets niet klopt. Er zijn dan mensen die het kopen en zoiets hebben van "wat kan er nou misgaan met een nieuw apparaat'. Nou, dit dus, en dan heb je geen poot om op te staan.

Maar, probeer eens of de decoder wellicht zijn werk weer doet als je deze terugstelt naar de fabrieksinstellingen en opnieuw installeert. Wellicht is het geen echt defect, maar is er een probleem in de software opgetreden, die vaak ongedaan kan worden gemaakt, door het terugstellen.

Mocht dit niet lukken, hoop ik dat je de verkoper kan achterhalen, al betwijfel ik of deze je met open armen zal ontvangen.

Succes, gr. Willem.

wiheda
door wiheda - Jul 5, 2012 om 20:13
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wij zitten met een zelfde probleem.
Een kennis van ons heeft alles in 1 aangeschaft en wij hebben de Cisco over genomen voor de 99 euro die zij ook moeten betalen.
Ze hebben zelf een humax gekocht.

Bij ons neemt hij van de 10x ongeveer 8x niet op.
Moet je weer de stroom er af halen en werkt hij weer even.
Ook deze Cisco is nog geen half jaar oud.
Denk dat we onze kennis maar laten bellen, die hebben alleen een bewijs dat het bedrag is afgeschreven van hun rekening en dat ze het pakket hebben genomen.

Nadeel, moet wel eerst 100 kilometer rijden om de sisco daar neer te zetten en tijdelijk met een insteek module werken.